برای افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند، داشتن اطلاعات کافی در مورد هزینه زندگی در اسپانیا ضروری است. بسیاری از مردم دنیا کشور اسپانیا را به دلیل فوتبال این کشور می‌شناسند. کشور اسپانیا یک کشور معتدل با آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای است که چیزی در حدود 13 درصد جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. این کشور از نظر شاخص کیفیت زندگی در رتبه‌ی دهم جهان قرار دارد و به همین دلیل افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. در این مقاله قصد داریم شرایط و هزینه زندگی در کشور اسپانیا را برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، توضیح دهیم.

آنچه در این مقاله میخوانید

بررسی شرایط شغلی و تأمین هزینه زندگی در اسپانیا

قبل از این که هزینه‌ زندگی و قیمت اقلام روزانه را در کشور اسپانیا بیان کنیم، شرایط و هزینه زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شرایط کاری در اسپانیا برای افراد مهاجر و فرزندانشان خیلی راحت نیست اولویت استخدام برای افرادی است اسپانیولی الاصل باشند. این بدین معنی است که در صورت مهاجرت به کشور اسپانیا و تحصیل فرزندان مهاجران در این کشور، پس از اتمام تحصیل، پیدا کردن کار و تأمین هزینه زندگی در کشور اسپانیا کمی سخت خواهد بود.

 

این کشور در سال‌های گذشته با بحران بیکاری مواجه بوده است و بالاترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اروپایی متعلق به اسپانیا است. به همین دلیل، پیدا کردن شغلی مناسب در این کشور کار راحتی نیست. بیشتر تقاضای کار در اسپانیا برای شغل‌های سطح پایین است و افراد دارای تخصص و حرفه‌ی مناسب، کمتر برای پیدا کردن کار دچار سختی خواهند شد. در ادامه‌ شرایط و هزینه زندگی در اسپانیا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

شرایط و هزینه زندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا با وجود بحران بیکاری در این کشور، جزو کشورهای گران اروپایی برای زندگی است. اقلام روزانه در این کشور قیمتی متوسط و رو به بالا دارند و به همین دلیل افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید منبع مالی مناسبی برای تأمین هزینه زندگی در کشور اسپانیا داشته باشند. در ادامه فهرست قیمت برخی از هزینه‌های زندگی در این کشور را به صورت فهرست‌وار بیان می‌کنیم.

 

هزینه‌ی هر وعده غذایی در رستوران‌های ارزان قیمت کشور اسپانیا  12 یورو است و هزینه‌ی هر وعده‌ی غذایی در رستوران‌های متوسط برای دو نفر که شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر باشد، 45 یورو تمام می‌شود.

برای دوست داران ساندویچ مک دونالد، قیمت این ساندویچ در رستوران‌های مک دونالد، 8 یورو است.

قیمت هر قوطی نوشابه بین 1.91 یورو است.

قیمت یک کیلوگرم پنیر محلی، بسته به کیفیت آن و شهری که آن را خریداری می‌کنید 10.77 یورو می‌باشد.

قیمت یک کیلوگرم سینه مرغ، بسته به این که مرغ فریز شده باشد، و یا مرغ گرم، 6.81 یورو است.

به دلیل آب و هوای خوب اسپانیا قیمت میوه در این کشور نسبت به باقی اقلام کمی مناسب‌تر است. قیمت یک کیلو سیب و یا موز در این کشور 1.66 الی 1.90 یورو است. پرتقال نسبت به باقی میوه‌ها قیمت ارزان‌تری در اسپانیا دارد و شما می‌توانید هر کیلو پرتقال را با قیمتی، 1.57 یورو نیز خریداری کنید.

قیمت یک بطری آب معدنی در کشور اسپانیا کمتر یک یورو و به صورت میانگین 0.65 یورو است.

هزینه زندگی

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

حمل و نقل در اسپانیا قیمت متوسطی دارد و اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. قیمت هر بلیت یک طرفه مترو و یا اتوبوس 1.5 یورو الی 2 یورو است. تاکسی‌ها معمولاً از دستگاه کیلومتر شمار برای تخمین هزینه‌ها استفاده می‌کنند و قیمت تاکسی برای هر کیلومتر 1.1 یورو است. البته برای هر مسیر باید 3 یورو ورودی تاکسی را پرداخت کنید. قیمت کرایه تاکسی به صورت ساعتی برای هر ساعت 21.08 یورو است.

قیمت هر لیتر بنزین معمولی 1.63 یورو و قیمت بنزین سوپر با کیفیت 3/1 یورو است.

هزینه حمل و نقل در اسپانیا به تناسب با شرایط زندگی متنوع در این کشور تعیین می‌شود. از وسایل عمومی گرفته تا اجاره خودرو، انتخاب بهینه در این زمینه نقش اساسی در تجربه زندگی در اسپانیا ایفا می‌کند.

هزینه‌ی اجاره‌ی منزل در اسپانیا تقریباً زیاد است هرچند که این هزینه با توجه به شهری که در آن اقامت می‌کنید متفاوت است، اما به صورت کلی اجاره منزل بخش بزرگی از هزینه زندگی در اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

مقاله پیشنهادی : مهاجرت به اسپانیا

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید

زندگی راحت در اسپانیا با هرمس اپلای

هزینه زندگی در اسپانیا، شامل مسکن، غذا و سبک زندگی فرهنگی است. مشاوران متخصص هرمس اپلای، با ارائه راهنمایی جامع در مورد شرایط زندگی در اسپانیا و اطلاعات دقیق درباره زندگی در اسپانیا، به مهاجران کمک می‌کنند تا تصمیم‌های بهتری برای آینده خود بگیرند و با اطمینان در زندگی جدید در این سرزمین آغاز کنند.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای اسماعیلی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه به باقی کشورهای اروپایی در چه سطحیه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای اسماعیلی
2 سال قبل

سلام بستگی به کار و محل زندگیتون داره و میتونه برای هر شخص با توجه به شرایطش متفاوت باشه

یاسی
2 سال قبل

سلام
بین اسپانیا و ایتالیا کجارو برای مهاجرت پیشنهاد میدید؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  یاسی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
بستگی به شرایط شما و روش اقدام شما داره . در روش هایی مثل روش های تحصیلی ایتالیا رو بهتون پیشنهاد میکنیم و برای سرمایه گذاری ، اقامت از طریق تمکن مالی و … اسپانیا رو بهتون پیشنهاد میکنیم .