هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد 2023

 یکی از اصلی­ ترین فاکتورها در تصمیم افراد متقاضی برای مهاجرت به سوئد در سال 2024، هزینه زندگی در سوئد می باشد. شخص با دانستن هزینه زندگی در سوئد می ­تواند برنامه ریزی درست و حساب شده ­ای برای اقامت خود در این کشور اتخاذ کند. بنابراین در اینجا کوشیده ­ایم تا به معرفی کشور سوئد و هزینه ­های ماهانه زندگی در آن بپردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیح کوتاه درباره کشور سوئد

مردم سوئد صلح‌ طلب‌ ترین مردم دنیا هستند. سوئد کشوری است با مردمانی با خلق‌ و خوی سرد، اما صلح‌ طلب و علاقه‌مند به انجام کارهای گروهی. از لحاظ جغرافیایی کشور سوئد در شمال اروپا و در شبه‌ جزیره اسکاندیناوی، واقع است و از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با نروژ از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است.

پایتخت سوئد استکهلم است که بزرگ‌ترین شهر آن نیز محسوب میشود. نظام سیاسی سوئد پادشاهی مشروطه است و دولت آن به شکل پارلمانی اداره می‌شود. سوئد همواره یک مقصد مهم برای مهاجران بوده و اغلب مهاجران این کشور از فنلاند هستند و این مهاجرت‌ها باعث رشد جمعیت در این کشور است.

 حداقل‌ های هزینه زندگی در کشور سوئد

هزینه زندگی در سوئد مانند هر کشور دیگری بسته به شهر و سبک زندگی هر فرد متفاوت است؛ بنابراین هزینه‌های جاری از جمله هزینه مسکن در شهر بزرگی مانند استکهلم از سایر شهرهای این کشور بیشتر است؛ حتی هزینه زندگی در این شهر نیز باتوجه‌به محل اقامت، امکانات خانه، متراژ و… متفاوت است. ولی به طور میانگین شما برای اجاره یک آپارتمان معمولی از در استکهلم باید بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ کرون بپردازید که طبعاً این مبلغ شهرهای دیگر این سوئد به‌مراتب کمتر است.

هزینه خورد و خوراک در سوئد

بخش عمده هزینه زندگی در کشور سوئد را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد. دیگر هزینه‌ های زندگی در کشور سوئد مانند هزینه خورد و خوراک در قیاس با هزینه مسکن بسیار کمتر است. به طور مثال هزینه خورد و خوراک مناسب برای یک نفر ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون خواهد بود. بااین‌ وجود شخص با آشپزی کردن در منزل حتی می‌تواند این مبلغ را نیز کاهش دهد.

هزینه حمل‌ و نقل

هزینه حمل‌ونقل در این کشور نیز بستگی به شهر محل سکونت شما دارد ولی این هزینه‌ها در شهرهای کوچک از ۴۰۰ کرون در ماه بوده و در شهرهای بزرگ مانند استکهلم تا ۶۵۰ کرون در ماه نیز می‌رسد. البته در زمینه حمل‌ونقل برای دانشجویان تخفیفاتی وجود دارد و دانشجویان از دانشگاه‌های خود می‌ توانند بلیت‌های مخصوصی دریافت کنند تا هزینه زندگی در سوئد را برای خود کاهش دهند.

هزینه خدمات در سوئد

یکی از جنبه‌های هزینه زندگی در کشور سوئد، هزینه‌های شارژ می‌باشد. این هزینه شامل مصرف‌هایی نظیر آب، برق، تلفن و ADSL است. عمدتاً هزینه‌های آب و برق به عهده مستأجران می‌باشد که روی کرایه منزل محسوب می شود، اما هزینه‌های شارژ عموماً در میزان حدودی 300 کرون ماهیانه قرار دارد.

هزینه درمانی در سوئد

پشتیبانی هزینه درمانی در سوئد نیز برای دانشجویان بین‌المللی بسیار قوی است و کلیه هزینه‌های درمانی برای دانشجویان شامل بیمه اجتماعی همگانی می‌شود که باعث شده هزینه درمان تقریباً رایگان شود و در صورت مراجعه به مراکز درمانی حداکثر تا ۱۱۰۰ کرون بیشتر پرداخت نخواهید کرد و حق بیمه ۲۵۰ کرون است. در واقع می‌توان گفت که در این کشور هزینه درمان رایگان است.

در حالت کلی برای داشتن یک زندگی معمولی می‌توان گفت که هزینه زندگی در سوئد حدود ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ کرون در ماه است که این مبلغ را نیز با کمی صرفه‌جویی و زندگی در شهرهای کوچک و همچنین داشتن هم‌خانه و زندگی با دو یا سه نفر به مقداری زیادی کاهش دهید؛ زیرا بعضی از هزینه‌ها مشترک بوده و در آنها صرفه‌جویی می‌شود. در حالت کلی دو نفر در سوئد می‌توانند سالانه با ۱۰۰۰۰ یورو زندگی کنند.

ریز هزینه زندگی در سوئد

– هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های مک‌دونالد حدود ۹۱ کرون است.

-هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان‌قیمت حدود  80 کرون است.

-هزینه غذا برای دو نفر در یک رستوران معمولی  180 کرون است.

-هزینه یک لیوان نوشابه باید حدود  20.04 کرون است.

-هزینه یک فنجان کاپوچینو حدود  39.36 کرون است.

-هزینه یک کیلو برنج  25.32 کرون است.

-هزینه یک لیتر شیر 12.02 کرون است.

-هزینه یک کیلو گوشت سینه مرغ ۱۲۶ کرون است.

-هزینه یک شانه تخم‌مرغ ۳۹ کرون است.

-هزینه یک پاکت سیگار ۶۹ کرون است.

-هزینه یک کیلو گوشت گاو ۱۳۵٫۸۶ کرون است.

-هزینه یک قرص نان ۵۰۰ گرمی  23.57 کرون است.

-هزینه یک کیلو موز 22.40 کرون است.

-هزینه یک کیلو پرتقال  24.33 کرون است.

-هزینه یک کیلو سیب  27.40 کرون است.

-هزینه یک کیلو گوجه‌فرنگی ۳۸ کرون است.

-هزینه یک کیلو سیب‌زمینی ۱۴ کرون است.

-هزینه یک کیلو پیاز ۱۰٫۲۱ کرون است.

-هزینه یک کیلومتر با تاکسی حدوداً ۱۴ کرون است.

-هزینه بلیت مترو ۲۵ کرون است.

-هزینه تاکسی برای یک کورس در شهر ۴۵ کرون است.

-هزینه یک ساعت انتظار تاکسی ۴۶۰ کرون است.

چطور هزینه‌های زندگی را کاهش دهیم؟

حال که با هزینه زندگی در سوئد آشنا شدید، بهتر است به بررسی راهکارهایی بپردازیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید به شکل مناسبی هزینه‌های خود را در این کشور دوست‌داشتنی کاهش دهید. اولین راهکار مربوط به کاهش هزینه‌های اجاره مسکن است. اگر قصد اجاره کردن خانه‌هایی با هزینه پایین‌تر را دارید، باید به فکر انتخاب خانه‌های موجود در حاشیه شهر باشید. علاوه بر این می‌توانید یک خانه را به شکل اشتراکی اجاره کنید (این راهکار بسیار مرسوم است).

همان‌ طور که بیان شد برای کاهش هزینه‌های خوراک می‌توانید در منزل آشپزی کنید، اما استفاده کردن از تخفیفات ارائه شده به دانشجویان، کارگران و… نیز یک راهکار مناسب در این زمینه به شمار می‌آید. علاوه بر این، برخی از فروشگاه‌های بزرگ یک سری کردیت کارت یا کارت اعتباری مختص به خود دارند که با استفاده کردن از آن‌ها می‌‌توانید تخفیف‌ های بسیار خوبی دریافت کنید.

کاهش سایر هزینه‌ ها

به منظور کاهش هزینه‌ های حمل‌ و نقل خود به جای استفاده کردن از هر نوع خودرو، اتوبوس و… یک دوچرخه بخرید یا اجاره کنید. شرکت‌های گوناگونی در سوئد دوچرخه اجاره می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. البته این موضوع تنها زمانی کاربرد دارد که فاصله منزل شما با محل کار یا تحصیل چندان زیاد نباشد. در کنار این موارد، خرید اینترنتی را از یاد نبرید. اکثر مهاجران خارجی خریدهای خود را به شکل اینترنتی انجام می‌دهند و به همین جهت می‌توانند هزینه زندگی در سوئد را به طور کامل تحت کنترل خود در بیاورند.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت و زندگی به‌ حساب می‌آید؛ زیرا شرایط تحصیلی، درمانی، امنیتی و غیره زندگی مطلوبی را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد.

با این شرایط هزینه ماهانه زندگی در سوئد مهاجرت کار درستی است؟

کشور سوئد را می‌توان یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت دانست. این کشور با داشتن مردم مهمان‌نواز و صلح‌طلب همواره مقصد مناسبی برای مهاجران خارجی بوده است، طبیعتاً زندگی در سوئد نیز هزینه‌های ماهانه خود را دارد. به طور کلی می‌توان بیان کرد که هزینه زندگی در سوئد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب به نظر می‌رسد. البته درهرصورت این شما هستید که وظیفه کنترل امور مالی خود را دارید. درصورتی‌ که قصد مهاجرت به این کشور دوست‌ داشتنی را دارید، همین حالا با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا شما را به طور کامل یاری کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا هزینه زندگی در کشور سوئد بالا است؟
هزینه زندگی در این کشور ارزان نیست، اما نمی‌توان آن را بیش از حد عادی دانست. توجه داشته باشید که مردمان سوئد از سطح رفاه و درآمد بالایی نیز برخوردار هستند.
اجاره خانه در سوئد چقدر است؟
هزینه اجاره خانه در این کشور به موارد مختلفی بستگی دارد، اما به صورت کلی در شهرهایی همچون استکهلم باید هزار و ششصد تا دو هزار هفتصد دلار در ماه اجاره خانه بپردازید.
هزینه زندگی در سوئد پایین‌تر است یا آلمان؟
هر یک از این کشورها سیستم‌های مالی مختص به خود را دارند. به هر روی باید بیان کرد که هزینه زندگی در کشور آلمان معمولاً پایین‌تر از سوئد خواهد بود، البته این امر همیشه صدق نمی‌کند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم فلاحتی
2 سال قبل

هزینه زندگی در سوئد برای یک فرد مجرد ماهانه چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم فلاحتی
2 سال قبل

به طور میانگین شما برای اجاره یک آپارتمان معمولی در استکهلم باید بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون بپردازید . ریز هزینه های دیگر داخل مقاله ذکر شده و میتونید با مطالعه به صورت حدودی به هزینه هایزندگی پی ببرید

کادر هرمس اپلای