هزینه فریت بار به کانادا

هزینه فریت بار به کانادا و عوامل موثر بر آن

یکی از معضلات کسانی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، ارسال وسیله‌های بزرگ و ضروری‌شان مثل یخچال، ماشین لباسشویی و.. به این کشور است. در واقع افراد مختلفی که قصد ارسال وسایل و اثاثیه بزرگ خود به کشور‌های خارجی از جمله کانادا را دارند، ترجیح می‌دهند از خدمات فریت بار به آن کشور استفاده کنند و وسایلشان را با خود ببرند. بزرگترین نگرانی آنها در این زمینه یعنی استفاده از خدمات فریت بار هوایی، میزان هزینه فریت بار به کانادا است.

در این مقاله از هرمس اپلای قصد داریم به‌طور کامل درباره هزینه‌های فریت بار به کانادا و شهر‌های مختلف آن صحبت کنیم و با ایجاد آگاهی در این زمینه، کمی از این نگرانی‌های شما را کاهش دهیم.

هزینه فریت بار به کانادا

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتخاب شرکت مناسب برای فریت بار به کانادا

شما برای اینکه اسباب و وسایل خود را با هواپیما به‌صورت فریت بار به کانادا ارسال کنید، لازم است که از یک شرکت مرتبط در این حوزه که تخصصش انجام اینگونه کار‌ها و رسیدگی به فرآیند فریت بار به کانادا است استفاده کنید.

در واقع اگر بخواهید شخصا در فرودگاه اقدام کنید و همه مسئولیت‌ها و کار‌های لازم برای فرآیند فریت بار خودتان به کشور کانادا را به‌عهده بگیرید، به دردسر می‌افتید و چون تجربه انجام این کار را ندارید احتمال اینکه به مشکل بخورید زیاد است.

علت تفاوت قیمت شرکت‌ها در فریت بار به کانادا

هر کدام از شرکت‌های فریت بار طبق نوع خدمات و سرویسی که به مشتری می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی را برای میزان هزینه فریت بار به کانادا به مشتری اعلام می‌کنند. این مبالغ گاهی در یک رنج قیمتی هستند و گاهی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند.

مثلا بعضی از این شرکت‌ها در فرآیند فریت بار مشتری به کانادا، در بسته‌بندی کالا نیز به او کمک می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند با توجه به جنس موادی که با آن بسته‌بندی می‌کنند یا وقت و نیرویی که برای بسته‌بندی آن می‌گذارند، هزینه‌های جانبی در فاکتور نهایی هزینه فریت بار مشتری اعمال کنند و قیمت نهایی آنها برای فریت بار به کانادا افزایش پیدا کند.

همچنین ممکن است بعضی از این شرکت‌ها برای انجام خدمات تحویل بار شما که در کشور مقصد صورت می‌گیرد، هزینه جداگانه‌ای دریافت کنند که شرکت‌های دیگر بابت آن هزینه مجزا نمی‌گیرند.

هزینه فریت بار به کانادا

 

هزینه فریت بار هوایی به شهر‌های مختلف کانادا

کانادا به‌دلیل اینکه از استان‌های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از این استان‌ها قوانین و مقررات مربوط به خودشان را دارند، معمولا در مقوله هزینه های فریت بار از طریق هوایی به فرودگاه‌هایشان در شهر‌های مختلف نیز تفاوت‌هایی دارند. پس اینکه هزینه فریت بار شما از طریق هواپیما به کانادا چقدر می‌شود بستگی به این دارد که می‌خواهید بار و اثاث خود را به کدام استان ارسال کنید.

برای اطلاع دقیق از هزینه‌ای که فرودگاه‌های مقصد برای فرآیند فریت بار دریافت می‌کنند، یا باید از طریق اینترنت با خودشان ارتباط برقرار کنید و این موارد را بپرسید و یا اینکه از شرکت‌های داخلی که در این زمینه فعالیت دارند، سوال کنید.

 

هزینه بارنامه فریت بار به کانادا

بارنامه سند شماست که از فرودگاه مبدا دریافت می‌کنید و با در دست داشتن آن شما می‌توانید ثابت کنید که مالک مرسوله خودتان هستید. ورقه بارنامه یکی از مواردی است که باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید تا از سوی فرودگاه صادر شود و آن را به شما بدهند.

هزینه‌های موجود موقع تحویل گرفتن بار در کانادا

یکی از موارد مهمی که برای محاسبه هزینه فریت بار لازم است به آن توجه کنید، فاکتور‌های پرداختی موجود در فرودگاه در کشور کانادا است. مثلا ممکن است در بعضی موارد کالایی که شما وارد کانادا کرده‌اید مشمول قانون مالیات در کانادا بشود و شما مجبور به پرداخت آن شوید.

هزینه‌های باربری و انبار

در حقیقت موارد مختلفی در کشور کانادا وجود دارد که در هزینه فریت بار به کانادا تاثیرگذارند. مثلا کارگرانی که باید بار شما را از هواپیما خارج کنند و در انبار فرودگاه بگذارند، بابت کارشان هزینه‌ای می‌گیرند که فرودگاه از شما دریافت می‌کند.

یا مثلا مدت زمانی که اثاث و وسایل شما در انبار فرودگاه در کانادا می‌ماند، فضایی را اشغال می‌کند که شما باید هزینه آن را بپردازید و فرودگاه هزینه انبارداری بارتان را از شما دریافت می‌کند. همه این موارد می‌تواند در هزینه نهایی فریت بار تاثیر بگذارند.

نکته: بعضی از فرودگاه‌ها یا بنادر کانادا که فریت بار در آنها صورت می‌گیرد، برای چند ساعت یا چند روز اول انبارداری هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. اگر شما بتوانید در همان ساعات یا روز‌های ابتدایی ورود بارتان به کانادا برای تحویل گرفتن آن اقدام کنید، نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

بارگیری فریت بار به کانادا

 

هزینه بیمه در فریت بار به کانادا

بیمه کردن وسایل در عملیات فریت بار الزامی است و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. در حقیقت چه در فریت بار هوایی و چه در فریت بار دریایی به کانادا، شما باید بار خودتان را بیمه کنید و هزینه آن را بپردازید. این الزام به این خاطر است که اگر بارتان در طول سفر دچار آسیب‌دیدگی شد و یا به‌کلی از بین رفت، بتوانید خسارت را دریافت کنید و متحمل ضرر بیشتری نشوید.

با توجه به هزینه پایین بیمه برای کالا‌های مختلف، پرداخت مبلغ بیمه در فاکتور هزینه فریت بار به کانادا واقعا عقلانی و مقرون به صرفه است. از طرفی شما بدون ارائه بیمه‌نامه بار خود به فرودگاه نمی‌توانید اثاث و وسایل خود را در هواپیما یا کشتی بارگیری کنید و داشتن بیمه‌نامه و ارائه آن الزامی است.

تاثیر انواع بسته‌بندی در هزینه فریت بار به کانادا

در قبل اشاره کوچکی به اهمیت بسته‌بندی در میزان هزینه نهایی فریت بار به کانادا کردیم.

اما در این بخش می‌خواهیم به‌طور کامل شرح دهیم که اساسا چرا بسته‌بندی مقوله مهمی در هزینه فریت بار به کانادا محسوب می‌شود و علت تفاوت انواع بسته‌بندی‌ها و قیمت‌هایشان در چیست؟

بسته‌بندی برای فریت بار هوایی

اگر بخواهیم از فریت بار هوایی برای ارسال اثاث خود به کانادا استفاده کنیم، باید بسته‌بندی استاندارد مخصوص برای حمل بار با هواپیما را داشته باشیم.

واقعیت این است که فرودگاه و خطوط هوایی مختلف از یک استاندارد خاص برای بسته‌بندی مرسوله‌های هوایی پیروی می‌کنند و اگر بار یا وسیله‌ای مطابق با آن استاندارد‌ها و دستورالعمل‌ها بسته‌بندی نشده باشد، فرودگاه بار را تحویل نمی‌گیرد و بار شما ارسال نخواهد شد.

رعایت این استاندارد‌ها کمی هزینه‌بردار است و در قیمت نهایی هزینه فریت بار به کانادا تاثیر گذار هستند. مثلا بار شما در یک بسته‌بندی اصولی باید درون جعبه‌ها و محفظه‌های فلزی یا چوبی قرار گیرد و شما نمی‌توانید بار خود را با پلاستیک یا کارتن بسته‌بندی کنید و به فرودگاه بفرستید. استفاده از چوب و فلز قطعا هزینه‌بر است و باید به آن توجه داشته باشید.

بسته‌بندی برای فریت بار هوایی

ضدعفونی و پاکسازی بسته‌بندی

کشور کانادا در مورد بعضی مواد وارد شده به این کشور، حساسیت‌های خاصی دارد و رعایت آنها الزامی است و در غیراینصورت نمی‌توانید اثاثیه و بار خود را در کانادا پیدا کنید.

مطابق با قوانین فرودگاهی کشور کانادا و به‌منظور جلوگیری از رشد قارچ و کپک، تمامی پالت‌های چوبی (بسته‌بندی اثاث شما) که وارد این کشور می‌شوند باید ضدعفونی شده و مدارک سمپاشی آنها هنگام تخلیه از هواپیما به مسئول بهداشت فرودگاه تحویل داده شود و مورد تائید او قرار گیرد.

انجام این کار یعنی سمپاشی و ضدعفونی کردن بسته‌بندی وسایل شما، جزو هزینه فریت بار به کانادا محسوب می‌شود و پرداخت آن نیز به عهده خود شما است. برخی از شرکت‌ها این پول را به‌صورت جداگانه از شما دریافت می‌کنند و بعضی دیگر آن را جزو خدماتشان به‌شمار می‌آورند و هزینه‌ای برای آن از شما دریافت نمی‌کنند.

بسته‌بندی برای فریت بار دریایی

در فریت بار دریایی با کشتی نیز الزامات مهمی در بسته‌بندی بار وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها، علاوه‌بر اینکه بارتان توسط کشتیرانی تحویل گرفته نمی‌شود ممکن است در طول سفر خسارات جدی و جبران ناپذیری ببیند.

بار شما باید در یک کانتینر بزرگ فلزی داشته باشد و قیمت آن متانسب با کیفیت و قیمت نهایی در هزینه فریت بار به کانادا را نیز تغییر می‌دهد.

در فریت بار دریایی باید به این نکته دقت کنید که بار شما قرار است یک سفر بسیار طولانی را از خلیج فارس در جنوب ایران تا بنادر شرقی کشور کانادا در آمریکای شمالی را طی کند. پس باید طوری بسته‌بندی شود که اطمینان داشته باشید تا مقصد سالم می‌ماند.

هزینه فریت بار به کانادا

 

تفاوت هزینه فریت بار به کانادا با هواپیما و کشتی

بسته به اینکه بخواهید اثاث و وسایل خود را با کشتی به کانادا فریت بار کنید یا هواپیما، هزینه‌های شما تغییر می‌کند. تفاوت قیمت این دو روش فریت بار دلایل گوناگونی دارد که هر یک از این دلایل باعث می‌شوند بعضی‌ها از فریت بار دریایی استفاده کنند و بعضی دیگر از فریت بار هوایی.

تفاوت کشتی و هواپیما

کشتی برای تاجرین، هواپیما برای مسافرین

مجموعه عوامل فوق و عواملی مثل این باعث می‌شوند که عموما هزینه ها در روش هوایی بیشتر از روش دریایی باشد. افرادی که بار‌‌های خیلی زیادی (در مقیاس چند کانتینر) ندارند، می‌توانند از فریت بار هوایی استفاده کنند تا وسایلشان زود‌تر به دستشان برسد.

همچنین تاجران و افرادی که جنس‌های زیاد و در اندازه یا تعداد بالا می‌خواهند ارسال کنند، بهتر است به سراغ ارسال بار با کشتی بروند. این روش با اینکه کمی طولانی است اما برای آنها هزینه کمتری دارد و به‌صرفه‌تر است.

تاثیر وزن بار در هزینه‌های فریت بار هوایی به کانادا

در همه فریت بار‌های هوایی و دریایی، وزن بار اهمیت بسیار زیادی در هزینه فریت بار به کانادا دارد. در فریت بار هوایی به کانادا نیز این موضوع تاثیر زیادی دارد و باید به آن توجه کرد.

در فرآیند فریت بار هوایی به کانادا، وزن اثاث یا کالای شما به دو صورت اندازه‌گیری می‌شود و متناسب با آن هزینه ارسال آن به کانادا قیمت‌گذاری می‌شود.

در این پروسه وزن حجمی و وزن جرمی یا حقیقی کالای شما توسط گمرک فرودگاه اندازه‌گیری می‌شود و هر وزنی که بیشتر بود را به‌عنوان وزن اثاث شما در نظر می‌گیرند و میزان هزینه فریت بار به کانادا را بر اساس آن حساب می‌کنند.

وزن جرمی یا حقیقی

همان وزن عادی بار است که خودتان هم احتمالا اندازه گرفته‌اید. این وزن هیچ ربطی به ابعاد و فضایی که کالای شما اشغال می‌کند ندارد و تنها عددی که ترازو برای مقدار وزن آن نشان می‌دهد ملاک است.

وزن حجمی

گمرک فرودگاه برای اینکه تناسبی میان وزن و حجم کالا‌ها ایجاد کند، برای هر یک متر مکعب فضا حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن در نظر گرفته است و وزن حجمی کالای شما را متناسب با آن می‌سنجد.

کالای شما یک ابعادی دارد و حجم مشخصی از فضا را اشغال می‌کند. حال اگر فضایی که کالای شما اشغال می‌کند از ۱ متر مکعب کمتر باشد ولی وزن آن از حدود ۱۷۰ کیلوگرم بیشتر باشد، گمرک فرودگاه وزن جرمی یا حقیقی کالای شما را به‌عنوان ملاک برای محاسبه هزینه فریت بار به کانادا در نظر می‌گیرد.

همچنین اگر فضایی که کالایتان اشغال می‌کند بیشتر از ۱ متر مکعب باشد و وزن حقیقی آن نیز کمتر از حدود ۱۷۰ کیلوگرم باشد، در این صورت گمرک فرودگاه وزن حجمی را مبنای محاسبه قیمت وزن برای بار شما قرار می‌دهد.

نرخ قیمتی خطوط هوایی در وزن‌های مختلف

نرخ خطوط هوایی مختلف برای هزینه فریت بار به کانادا می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد و قیمت‌های گوناگونی برای وزن‌های مختلف بار برای ارسال با هواپیما اعلام کنند.

اما به‌طور کلی در اکثر شرکت‌ها، بار‌هایی که وزنشان بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم است در یک رنج قیمت برای هر کیلوگرم قرار می‌گیرند و بار‌هایی که وزنشان بین ۲۵۰ تا ۴۵ کیلوگرم است نیز در رنج قیمتی دیگر.

بار‌هایی که وزنشان از ۴۵۰ کیلوگرم بالاتر می‌رود در دسته خاص دیگری قرار می‌گیرند و برای قیمت‌گذاری آن نیازمند گفت و گو با فرودگاه هستید.

کانتینر در فریت بار با کشتی

 

هزینه کانتینر در فریت بار با کشتی

اگر شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که بار خودتان را با کشتی و از طریق دریا به کانادا بفرستید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید و آن ها را در محاسبه هزینه فریت بار به کانادا در نظر بگیرید.

کانتینر اشتراکی

همانطور که در قبل گفتیم برای ارسال بار با کشتی، باید بار شما درون یک کانتینر بزرگ فلزی قرار گیرد. اگر بار شما به اندازه‌ای نیست که یک کانتینر را پر کند، شما می‌توانید برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهید از کانتینر اشتراکی استفاده کنید.

در حقیقت افراد دیگری نیز مانند شما وجود دارند که می‌خواهند اثاث خود را از طریق کشتی به کانادا بفرستند ولی حجم اثاث و وسایلشان به اندازه یک کانتینر نیست. شما می‌توانید اثاث خود را همراه با این افراد به یک کانتینر بفرستید و به‌صورت مشترک از آن استفاده کنید و هزینه فریت بار به کانادا را برای خودتان کاهش دهید.

نکته فنی: البته استفاده از کانتینر اشتراکی دردسر‌های مخصوص به خودش را هم دارد و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر از کانتینر اختصاصی استفاده کنند.

کانتینر اختصاصی

همانطور که در قبل گفتیم برای ارسال بار با کشتی، باید بار شما درون یک کانتینر بزرگ فلزی قرار گیرد. اگر بار شما به اندازه‌ای نیست که یک کانتینر را پر کند، شما می‌توانید برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهید از کانتینر اشتراکی استفاده کنید.

در حقیقت افراد دیگری نیز مانند شما وجود دارند که می‌خواهند اثاث خود را از طریق کشتی به کانادا بفرستند ولی حجم اثاث و وسایلشان به اندازه یک کانتینر نیست. شما می‌توانید اثاث خود را همراه با این افراد به یک کانتینر بفرستید و به‌صورت مشترک از آن استفاده کنید و هزینه فریت بار به کانادا را برای خودتان کاهش دهید.

فریت بار از روش‌های ارسال بار یا محموله از جایی به جای دیگر است.

فریت بار

به ارسال کالا، اثاث و یا اجسام نسبتا بزرگ از مسیر‌های مختلف (زمینی، دریایی و هوایی) با وسایل نقلیه مختلف (کامیون، قطار، کشتی، هواپیما) به نقاط دیگر فریت بار می‌گویند.

سخن پایانی

در آخر اگر بخواهیم به‌طور خلاصه آنچه درباره هزینه فریت بار به کانادا گفتیم را یادآوری کنیم و نکات مهم آن را بررسی کنیم، باید به چند مورد زیر اشاره کنیم که اهمیتشان از سایر موارد بیشتر است.

  • دقت کنید که هزینه‌های تخلیه و نگهداری کالا در فرودگاه یا بندر مورد نظرتان در کانادا چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود.
  • برای کاهش هزینه بسته‌بندی، از کیفیت آن نکاهید و حتی با صرف هزینه بالا مطمعن شوید که وسایلتان به بهترین شکل بسته‌بندی می‌شوند. این مورد برای پیشگیری از خسارات مالی احتمالی لازم است.
  • اگر وسایلتان خیلی زیاد است، به‌جای هواپیما از کشتی برای ارسال بار به کانادا استفاده کنید تا هزینه فریت بار به کانادا را کاهش دهید.
لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
علت تفاوت قیمت شرکت‌ها در فریت بار به کانادا چیست؟
هر کدام از شرکت‌های فریت بار طبق نوع خدمات و سرویسی که به مشتری می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی را برای میزان هزینه فریت بار به کانادا به مشتری اعلام می‌کنند. این مبالغ گاهی در یک رنج قیمتی هستند و گاهی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند.
فریت بار چیست؟
به ارسال کالا، اثاث و یا اجسام نسبتا بزرگ از مسیر‌های مختلف (زمینی، دریایی و هوایی) با وسایل نقلیه مختلف (کامیون، قطار، کشتی، هواپیما) به نقاط دیگر فریت بار می‌گویند.
هزینه فریت بار هوایی به شهر‌های مختلف کانادا چگونه است؟
برای اطلاع دقیق از هزینه‌ای که فرودگاه‌های مقصد برای فرآیند فریت بار دریافت می‌کنند، یا باید از طریق اینترنت با خودشان ارتباط برقرار کنید و این موارد را بپرسید و یا اینکه از شرکت‌های داخلی که در این زمینه فعالیت دارند، سوال کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای