وسایل نقلیه در آلمان

وسایل نقلیه در آلمان

استفاده از وسایل نقلیه در آلمان بحث پیچیده ای نیست. به هر حال ما در این مقاله توضیحات خوبی در این باره ارائه داده ایم که می تواند برای مهاجران جالب باشد.

در اکثر شهرهای بزرگ برای جابه جایی مردم وسایل نقلیه در کنار خدمات عمومی شهرداری برای همه شهروندان فراهم شده است. در مواقعی مردم با خودرو هایی که کمترین مصرف را داشته باشند به سفرهای درون شهری رهسپار می شوند. کشور آلمان در سراسر جهان به عنوان کشوری از خاستگاه اتومبیل ها شناخته شده است. برندهای معروفی همچون مرسدس بنز، بی ام و، آئودی و فولکس واگن از دل این کشور بیرون آمده اند و سالیانه طرفداران خود را پیدا می کنند. در کشورهای اروپایی سوخت معقوله ای بسیار گران و هزینه بر شناخته می شود.

از این رو شما به راحتی می توانید با استفاده از هواپیما، اتوبوس، قطار یا دوچرخه سفر کنید، به لطف شبکه توسعه یافته مناسب در آلمان از فرودگاه ها، جاده ها، راه آهن و مسیرهای دوچرخه به راحتی می توانید استفاده کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا گواهینامه رانندگی من در آلمان معتبر است؟

شهروندان اتحادیه اروپا ، لیختن اشتاین ، نروژ و ایسلند:

می توانند به راحتی و سادگی وارد شوند و رانندگی کنند. گواهینامه رانندگی شما دقیقاً مانند کشور خودتان، در آلمان معتبر است. نیازی به تبدیل آن به گواهینامه آلمانی نیست.

شهروندان دیگر کشورها:

شما می توانید با داشتن گواهینامه رانندگی  خود، به مدت شش ماه رانندگی کنید اما در پایان به گواهینامه آلمانی احتیاج دارید. این که آیا شما مجبور به شرکت در آزمون شوید یا نه بستگی به کشوری دارد که گواهینامه رانندگی خود را کسب کرده اید.

آیا گواهینامه رانندگی من در آلمان معتبر است؟

 

مصاحبه با مودما از کامرون

“من طی چند ماه نخست حضور در آلمان، از گواهینامه بین المللی خود استفاده کردم. همچنین می توانستم از گواهینامه خود از کشورم کامرون استفاده کنم، اما این کار به ترجمه آلمانی نیاز دارد. نکته مهم این است که چه من دارای گواهینامه رانندگی ملی و چه بین المللی باشم، بعد از شش ماه مجبور شدم گواهینامه رانندگی آلمانی را بگیرم. در آن زمان، من واقعاً نمی توانستم خیلی خوب آلمانی صحبت کنم، خوشبختانه امکان پذیر شد. امتحان عملی مسئله ای دشوارتر بود. من آلمانی خود را تقویت کردم و با قبول شدن رانندگی معمولی آلمانی مانند “Wechsellichtzeichen” و “Einsatzhorn” روبرو شدم و در نهایت ارزش تلاشم را داشت، زیرا من امتحان رانندگی را گذراندم! ”

ثبت و تست ماشین شما

ثبت و تست ماشین شما

تمام اتومبیل های موجود در آلمان نیاز به ثبت نام دارند و شما می توانید این کار را در نزدیک ترین دفتر ثبت نام خودرو انجام دهید. شما به عنوان مالک، وسیله نقلیه و بیمه نامه وسیله نقلیه موتوری نیاز به اثبات آن دارید.

بهترین وسایل نقلیه در آلمان برای مهاجرین تازه وارد

اتوبوس و قطار

برای مهاجرینی که به تازگی وارد آلمان می شوند وسایل نقلیه عمومی گزینه مناسبی برای سفر در داخل و بین شهرها است. سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، تراموا و مترو و همچنین قطارهایی است که توسط راه‌آهن آلمان و رقبای آن اداره می شود گزینه های در دسترس می باشند.

اتوبوس ها، تراموا و مترو:

از بهترین وسایل نقلیه در آلمان اتوبوس ها، مترو و تراموا می باشد. در صورت دسترسی آسان به خانه خود، شما می توانید خیلی راحت محاسبه کنید  که یک اتوبوس، تراموا یا مترو چند بار در روز حرکت می کنند. در شهرهای بزرگ هر چند دقیقه موظف به ارائه خدمات به شهروندان هستند. بلیط را می توان از یک دستگاه در ایستگاه، از راننده یا در محل فروش انجمن حمل و نقل که اتوبوس ها یا تراموا را اداره می کند، خریداری کرد. اگر مرتباً از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، ایده خوبی است برای خرید بلیت به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه اقدام کنید. هرچه اعتبار بلیط بیشتر باشد، قیمت هر سفر ارزان تر خواهد بود.

قیمت بلیت برای کودکان ارزان تر محاسبه می شود. برخی از گروه ها، از جمله دانش آموزان یا معلولان، با نشان دادن شناسه خود، تخفیف ویژه دریافت می کنند. بسیاری از انجمن های حمل و نقل برای شهروندان سالمند پیشنهادهای ویژه تری دارند.

سفر با قطار:

قطارها هنگام مسافرت به دیگر شهرهای آلمان یا خارج از کشور گزینه خوبی هستند. راه‌آهن آلمان، که قبلاً یک شرکت دولتی بوده، ارائه دهنده اصلی این خدمات است. این شرکت تمام شبکه ریلی آلمان را در اختیار دارد و مسیرهای مشخصی را به رقبای منطقه ای اجاره می دهد. بلیت قطار را می توان از طریق پیشخوان بلیت، از دستگاه راه آهن آلمان در ایستگاه قطار یا در وب سایت راه آهن آلمان خریداری کرد. قطارها وسیله حمل و نقل راحت و سریع در آلمان به شمار می روند. در بعضی از قطارها، قطارهای دور برد سرعت شان تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد.

خطوط اتوبوس بین المللی:

اتوبوس ها همیشه به عنوان گزینه ای مناسب و دردسترس برای سفر از آلمان به سایر نقاط اروپا به شمار می روند. خطوط اتوبوس بین المللی در هر شهر بزرگ حداقل در ایستگاه اصلی قطار متوقف می شوند.

دوچرخه سواری

آلمان دارای شبکه ای متراکم از مسیرهای دوچرخه رو است. به یاد داشته باشید که هنگام دوچرخه سواری همان طور که در هنگام رانندگی با خودرو هستید، همان قوانین را رعایت کنید. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که دوچرخه شما در وضعیت مناسبی قرار دارد (به خصوص چراغ های آن) و در هنگام سوار شدن بر دوچرخه خود از قوانین حاکم جاده پیروی کنید.

آیا می توانم ماشین خود را به آلمان ببرم؟

اگر از کشور دیگری با خود اتومبیل آورده اید، از اداره ثبت اتومبیل مطلع شوید که مدارک اضافی مورد نیاز چیست. پس از ثبت نام آن، تمام اتومبیل های موجود در آلمان باید از معاینه عمومی عبور کنند. این بدان معنی است که یک مکانیک باید تأیید کند که ماشین شما ایمن است و مطابق با استانداردهای رسمی کار می کند. یک برچسب بازرسی وسیله نقلیه در پلاك شماره خودرو شما قرار می گیرد. به عنوان مثال، بازرسی عمومی می تواند توسط یک کارگاه مجاز در نزدیکی شما انجام شود. بازرسی ها باید در فواصل منظم تکرار شوند. هم برای بازرسی عمومی و هم برای ثبت وسیله نقلیه خود هزینه ای کم در بر دارد.

لطفا توجه داشته باشید که در بسیاری از شهرهای آلمان، مناطقی با محدودیت آلایندگی برای کاهش مقادیر ذرات و دی اکسید نیتروژن در هوا ایجاد شده است. برای رانندگی در یکی از این مناطق با انتشار کم آلایندگی، شما نیاز به یک برچسب (Umweltplakette) دارید که نشان می دهد وسیله نقلیه شما میزان سالم بودن کافی را دارد. این را می توانید با دریافت هزینه از مرجع صدور مجوز یا سایر سازمان های تأیید شده دریافت کنید.

آیا می توانم ماشین خود را به آلمان ببرم؟

در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟

در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟

در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟ در این مقاله در مورد نحوه افتتاح حساب بانکی، زمان کار مراکز خرید، مالیات بر ارزش افزوده در آلمان و… شما را راهنمایی می کنیم.

سخن آخر

در انتها زندگی در شهرهای بزرگ و کلان شهرهای آلمان می تواند چالش تندرستی برای شما باشد. در دنیا هر شهروند موظف به رعایت قانون هایی برای جلوگیری از آلایندگی و کثیفی هوا هستند از این رو از خودروهای شخصی در مواردی خاص استفاده خواهند کرد. وسیله های نقلیه عمومی همیشه در دسترس و ارائه خدمات درجه یک از وظایف آن هاست.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین وسایل نقلیه در آلمان برای مهاجرین چه وسایلی میباشد؟
اتوبوس و قطار و دوچرخه سواری از بهترین وسایل نقلیه برای مهاجرین میباشد.
برای استفاده از وسایل نقلیه در آلمان گواهی بین المللی لازم است؟
بله، برای رانندگی در این کشور داشتن گواهی بین المللی الزامی میباشد.
میتوان برای مهاجرت به کشور آلمان ماشین خود را به همراه برد؟
بله، برای این کار باید از اداره ثبت اتومبیل مطلع شوید که مدارک اضافی مورد نیاز چیست. پس از ثبت نام آن، تمام اتومبیل های موجود در آلمان باید از معاینه عمومی عبور کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامیار نوشادی
1 سال قبل

ممنون بابت مقاله جامعتون . اطلاعات خوبی به دست اوردم . خسته نباشید

کارشناس هرمس
پاسخ به  کامیار نوشادی
1 سال قبل

خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده

بهروز مرادپور
2 سال قبل

برای استفاده از وسایل نقلیه کافیه گواهینامه بین المللی داشته باشیم یا کارایی دیگه ای هم لازمه.
من عجله ای نیاز دارم که برای این موارد اقدام کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  بهروز مرادپور
2 سال قبل

گواهی نامه بین المللی کافیه .

کادر هرمس اپلای