چرا ویزای استارت آپ کانادا

یکی از روش‌های مقرون به صرفه جهت اخذ اقامت کانادا، دریافت استارت آپ این کشور است. کانادا همواره برای افرادی که ایده‌های نوینی در جهت مسائل اقتصادی و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید دارند، یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌رود. ویزای استارت آپ کانادا به افرادی تعلق خواهد گرفت که بتوانند تمامی شرایط را برآورده کنند؛ از جمله این شرایط می‌توان به داشتن ایده نوین و ناب و همچنین سرمایه اندک اشاره کرد.

ویزای استارت آپ

ویزای استارت آپ کانادا

ویژگی های ایده استارت آپی

حداقل سرمایه

هزینه اخذ ویزا

مدارک مورد نیاز

اقامت دائم کانادا

مزایای ویزای استارت آپ

هرمس اپلای

به چه کسب و کارهایی استارت آپ گفته می‌شود؟

استارت آپ یا استارتاپ (Start-up) به کسب و کاری (شرکتی) گفته می‌شود که در مراحل اولیه تاسیس قرار دارد و توسط بنیانگذاران کارآفرین خود حمایت می‌شود. چنین استارت آپ‌هایی عمدتا برای توسعه محصول یا خدمتی نوین به وجود می‌آیند که نمونه آن در جامعه وجود خارجی ندارد. اکثر استارت آپ‌ها – با توجه به درآمدزایی کمی که در ابتدا دارند – حتما باید توسط سرمایه‌گذاران حمایت شوند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیازهای مختلف جامعه، استارت آپ‌ها به راحتی می‌توانند با ارائه خدمات و محصولات نوین خود در دل کاربران راه پیدا کنند.

استارت اپ در کانادا
راه اندازی استارت آپ در کانادا

استارت آپ در کانادا

کانادا کشوری است در قاره آمریکای شمالی که پس از روسیه، پهناورترین کشور جهان به حساب می‌آید؛ با این وجود تنها 38 میلیون نفر جمعیت دارد که طیف وسیعی از آن را مهاجرین خارجی تشکیل داده‌اند. اقتصاد بسیار قوی این کشور سببشده تا کانادا همواره به مشاغل مختلف احتیاج داشته باشد و از هر ایده جذابی استقبال کند. از این‌رو ویزای استارت آپ کانادا به واجدین شرایطی تعلق می‌گیرد که بتوانند ایده نوین خود را در این کشور پیاده‌سازی کنند.

این کشور به دلیل اینکه بتواند شرایط یکسانی را در همه استان‌ها خود به وجود آورد و کیفیت زندگی را در یک سطح حفظ کند، برای برخی از افرادی که بتوانند کسب و کار خود را در استان‌های کم‌جمعیت‌تر راه‌اندازی کنند، امتیازات قابل توجهی را در نظر گرفته است؛ اخذ ویزای استارت آپ کانادا برای افرادی که مقصد آنها استان‌های کمتر برخوردار است راحت‌تر است که در ادامه با همه آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

ویزای استارت آپ کانادا

کانادا همواره به دنبال جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی است تا با کمک حمایت‌های دولتی بتواند به ایده‌‌های ناب چنین افرادی را جامه عمل بپوشاند و اقتصاد خود را بیش از پیش رونق دهد. برای چنین افرادِ باهوشی دولت کانادا امتیازاتی در نظر گرفته است که ویزای استارت آپ کانادا تنها یکی از آنها به شمار می‌رود. برای دریافت ویزای Start-up کانادا اولین مرحله ثابت کردن ایده شما به عنوان یک ایده جدید، ناب و البته خلاقانه است.

اما صرف داشتن ایده جذاب هرگز شما را به به دریافت اقامت کانادا سوق نخواهد داد و تمهیدات بیشتری مورد نیاز است. از این‌رو هرگز گول افرادی که وعده‌های دروغین به شما می‌دهند را نخورید. بهتر است صفر تا صد اخذ ویزای کانادا خود را به دست آژانس‌های معتبر بسپارید.

ویزای استارت آپ کانادا

ایده استارت آپی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هرگاه بتوانید ایده خود را به استانداردهای مورد نظر دولت کانادا برسانید، شانس شما جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا بیشتر خواهد شد. برای این منظور، ایده خلاقانه‌ای که ارائه می‌دهید باید ویژگی‌هایی داشته باشد:

ایده شما باید دست‌نخورده، نو و خلاقانه باشد و نمونه‌ای از کسب و کاری که آن را پیشنهاد می‌دهید در کانادا وجود خارجی نداشته باشد

ایده شما باید رقابت‌پذیر و قابل گسترش باشد؛ یعنی نه تنها در بازارهای کانادا که در سایر کشورها هم بتوان از آن استفاده کرد (قابل فروش به کشورهای دیگر باشد)

ایده‌ای که منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی در سطح وسیعی شود، از شانس بیشتری در کسب حمایت‌های دولتی کشور کانادا برخوردار است.

اخذ ویزای استارت آپ کانادا با حداقل سرمایه‌گذاری

یکی از مزایای ویزای Start up کانادا این است که شما نیازی به داشتن سرمایه هنگفت نیستید؛ سرمایه‌گذاری اصلی بر عهده شرکت‌های معتبر کانادایی است که لیست کاملی از آنها در سایت مهاجرت کانادا قرار دارد.

پس از این که پروپوزالی را برای تمامی شرکت‌های نام برده شده ارسال کردید، شرکت‌ها نامه شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و ایده شما را از چندین بُعد ارزشیابی می‌کنند و در نهایت نیز روی آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد. پس از موافقت با ایده اولیه، شما یک نامه حمایتی در کنار نامه پذیرش برای ارائه به اداره مهاجرت کانادا دریافت می‌کنید. اخذ این نامه کلید دستیابی شما به ویزای استارت آپ کانادا است؛ این نامه نشان می‌دهد که ایده کسب و کاری‌تان زیر چتر حمایتی یکی از شرکت‌های کانادایی قرار خواهد گرفت.

اخذ ویزای استارت آپ کانادا با حداقل سرمایه‌گذاری
آیکن

میزان سرمایه‌ای که به ایده خلاقانه شما اعطا می‌گردد کاملا به شرکت کانادایی بستگی دارد و در کل 3 نوع شرکت وجود دارند که می‌توانید از حمایت‌های مالی آنها بهره‌مند شوید:

Designated Canadian Venture Capital Fund:
اگر طرح شما توسط چنین شرکتی مورد استقبال قرار گیرد، تا سقف 200 هزار دلار کانادا سرمایه اولیه دریافت خواهید کرد
1
Designated Canadian Angel Investor Group:
اگر طرح شما توسط چنین شرکتی مورد استقبال قرار گیرد، تا سقف 75 هزار دلار کانادا سرمایه اولیه دریافت خواهید کرد
2
Canadian Business Incubator Program:
اگر طرح اولیه شما توسط چنین شرکتی پذیرفته شود باید در برنامه آموزشی این مجموعه نیز قبول شوید
3

برای به دست آوردن نقطه نظرات مثبت چنین شرکت‌هایی راه طول و درازی در پیش دارید. اهمیت نوشتن پروپوزال جهت دریافت ویزای استارت آپ کانادا اگر از نوشتن پایان‌ نامه بیشتر نباشد کمتر نیست.

هرمس اپلای در تمامی مراحل به شما کمک می‌کند تا به بهترین شیوه ممکن ایده خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

هزینه‌های اخذ ویزای استارت آپ کانادا

اکثر افرادی که فاقد سرمایه کلان هستند برای رسیدن به خاک کانادا رو به اخذ ویزای Start up این کشور می‌آورند. نکته حائز اهمیت در پروسه اخذ چنین ویزایی این است که متقاضی بتواند اعتماد دولت کانادا را در مورد تمکن مالی مورد نظر جلب کند.

  • میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار در کانادا نیاز ندارد
  • میزان تمکن مالی مورد نیاز دولت کانادا 12،000 دلار (بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است)
  • هزینه درخواست ویزای Start up برای شخص دارای ایده 1100 دلار کانادا + 500 دلار هزینه اقامت
  • هزینه درخواست ویزای Start up برای همسر 600 دلار کانادا + 500 دلار هزینه اقامت
  • هزینه درخواست ویزای Start up برای هر فرزند 150 دلار کانادا
هزینه‌های اخذ ویزای استارت آپ کانادا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای Start up کشور کانادا هر ساله تغییر می‌کند. برای این منظور بهتر است با مشاورین ما در هرمس اپلای در تماس باشید. اما برای آشنایی شما عزیزان با توجه به شرایط حال حاضر مدارک ذیل از جمله مهم‌ترین اوراق مورد نظر دولت کانادا به شمار می‌‎روند:

تمامی مدارک علمی، پژوهشی و شغلی به همراه ترجمه آنها

مدارک تحصیلی و آکادمیک (ارائه آخرین مدرک تحصیلی بسیار مهم است)

مدرک شناسایی و تشخیص هویت متقاضی + مدارک شناسایی اعضای خانواده در صورت تمایل به مهاجرت

ارائه مدرک زبان انگلیسی (Ielts) یا زبان فرانسه (TEF)

  • ارائه مدارک بانکی و مالی جهت به اثبات رساندن تمکن مالی و توانایی تامین هزینه‌های زندگی تا به سود دهی رسیدن شرکت

مدرک زبان مورد نظر جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا

خوشبختانه برای رسیدن به ویزای Start up کانادا نیازی به داشتن مدرک آیلتس با نمرات برتر نیست. تسلط به زبان انگلیسی – برای استان‌های انگلیسی زبان این کشور – اخذ نمره 5 به بالا در آیلتس کفایت می‌کند. در استان‌های فرانسوی زبان نیز تسلط به این زبان فرانسه در سطح Intermediate کافی است.

ویزای استارت آپ و اخذ اقامت دائم کانادا

کانادا کشوری است در قاره آمریکای شمالی که پس از روسیه، پهناورترین کشور جهان به حساب می‌آید؛ با این وجود تنها 38 میلیون نفر جمعیت دارد که طیف وسیعی از آن را مهاجرین خارجی تشکیل داده‌اند. اقتصاد بسیار قوی این کشور سببشده تا کانادا همواره به مشاغل مختلف احتیاج داشته باشد و از هر ایده جذابی استقبال کند. از این‌رو ویزای استارت آپ کانادا به واجدین شرایطی تعلق می‌گیرد که بتوانند ایده نوین خود را در این کشور پیاده‌سازی کنند.

این کشور به دلیل اینکه بتواند شرایط یکسانی را در همه استان‌ها خود به وجود آورد و کیفیت زندگی را در یک سطح حفظ کند، برای برخی از افرادی که بتوانند کسب و کار خود را در استان‌های کم‌جمعیت‌تر راه‌اندازی کنند، امتیازات قابل توجهی را در نظر گرفته است؛ اخذ ویزای استارت آپ کانادا برای افرادی که مقصد آنها استان‌های کمتر برخوردار است راحت‌تر است که در ادامه با همه آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

افراد دارای ویزای استارت آپ کانادا از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوند

همانطور که گفته شد، جهت اخذ ویزای Start up کانادا به هیچ وجه نیازی به داشتن سرمایه کلان نیست. همین موضوع باعث شده است تا افراد متقاضی مهاجرت به کانادا به فکر اخذ چنین ویزایی بیافتند.

همچنین مهاجرینی که از طریق ویزای Start up کانادا به این کشور می‌روند از مزایای بی‌شماری بهره‌مند خواهند شد که در ادامه تنها به بخشی از آنها اشاره کرده‌ایم:

این برنامه مهاجرتی به واقع سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کشور کانادا

نه تنها به سرمایه هنگفتی احتیاج نیست بلکه متقاضیان با سطح زبان معمولی هم می‌توانند شانس خودشان را برای اخذ چنین ویزایی امتحان کنند

ویزای استارت آپ در مقایسه با ویزاهای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری از پروسه نسبتا راحت‌تری برخوردار است. یعنی حتی اگر بیزینس پلن شما به موفقیت قابل توجهی هم دست پیدا نکند، ویزای دائم شما و خانواده پا بر جا خواهد بود و مجبور به ترک خاک کشور کانادا نیستید.

در صورت نداشتن تجربه کاری در داخل ایران هم می‌توانید برای دریافت چنین ویزایی اقدام کنید

در همان لحظه که با ایده استارت آپی شما موافق شد می‌توانید جهت دریافت PR یا همان کارت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. فرآیند اخذ کارت PR از زمان ثبت پرونده نزدیک به 2 سال زمان خواهد برد. همچنین با در اختیار داشتن نامه تاییدیه ایده، می‌توانید برای دریافت ویزای کار کانادا نیز اقدام که ظرف 2 ماه قابل دریافت خواهد بود.

داشتن ویزای استارت آپ کانادا مزایای بی‌شماری دارد که در این مطلب گنجانده نشده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان همین حالا با مشاورین ما در هرمس اپلای تماس حاصل فرمایید.

همین الان رایگان ارزیابی شو !

فرم ارزیابی رایگان

نکات مثبت زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان

زندگی در کانادا هم دارای نکات بسیار مثبتی است که کمتر کسی با آنها ناآشنا است، برای بهره‌مندی از تمامی مزایای زندگی در این کشور جهان اولی پیش از هرچیز باید به صورت قانونی وارد این کشور شوید. با در اختیار داشتن ویزای کانادا می‌توانید به خود و خانواده‌تان لطف بزرگی کنید و از شرایط ذیل بهره‌مند شوید:

  • کشور کانادا برای تک تک شهروندان خود امکانات و امتیازات بی‌شماری در نظر گرفته است که نمونه آن را در هیچ کشوری نمی‌توان یافت

  • اقتصاد قوی با کمترین نرخ بیکاری و همچنین تورم تک رقمی با وجود بحران‌های مالی که کشورهای دیگر با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند

با مهاجرت به کانادا می‌توانید خیلی سریع برای اخذ اقامت کل خانواده خود اقدام نمایید

هرمس اپلای

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.
برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

مشاورهای هرمس اپلای