شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا

از مزایای ویزای تحصیلی اسپانیا می‌توان به هزینه کم، امکان کار در اسپانیا پس از پایان تحصیلات و اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا اشاره کرد. ویزای دانشجویی اسپانیا در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت برای شرایط مختلف ارائه شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد. برای گرفتن ویزا حتماً باید شرایط ویزای تحصیلی اسپانیا را بررسی کرده و مدارک را از قبل آماده کنید چراکه فرایند اخذ این ویزا کمی پیچیده است.

از راه‌های مهاجرت به اسپانیا می‌توان به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اشاره کرد، این روش در کنار روش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا و ویزای کار اسپانیا است. شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت اسپانیا و در ادامه اخذ تابعیت آن اقدام کند. دانشجویان در مدت تحصیل در این کشور از اقامت تحصیلی اسپانیا برخوردار می‌شوند

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا

از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا و ادامه تحصیل در اسپانیا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد البته آن دسته از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند وارد دانشگاه های اسپانیا بشوند.

دروس در دانشگاه های اسپانیا به زبان های اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند از این رو دانشجویان می بایست مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را داشته باشند؛ البته دانشجویانی که مدرک زبان ندارند می بایست قبل از ورود به دانشگاه ها درکالج های زبان شرکت کرده و مدرک زبان خود را اخذ نمایند.

اما جهت سهولت در اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا پیشنهاد کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای این است که متقاضیان عزیز مدرک زبان خود را در ایران بگیرند زیرا برای سفارت درخواست گذراندن دوره های یادگیری زبان در کالج های اسپانیا دلیل متقاعد کننده ای برای دادن ویزا نیست و باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را به سفارت ارائه داد.

دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در دانشگاه های اسپانیا از ۳۰ درصد تخفیف درمانی بهره مند می شوند؛ دانشجویانی که تمایل به داشتن بیمه تکمیلی دارند در ماه مبلغی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ یورو باید پرداخت کنند.

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا (Spain) باید مراحل مختلفی را گذراند، شروع این فرایند با درخواست برای پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های اسپانیا و قبول شدن در آن اتفاق میفتد. بعد از اینکه فرم پذیرش را از دانشگاه گرفتید باید به دنبال آماده کردن مدارک رفته و مدارک خود را برای اخذ ویزا، کامل کنید؛ سپس به سمت کنسولگری رفته و در آنجا با تحویل مدارک و پرداخت هزینه‌ها، برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا درخواست دهید. در آخرین مرحله در مصاحبه شرکت کرده و دلایل خود را برای درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا شرح می‌دهید، بعد از مصاحبه تنها باید منتظر نتیجه بمانید؛ احتمال ریجکتی برای درخواست این ویزا 3% است اما اگر قبول شوید می‌توانید به این کشور سفر کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس حدود ۴ سال به طول می انجامد و دروس در این مقطع به زبان اسپانیایی تدریس می شوند از این رو آشنایی با زبان اسپانیایی و داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای دانشجویان الزامی است. دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند ۱۰ ساعت در هفته را کار کنند و مبلغی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ یورو به ازای هر هفته حقوق دریافت نمایند که این هزینه بخشی از هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس اسپانیا

مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های اسپانیا ۲ سال به طول می انجامد و دروس به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می شوند. دانشجویان جهت تحصیل به زبان اسپانیایی می بایست قبل از ورود به دانشگاه مدرک زبان اسپانیایی را ارائه بدهند و دانشجویانی باید توجه داشته باشند دانشگاه های اسپانیا نیازی به مدرک زبان ندارند.

ولی جهت متقاعد کردن افسر سفارت و همچنین برقراری ارتباط در کشور اسپانیا دانستن زبان انگلیسی امری لازم می باشد. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس می توانند ۲۰ ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو به ازای هر هفته دریافت نمایند که این مبلغ به راحتی هزینه زندگی در اسپانیا و تحصیل دانشجو را تامین می کند. هزینه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً ۵۰۰۰ یورو می باشد و دانشجویان دانشگاه های اسپانیا می توان این مبلغ را بصورت اقساط نیز پرداخت کنند.

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD اسپانیا و شرایط اخذ بورسیه

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری ۵ سال به طول می انجامد که ۲ سال آن مربوط به شرکت در کلاس های تخصصی است و ۳ سال آن جهت تکمیل پایان نامه و دفاع از آن می باشد.

دروس در این مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه ها می توانند از بورسیه تحصیلی اسپانیا استفاده کنند. لازم به ذکر است بورسیه حدود ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو می باشد ولی دریافت آن بسیار سخت است و بطور کلی نباید روی آن حساب باز کرد. در ادامه شرایط  اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا بصورت موردی گفته می شود:

  • داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس ۶.۵
  • مدارک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر
  • داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و…
  • جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی از دکترا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی اشتغال به تحصیل در صورتیکه شامل متقاضی شود
  • رزومه کاری
  • کپی و اصل پاسپورت
  • مدرک زبان
  • کپی و اصل شناسنامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • معرفی یک حساب معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی

پس از آماده کردن مدارک فوق، این مدارک به همراه نامه ی پذیرش باید به سفارت اسپانیا تحویل داده شود. نکته ی مهمی که باید در همین جا ذکر شود این است که اخذ پذیرش از برخی دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ولی ممکن است سفارت اسپانیا به دلیل عدم وجود مدرک زبان از صدور ویزا خودداری کند.

تحصیل در اسپانیا مورد تقاضای بسیاری از افراد می باشد. وجود دانشگاه های معتبر اسپانیا، امکان بردن همراه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، حق کار حین تحصیل، امکات تردد در کشورهای اروپایی با ویزای دانشجویی اسپانیا و ….. از شرایط و مزیت های پذیرش تحصیلی اسپانیا و تحصیل در اسپانیا می باشد.

کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه اسپانیا در این شبه جزیره است. کوه های پیرنه در شمال شرقی اسپانیا مرز طبیعی این کشور با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است؛ همین امر باعث شده که اسپانیا از بسیاری از حوادث و وقایع قاره اروپا دور بماند. از جمله آن بی طرفی اسپانیا در جنگ های جهانی اول و دوم است. در صدر اسلام، مسلمانان با گذشتن از تنگه جبل الطارق، فاصله کوتاه میان شمال آفریقا و اسپانیا را طی کردند و با فتح آن سرزمین، نام آندلس را بر آن نهادند.

در طی قرن ها حکومت مسلمانان، آندلس پیشرفت های بسیاری کرد، بطوریکه به اعتقاد برخی پایه گذار رنسانس علمی در اروپا و عاملی برای ایجاد امپراتوری قدرتمند اسپانیا در قرون ۱۷- ۱۵ بود. دریانوردان اسپانیایی با کشف و فتح سرزمین های مختلف و انتقال منابع آن ها، ثروت بسیاری را نصیب کشورشان نمودند. کشف قاره آمریکا و تسخیر آن بزرگترین رخداد تاریخ اسپانیا می تواند باشد.

زبان ، اقتصاد و جغرافیای اسپانیا

هم اکنون زبان رسمی تمام کشورهای قاره آمریکا بجز کانادا، ایالات متحده و برزیل، اسپانیایی است. طی قرون ۱۹- ۱۷ اسپانیا به مرور مستعمرات خود را از دست داد و اکنون فقط جزایر قناری و بخش کوچکی از شمال آفریقا را در اختیار دارد. در مقابل سرزمین کوچکی از شمال تنگه جبل الطارق در جنوب اسپانیا از حدود سه قرن پیش تحت اشغال انگلستان است. در اوسط قرن بیستم ۱۹۳۹-۱۹۳۶ اسپانیا درگیر جنگ های داخلی شد و نتیجه آن روی کار آمدن حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو بود که تا سال ۱۹۷۵ ادامه داشت.

طی این سال ها اسپانیا تقریبا در انزوا به سر می برد. پس از مرگ فرانکو دموکراسی در اسپانیا برقرار شد و نظام پارلمانی شکل گرفت. اسپانیا به سرعت به سوی توسعه گام برداشت، بطوریکه در سال ۲۰۰۷ با ۱۴۰۲ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی (حدود دو برابر ایران) یازدهمین اقتصاد دنیا شد. در برخی زمینه ها مانند گردشگری اسپانیا یکی از کشور های برجسته جهان است (رتبه دوم جهان). اسپانیا هنرمندان و افراد سرشناسی زیادی را به دنیا معرفی کرده است.

بطور مثال می توان به پیکاسو، دالی و سروانتس اشاره کرد. در دوران حکومت مسلمانان، فرهنگ ایران در آن سرزمین تأثیر و نفوذ داشته، بطوری که برخی آثار آن هنوز موجود است.

ویزا شنگن اسپانیا

ویزا شنگن اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که امروزه تقاضای زیادی برای سفر به آن وجود دارد و افراد زیادی از سراسر دنیا علاقه‌ مند به دریافت ویزای اسپانیا هستند.

سخن آخر

ویزای تحصیلی اسپانیا مورد تقاضای بسیاری از افراد است. وجود دانشگاه‌های معتبر اسپانیا، امکان بردن همراه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، حق کار حین تحصیل، امکان تردد در کشورهای اروپایی با ویزای دانشجویی اسپانیا و … از شرایط داشتن ویزای تحصیلی اسپانیا و مزیت‌های پذیرش تحصیلی اسپانیا و تحصیل در اسپانیا است. امیدواریم تلاش موسسه مهاجرتی هرمس اپلای باعث تحقق کسب پذیرش اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تحصیل در اسپانیا به چه زبانی تدریس می شوند؟
دروس در دانشگاه های اسپانیا به زبان های اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند از این رو دانشجویان می بایست مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را داشته باشند
دانشجویان در مقطع لیسانس میتوانند در کنار تحصیل به کار نیز مشغول شوند؟
بله، دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند ۱۰ ساعت در هفته را کار کنند.
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا به چه صورتی میباشد؟
داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس ۶.۵- مدارک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر- داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و…- جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی از دکترا
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسعود
1 سال قبل

سلام، من PhD فیزیولوژی دامپزشکی دارم، بعدش رفتم بدوم اینکه کاردانی بخونم ظرف دو سال لیسانس سینما گرفتم، سال دیگه ارشد سینما رو تموم میکنم، در حالی که ۴۱ سالمه و مجردم، چقدر شانس دارم واسه فاند دکترا در اسپانیا؟ و همچنین ویزا؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مسعود
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
موسسه هرمس اپلای در حال حاضر در زمینه اپلای مقطع دکترا خدماتی ارائه نمیدهد .

آقای فرامرزی
2 سال قبل

سلام ویزای تحصیلی اسپانیا امکان تبدیل به ویزای کاری داره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای فرامرزی
2 سال قبل

سلام میتونید ترم اخر دوران تحصیلتون برای شغل مناسب با رشتتون با کارفرمایی صحبت کنبد تا بعد از اتمام درستون ویزاتون به ویزای کاری تبدیل بشه

melisa
2 سال قبل

چه سطحی از زبان اسپانیایی نیازه برای مهاجرت تحصیلی؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  melisa
2 سال قبل

b1 تا b2

کادر هرمس اپلای