ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

با توجه به کاهش نرخ بیکاری در اسپانیا، شاهد افزایش متقاضی برای اخذ ویزای کار اسپانیا هستیم، به این ترتیب چه خوب است شرایط و قوانین مهم در خصوص اخذ ویزای کار اسپانیا ۲۰۲۳ را بررسی کنیم و بدانیم مدارک مهم کدام هستند. در نظر داشته باشید که برای اخذ این ویزا باید گام به گام پیش رفت.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا ویزای کار اسپانیا ؟

شاید اولین سوال این باشد که در بین انواع ویزای اسپانیا چرا به سراغ ویزای کار برویم؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی مشخص است. این کشور برای افرادی که مهارت خاص داشته و به نوعی علم و سواد کافی دارند شرایط درآمدزایی مناسبی فراهم کرده است، بنابراین افرادی که قصد دارد از روش به جز روش تحصیل وارد کشور اسپانیا شده و به نوعی به این کشور مهاجرت نمایند بهترین گزینه ویزای کار اسپانیا است. این در حالی است که ویزای سرمایه گذاری نیاز به ارائه گردش مالی بسیار قوی دارد و سایر ویزاهای این کشور نیز در وضعیت موقت قرار دارد بنابراین ویزای کار اسپانیا در صورتی که به درستی انتخاب و دنبال شود در نهایت سبب می شود که عضوی از شهروندان این کشور باشید.

گام اول اخذ ویزای کار

در ابتدا باید فرم درخواست ویزای کار را از سایت مورد نظر دریافت و تکمیل کنید. این فرم دارای دو بخش مجزا است که بخش اول آن مربوط به اطلاعات شخصی بوده و بخش دوم در خصوص شرکت و ارگانی است که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید؛ بنابراین، اگر در زمان تکمیل فرم درخواست ویزا از شما خواسته شد که دعوت‌ نامه شرکت مورد نظر را نیز آپلود کنید، باید به ضمیمه آن دقت کافی داشته باشید.

پس از ارسال فرم درخواست ویزا نیاز است که مدتی را منتظر بمانید تا نتیجه اعلام شود. به این صورت مشخص می‌شود که آیا شما واجد شرایط ورود به بخش مصاحبه هستید یا خیر؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسپانیا

فرض ما بر این است که فرم اولیه ارسالی از سوی شما مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شده است.

حال نوبت به بررسی دقیق مدارک مورد نیاز برای روز مصاحبه می‌رسد:

  1. اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن
  2. اصل کارت ملی به همراه کپی
  3. اصل گذرنامه با اعتبار ۶ ماهه به همراه دو برگ سفید
  4. ۳ قطعه عکس رنگی به صورت تمام رخ در ابعاد ۴ در ۶ به طوری که چهره واقعی فرد مشخص باشد.
  5. مدارک لازم برای وضع اجتماعی حرفه‌ای: این مدارک شامل آخرین حکم کارگزینی برای کارمندان دولتی است، همچنین گواهی اشتغال به کار برای افرادی که در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار هستند. برای صاحبان شرکت ترجمه رسمی روزنامه نیز نیاز است.
  6. ریز عملیات گردش مالی افراد نیز باید ارائه داده شود.
  7. برای اخذ ویزای کار اسپانیا نیاز است که بیمه بین‌ المللی داشته باشید
  8. در نظر داشته باشید که دعوت‌ نامه‌ مهر و امضا شده از سوی شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید، نیز باید ارسال شود. در این گواهی مشخص شده که میزان حقوق شما چقدر است و آیا هزینه زندگی شما از سوی شرکت تقبل می‌شود و یا خودتان باید نامه اثبات تمکن مالی ارائه دهید.

تمامی مدارک مورد نیاز باید در پوشه‌های جداگانه قرار بگیرند و در روز مصاحبه ارائه داده شوند. در نظر داشته باشید که به طور کلی، برای اخذ ویزای کار اسپانیا نیازی به ارائه سوابق تحصیلی ندارید، اما وجود آن می‌تواند گزینه تأثیرگذاری محسوب شود.

مشاغل مورد نیاز اسپانیا کدام اند؟

شناخت مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا برای افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کاری کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. لیست مشاغل مورد نیاز این کشور به صورت سالانه تغییر پیدا می‌کند و به همین علت، نیاز است که به صورت مداوم برای دریافت ویزای کار اسپانیا مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله مشاغل مورد نیاز در این رابطه می‌توان به فروشندگی یا عاملیت فروش ، مهندسی، مشاغل حوزه فناوری اطلاعات (IT)، بازاریابی، طراحی گرافیک، امور مالی، امور حقوقی، کلیه مشاغل حوزه پزشکی و سلامت  و خدمات مشتری  اشاره کرد.

در کنار این موارد، مشاغل جدیدتری همچون تحلیلگری داده، متخصص ورود اطلاعات، تحلیلگر وب و همچنین معمار بیگ دیتا (Big Data) نیز حضور دارند. این موارد نشان می‌دهند که مشاغل حوزه تکنولوژی روزبه‌روز تقاضای بالاتری را در کشور اسپانیا به دست می‌آورند. از این رو، به دست آوردن ویزای کار اسپانیا با فعالیت در این مشاغل نسبتاً راحت‌ تر خواهد بود.

اگرچه این موارد جزء مشاغل مورد نیاز یا مورد تقاضا در اسپانیا شناخته می‌شوند،‌ اما این به آن معنا نیست که افراد فعال در سایر حوزه‌ها شانسی برای دریافت ویزای کار این کشور ندارند. به طور کلی، چنانچه از رزومه مناسبی برخوردار باشید و مدرک تحصیلی معتبری را به همراه آن ارائه کنید، امکان کاریابی برایتان وجود دارد.

انواع ویزای کاری در اسپانیا

ویزای کار اسپانیا به انواع مختلفی دسته‌ بندی می‌شود. کلیه افرادی که قصد دارند در اسپانیا مشغول به کار شوند، اما از کشورهایی به غیر از اتحادیه اروپا وارد این کشور شده‌اند، باید ویزای کار داشته باشند. نوع ویزای ارائه شده بر اساس موارد مختلفی همچون مدت زمان قرارداد با کارفرما تعیین می‌شود. به طور کلی، چهار نوع ویزای کاری در کشور اسپانیا وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • ویزای کاری بلند مدت (Long-Term Work Visas): این ویزا مختص کسانی است که قرارداد کاری آن‌ها با کارفرمایشان بیشتر از یک سال به طول می‌انجامد. معمولاً‌ موقعیت‌ های شغلی بسیار خاص می‌توانند این مدل از ویزای کار کشور اسپانیا را دریافت کنند.
  • ویزای کاری فصلی (Seasonal Work Visas): این ویزا عمومیت بیشتری دارد و مختص کارگرانی است که در طول یک دوره کوتاه (زیر یک‌ سال) در کشور اسپانیا کار می‌کنند. امکان تمدید آن بلافاصله پس از پایان مهلت ویزا نیز وجود دارد.
  • ویزای ارائه شده به کمک بلوکارت اتحادیه اروپا (EU Blue Card): کلیه کشورهای اتحادیه اروپا اجازه کار به دارندگان بلوکارت را می‌دهند. تنها افرادی توانایی دریافت بلو کارت را دارند که در حوزه فعالیت خود «نخبه» باشند. ویزای ارائه شده به کمک بلوکارت بهترین مدل از بین انواع ویزای کار اسپانیا است؛ زیرا به کمک آن می‌توان در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز مشغول به کار شد.

ویزای کار در اسپانیا برای اعضای خانواده

از جمله مواردی که پرسش‌های زیادی را به خود اختصاص داده، امکان همراهی خانواده پس از دریافت ویزای اسپانیا است. شرایط خاصی در این زمینه وجود دارند که کلیه متقاضیان باید به طور کامل از آن‌ها باخبر باشند.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، کارگران خارجی تنها زمانی می‌توانند درخواست ورود خانواده خود را به اسپانیا ارائه کنند که حداقل برای یک‌ سال کامل در کشور اسپانیا زندگی کرده باشند. در واقع، تمدید ویزای کار اسپانیا بدون هیچ مشکل خاصی برای یک ‌سال دیگر، شرط اصلی دریافت ویزای اختصاصی برای اعضای خانواده‌تان است.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که ویزای مخصوص اعضای خانواده تنها به فرزندان زیر هجده سال تعلق می‌گیرد. اگر فرزندی دارید که بالای هجده سال سن دارد، توصیه می‌کنیم که فرزندتان از سایر روش‌های مهاجرت به استرالیا مانند تحصیل یا سرمایه‌گذاری استفاده کند. اگرچه دریافت ویزا برای اعضای خانواده امری دشوار است، اما می‌توان بیان کرد که یک ویژگی مثبت نیز در آن وجود دارد. به ‌عنوان‌ مثال، پس از ورود اعضای خانواده آن‌ها نیازی به تهیه ویزای کاری به شکل جداگانه ندارند.

مزایای دریافت ویزای کار در اسپانیا

مهم‌ ترین مزیت دریافت ویزای کار اسپانیا را می‌توان امکان دریافت اقامت این کشور اروپایی پس از پنج سال تمدید دانست. این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت کامل به اسپانیا را دارند، واقعاً منحصربه‌فرد است و در صورت امکان باید از آن استفاده کنند. در حقیقت، اقامت شما پس از سه سال به شکل موقت است و سپس به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

مزیت دیگری که باید به آن اشاره کنیم، امکان تحصیل رایگان فرزندان شما در این کشور است. با دریافت ویزای کاری کشور اسپانیا این امکان برای فرزندان شما به وجود می‌آید که آن‌ها در دبیرستان‌ها و دبستان‌های اسپانیایی تحصیل کنند. همسرتان نیز می‌‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد، اما باید هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را به شکل جداگانه‌ای پرداخت کند.

با توجه به این مزایایی، چنین ویزای کار خاصی قطعاً یک گزینه عالی برای شما عزیزان است. از این رو، در صورتی که بتوانید این ویزا را دریافت کنید، شرایط زندگی برای خود و خانوادتان تسهیل می‌شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورتی که موفق به اخذ ویزای کار اسپانیا شوید، همسرتان می‌تواند بدون نیاز به اجازه کار در اسپانیا مشغول به فعالیت شود.

وقت سفارت برای اخذ ویزای کار

پس از این که فرم اولیه درخواست شما مورد تأیید قرار گرفت، به شما نامه‌ای ارسال می‌شود که در این نامه لیستی از تایم‌های آزاد برای وقت سفارت اسپانیا فراهم شده است. در نظر داشته باشید که شما باید در زمانی که در ایمیل برای شما در نظر گرفته شده است، اقدام به انتخاب وقت سفارت کنید. در نهایت، باید منتظر بمانید تا ایمیلی ارسال شود و تعیین گردد که با زمان اعلام شده از سوی شما موافقت شده است یا خیر. پس از تأیید وقت سفارت نیاز است که در سفارت اسپانیا حضور به عمل آورید و به سؤالات مربوطه پاسخ دهید.

 

نکات مهم اخذ ویزای کار اسپانیا

آیا برای اخذ ویزای کار اسپانیا داشتن مدارک کافی است؟ خیر!

واقعاً این تصور که تنها داشتن مدارک مورد نیاز کفایت می‌کند، تصور اشتباهی است. افراد باید به طور دقیق‌تر برخی اصول مهم را در خصوص اخذ ویزای کار اسپانیا مد نظر قرار دهند.

اول از همه باید برای تکمیل و ارسال فرم ویزا نهایت دقت را داشته باشند. به طور کلی، بارها دیده شده بین ۲ الی ۶ هفت زمان نیاز است تا مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد و اگر دیر اقدام کنید، احتمال این که شغل مورد نظر را از دست دهید، وجود دارد.

در روز مصاحبه سؤالاتی از شما پرسیده می‌شوند که نباید طولانی و یا خیلی کوتاه پاسخ داده شوند. اگر به هر دلیل عمدی و سهوی قصد فریب مأمور سفارت را داشته باشید، برای همیشه شانس اخذ ویزای کار اسپانیا را از دست خواهید داد.

بهتر است در روز مصاحبه نیم ساعت زودتر حاضر شوید و زمانی را برای ارائه مدارک خود در نظر بگیرید. برای اخذ ویزای کار در اسپانیا عجله نداشته باشید و بدانید که هدف شما از سفر مهم‌ترین اصل است و بارها و بارها سؤالاتی در این مسیر پرسیده می‌شوند که حتی اگر تکراری نیز باشند، باید با صبر و تحمل پاسخ دهید.

ویزا شنگن اسپانیا

ویزا شنگن اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که امروزه تقاضای زیادی برای سفر به آن وجود دارد و افراد زیادی از سراسر دنیا علاقه‌مند به دریافت ویزای اسپانیا هستند.

سخن آخر

ویزای کار کشور اسپانیا یک ویزای مناسب برای افرادی است که قصد دارند در این کشور اروپایی مشغول به کار و زندگی شوند. شرط اصلی دریافت این ویزا اخذ جاب آفرهای مناسب از کارفرمایان اسپانیایی است. این ویزا امکان همراهی خانواده را نیز برای شما فراهم می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای کار اسپانیا و موارد مشابه می‌توانید با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا شما را یاری کنند و به کلیه پرسش‌هایتان به طور کامل پاسخ دهند. هرمس اپلای با سال‌ها تجربه مهم‌ترین مرکز مشاوره در مورد انواع مهاجرت کاری، تحصیلی و … در ایران شناخته می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مزیت اصلی ویزای کار کشور اسپانیا در چیست؟
مزیت اصلی این ویزا را می‌توان امکان اخذ اقامت موقت پس از پنج سال دانست، البته این امر در شرایطی امکان‌پذیر است که ویزای کاری شما بدون مشکل تمدید شود.
امکان همراهی خانواده با این ویزا وجود دارد؟
بله؛ دارندگان ویزای کاری کشور اسپانیا می‌توانند پس از یک سال تمدید این ویزا، اقدامات لازم را جهت ورود خانواده خود به اسپانیا انجام دهند و با آنان همراه شوند.
مهم‌ترین مشاغل مورد تقاضا در اسپانیا چه مواردی هستند؟
مشاغلی همچون مشاغل حوزه پزشکی، فناوری اطلاعات و همچنین تحلیلگری داده برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مشاغل مورد تقاضا در کشور اسپانیا به شمار می‌آیند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای بیگ زاد
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
ویزای کار اسپانیا چه مدت اعتبار داره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای بیگ زاد
2 سال قبل

تا زمانی که شما از طریق یک کارفرمای اسپانیایی مشغول به کار باشید

taera
2 سال قبل

بیمه بین المللی چیه توضیح میدید؟؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  taera
2 سال قبل

بیمه بین‌الملل بر اساس قوانین و مقرراتی است که توسط کنوانسون‌ها و معاهده‌های مختلفی تنظیم شده است. این نوع از بیمه عنوان مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بیمه حمل و نقل بین‌المللی است

کادر هرمس اپلای