ویزای کار ترکیه

ویزای کار ترکیه

در شرایط فعلی با سرعت پیشرفت اقتصاد و با توجه به زیر ساخت های تکنولوژیکی، کشور ترکیه در بعضی از تخصص های مهندسی و پرستاری با کمبود نیرو مواجه شده است. با بررسی ها و ارتباطاتی که تیم اجرایی موسسه با کاریابی ها و شرکت های معتبر ترکیه داشته اند، طبق تفاهم نامه هایی متعهد به تامین نیروی متخصص در زمینه: (نرم افزار و رشته های مختلف علوم کامپیوتر با داشتن مدرک حداقل لیسانس، تعداد زیادی استاد آموزش زبان های مختلف ازجمله انگلیسی، فرانسوی و آلمانی جهت فعالیت در آموزشگاه های زبان، پرستاران با سابقه کار حداقل ۲ سال) شده است. این رشته ها شانس بالایی برای استخدام و دریافت ویزای کار ترکیه دارند. موسسه بصورت تخصصی و ویژه روی استخدام این سه رشته تحصیلی – شغلی متمرکز شده و کاملا با قدرت و توانایی بالا آماده اجرا و به نتیجه رساندن پرونده های شماست.

به این امر نیز توجه کنید که ترکیه نزدیک ترین کشور به لحاظ مسافت جهت رفت و آمد به ایران است و از این خصیصه مهم برخوردار است که دوستان متاهل به راحتی می توانند همسر و خانواده خود را همراه داشته باشند. شباهت فرهنگی و مذهبی یکی از دیگر جذابیت های مهاجرتی ایرانیان برای دریافت ویزای کار ترکیه است. برای اطلاع از آخرین شرایط دریافت ویزای کار ترکیه 2023 این مقاله را مطالعه بفرمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید با ما تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ترکیه، گزینه مناسبی برای مهاجرت از طریق کار

ترکیه یکی از بهترین کشور‌های جهان برای مهاجرت از طریق کار به‌حساب می‌آید. نرخ بیکاری در کشور ترکیه به حدی پایین است که متقاضیان به‌آسانی امکان فعالیت در شغل موردنظر خود را خواهند داشت. همچنین وضعیت اقتصادی حاکم در کشور ترکیه به صورتی است که متقاضیان با استفاده از حقوق دریافتی خود در هرماه به‌آسانی توانایی پرداخت هزینه‌های مختلف زندگی را خواهند داشت.
حقوق و درآمدی که نیروی کار در کشور ترکیه دریافت خواهند کرد با توجه به عواملی همچون سابقه کاری، حوزه کاری، نوع فعالیت، ساعات کاری و غیره متفاوت خواهد بود؛ ولی در حالت کلی به میزانی است که با استفاده از آن هزینه امکانات رفاهی مختلف مانند مسکن، مواد غذایی، کرایه حمل‌و‌نقل و بسیاری از موارد دیگر را پرداخت کرد.
همچنین فرهنگ حاکم در کشور ترکیه به فرهنگ ایران بسیار شباهت داشته و حس خوبی را به نیروی کار ایرانی القا می‌کند. هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه بسیار مناسب بوده و هیچ فشاری را به متقاضیان وارد نخواهد کرد.

توضیح کوتاه درباره ترکیه

این کشور در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا قرار دارد و دو قاره‌ی آسیا و اروپا را به هم وصل می‌کند. ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی در جایگاه خوبی به سر می‌برد.

در سال ۲۰۱۶ با قوانین جدیدی که کشور ترکیه در امور حقوقی مربوط به اتباع خارجی خواستار مهاجرت کاری به ترکیه اتخاذ کرد مورد توجه و استقبال اتباع خارجی برای اقامت کاری در ترکیه گردید که باعث شده شرایط مطلوب تری برای کار در کشور ترکیه فراهم گردد.

با وجود قوانین جدید دریافت اجازه کار در ترکیه ، به طور خودکار به منزله‌ی اجازه اقامت در ترکیه محسوب می‌شود که این امر باعث گردیده تا افراد بسیاری برای داشتن ویزای کار ترکیه راغب شوند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مستلزم آن است که یک شرکت در ترکیه از شما دعوت به کار کند اما پیدا کردن کار در ترکیه برای یک خارجی چندان آسان نیست. زیرا هر موقعیت شغلی با شرایط و نیازهایش در میان مردم کشور ترکیه آگهی می‌شود و در صورت نبودن فردی برای همکاری با این شرایط، کارفرما می‌تواند یک خارجی را استخدام کند یعنی اولویت استخدام با اتباع ترکیه است.

هنگامی که یک شغل در ترکیه آگهی می‌شود در صورتی که یک شهروند با پاسپورت کشور ترکیه آن تخصص را داشته باشد و بیکار باشد، کارفرما نمی‌تواند یک فرد خارجی را در آن موقعیت شغلی استخدام کند.

انواع ویزای کار ترکیه

دو نوع ویزای کار ترکیه وجود دارد، ویزای کار موقت و ویزای کار دائم.

📌 ویزای کار موقت: در این نوع ویزا پس از استخدام متقاضی به او اجازه‌ی اقامت یک ساله در ترکیه داده خواهد شد. در صورتی که فرد متقاضی به مدت ۵ سال مداوم در ترکیه کار کند، به او اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد.

📌 ویزای کار دائم: در این نوع ویزای کاری در صورتی که یک فرد خارجی به مدت ۸ سال به طور مداوم در ترکیه کار کند می‌تواند بدون توجه به اولویت اتباع ترکیه برای استخدام، در شغلی که متقاضی تبعه‌ی ترک نیز دارد مشغول به کار شود. لازم به توضیح است که از این مدت ۸ سال شخص می‌بایست به مدت ۶ سال کشور ترکیه را ترک نکرده باشد و به صورت مداوم در ترکیه حضور داشته باشد.

در حقیقت کسی که ویزای کار نامحدود در ترکیه را داشته باشد در اصل به اقامت دائم در این کشور رسیده اما در صورتی که مقامات امنیتی ترکیه به این نتیجه برسند که حضور فرد در ترکیه موجب بر هم خوردن نظم و آسایش عمومی می‌شود می‌ توانند این ویزا را لغو کنند و فرد مذکور به مدت ۱۰ سال اجازه‌ی ورود به ترکیه را نخواهد داشت.

بهترین زمینه برای ویزای کار ترکیه

گردشگری در اقتصاد کشور ترکیه نقش موثری دارد. بدین ترتیب بدلیل حضور چشم گیر گردشگران در این کشور زمینه جذب نیروی کار بالایی ایجاد شده است. در کنار صنعت توریسم بخش های کشاورزی و صنایع تولیدی را هم باید به شمار آورد. در مجموع می توان گفت در حال حاضر وضعیت جذب نیروی کار در ترکیه مناسب است.

دو راه برای دریافت کار در کشور ترکیه وجود دارد، در روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند یا اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می‌باشد، که این فرآیند معمولا ۳۰ روز زمان می برد.

در صورت اجازه برای کار در ترکیه بر طبق قوانین کشور ترکیه، شما با کارفرمای مشخص برای یک حرفه‌ی خاص در مکان معینی مشغول به کار می‌شوید. بعد از گذشت یک سال در صورت توافق طرفین این اجازه کار قابل تمدید تا سه سال دیگر می‌باشد و بعد از آن تا شش سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.

فرد جهت تمدید اجازه کار در کشور ترکیه بایستی حداقل ۱۵ روز قبل از اتمام مجوز خویش جهت تمدید مجدد آن اقدام نماید. لازم به ذکر است که اگر شما بواسطه اقامت تحصیلی در کشور ترکیه حضور دارید اجازه درخواست جهت ویزای کار ترکیه را نخواهید داشت.

 

انواع اجازه‌ ی کار در ترکیه

سه نوع اجازه‌ی کار در ترکیه وجود دارد؛ کارکنان وابسته، کارکنان مستقل و موارد غیره. افرادی که برای بار اول اقدام به اخذ ویزای شغلی کنند، فقط به عنوان کارمند وابسته می‌توانند مشغول به کار شوند و پس از ۵ سال کار به آنها اجازه‌ی اشتغال مستقل داده می‌شود. حقوق و دستمزد ترکیه تابع بازار آزاد است، هرچند دولت یک حداقل را مشخص می‌کند و هیچ کارفرمایی نمی‌ تواند کمتر از آن میزان حداقلی به کارمندش حقوق پرداخت کند.

مزایای مهاجرت کاری به کشور ترکیه

با توجه به آمار و اطلاعات به‌ دست‌ آمده امروزه مهاجرت به کشور ترکیه رشد چشمگیری پیدا کرده است که دلیل آن وضعیت مطلوب، اقتصادی، کاری، نرخ بیکاری، درآمد نیروی کار و بسیاری از موارد دیگر است. مزایا و امکانات رفاهی که به نیروی کار ترکیه تعلق می‌گیرد از دلایل اصلی محبوبیت آن میان مردم به‌ حساب می‌آید.
ازآنجایی‌ که کشور ترکیه در چند سال اخیر سیاست خود را به نحوی تغییر داده است که شهروندان خود را افزایش دهند با توسعه مشاغل خود و افزایش حقوق نیروی کار هرساله اقدام به جذب افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای مهاجرت کاری به این کشور می‌کند. موارد زیر تمام مزایای مهاجرت به کشور ترکیه را از جنبه‌ های گوناگون موردبررسی قرار می‌دهد.

• یکی از مزایای عالی که مهاجرت کاری به کشور ترکیه به دنبال دارد، دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه‌یک خانواده مانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است. البته شرط انجام این پروسه مهاجرتی این است که متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی اعضای درجه‌یک خانواده خود در این کشور را داشته باشند.
• درآمد مناسب نیروی کار در کشور ترکیه از دیگر دلایل انتخاب آن برای مهاجرت از طریق کار به‌ حساب می‌آید. میزان درآمد مشاغل مختلف ترکیه به صورتی است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند ماهانه هزینه امکانات رفاهی مختلف را به‌خوبی پرداخت کنند.
• مهاجرت کاری به کشور ترکیه این اقدام را فراهم خواهد کرد که متقاضیان اقامت این کشور را دریافت کنند. البته این امکان زمانی برای متقاضیان وجود خواهد داشت که چند سال مداوم را در این کشور به فعالیت در شغل موردنظر بپردازند.
• ویزای کار ترکیه ازنظر دیگر کشور‌های جهان به حدی معتبر است که متقاضیان با استفاده از این مدرک اجازه سفر به آن‌ها بدون هیچ محدودیتی را خواهند داشت.
• امنیت حاکم در کشور ترکیه بسیار بالا و ایده‌آل است. به‌طوری‌که نیروی کار در هرماه قادر خواهند بود تا با استفاده از ویزای مذکور بدون هیچ نگرانی در این کشور زندگی کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کشور ترکیه

جمع‌آوری مدارک لازم برای دریافت ویزای کار ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طوری‌که متقاضیان با انجام صحیح آن می‌توانند در مدت‌زمانی کوتاه و با صرف هزینه‌ای کم این مجوز را دریافت کنند. در حالت کلی ازآنجایی‌که مراحل مربوط به دریافت پذیرش کاری ترکیه کمی طولانی و دارای نکات بسیاری است، متقاضیان از طریق مشورت با وکلای مهاجرتی و ارائه مدارک لازم برای آن شانس خود را برای پروسه مهاجرتی مربوطه افزایش خواهند داد.
متقاضیان قبل از ارائه مدارک جمع‌آوری‌شده به سفارت باید آن‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و این اطمینان را حاصل کنند که هیچ تغییری در معنای محتوای اصلی ایجاد نشده است. موارد زیر تمام مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کار ترکیه را به‌طور کامل توضیح می‌دهد.

• پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
• کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن
• گواهی سوابق کاری
• گواهی سوابق تحصیلی
• ریزنمرات
• مدرک زبان
• گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
• مدرک سلامت جسمی و روانی
• گواهی تمکن مالی برای درخواست ویزا
• فرم درخواست ویزا
• سوابق تحصیلی
• ریزنمرات
• سند ازدواج
• توصیه‌نامه
• انگیزه نامه

بهترین مشاغل در کشور ترکیه

یکی از نکات مهمی که افراد برای دریافت ویزای کار ترکیه باید به آن توجه کنند، انتخاب شغل مناسب در این کشور است. برخی مشاغل در کشور ترکیه دارای تقاضای بسیار زیادی هستند، به همین دلیل انتخاب آن‌ها برای مهاجرت کاری به کشور ترکیه، شانس افراد را در این راستا افزایش خواهد داد.
همچنین دولت ترکیه در راستای تأمین نیروی کار موردنیاز خود برای مشاغل پر تقاضا این کشور با درخواست افراد از نقاط مختلف دنیا برای اشتغال در این حرفه‌ها به میزان بیشتری موافقت خواهد کرد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، پر تقاضاترین مشاغل کشور ترکیه را موردبررسی قرار می‌دهد.

• اقتصاد
• حقوق
• مهندسی نرم‌ افزار
• پزشک
• روان‌ پزشک
• مهندس برق
• مهندس معمار
• مهندس عمران
• آرایشگر
• کارشناس علوم اجتماعی
• راننده
• نیروی خدماتی
• برنامه‌ نویس حرفه‌ای
• مدیریت

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه

مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توانید برای مهاجرت انتخاب کنید. کشور ترکیه به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا مسیر مهاجرت به این کشور را ساده‌تر از کشورهای اروپایی طی کرده و با هزینه‌های کمتری ویزای ترکیه را اخذ کنند.

سخن آخر

ما در این مقاله به‌ طور کامل به بررسی نکات مربوط به ویزای کار ترکیه پرداختیم. کشور ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت از طریق کار به‌ حساب می‌آيد؛ زیرا ازنظر شرایط اقتصادی، کاری، درآمد، هزینه‌های زندگی، نرخ بیکاری و غیره در وضعیت ایده‌ آلی قرار دارد.
کسانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار را دارند باید از شرایط مختلفی برخوردار باشند که شامل مواردی همچون مدرک زبان ترکی و انگلیسی در حد آیلتس و تافل، سوابق کاری درخشان، سوابق تحصیلی و ریزنمرات مناسب، گواهی تمکن مالی، عدم برخورداری از سوابق کیفری و بسیاری از موارد دیگر بهره‌ مند باشند.
مهاجرت کاری به کشور ترکیه این اجازه را به متقاضیان خواهد داد تا اقامت این کشور را دریافت کرده و برای اعضای درجه‌یک خانواده ویزای همراه دریافت کنند. درآمد بالای نیروی کار در ترکیه از دیگر مزایای مهاجرت کاری به ترکیه به‌حساب می‌آيد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
ترکیه از نظر اقتصادی چه رتبه ای در جهان دارد؟
ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار دارد
چند نوع ویزای کار در ترکیه وجود دارد؟
ویزای کار موقت و ویزای کار دائم
راه های یافتن کار در کشور ترکیه چیست؟
روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند یا اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می‌باشد
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

37 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین باباخانی
2 سال قبل

سلام. برای کار رستوران داری من دوست دارم در ترکیه و خصوصا شهر استانبول فعالیت کنم. صفر تا صد آشپزی و رستوران داری رو بلدم و مدرک فنی و حرفه ای هم دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  نسرین باباخانی
2 سال قبل

سلام. اگر 5 سال سابقه کار با بیمه دارین . میتونید با پیدا کردن کارفرما اونجا مشغول به کار بشید

ایرج سفاری
2 سال قبل

من کارشناس یه موسسه مالی هستم باسابقه۲۵سال کار می‌توانم برا کار تو ترکیه اقدام کنم

کارشناس هرمس
پاسخ به  ایرج سفاری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای کار در ترکیه اقدام نمیکنیم متاسفانه.

.......
2 سال قبل

میشه لطفا بگین در کل حتی برای کارهای خدماتی و اجرایی هم میشه بدون داشتن مدرک به ترکیه یا هر جایی مهاجرت کاری کرد؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  .......
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما برای کار در ترکیه اقدام نمیکنیم .
ولی به صورت کلی برای مهاجرت حتما باید مدرک دیپلم رو داشته باشید .

صبا
2 سال قبل

سلام لیسانس آمار و مدرک فنی و حرفه ای حسابداری دارم. 28 سال سن. ایا میتوانم در ترکیه شاغل بشم؟ چه مدارکی لازم دارم تا تکمیل کنم. مدرک icdl و مدرک نرم افزار های spss و r هم دارم زبانم رو هم دارم تقویت میکنم

کارشناس هرمس
پاسخ به  صبا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام نمیکینیم .ولی به صورت کلی برای مهاجرت کاری باید سابقه کارتون مرتبط با رشته تحصیلی و یا مدرک فنی حرفه ای شما باشد .

سجادی
3 سال قبل

سلام لیسانس حسابداری دارم و مدرک جوشکاری برق و co2 واسه جوشکاری میتونم اقدام کنم?
۳۳ ساله مجرد

هرمس اپلای
پاسخ به  سجادی
3 سال قبل

سلام با دو تا تخصص شما میشه اقدام کرد ، اما باید سابقه کاری مرتبط داشته باشین

کادر هرمس اپلای