ویزای کار پرستاری در ترکیه

ویزای کار پرستاری در ترکیه

یکی از شغل های مورد نیاز در ترکیه در حال حاضر پرستاری است. قبل از اقدام برای شروع پروسه از شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کار پرستاری در ترکیه و شرایط استخدام پرستار باید اطلاع داشته باشید. اگر شما در این رشته تحصیلات مورد نظر را داشته باشید گرفتن ویزای کار در این کشور کار راحتی است.

اشتغال در ترکیه نیز مانند دیگر کشور ها دارای قوانین خاص خود می باشد. اگر در حال حاضر در ایران زندگی می کنید و قصد کار در ترکیه را دارید باید از این قوانین و مقررات اطلاع داشته باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط عمومی استخدام پرستار در ترکیه

📌 سن بین ۲۰ تا ۴۵ سال

📌 آشنای با زبان ترکی استانبولی

📌 داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری

📌 حسن سابقه و سلامت جسمی و روانی

در ابتدا شما باید به دنبال کارفرما باشید. در صورتی که کارفرمای مورد نظر را پیدا کردید و او شما را پذیرفت، باید در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید. در صورتی که همه این شرایط را داشتید و یک پیشنهاد شغلی در ترکیه دریافت کردید و پس از مصاحبه حضوری از طرف کارفرما پذیرفته شدید، کارفرمای شما باید برای اقامت بلند مدت و مجوز کار شما اقدام کند؛ چراکه شما به تنهایی نمی‌توانید مجوز کار بگیرید.

اگر کارفرما به هر دلیل ظرف مدت ۱۰ روز برای اخذ مجوز کار اقدام نکند، شما باید تمام مراحل بالا همراه تمام مراحل جانبی دیگر را از ابتدا تکرار کنید. در نهایت اداره کار در ترکیه درخواست شما را بررسی می‌کند و ظرف مدت چهار تا شش هفته به شما پاسخ می‌دهد. سپس شما می‌توانید ویزای کار خود را از سفارت ترکیه در ایران دریافت کنید. دریافت این ویزا هزینه دارد و همچنین این ویزا از لحاظ زمانی دارای محدودیت است.

مدت زمان ویزای کار پرستاری در ترکیه و هزینه ها

📌 مجوز کار موقت در ترکیه به مدت ۱ سال: ۳,۰۹۰.۲۰ لیر ترکیه و ۳۵۶,۰۰ لیر هزینه کارت

📌 مجوز کار با زمان تمدید ۲ساله: ۶۶۸۰.۴۰ لیر ترکیه

اخذ ویزای کار در ترکیه تقریباً ۲ ماه طول می‌کشد؛ اما بهتر است شما سه ماه زودتر از قرار داد کاری خود اقدامات را شروع کنید؛ زیرا ممکن است اتفاقاتی باعث تأخیر در روند پرونده شما شود.

شرایط حقوق و درآمد پرستار در ترکیه

📌 حقوق اولیه ماهیانه ۳,۱۷۰ لیر به همراه بیمه

📌 افزایش حقوق بعد از چند ماه

📌 یک روز در هفته مرخصی با حقوق

میانگین درآمد یک پرستار در ترکیه ۶,۳۳۰ لیر بوده و بیشترین حقوق پرستاران در ترکیه ۹,۸۲۰ لیر در ماه است.

آزمون صلاحیت (TPE ) چیست؟

برای اینکه بتوانید ویزای کار پرستاری در ترکیه بگیرید، لازم است در یک آزمون صلاحیت تحت عنوان TPE شرکت کنید. پشت سر گذراندن این آزمون برای پرستاران بین‌المللی که قصد دارند در ترکیه به کار بپردازند، ضروری است. یعنی شما برای اخذ مجوز کار باید حتماً در این آزمون قبول شوید. در آزمون TPE مهارت‌های زبان ترکی، دانش نظری و مهارت‌های عملی شما در کار سنجش می‌شود.

توجه کنید تا زمانی که در این آزمون نمره قابل‌قبولی را اخذ نکرده­اید، نمی‌توانید از وزارت بهداشت ترکیه مجوز کار برای خود دریافت کنید. برای اینکه بتوانید در این آزمون موفق شوید، لازم است در یک دوره آموزش زبان ترکی شرکت کنید تا بتوانید مهارت‌های زبان ترکی خود را افزایش دهید. برای قبولی در TPE همچنین می‌توانید منابع مطالعاتی و آزمون‌های آزمایشی را خریداری کرده و قبل از آزمون تمرین کنید. این آزمون چند بار در سال در کشور ترکیه برگزار می‌شود و شما هر زمان که آماده شدید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

مراحل اخذ مجوز پرستاری در ترکیه

همان­طور که بیان شد، هنگامی که می‌خواهید به‌عنوان یک مهاجر در کشور ترکیه کار کنید، لازم است مجوز کار داشته باشید. مجوز کار برای رشته‌های حیطه پزشکی و پرستاری از سوی وزارت بهداشت ترکیه صادر می‌شود. برای اخذ این مجوز و شروع کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید. الزامات واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای کار پرستاری در ترکیه، داشتن حداقل مدرک لیسانس و دو سال سابقه کار است.
  2. در مرحله بعد باید درخواست خود را برای وزارت بهداشت ترکیه ارسال کنید. داخل درخواست باید تمام سوابق تحصیلی و کاری و همچنین مشخصات و بیوگرافی خود را بیان کنید.
  3. در مرحله بعد لازم است در آزمون مجوز شرکت کرده و نمره قبولی اخذ کنید. این آزمون توسط وزارت بهداشت ترکیه گرفته می‌شود و هم عملی و هم نظری است.
  4. پس از اخذ مجوز، لازم است تمامی اسناد خود شامل اسناد کاری، مدارک مرتبط با دانش زبان ترکی و مدارک تحصیلی را ارائه دهید.
  5. همچنین پس از اخذ مجوز لازم است در شورای پرستاران و ماماهای کشور ترکیه ثبت‌ نام کنید.
  6. در مرحله آخر می‌توانید به دنبال شغل پرستاری در کشور ترکیه باشید.

بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

کشور ترکیه اخیراً با کمبود نیروی کار پرستاری روبه‌رو شده و نیاز به نیرو در بخش خدمات پرستاری روزبه‌ روز در حال شدت‌ گرفتن است. باتوجه‌ به این موضوع می‌توان گفت که بازار کار پرستاران در این کشور بسیار امیدوارکننده بوده و بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی پیوسته در حال استخدام نیروهای شایسته و حرفه‌ای پرستاری هستند. به نظر می‌رسد این نیاز به کادر پرستار در چند سال آینده افزایش هم پیدا کند.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دندانپزشکی یکی از شاخه‌های محبوب پزشکی است که علاوه بر وجه اجتماعی، درآمد بالایی هم دارد. به‌علاوه، این رشته دارای بازار کار بسیار خوبی است و در همه کشورهای جهان، دندانپزشکان بیکار نمی‌مانند.

سخن آخر

یکی از کشورهایی که اخیراً با کمبود نیروی پرستار مواجه شده، کشور ترکیه است. این کشور به جهت نزدیکی به ایران و شرایط مهاجرتی ساده‌تر، یکی از مقاصد اصلی پرستاران ایرانی برای مهاجرت محسوب می­شود. اخذ ویزای کار پرستاری در ترکیه نیاز به طی‌کردن مراحلی دارد که در این مقاله برای شما توضیح دادیم. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در حوزه مهاجرت به ترکیه و سایر کشورها از مشاوران ما در مجموعه هرمس اپلای وقت مشاوره رایگان بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شرایط عمومی استخدام پرستار در ترکیه چیست؟
📌 سن بین ۲۰ تا ۴۵ سال 📌 آشنایی با زبان ترکی استانبولی 📌 داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری 📌 حسن سابقه و سلامت جسمی و روانی
شرایط حقوقی پرستاران در ترکیه چگونه است؟
📌 حقوق اولیه ماهیانه ۳,۱۷۰ لیر به همراه بیمه 📌 افزایش حقوق بعد از چند ماه 📌 یک روز در هفته مرخصی با حقوق
بیشترین درآمد یک پرستار در ترکیه چقدر است؟
میانگین درآمد یک پرستار در ترکیه ۶,۳۳۰ لیر و بیشترین حقوق یک پرستار ۹,۸۲۰ لیر در ماه است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

55 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسف منصوری
1 سال قبل

کارشناس پرستاری با ۲۷ سال سابقه کار دولتی هستم در بخش‌های ویویژه، اگه ایران بازنشست بشم می‌تونم ترکیه در مراکز خصوصی یا دولتی کار کنم؟
ارشد میکروبیولوژی هم دارم.

کارشناس هرمس
پاسخ به  یوسف منصوری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه

فاطمه رضوی
2 سال قبل

من پرستاریم رو در ترکیه خوندم و لیسانس پرستاری دارم. الان می تون همونجا هم فعالیت کنم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فاطمه رضوی
2 سال قبل

با توجه به اینکه در کشور ترکیه تحصیل کردین بله امکان این هست که بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار بشید

الهام
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.
من پرستار هستم میخواستم از طریق کار به کشور ترکیه مهاجرت کنم.لطفا راهنمایی بفرمائید.

کارشناس هرمس
پاسخ به  الهام
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام نمیکنیم متاسفانه .
اما در زمینه تخصص شما جاب آفر کشور آلمان امکان پذیر است .

کادر هرمس اپلای