ویزای کار کانادا

ویزای کاری کانادا؛ شرایط، مدارک و هزینه مهاجرت کاری به کانادا

کانادا، یکی از کشورهای محبوب جهان برای مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری به کانادا به دلیل وجود فرصت های شغلی بسیار، داشتن اقتصادی زنده و رفاه اجتماعی بالا، تبدیل به گزینه ای عالی برای مهاجران شده است. شما با اخذ ویزای کاری کانادا می توانید تا مدت مشخصی در این کشور مشغول به کار شوید؛ البته انواع ویزای کاری کانادا وجود دارد که هریک شرایط مخصوص به خود را دارند. در این بخش به طور کامل به هزینه ها، مدارک لازم و شرایط اخذ انواع اقامت کاری کانادا می پردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویزای کار کانادا چیست؟

ویزای کار کانادا یک نوع ویزای کاری موقت است که دریافت‌کننده آن می‌تواند برای مدت مشخصی در کشور کانادا کار کند و درآمد کسب کند. بعد از به پایان رسیدن مدت مشخص یا باید به تمدید ویزای خود بپردازد یا خاک کشور کانادا را ترک نماید.
مدت زمان ویزای کار کانادا معمولا بین ۱ تا ۲ سال است اما در برخی از مواقع با اعتبار حداکثری ۴ سال صادر می‌شود. بعد از زمان تعیین شده امکان تمدید ویزای کار کانادا نیز وجود دارد.

مزایای ویزای کار کانادا چیست؟

ویزای اشتغال کانادا برای متقاضیان مزایای زیادی را در پی دارد. در ادامه به برخی از مزایای ویزای کار کانادا اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالای کشور کانادا
  • کیفیت زندگی ایده‌آل
  • پایین بودن مالیات و هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار
  • بیشتر بودن نوآوری در این کشور
  • وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا
  • سطح رفاه اجتماعی بالا

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا اشاره کردیم نتیجه می‌گیریم که دریافت ویزای کار کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد.

بررسی بازار کار کانادا و مشاغل مورد نیاز

آگاهی از بازار کار کانادا جزو مباحث پر اهمیت برای افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2023 افزایش یافته است زیرا کسب و کارهایی که به علت کرونا متوقف شده بودند، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از حوزه ­های شغلی مطرح در کانادا را می توان به مشاغل فناوری اطلاعات، تولیدی و فنی، مشاغل اداری، تدارکاتی، پزشکی، مهندسی و غیره اشاره کرد. در ادامه چند شغل پرطرفدار 2023 در کانادا را ذکر می‌کنیم:

  • برنامه نویس کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مکانیک خودرو
  • پرستار
  • حسابدار
  • مشاغل فنی خدماتی
  • رانندگان ترابری
  • داروساز
  • فیزیوتراپیست

مشاغل زیادی در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به دریافت ویزای کار کنید. به زبان ساده‌ تر می‌توانیم بگوییم که پیشروی با این مشاغل، روند مهاجرت ایرانیان را آسان‌تر خواهد کرد.

اخذ ویزای کار کانادا

یکی از روش‌هایی که افراد زیادی برای مهاجرت انتخاب می­‌کنند گرفتن ویزای اشتغال است. با داشتن این ویزا متقاضی می­‌تواند در کشور مقصد کسب درآمد کند که قطعا این امر در کشورهای پیشرفته انگیزه بسیار خوبی برای نیروی کار کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته برای مهاجرت به این کشورها است.

ویزای کار کانادا
راهنمای اخذ ویزای کار کانادا

با توجه به اینکه کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته شده که فرصت‌های شغلی ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در میان کشورهای توسعه یافته جزء بزرگ‌ترین و پررونق‌ ترین کشورهاست و رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه می‌کند، برای دریافت اجازه قانونی کار، مورد توجه بسیاری از افراد جویای کار و مشاغل پردرآمد قرار گرفته است. اخذ ویزای کار کانادا، از طریق گرفتن یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی میسر می‌­شود. بعد از دعوت به کار از سوی یک کارفرمای کانادایی ، فرد متقاضی باید پروسه گرفتن اجازه کار در کانادا یا Work Permit را طی کند.

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

ایرانیان مانند سایر کشورها می‌توانند درخواست ویزای کار کانادا را بدهند اما نسبت به کشورهای دیگر، پیچیدگی‌های زیادی با توجه به چالش‌های دیپلماتیک ایران و کانادا وجود دارد. دریافت پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی، نشان دادن مهارت‌ها و تجربیات و رعایت نکات سلامتی و ایمنی از جمله شرایط برای دریافت ویزای کار کانادا برای ایرانیان است. به این موضوع هم دقت داشته باشید که با توجه به تاریخچه روابط کانادا و ایران ممکن است زمان پردازش اطلاعات ایرانیان برای اخذ اجازه کار کمی بیشتر باشد.

انواع ویزای کاری کانادا

انواع مختلف ویزای کار کانادا به شما اجازه اقامت و کار دائم یا موقت در خاک این کشور را می‌دهد. اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید بهتر است بدانید شما به دو روش اصلی می‌توانید اقامت کاری این کشور را دریافت کنید:

برنامه اسکیل ورکر (Skilled Worker) یا کارگر ماهر

برنامه اسکیل ورکر یا کارگر ماهر یکی از روش‌های اخذ ویزای کار کانادا و در واقع یکی از بهترین و پرطرفدارترین آنها به شمار می‌رود. در این برنامه تمامی شرایط اولیه فرد اعم از تحصیلات، تسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، سن، سوابق کاری، مدارک تمکن مالی، اعضای خانواده مقیم کانادا و غیره امتیازبندی می‌شوند. در فرآیند امتیازدهی ویزای کار کانادا، از یک نظام ارزیابی منحصر به فرد بهره می‌بریم. این نظام با نام امتیازدهی اکسپرس اینتری شناخته می‌شود و از یک سری معیارهای کلان برای ارزیابی متقاضیان استفاده می‌کند. ارزیابی در دو مرحله انجام می‌شود، که در هر مرحله به ۳ معیار مهم توجه می‌شود.

در مرحله اول سه معیار سن، میزان تحصیلات و سابقه کار و در مرحله دوم مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی، میزان انطباق پذیری و داشتن پیشنهاد شغلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به این ترتیب امتیازدهی انجام می‌شود. هر چقدر شما از دو مرحله امتیاز بالاتری به دست آورید، شانس به دست آوردن اقامت کاری کانادا و اخذ ITA بیشتر خواهد بود.

فرد متقاضی با بررسی تک تک امتیازها و جمع کردن آنها می‌تواند به این نتیجه برسد که آیا صلاحیت گرفتن  قوانین ویزای کار کانادا را دارد یا خیر. در صورتی که جمع امتیازات فرد بیشتر از ۴۵۰ شود کشور کانادا شروع به بررسی مدارک وی می‌کند و افراد با امتیاز کمتر از این عدد جزء رد شدگان ویزای کار کانادا به شمار خواهند رفت. لازم‌به‌ذکر است حد امتیاز قبولی با توجه به امتیاز سایر شرکت کنندگان در هر راند یا دوره متغیر می‌باشد. چنانچه در مورد اسکیل ورکر کانادا اطلاعات بیشتری نیاز دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

برنامه جاب آفر (Job Offer) یا گرفتن پیشنهاد کار

همان‌ طورکه از نام این برنامه مشخص است، فرد متقاضی می‌بایست یک پیشنهاد کار یا جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی دریافت کند. برای این کار فرد ابتدا می‌بایست لیست مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا را بررسی کرده و اگر حرفه و تخصص وی در آن لیست موجود بود، می‌تواند درخواست خود را مبنی بر کار در کانادا ارسال کند. کشور کانادا هم براساس تخصص و مهارت فرد متقاضی و شرایط اولیه وی، فرد را دعوت به کار می‌کند. در صورتی که فرد پیشنهاد کار را دریافت کند به وی اقامت کاری با مدت محدود داده می‌شود و پس از مدتی نیز می‌تواند با اثبات مهارت‌های خویش اقامت دائم کانادا را نیز اخذ نماید.

تفاوت سیستم نیروی ماهر با ویزای کار کانادا

روش اسکیل ورکر یا همان نیروی ماهر که در حال حاضر به عنوان سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) در برنامه مهاجرت کانادا شناخته می‌شود به بررسی مهارت‌­ها و ویژگی­‌های افراد از جنبه‌های مختلف می­پردازد و بعد از رتبه ­بندی متقاضیان و بررسی رقابتی ویزای کاری دائم برای پذیرفته شدگان صادر می­‌کند. کسانی که پیشنهاد کاری از یک شرکت کانادایی داشته باشد امتیاز قابل توجهی از این بابت کسب می­‌کنند که در نتیجه در رقابت رتبه­ بندی آن‌ها تاثیر قابل توجهی دارد. البته بدون داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت کانادایی هم می‌توان در سیستم امتیاز خوبی در اکسپرس اینتری کانادا کسب کرد. فقط نیازمند بالا بردن امتیاز در سایر بخش‌ها مانند تحصیلات، سابقه کاری، سطح زبان انگلیسی و فرانسه و سن است.

افرادی که از طریق سیستم Express Entry وارد کانادا می­‌شوند نیازی به اخذ ویزای اشتغال کانادا ندارند چون با موقعیت ویزای کاری دائم وارد کانادا می­‌شوند در حالی که این ویزا برای کسانی مورد نیاز است که اقامت کانادا ندارند. ورود از طریق اکسپرس انتری با وجود مورد ارزیابی قرار گرفتن مهارت کاری افراد، هیچ‌ ­گونه ضمانتی برای داشتن کار در بدو مجوز ورود به کانادا ندارد و فقط ویزای کاری موقت یک ساله ارائه می‎شود که قابلیت تمدید دارد. لذا افرادی که از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شده‌اند، باید در جستجوی کار جدید و دائمی باشند. در مقابل، افرادی که با ویزای کاری کانادا وارد این کشور شده‌اند، به این معنی است که از یک کارفرمای کانادایی معتبر، دعوت به کار دریافت کرده‌اند و از همان زمان اخذ مجوز ورود به کشور کانادا نیز، صاحب شغل هستند.

شرایط دریافت ویزا کار کانادا

مدرک تحصیلی مورد نیاز حداقل لیسانس
مدرک زبان مورد نیاز حداقل آیلتس ۶.۵
شرایط سنی ویزای کار کانادا حداکثر ۴۰ سال
سابقه کار مورد نیاز حداقل ۳ سال مرتبط با رشته تحصیلی
امتیاز مورد نیاز حداقل ۶۷ امتیاز

اگر داخل کشور کانادا هستید دریافت مجوز رسمی کار کانادا یکی از شرایط زیر اجباری است:

  • 📌ویزای تحصیلی داشته باشد و یا همسرتان ویزای تحصیل یا کار داشته باشد.
  • 📌اجازه اقامت موقت داشته باشید.
  • 📌داخل خاک کانادا باشید و پرونده درخواست اقامت به مرحله خاصی رسیده باشد.
  • 📌با دریافت درخواست کار از یک کارفرمای کانادایی و بستن قرارداد کاری شخص می تواند برای ویزای کار کانادا اقدام کند.
شرایط مهاجرت کاری به کانادا
آگاهی از قوانین مهاجرت کاری کانادا در سال 2023، برای مهاجران لازم است.

ولی افرادی که خارج از کانادا هستند بعد از دریافت درخواست کار از کارفرما و گرفتن تائیدیه­‌های لازم از مراجع قانونی، باید بتوانند برای گرفتن ویزا، مامور سفارت متخصص صدور ویزا را متقاعد کنند که بعد از پایان قرارداد کار و مدت ویزا به کشور خود برمی‌گردند. بر اساس آمار ارائه شده از سایت کاریابی Indeed در یکسال اخیر،بیشترین رشد فرصت‌های شغلی در کشور کانادا، طبق نمودار زیر رتبه بندی شده‌اند:

حوزه رسانه ۲۳%
حوزه هتلداری ۱۷%
حوزه املاک ۱۵%
it ۹%
بانکی ۹%
فروش ۸%
حسابداری ۷%
آموزش ۶%

جدول امتیاز بندی ویزای کار کانادا

اكثر امتیازبندی ویزاها از طریق سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری انجام می‌شود. امتیازبندی ویزای کار کانادا نیز بر همین اساس است. سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری کانادا در دو مرحله انجام می‌گیرد و 6 معیار مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جدول زیر نشان‌دهنده معیارهای امتیازبندی اکسپرس انتری کاناداست.

سابقه کار میزان تحصیلات سن
داشتن پیشنهاد شغلی میزان انطباق‌پذیری مهارت‌های زبان انگلیسی/فرانسوی

هر چه امتیاز بیشتر به دست آمده بیشتر باشد، شانس دریافت اقامت کاری کانادا نیز بیشتر خواهد بود.

ویزای کار کانادا از طریق ثبت شرکت

امکان دریافت ویزای کانادا از طریق ثبت شرکت نیز وجود دارد. کافی است مراحل ثبت شرکت را طی کنید و سپس اقدام به دریافت ویزای کار کانادا نمایید. مراحل ثبت شرکت در کانادا عبارتند از:

  • برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار
  • انتخاب نام تجاری برای شرکت
  • ثبت شرکت در دولت
  • اقدام برای دریافت مجوزها و گواهی‌های تجاری
  • دریافت پشتیبانی و تامین مالی برای شرکت

با طی همه مراحل می‌توانید در کشور کانادا شرکت ثبت کنید و از مزایایی مانند هزینه ثبت و راه‌اندازی کم ساختار ساده برخوردار شوید.

ویزای کار کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای اینکه بتوانید با مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا (Canada) رفته و ویزای کاری (Work Visa) این کشور را به دست آورید، باید شرایط کاملی داشته و از قبل آماده باشید. دو مورد از پررنگ‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای کار با این روش دریافت جاب آفر (Job Offer) یا گواهی احراز صلاحیت و سابقه کاری است. داشتن حداقل دو سال سابقه کاری تمام وقت و یا ۴ سال نیمه وقت (۳۱۲۰ ساعت) در طی ۵ سال گذشته برای متقاضی اخذ ویزای کار کانادا در این روش ضروری است. اثبات تمکن مالی براساس تعداد افراد خانواده و دانش زبانی از دیگر شرایط حائز اهمیت برای اخذ ویزای کار کانادا (Canada) با این روش هستند.

ویزای کار کانادا بدون مدرک تحصیلی

برخی از مشاغل در کشور کانادا نیاز به مدرک تحصیلی ندارد. شما می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی مشاغل را پیدا کنید و از کارفرما درخواست شغل نمایید. در صورتی که کارفرما با درخواستتان موافقت کرد، شما می‌توانید اقدام به دریافت ویزای کاری بدون مدرک تحصیلی کنید.

مشاغلی که به مدرک تحصیلی نیاز ندارند، عبارتند از:

  • کارمند خدمات پستی
  • مدیر بازی
  • مهماندار هواپیما
  • سرآشپز
  • کارگر ساختمان
  • بینایی سنجی
  • دستیار دندانپزشک
  • تکنسین داروخانه
  • آتش‌نشان
  • و غیره

اگر صاحب تخصص در مشاغل ذکر شده هستید، برای مهاجرت کاری به کانادا نیازی به ارائه مدرک تحصیلی ندارید.

ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان

برای خیلی از افراد سوال پیش می‌آید که آیا بدون مدرک زبان می‌توانم ویزای کار کانادا را دریافت کنم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که امکان دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبانی با شرایط خاص وجود دارد.
مجوز رسمی کار، نیازمند نمره آیلتس نیست اما ‌برنامه‌های مهاجرتی مانند برنامه‌های نامزد استانی نیازمند مدرک زبان است. اگر قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارید، باید روی مهارت زبانی خود نیز کار کنید، زیرا تاثیر بسیار زیادی دارد.

ویزای کار کانادا برای افغان‌ها

برنامه‌هایی که افغان‌ها می‌توانند از طریق آن‌ها به اقامت کاری کانادا را دریافت کنند، شامل موارد زیر است:

  • برنامه نیروی متخصص
  • برنامه‌های استانی
  • ویزای تحصیلی

شرایط برای افغان‌ها کمی سخت‌تر و محدودتر است اما در صورتی که افغان مقیم ایران باشد، شرایط کمی بهتر خواهد شد. روش‌هایی که این مهاجران در پیش رو دارند، عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی استارتاپ
  • مهاجرت از طریق رابطه خویشاوندی
  • مهاجرت برنامه نیروی متخصص استانی و فدرال
  • مهاجرت از طریق برنامه نامزدهای استانی

همان‌طور که مشاهده کردید یکی از روش‌های مهم برای مهاجرت کاری به کانادا به دست آوردن شغل است. افغان‌ها نیز می‌توانند بعد از پیدا کردن شغل، ویزای کار کانادا را به دست آورند‌.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

یکی از مهم‌ترین مباحثی که ذهن داوطلبان مهاجرت را درگیر می‌کند، مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا است. آیا می‌دانید مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا چقدر است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که حدود ۱۵۰ روز پس از درخواست، ویزای کاری کانادا صادر می‎شود اما امکان طولانی‌تر شدن این زمان بر اساس تعداد درخواست‌های دریافتی در اداره نمایندگی کانادا وجود دارد. ممکن است پروسه تاخیر صدور ویزای کاری کانادا تا سه ماه هم برسد.

حداقل حقوق در کانادا

حداقل دستمزد در کانادا با توجه به شرایط حاکم در استان‌ها، متفاوت خواهد بود. هر شهر و استان قوانین کاری مخصوص به خود را دارد و حداقل حقوق در کانادا با توجه به آن قانون مشخص می‌شود. در سال ۱۹۱۸ برای اولین بار قانون حداقل دستمزد در کشور کانادا تصویب شد. حداقلِ حقوق در کانادا به ازای یک ساعت کار، مشخص می‌شود. هدف از تصویب قانون حداقل حقوق در کانادا حمایت از زنان، کودکان و کارگران غیراتحادیه‌ ای بود. همانطور که اشاره شد حداقل دستمزد در کانادا با توجه به ایالات و قلمرو متفاوت است. براساس آمار ارائه شده از Retail Council Canada که در تاریخ ژانویه سال ۲۰۲۳ آپدیت شده است، بازه حقوق ساعتی در قلمروها و ایالت‌های مختلف کانادا از ۱۳ دلار تا ۱۶ دلار خواهد بود.

هزینه ویزای کار کانادا

بخشی از هزینه‌های مهاجرت کاری به کانادا، هزینه‌ی ویزا کاری می‌باشد. که این هزینه برای مجوز کار خاص کارفرما، یک نفر ۱۵۵ دلار و برای یک گروه ۳ نفره یا بیشتر برای کار ۴۶۵ دلار است ( گروه هایی ورزشی یا تیم هنرمندان ). همچنین برای مجوز کار آزاد ۱۰۰ دلار و به عنوان یک کارگر ۳۵۵ دلار است.

کدام استان برای مهاجرت کاری کانادا بهتر است؟

امروزه کشور کانادا تبدیل به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری شده است و خیلی از افراد قصد مهاجرت به این کشور را دارند. هر استان کانادا قوانین شرایط و امکانات کاری مختلفی دارد. برای انتخاب بهترین استان برای اقامت کاری شما باید هدف و انگیزه خودتان را از این مهاجرت مشخص کنید و در مورد شغل‌ تان ایده‌ای داشته باشید. بر اساس این مشخصات، پیدا کردن استان بهتر در کانادا برای شما آسان‌تر خواهد بود. دو استان پرطرفدار در کشور کانادا از لحاظ فراهم کردن فرصت‌های شغلی خوب توانسته است توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کنند، این دو استان شامل کبک و ساسکاچوان است.

به عنوان نکته مهم تاکید می‌کنیم که نقش مشاوران مهاجرت و حقوقی در هدایت ایرانیان در فرآیند مهاجرت کاری بسیار پررنگ است، اگر می‌خواهید با توجه به تخصص و مهارت خود به بهترین کشور مهاجرت کنید، از مشاوران حقوقی و مشاوران مهاجرت کمک بگیرید. مشاوران شما را در انتخاب کشور و شهر مناسب راهنمایی خواهند کرد.

شرایط سنی ویزای کار کانادا

از دیگر مباحثی که در مورد مهاجرت کاری به کانادا مطرح می‌شود، شرایط سنی مهاجرت کاری به کاناداست. شاید برای شما هم سوال پیش آید که تا چه سنی فرصت دریافت ویزای کار کانادا را داریم؟ در حالت کلی برای مهاجرت کاری کانادا محدودیت سنی وجود ندارد اما از آن جایی که دریافت امتیاز از سیستم اسکیل ورکر کانادا اهمیت دارد، می‌توانیم شرایط سنی ویزای کار کانادا را بین بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال در نظر بگیریم. حداکثر سنی که می‌توانند ویزای کار کانادا را دریافت کنند، ۳۵ سال است. در نتیجه افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال در سیستم اسکیل ورکر کانادا از لحاظ سنی، امتیاز صفر دریافت خواهند کرد.

تمکن مالی ویزای کار کانادا

تمکن مالی در کشور کانادا اهمیت زیادی دارد زیرا تمکن مالی به دولت کانادا نشان می‌دهد که شما می‌توانید از عهده هزینه‌های خود و خانواده‌تان در این کشور بربیایید. از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کانادا داشتن تمکن مالی است اما برخی از انواع ویزای کار، به ارائه تمکن مالی نیازی ندارند. میزان تمکن مالی برای مهاجرت کاری به کانادا بر اساس نوع روش مهاجرت، شرایط متقاضی و تعداد همراهان او متفاوت خواهد بود. حداقل تمکن مالی برای دریافت ویزای کار کانادا حداقل ۱۵۰ هزار دلار است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

اگر قصدتان برای مهاجرت کاری به کانادا جدی است، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به آماده‌سازی مدارک اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. مدارک شغلی و تحصیلی متقاضی و آزمون زبان
  2. معاینات پزشکی لازم
  3. مدارک ازدواج و فرزندان
  4. ۲ قطعه عکس از خودتان و از اعضای خانواده
  5. پاسپورت معتبر با بیش از 6 ماه اعتبار پس از ورود به کشور کانادا
  6. هزینه درخواست ویزا
  7. گواهی پیشنهاد شغلی از کانادا
  8. تکمیل فرم اطلاعات اعضای خانواده
  9. ارائه مدارک تمکن مالی، برای اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا
  10. متقاعد کردن شخص مصاحبه کننده برای بازگشت به کشور

موسسه مهاجرتی هرمس اپلای، با سابقه‌ی کیس موفق متعدد در اخذ ویزای کاری کانادا در کنار شماست؛ برای مشاوره رایگان کافی‌ست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در کانادا

افرادی که در کشور کانادا تحصیل می‌کنند، با توجه به امکانات و اقتصادی که کشور کانادا دارد، علاقه‌مند می‌شوند که در این کشور ماندگار شوند. خبر خوب این است که این افراد بلافاصله می‌توانند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.
از جمله شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا عبارتند از:

  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدارک پزشکی
  • اقدام برای دریافت مجوز رسمی کار تا ۸۰ روز پس از اتمام دوره تحصیلی در کانادا
  • شرکت در یک دوره آموزشی تمام وقت، به مدت حداقل ۶ ماه
  • داشتن وضعیت اقامت معتبر
  • داشتن مجوز تحصیل معتبر در طول تحصیل
  • داشتن تاییدیه رسمی برای مدرک تحصیلی اخذ شده

با دارا بودن شرایط فوق، می‌توانید برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا اقدام کنید.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار در کانادا

در واقع امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری وجود ندارد اما برخی شرایط مهیا است تا کسانی که از طریق ویزای توریستی وارد خاک کشور کانادا شده‌اند، بتوانند در آنجا مشغول به کار شوند. بعد از دریافت ویزای توریستی و وارد شدن به خاک کشور کانادا، متقاضیان می‌توانند از این کشور درخواست مجدد برای ویزای جدید ثبت کنند. در صورتی که کشور کانادا با درخواست ویزای کاری آن‌ها موافقت کند، می‌توانند در کشور کانادا ماندگار شوند.

مراحل تبدیل ویزای توریستی به کاری عبارتند از:

  • پیدا کردن کار در کانادا
  • دریافت گواهی LMIA
  • اپلای برای دریافت ویزای کار

با طی کردن این مراحل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا، تغییر می‌کند.

نحوه گرفتن ویزای همراه برای خانواده

موضوعی که ذهن اکثر متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا را درگیر می‌کند، بحث داشتن همراه و گرفتن ویزای کاری همراه برای اعضای خانواده است. طبق قوانین کانادا، افرادی که با هرکدام از برنامه‌های اخذ ویزا موفق به مهاجرت کاری به کانادا می‌شوند، می‌توانند اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر هجده سال را نیز همراه خود ببرند و برای آنها ویزای کاری همراه بگیرند. البته در برخی موارد در صورت ثابت نمودن وابستگی روحی و مالی، والدین بالای ۶۰ سال نیز همراه محسوب می‌شوند و می‌توانند همراه متقاضی کار به کانادا بروند.

اخذ ویزای کانادا از طریق اسکیل ورکر
یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت کاری کانادا، اسکیل ورکر می-باشد.

افراد متقاضی اسکیل ورکر اگر قصد بردن خانواده را همراه خود دارند باید در همان زمان ثبت اطلاعات، اطلاعات خانواده خود را نیز وارد و ثبت کنند؛ زیرا بعد از اخذ ویزای کاری کانادا دیگر گرفتن ویزای همراه برای خانواده امکان‌پذیر نخواهد بود. اما برای افراد متقاضی جاب آفر، پیشنهاد می‌شود که ابتدا خود فرد به دریافت ویزا برای خود اقدام کرده و پس از مهاجرت به کانادا و اطمینان از داشتن محل سکونت مناسب و کار پردرآمد از آنجا، اقدام به گرفتن ویزای کاری همراه برای خانواده خود کند.

اهمیت تخصص برای گرفتن ویزای کار در کانادا

یکی از مواردی که برای دریافت ویزای کار در کانادا بسیار مهم و حائز اهمیت است ، داشتن مهارت و تخصص در زمینه ی کاری افراد می باشد. معمولا شرکت های کانادایی تنها در صورتی می توانند برای استخدام فردی غیر کانادایی  درخواست نامه ارسال کنند که فرد مورد نظر دارای تخصص بالایی در زمینه کاری خود بوده و فردی از او لایق تر در کانادا برای این پست وجود نداشته باشد.

بدین ترتیب افرادی که خواهان دریافت ویزای کار کانادا هستند، باید به این نکته توجه کافی داشته باشند که ابتدا می بایست تخصص خود را در زمینه کاری خود افزایش دهند، در غیر این صورت ویزای کار در کانادا برای آنها صادر نخواهد شد. در صورت داشتن تخصص و مهارت، شرکت کانادایی می تواند از طریق اداره کار کانادا درخواستی برای استخدام شما ثبت نماید.

تمدید ویزای کار کانادا

برای تمدید ویزای کار کانادا متقاضی باید متقاضی باید همه مدارک مربوط به اشتغال را در طول مجوز کار ارائه دهد. همچنین باید ثابت کند که می‌تواند در بازه زمانی طولانی‌تری نیز از عهده مخارج خود و اعضای خانواده‌اش بربیاید و همینطور باید یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کند. مراحل تمدید ویزای کار کانادا شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی شرایط
  • جمع‌آوری مدارک و اسناد ضروری
  • ارسال درخواست
  • پرداخت هزینه‌های مورد نیاز
  • انتظار برای تصمیم در مورد درخواست
  • اعلام نتیجه

متقاضی بعد از گذراندن هر یک از مراحل فوق می‌تواند به تمدید ویزای کار کانادا بپردازد.

شرایط جدید ویزای کار کانادا

آیا از شرایط جدید ویزای کار کانادا در سال 2024 با خبر هستید؟ در ادامه مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای برای در سال 2024 را شرح می‌دهیم:

  • داشتن سابقه کاری معتبر
  • داشتن مدرک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • نداشتن سو سابقه
  • داشتن مدرک زبان با نمره بالا
  • دریافت تاییدیه LMIA در صورت نیاز
  • داشتن کارت سلامت و گواهی بهداشت
  • حداقل سن 18 سال

با داشتن شرایط بالا در سال 2024 نیز می‌توانید اقامت کاری کانادا را دریافت کنید.

در چه مواردی می توان بدون تایید وزارت کار کانادا ویزای کار این کشور را گرفت؟

اولین موردی که شما می توانید بدون تایید وزارت کار کانادا ویزای کار این کشور را دریافت کنید، این است که زیر نظر NAFTA که یک بلوک تجاری میان کانادا، آمریکا و مکزیک بوده باشید. بدین ترتیب افرادی که با سوال چگونه ویزای کار کانادا بگیریم مواجه بوده، می توانند روش های بسیار کاربردی را در اینجا بیاموزند.

گزینه بعدی که می توان بدون تایید وزارت کار کانادا ، ویزای کار کانادا را دریافت نمود این است که کاری که انجام می دهید برای فرهنگ و اجتماع کانادا مناسب و دارای فایده باشد. همچنین دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا که توسط استادی از دانشگاه دعوت به کار شوند می توانند بدون تایید وزارت کار کانادا، ویزای کاری این کشور را دریافت کنند .

یافتن شغل در کانادا

برای پیدا کردن کار در کانادا و جلب نظر کارفرمایان، داشتن هرگونه مدرک تحصیلی در دانشگاه­‌ها و موسسات کانادایی مزیت بسیار مهمی محسوب می‌­شود. به علاوه داشتن سابقه کاری در شرکت­‌های کانادایی نیز امتیاز بالایی برای گرفتن پیشنهادهای کاری بهتر است. کسانی که از کشورهای دیگر وارد این کشور می‌­شوند بدون داشتن این امتیازها زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن کار کنند و توصیه می‌شود در یکی از مدارس کانادایی (Canadian Colleges) مدرک تحصیلی بگیرند.

سایت­‌ها و موسسات کار در کانادا در معرفی فرد و رزومه کاری او به کارفرمایان بسیار موثر هستند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های کاریابی، رزومه خود را برای تعداد شرکت‌های بیشتری ارسال کنند؛ به این ترتیب تعداد درخواست‌های ارسال شده نیز بیشتر خواهد بود. اما بدون داشتن مدرک تحصیلی کانادایی و سابقه کار در کانادا شاید زمان پیدا کردن کار طولانی شود. در این بخش تعدادی از موسسه های کاریابی مطرح کشور کانادا را نام می‌بریم:

  • Indeed
  • Workopolis
  • Monster
  • Working
  • Job Boom
  • Alberta job Centre
  • Bc jobs
  • Saskjobs
  • Health Careers Manitoba

همچنین یکی از معیارهای مهم در پیدا کردن شغل در ایالت‌های متفاوت کانادا، تسط به زبان‌های فرانسه و انگلیسی است. افرادی که به دنبال شغل تخصصی هستند باید به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند. با داشتن تقاضای کار از کارفرما می‌توان برای دریافت این ویزا اقدام کرد.

کار در کانادا

کار در کانادا

کشور کانادا یکی از قدرتمند‌ترین اقتصاد‌های جهان محسوب می‌شود و روش‌های متنوعی برای کار در کانادا وجود دارد.

دریافت مشاوره جهت اخذ ویزای کار کانادا با هرمس اپلای

در این مقاله از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای موضوع مهم مهاجرت کاری به کانادا را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم همه موارد مورد نیاز برای ویزای کار کانادا را ارائه دهیم. اگر مایل به دریافت مشاوره جهت اقامت کاری کانادا هستید، موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهد بود. برای رسیدن به جواب سوال‌هایتان فرم مشاوره رایگان موجود در وب سایت هرمس اپلای را تکمیل کنید و از کارشناسان مجرب این موسسه مهاجرتی کمک بگیرید. خوشحال می‌شویم سوال­های خود در مورد ویزای کار کانادا را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید، مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شرایط سنی ویزای کار کانادا چیست؟
اخذ ویزای کار کانادا محدودیت سنی ندارد اما محدوده دریافت امتیاز اسکیل ورکر از 18 تا 35 سال است.
هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟
هزینه ویزای کار کانادا در سال 1402 برای یک نفر به مبلغ 155 دلار است.
ویزای کار کانادا چند ساله است؟
ویزای کار کانادا معمولا 2 ساله است اما امکان تمدید آن نیز وجود دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

195 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانم میرخانی
3 ماه قبل

سلام سروش عزیز وقتتون بخیر
ویزای کار کانادا در وحله اول بسته به رزومه شما هست .اگر رزومه خوبی داشته باشید و کارفرمای مناسبی تو کشور کانادا باشه هزینش حدود حداقل 20هزار دلار هستش و پروسه اجرای پرونده یک سال زمان میبره

علی دریانورد
3 ماه قبل

نحوه دریافت ویزای کار کانادا چطوریه؟ من میخوام هم برای خودم هم همسرم اقدام کنم
لطفا راهنماییم کنید

خانم میرخانی
پاسخ به  علی دریانورد
3 ماه قبل

سلام علی عزیز وقتتون بخیر
برای دریافت ویزای کار کانادا شما باید دعوتنامه وزارت کار کانادا رو از یک کارفرمای اسپانسر داشته باشید. رزومه شما باید قوی باشه که بتونید برای از کارفرماهایی که مجوز دارند تا بتونن از خارج از کشور نیرو جذب کنند ارسال کنید تا آنها بتونن براتون دعوتنامه ارسال کنند.

اوین حافظ القران
3 ماه قبل

من همه کارامو انجام دادم میخوام بدونم مدت زمان صدور ویزای کار کانادا بعد از انگشت نگاری چقدرع؟

خانم میرخانی
پاسخ به  اوین حافظ القران
3 ماه قبل

سلام اوین عزیز وقتتون بخیر
در حال حاضر فرمولی مشخصی برای زمانی که میبره تا انگشت نگاری شما بررسی بشه و ویزا صادر بشه مشخص نشده. برای بعضی افراد چند روز و برای بعضی حتی 6 تا 9 ماه زمان برده که پروندشون جواب بگیره.

عاطفه کایدخورده
3 ماه قبل

لطفا میفرمایید هزینه گرفتن ویزای کار کانادا چقدره؟

خانم میرخانی
پاسخ به  عاطفه کایدخورده
3 ماه قبل

سلام عاطفه عزیز وقتتون بخیر
هزینه کاریابی در کشور کانادا و اعزام از طریق ویزای کار کانادا بین 20هزار تا 40 هزار دلار میتونه باشه.

محمد عابد
3 ماه قبل

سلام من افغان هستم و میخواستم بدونم شرایط ویزای کاردر کانادا برای افغان ها متفاوت هستش؟ و مدت زمان صدور ویزای کار کانادا چقدر هستش و من میخواستم بدونم هزینه درخواست ویزای کار کانادا چقدره؟

خانم میرخانی
پاسخ به  محمد عابد
3 ماه قبل

سلام محمد عزیز وقتتون بخیر
ویزای کار در کانادا برای ایرانی ها و افغان ها تفاوت چندانی نداره و در صورتی که شما بتونید کارفرما مناسبی در کانادا پیدا کنید میتونید نسبت به دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنید.

Sina abdi
3 ماه قبل

۴۰سالمه و ده سال سابقه کاری منطق با رشتم که حسابداری هست دارم میخواستم بدونم طبق قانون جدید ویژای کار کانادا امتیاز لازم برای دریافت ویزای کار کانادا چند هستش؟

شقایق میرخانی
پاسخ به  Sina abdi
2 ماه قبل

سلام sina عزیز وقتتون بخیر
امتیاز لازم برای برای قبولی در برنامه اکسسپرس اینتری کانادا حدود 470 امتیاز به بالا هستش.

یوسف محمدی
3 ماه قبل

سلام شبتون بخیر
من ۲۹ سالمه روانشناسی خوندم و کار کامپیوتری بلدم و دو سال سابقه کار مرتبط با کامپیوتر دارم
میخواستم بدونم هزینه ویزای کاری کانادا چقدر هستش؟ و مزایای ویزای کار در کانادا چطوریه؟

خانم میرخانی
پاسخ به  یوسف محمدی
3 ماه قبل

سلام یوسف عزیز وقتتون بخیر
یکی از آسون ترین راه هایی که برای گرفتن ویزای کار کانادا میتونید اقدام کنید تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری کاناداست و یا تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به ویزای کار
یا میتونید وارد برنامه های اکسپرس اینتری بشید و بر حسب سابقه کارتون و نمره زبانتون بتونید پی آر کانادا رو بگیرید و وارد بازار کار کانادا بشید.

1 6 7 8
کادر هرمس اپلای