پذیرش تحصیلی آمریکا

پذیرش تحصیلی آمریکا

پذیرش تحصیلی آمریکا همواره یک هدف رؤیایی برای بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان بوده است که میخواهند تحصیل در آمریکا را تجربه کنند. در این مقاله به بررسی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا پرداخته ایم. موسسه هرمس اپلای با مشاوران مجرب در امور مهاجرتی امکان مشاوره ویزای آمریکا برای ایرانیان عزیز را فراهم آورده است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا پذیرش تحصیلی آمریکا؟

آمریکا کشوری با بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ دانشجوی بین المللی مقصد اول دانشجویان خارجی از سراسر جهان می‌باشد. هر ساله به تعداد این دانشجویان خارجی در آمریکا اضافه می‌ شود به گونه‌ ای که در سال ۲۰۰۹ به میزان ۳% افزایش در تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا را شاهد بوده‌ایم. آمریکا سومین کشور دنیا از نظر مساحت است و بزرگ‌ ترین و قوی‌ ترین اقتصاد را در سطح جهان دارد.

کشور آمریکا دارای پنجاه ایالت می‌باشد و پایتخت آن شهر واشنگتن دی سی است و دانشجویان ایرانی از نظر تعداد در رتبه‌ی بیست و پنجم این کشور قرار دارند. این کشور با تکنولوژی پیشرفته باکیفیت‌ ترین نظام آموزشی و تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. اما این تمام ماجرا نیست. اخذ پذیرش تحصیلی کشور آمریکا برای بسیار سخت و دور از ذهن است.

شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا به دلیل متقاضیان زیاد از سراسر جهان از تمامی کشورها سخت‌ تر بوده همین باعث می‌ شود بسیاری از دانشجویان اصلاً برای اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا اقدام نکنند زیرا رسیدن به آن را تقریباً غیر ممکن می‌بینند. اما همیشه هم همین‌ طور نیست. در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا می‌ توان به این هدف رؤیایی دست یافت.

مزایا و شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرا پذیرش تحصیلی کشور آمریکا و نحوه ادامه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان سراسر جهان جذاب است. برترین دانشگاه‌های دنیا در آمریکا قرار دارند و در صورت تحصیل در این دانشگاه‌ها پیشرفت علمی دانشجو محرز می‌شود. دانشگاه‌های آمریکا موقعیت‌های آموزشی متنوعی دارند و تکنولوژی به روز در روند آموزشی و تحصیلی استفاده می‌کنند.

دانشگاه‌های آمریکا هر ساله بودجه‌های کلانی را صرف پژوهش و تحقیقات می‌کنند و دانشجویان با پذیرش تحصیلی آمریکا از فرصت‌های تحقیقاتی زیادی بهره‌مند می‌شوند. شرایط تحصیلی و آموزشی در کشور آمریکا با توجه به نیاز دانشجویان انعطاف پذیری زیادی دارد. در صورت اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا دانشجویان از خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی برخوردار می‌شوند.

با توجه به مرتبه‌ی علمی بالای دانشگاه‌های آمریکا دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی کشور آمریکا شوند چشم انداز روشنی برای ادامه تحصیلات در مقاطع عالی و همچنین در زمینه‌ ی کار و حرفه‌ ای خواهند داشت.

پیش نیازها و شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا

اولین گام برای اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا ارسال فرم پذیرش برای دانشگاه‌های این کشور به صورت آنلاین است. مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی آمریکا باید برای دانشگاه ارسال شوند که اولین آن ریز نمرات متقاضی که باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و مهر تأیید دانشگاه را داشته باشد.

در مرحله‌ی بعد متقاضی باید مدرک زبان آیلتس و یا تافل (TOEFL / IELTS) را به دانشگاه ارائه دهد. تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به زبان انگلیسی انجام می‌گیرد و داشتن مدرک زبان از اصلی‌ترین شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا است. پس از اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا متقاضی باید حداقل شهریه‌ی یک نیم سال تحصیلی را برای دانشگاه واریز کند که البته در صورت رد ویزای تحصیلی دانشجو توسط سفارت آمریکا، دانشگاه این مبلغ را عودت خواهد داد.

این مقدار هزینه برای مقطع کارشناسی حدود 30000 دلار و بیشتر (در سال) و برای مقطع کارشناسی ارشد نیز  30,050 تا 120,000دلار (در سال) می‌باشد در ادامه لیست تعدادی از دانشگاه‌ های آمریکا به صورت فهرست‌ وار در جدول آورده شده است.

لیست دانشگاه‌ های آمریکا

۱٫ دانشگاه کنتیکت University of Connecticut ۱٫
۲٫ دانشگاه ییل Yale University ۲٫
۳٫ دانشگاه هارتفورد University of Hartford ۳٫
۴٫ دانشگاه کوینیپیاک Quinnipiac University ۴٫
۵٫ دانشگاه فلورانس University of Florence ۵٫
۶٫ دانشگاه ایالتی کنتیکت شرقی Eastern Connecticut State University ۶٫
۷٫ دانشگاه ایالتی دلاویر Delaware State University ۷٫
۸٫ دانشگاه دلاویر University of Delaware ۸٫
۹٫ بوستون کالج Boston College ۹٫
۱۰٫ دانشگاه ماساچوست در لوول University of Massachusetts Lowell ۱۰٫
۱۱٫ دانشگاه هاروارد Harvard University ۱۱٫
۱۲٫ مؤسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology ۱۲٫
۱۳٫ دانشگاه نورت‌ایسترن Northeastern University ۱۳٫
۱۴٫ دانشگاه ماساچوست در امهرست University of Massachusetts Amherst ۱۴٫
۱۵٫ دانشگاه ماساچوست در بوستون University of Massachusetts Boston ۱۵٫
۱۶٫ دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا Pennsylvania State University ۱۶٫
۱۷٫ دانشگاه پیتسبرگ University of Pittsburgh ۱۷٫
۱۸٫ دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی University at Albany, SUNY ۱۸٫
۱۹٫ دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو University at Buffalo, The State University of New York ۱۹٫
۲۰٫ دانشگاه استونی بروک Stony Brook University ۲۰٫

هزینه های زندگی در آمریکا

یکی از مهم‌ ترین مسائلی که باید هر متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا بداند، میانگین هزینه‌ های زندگی در این کشور است. حتی اگر احساس کنید که کشورتان از برخی جهات بسیار شبیه به آمریکا است، قطعاً هزینه‌ های زندگی در این کشور هیچ شباهتی با زندگی قبلی شما در کشور مبدأ ندارد. امریکا ایالت‌ های زیادی دارد که هزینه زندگی در آن‌ها متفاوت خواهد بود.

برای مثال، میانگین مخارج زندگی در نیویورک برای یک خانواده 4 نفره با هزینه مورد نیاز برای زندگی همان خانواده در ایالت آریزونا یا ایندیانا کاملاً متفاوت خواهد بود. از این‌ رو، ما شاخص هزینه زندگی و برخی از هزینه‌ های معمول ماهانه در ایالات متحده آمریکا را در این بخش بررسی خواهیم کرد.

بررسی شاخص هزینه زندگی در آمریکا به متقاضیان مهاجرت این امکان را خواهد داد تا مخارج زندگی و تحصیل در امریکا را در ایالات مختلف این کشور مقایسه کنند. اگر شاخص هزینه‌ها در یکی از بخش‌های کشور زیر 100 باشد، این به معنای آن بوده که این ایالت دارای هزینه‌ های کمتری نسبت به میانگین ملی است.

بر این ‌اساس، نیویورک دارای شاخص هزینه 168 بوده و ایالت ایندیاناپولیس شاخص 84 را به خود اختصاص داده است. با مقایسه این دو عدد درمی‌یابیم که حقوق 50 هزار دلار در نیویورک معادل با حقوق 209 هزار دلار در ایندیاناپولیس خواهد بود. به‌ طور کلی، میانگین هزینه‌های مورد نیاز برای زندگی یک فرد مجرد در آمریکا 3,326 دلار است.

اقامت پس از تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در کشور آمریکا سه ویزای تحصیلی F1 ، M1، J1  وجود دارد. دانشجویان بین‌ المللی برای دریافت شغل موقت بر اساس رشته تحصیلی خود نیاز به ویزای F1 دارند. پس از دریافت ویزای F1، آن‌ها می‌ توانند پس از اتمام مدرک خود به مدت یک سال در ایالات متحده بمانند. دارندگان ویزای F1 می‌توانند برای آموزش عملی اختیاری OPT درخواست دهند که این آموزش به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا یک سال تمام در ایالات متحده بمانند و کار کنند.

پذیرش تحصیلی آمریکا و دریافت ویزای کاری یکی از روش‌های مناسب برای ماندن در این کشور است. متقاضیان دریافت اقامت می‌توانند از راه‌های دیگری مانند ازدواج، پناهندگی، شرکت در لاتاری، گذراندن سربازی در این کشور و سرمایه‌ گذاری، موفق به اخذ اقامت شوند و پس از تحصیل در آمریکا بمانند.

سیستم آموزشی آمریکا

در این کشور مجموعه‌ای از مراکز آموزشی و برنامه‌ های گوناگون وجود دارند که متقاضیان قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از آن‌ها هستند. اگر برای پذیرش تحصیلی آمریکا تلاش می‌کنید، باید با سیستم آموزشی این کشور آشنا شوید. آشنایی با این سیستم به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را محدودتر کنید و برنامه آموزشی خود را با توجه ‌به نیازهای خود توسعه دهید. در ادامه ساختار آموزشی مقاطع مختلف را بررسی خواهیم کرد.

دبستان و راهنمایی

قبل از تحصیلات عالی، دانش‌ آموزان آمریکایی در مجموع 12 سال در مدارس ابتدایی و متوسطه تحصیل می‌کنند. کودکان در سن شش ‌سالگی باید تحصیلات دوران ابتدایی خود را آغاز کنند و پس از 5 تا 6 سال تحصیل به مقطع دبیرستان وارد شوند.

دبیرستان از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، مدرسه راهنمایی و بخش دوم، دبیرستان نامیده می‌شود. در پایان، دانش‌ آموزان دیپلم یا گواهی فارغ‌ التحصیلی خود را از دبیرستان دریافت می‌کنند. آن‌ها می‎توانند پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان به کالج یا دانشگاه بروند. تحصیل در کالج یا دانشگاه به ‌عنوان تحصیل در مراکز آموزش عالی شناخته می‌شود.

سال تحصیلی

سال تحصیلی در کشور ایالات متحده از ماه آگوست یا سپتامبر آغاز می‌شود و تا ژوئن ادامه دارد. بیشتر دانشجویان، تحصیلات تکمیلی خود را در پاییز شروع می‌کنند. بسیاری از دوره‌های آموزشی که برای دانش‌آموزان طراحی شده‌اند، باید به ترتیب از فصل پاییز شروع شوند و در طول سال ادامه پیدا کنند.

سال تحصیلی در بسیاری از مدارس از دو ترم تشکیل شده است، البته برخی مدارس از یک تقویم سه ترمی به نام سیستم آموزشی سه‌ ماهه استفاده می‌کنند. با این ‌وجود، برخی دیگر سال را به سیستم سه ‌ماهه یعنی چهار ترم تقسیم می‌کنند که یک ترم تابستانی اختیاری نیز دارد. اگر ترم تابستان را حذف کنید، سال تحصیلی شامل سه ترم سه‌ ماهه خواهد بود.

شرایط بورسیه تحصیلی در آمریکا

همواره در طول تاریخ بسیاری از دانشجویان، مستعد و علاقه‌ مند به تحصیل در کشورهای پیشرفته و به‌ روز دنیا بوده‌اند. تحصیل در آمریکا نیز یکی از رؤیاهای بزرگ دانشجویان است. اگر شما نیز تمایل به اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا دارید، بد نیست درباره شرایط بورسیه تحصیلی این کشور نیز اطلاع داشته باشید.

این کشور برای دانشجویان بااستعداد و نخبه شرایط فوق‌ العاده‌ای در نظر گرفته‌ است تا آن‌ها بتوانند در دانشگاه‌ های مطرح آمریکا تحصیل کنند. اما برای دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا باید شرایط به خصوصی داشته باشید. داشتن نمرات بالا در سطوح تحصیلی قبلی، داشتن مدارک معتبر از مراکز آموزشی قبلی، برخورداری از اختراعات، نوآوری‌ها، پژوهش‌ها و رزومه قوی، داشتن رتبه عالی در المپیاد‌ها و مسابقات علمی، گواهی مهارت ویژه و مدرک زبان انگلیسی از جمله شرایط مهمی هستند که برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های آمریکا ضروری به حساب می‌آیند.

ویزای تحصیلی آمریکا

همه چیز درباره ویزای تحصیلی آمریکا

ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین جمعیت دانشجویان بین‌ المللی در جهان است. بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دانش‌ آموز برای گسترش تحصیلات و تجربه زندگی خود در ایالات متحده تحصیل می‌کنند.

سخن آخر

اخذ پذیرش تحصیلی در کشور آمریکا برای بسیاری از افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به ‌هر حال، تحصیل، زندگی و کار در کشور پیشرفته‌ای که بزرگ‌ترین قدرت جهان به ‌حساب می‌آید، رؤیای اغلب جوانان امروز است.

وجود دانشگاه‌ها و مراکز معتبر که سال‌ها به‌ عنوان برترین مراکز آموزشی دنیا شناخته شده‌اند، یکی دیگر از روشن‌ترین دلایل محبوبیت تحصیل در این کشور است. امیدواریم با مطالعه مطالب بالا شما را در اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا یاری کرده باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این ‌خصوص می‌توانید با کارشناسان مهاجرت در مؤسسه هرمس اپلای مشورت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بورسیه تحصیلی آمریکا شامل چه هزینه‌ هایی می ‌شود؟
بورسیه‌های تحصیلی اغلب شامل شهریه دانشگاه‌ ها، هزینه‌ های جانبی تحصیل، تمام یا بخشی از هزینه‎‌های مورد نیاز زندگی در این کشور می‌شود. اما نوع بورسیه و شرایط دانشجو نیز از عوامل تعیین‌ کننده در مبلغ بورسیه هستند.
بهترین دانشگاه در آمریکا کدام است؟
پاسخ این سؤال به نوع رشته تحصیلی بستگی دارد، اما به ‌طور کلی، دانشگاه کنتیکت و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست برترین دانشگاه‌ها در جهان هستند.
معدل لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا در مقاطع مختلف چند است؟
در اکثر مواقع برای شرکت در دوره‌های لیسانس، معدل مقطع قبلی باید حداقل 19 و برای شرکت در دوره‌های ارشد و دکترا حداقل 18 باشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد شعبانی
3 ماه قبل

میخواستم بدونم از کدوم دانشگاه آمریکا میشه بورسیه گرفت؟

خانم میرخانی
پاسخ به  محمد شعبانی
3 ماه قبل

سلام محمد عزیز وقتتون بخیر
آمریکا کشوری هست که به دانشجویان بین المللی بورسیه های دولتی و غیر دولتی متفاوتی میدهد
اما این بورسیه ها با توجه مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت هستن.

علی
3 ماه قبل

سلام
من کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم، آیا می‌تونم برای تحصیل در رشته MBA در آمریکا بورسیه تحصیلی بشم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

سلام علی عزیز وقتتون بخیر
گرفتن بورسیه بستگی به نمره زبان شما، معدلتون و سطح تخصصتون و مقالات علمیتون تو رشته مربوطه داره.

جمیله اخوان
2 سال قبل

پذیرش تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی را با چه مقدار هزینه انجام می دهید؟
چه اقداماتی باید انجام دهم؟ قرارداد منعقد می کنید؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  جمیله اخوان
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . بله قرارداد منعقد خواهد شد .
در ارتباط با شرایط و هزینه ها باید با کارشناسان مجموعه صحبت کنید برای این کار لطفا فرم ارزیابی رایگان سایت مارا پر کنید . کارشناسان مجموعه ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .

آقای سحرخیز
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر برای پذیرش تحصیلی آمریکا به چه مقدار تمکن مالی نیاز داریم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای سحرخیز
2 سال قبل

سلام. مقدار هزینه برای مقطع کارشناسی 24 تا 32 هزار دلار برای دانشگاه های دولتی و خصوصی و برای مقطع کارشناسی ارشد نیز 30 تا 35 هزار دلار می‌باشد

forbiddden
2 سال قبل

سلام من لیسانس حقوقم شانسم برای مهاجرت به امریکا چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  forbiddden
2 سال قبل

با توجه به بررسی همه شرایطتون میشه تصمیم قطعی گرفت . به صورت کلی اگر گپ تحصیلی نداشته باشید میتونید برای کارشناسی یا ارشد اقدام کنید

کادر هرمس اپلای