پذیرش تحصیلی اسپانیا

پذیرش تحصیلی اسپانیا

پذیرش تحصیلی اسپانیا هرچند جزو گزینه‌های اول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور نبوده است، اما با توجه به مزایای بسیاری که دارد در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیح مختصر درباره کشور اسپانیا

پادشاهی اسپانیا کشوری زیبا در جنوب غربی اروپا و عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. شهر مادرید پایتخت اسپانیا و یکی از مقاصد گردشگری می‌باشد. این کشور از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس مرز مشترک دارد. کشور اسپانیا با ۵۰۵٫۹۹۰ کیلومتر مربع مساحت، از لحاظ مساحت پنجاه و یکمین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپا بعد از فرانسه است.

آب و هوای اسپانیا مدیترانه‌ای و معتدل است. این کشور بزرگ‌ترین تولید کننده زیتون و روغن زیتون در سطح جهان است و اسپانیا یکی کشور توسعه یافته و پیشرفته است از این لحاظ نهمین قدرت اقتصادی جهان و پنجمین قدرت اقتصادی اروپا به شمار می‌آید. کشور اسپانیا 47.54 میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا می‌باشد.

 

 

مزایا و شرایط پذیرش تحصیلی اسپانیا

پذیرش تحصیلی کشور اسپانیا یکی از روش‌های مهاجرت به اسپانیا است که از قبل آن می‌توان به اقامت دائم این کشور دست یافت. دانشگاه های اسپانیا دارای سطح علمی عالی در سطح اروپا و جهان هستند و به همین دلیل پذیرش تحصیلی اسپانیا می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر باشد.

دانشگاه‌ های دولتی بارسلونا، فنی مهندسی بارسلونا و اتونومال بارسلونا و همچنین تعدادی دیگر از دانشگاه‌های معروف این کشور هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را پذیرش می‌کنند. این دانشگاه‌ ها شرایط تحصیلی و رفاهی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. کشور اسپانیا همچنین شرایط خوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان و متقاضیان تحصیل در کالج‌ها ارائه می‌دهد.

متقاضیانی که دیپلم داشته باشند به راحتی می‌توانند پذیرش تحصیلی اسپانیا را دریافت کنند و در کالج‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. تحصیل کنند. برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال شرایط ویژه‌ای وجود دارد که می‌توانند تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی همراه والدین خود در این کشور اقامت داشته باشد. به عبارت دیگر برای والدین دانش آموزان زیر ۱۸ سال تا رسیدن آن‌ها به سن قانونی ویزای اقامت همراهی صادر می‌شود و تا آن زمان می‌توانند در اسپانیا اقامت داشته باشند.

در کالج‌های اسپانیا خدمات تحصیلی و رفاهی و همچنین امکانات ورزشی مناسب به دانش آموزان ارائه می‌شود. نظام تحصیلی اسپانیا به گونه‌ای طراحی شده است که دانش آموزان در این کالج‌ها از نظر علمی و پرورشی آموزش‌ های لازم را ببینند و استعداد سنجی شوند. پس از اتمام این کالج‌ها دانش آموزان می‌توان در رشته‌های مورد علاقه خود مانند هنر، موسیقی، ورزش، پزشکی و مهندسی در دانشگاه‌ های این کشور به تحصیل بپردازند.

پیش نیازها و شرایط پذیرش تحصیلی اسپانیا

اصلی‌ترین شرط از شرایط پذیرش تحصیلی کشور اسپانیا داشتن دیپلم ۱۲ سال تحصیلی است. در کشور اسپانیا دو نوع دانشگاه وجود دارد، که دولتی و خصوصی هستند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی راگیان است و در اغلب مواقع به زبان اسپانیایی تدریس انجام می‌شود و در دانشگاه‌های خصوصی هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی تدریس انجام می‌شود.

دانشگاه‌های خصوصی دارای شهریه‌ای بالغ بر 5000 یورو تا ۳۶۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. برای اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا داشتن مدرک زبان اسپانیایی لزومی ندارد ولی در صورتی که شخص بخواهد به صورت رایگان تحصیل کند باید در دانشگاه‌های دولتی این کشور درس بخواند و همین مستلزم دانستن زبان اسپانیایی است.

برای یادگیری زبان اسپانیایی بهتر است متقاضی در کشور خود و قبل از درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی کشور اسپانیا اقدام کند؛ چرا که دوره‌های زبان در کشور اسپانیا به ندرت برگزار می‌شود و در صورت برگزاری دارای هزینه می‌باشد. همچنین دولت اسپانیا برای دوره‌های زبان اسپانیایی ب سختی ویزا صادر می‌کند. در نتیجه بهتر است که متقاضی دوره‌های زبان اسپانیایی را قبل از پذیرش تحصیلی اسپانیا گذرانده باشد. در ادامه لیست تعدادی از دانشگاه‌های اسپانیا به صورت فهرست‌ وار در جدول بیان شده است.

لیست دانشگاه‌ های اسپانیا

٫۱ دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا Polytechnic University of Catalonia ۱٫
٫۲ دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو Alfonso University of CLA Sabyv ۲٫
٫۳ دانشگاه بارسلونا Universidad de Barcelona ۳٫
٫۴ دانشگاه خودگردان بارسلونا Universidad Autónoma de Barcelona ۴٫
٫۵ دانشگاه خودگردان مادرید Autonomous University of Madrid ۵٫
٫۶ کارلس ۳، دانشگاه مادرید Carlos 3, University of Madrid ۶٫
٫۷ دانشگاه کامپلوتنس مادرید Complutense University of Madrid ۷٫
٫۸ دانشگاه سویل University of Seville ۸٫
٫۹ دانشگاه گرانادا University of Granada ۹٫
٫۱۰ دانشگاه کاتولیک سن آنتونیو Universidad Católica San Antonio de Murcia ۱۰٫

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در اسپانیا چیست؟

شما برای پذیرش تحصیلی اسپانیا نیاز به برخی مدارک خواهید داشت. از این رو، بهتر است پیش از این که برای پذیرش به این کشور درخواست دهید، مدارک خود را آماده کرده باشید. این مدارک برای کشور اسپانیا و دانشگاه‌های آن بسیار مهم هستند و ناقص بودن هر یک از آن‌ها باعث رد شدن ویزای شما خواهد شد. در ادامه این مقاله این مدارک را با هم بررسی می‌کنیم:

  • ارائه دو عدد فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت تکمیل شده
  • گذرنامه و پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماه
  • مدارک هویتی معتبر
  • دو عدد عکس جدید در سایز پاسپورت
  • داشتن یک نامه مبنی بر پذیرش از طرف یک دانشگاه منتخب
  • ارائه گواهی بیمه سلامت دانشجو
  • قابلیت اثبات تمکن مالی
  • داشتن یک صورت حساب بانکی
  • دارا بودن مدرکی مبنی بر دریافت کمک هزینه مالی و بورسیه تحصیلی
  • ارائه نامه محضری از پدر و مادر یا قیم قانونی (با فرض قبول کردن مسئولیت مالی دانشجو)
  • داشتن یک نامه از طرف دانشگاه (با فرض قبول کردن تمکن مالی از طرف دانشگاه)
  • یک گواهی مبنی بر اثبات پرداخت هزینه مربوط به درخواست ویزای تحصیلی
  • دارا بودن گواهی پزشکی (این گواهی باید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی ترجمه شده باشد)
  • ارائه گواهی مربوط به عدم سابقه کیفری (حداکثر سه ماهه)

دریافت ویزا برای تحصیل در اسپانیا

برای این که بتوانید تحصیل در کشور اسپانیا اقدام کنید، باید از یک کالج یا دانشگاه این کشور پذیرش بگیرید. برای این کار می‌توانید به دانشگاه مورد نظرتان درخواست ارسال کنید. وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به دانشگاه مورد نظرتان درخواست پذیرش بفرستید. یکی از مهم‌ترین مسائل برای اخذ اقامت تحصیلی، داشتن نامه پذیرش از طرف یک کالج یا دانشگاه معتبر است.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی اسپانیا می‌توانید با یکی از سفارتخانه های این کشور تماس بگیرید و مدارک خود را برای آن‌ها ارسال کنید. علاوه بر این، برای تعیین وقت از سفارت نیز باید اقدام کنید. گرفتن وقت سفارت کار آسانی نیست و ممکن است مدت‌ها به طول بینجامد. سعی کنید از طریق یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مانند مجموعه هرمس اپلای کارهای مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید به کشور مقصد وارد شوید.

دریافت بورسیه برای تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در کشور اسپانیا می‌توانید از طریق بورسیه‌ های تحصیلی اقدام کنید. این کشور همه ساله بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان در سراسر جهان در نظر می‌ گیرد و بورسیه‌های متعددی را در رشته‌های مختلف به آن‌ها عرضه می‎کند. اگر خودتان را برای دریافت بورسیه واجد شرایط می‌دانید، بهتر است سریعاً برای این کار اقدام کنید.

شما در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید در دانشگاه‌ های کشور اسپانیا بورسیه شوید، البته باید دقت داشته باشید که دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی کار بسیار سختی است و شما برای دریافت آن باید نمرات بسیار بالایی داشته باشید. از آنجایی که دوره کارشناسی یک پیش زمینه علمی برای دوره‌های بعد محسوب می‌شود، شما باید هزینه‌ هایی را برای تحصیل خود بپردازید و نمی‌توانید به طور کامل بورسیه شوید.

مسئله بعدی این است که شما برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی نخواهید داشت و می‌توانید با هزینه بسیار کمی در این کشور مشغول به تحصیل شوید. علاوه بر این، شما می‌توانید در کنار پذیرش تحصیلی اسپانیا به کار در این کشور نیز مشغول شوید، البته باید دقت داشته باشید که کاری که انتخاب می‌کنید، به صورت پاره وقت باشد تا به درس شما صدمه‌ ای نزد.

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

پس از این که تحصیل شما در این کشور به پایان رسید، می‌توانید در این کشور کار پیدا کنید و مشغول به کار شوید. شما در نخستین مرحله باید یک کارفرمای مناسب پیدا کنید و از او بخواهید که شما را استخدام کند.

در صورتی که از طرف یک کارفرمای معتبر نامه پذیرش داشته باشید، به راحتی می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید و ویزای کاری این کشور را دریافت کنید. دقت داشته باشید که 20 روز پس از پایان تحصیلات و فارغ‌التحصیلی وقت دارید که در این کشور کار پیدا کنید تا بتوانید اقامت بگیرید. در صورتی که این کار بیشتر از 20 روز به طول بینجامد، ویزای شما از بین می‌رود و شما باید به کشور مبدأ خود بازگردید.

علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق ازدواج نیز در این کشور اقامت بگیرد. اگر در طول تحصیل خود یا پس از آن با یک فرد اسپانیایی ازدواج کنید، به راحتی می‌توانید اقامت این کشور را بگیرید و در این کشور مستقر شوید.

هزینه تحصیل اسپانیا در مقاطع مختلف چقدر است؟

برای پذیرش تحصیلی اسپانیا شما باید برخی هزینه‌ها را پرداخت کنید. در ابتدا برای اخذ ویزا لازم است که مبلغی را به سفارت پرداخت کنید. علاوه بر این مبلغ، شما باید هزینه ‌ترم‌های تحصیلی را نیز به دانشگاه مربوطه پرداخت کنید. نوع پذیرش تحصیلی در این کشور نیز بسیار مهم است. برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی لازم است که سالانه مبلغ 750 الی 3500 یورو را بپردازید، در حالی که تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی پرهزینه‌تر است و تا مبلغ 18 الی 20 هزار یورو نیز می‌رسد.

دقت داشته باشید که اگر در این کشور بورسیه شده‌اید، نیازی نیست که هزینه بالایی را برای تحصیل بپردازید، اما اگر بدون بورسیه قصد تحصیل در این کشور را دارید، باید هزینه‌هایی از قبیل هزینه دروس موجود در هر ترم، هزینه خوابگاه، غذا و … را نیز پرداخت کنید.  همچنین هزینه‌های یک فرد از خاورمیانه با دانشجویانی که از ایالات متحده یا اتحادیه اروپا در این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، متفاوت خواهند بود.

ویزا شنگن اسپانیا

ویزا شنگن اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که امروزه تقاضای زیادی برای سفر به آن وجود دارد و افراد زیادی از سراسر دنیا علاقه‌ مند به دریافت ویزای اسپانیا هستند.

سخن آخر

اسپانیا یکی از کشورهای ایده آل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی میباشد که هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب میکند. ما در این مقاله مطالبی درباره پذیرش تحصیلی به این کشور ارائه دادیم. اگر شما نیز متقاضی تحصیل در اسپانیا میباشید میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی داخل این مقاله از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
در زمان تحصیل در اسپانیا میتوان کار نیز انجام داد؟
بله. دانشجویان میتوانند از 20 الی 30 ساعت در هفته با توجه به مقطع تحصیلیشان به کار مشغول شوند.
آیا در صورت تحصیل در اسپانیا میتوان ویزا برای همراهان دریافت کرد؟
بله. پس از اینکه ویزای تحصیلی خود را دریافت کردید می‌توانید برای گرفتن ویزای همراه را اقدام کنید. این فرآیند معمولا بین سه تا ۶ ماه طول می‌کشد.
هزینه های تحصیل در این کشور چگونه میباشد؟
شهریه دانشگاه‌ های دولتی زیر ۱۰ هزار دلار است در حالی که شهریه دانشگاه‌ های خصوصی تا ۲۰ هزار دلار هم می‌رسد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم احمدی
2 سال قبل

سلام با مدرک زبان انگلیسی هم میشه برای پذیرش تحصیلی اسپانیا اقدام کرد؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم احمدی
2 سال قبل

سلام بله برای دانشگاه هایی که تدریس با زبان انگلیسی می کنند میتونید اقدام کنید

رضا
2 سال قبل

معدل دیپلم مهمه؟؟ مثلا 15

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رضا
2 سال قبل

برای پذیرش دانشگاههای دولتی بله مهمه

کادر هرمس اپلای