پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا

پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا

هر ساله تعداد زیادی دانشجو با سودای تحصیل در خارج از کشور تقاضای پذیرش تحصیلی را به دانشگاه‌های این قاره ارسال می‌کنند. تحصیل در اروپا علاوه بر جذابیت‌هایی که داشته، مزایای بسیاری نیز برای فارغ‌التحصیلان دارد. در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه های اروپا

قاره‌ اروپا به دلیل داشتن کشورهای صنعتی و پیشرفته و همچنین داشتن دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا مقصد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل بوده است. در سال ۲۰۱۲ در حدود ۱ و نیم میلیون دانشجو از سراسر جهان در اروپا تحصیل می‌کردند و این تعداد، رقم قابل توجهی است.

اروپا با داشتن هزاران دانشگاه برتر در سطح جهان، مراکز آموزشی و تحقیقاتی با سطح بالا و فرصت‌های مطالعاتی بهینه تبدیل به یک مقصد عالی برای دانشجویان شده است و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا به دنبال اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های اروپا هستند.

علاوه بر این، طبق قوانین اتحادیه اروپا دانشجویانی که در دانشگاه‌های اروپا مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند دوره‌ های کارآموزی خود را در کارخانجات صنعتی، مراکز تحقیقاتی بزرگ و شرکت‌ های تجاری بگذرانند و این یک فرصت عالی برای کسب تجربه‌های کاری مفید برای دانشجویان است.

مزایای پذیرش تحصیلی دانشگاه های اروپا

با توجه به موقعیت علمی و جغرافیایی دانشگاه‌ های اروپا، پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های این قاره مزیت‌های بسیاری دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

آینده شغلی درخشان در صورت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اروپا

کارفرمایان به دنبال فارغ‌ التحصیلانی می‌گردند که تجربه‌های بین‌ المللی دارند و به دلیل سطح بالای آموزش و کیفیت تحصیل در دانشگاه‌ های اروپا، کارفرماهای زیادی در سراسر دنیا ترجیح می‌دهند فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های اروپایی را به کار بگیرند.

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ های اروپا در این دانشگاه‌ها مهارت، دانش و تجربه کاری مفیدی را به دست می‌آورند که در آینده شغلی آن‌ها بسیار مؤثر است. اکثر کشورهای اروپایی پس از فارغ‌ التحصیل شدن دانشجو به وی ویزای کوتاه مدتی ارائه می‌کنند تا بتواند در کشور محل تحصیل کار پیدا کند و در صورت پیدا کردن کار به او ویزای کاری اروپا داده می‌شود.

امکان تحصیل به زبان های مختلف در دانشگاه های اروپا

در اروپا ۲۴ زبان زنده وجود دارد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر کشورهایی اروپایی امکان پذیر است. پس در صورتی که به زبان خاصی تسلط دارید، می‌توانید به دنبال دانشگاهی باشید که تحصیل به آن زبان در آن دانشگاه انجام می‌گیرد. در دانشگاه‌ های اروپا تحصیل به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، عربی و… امکان پذیر است.

تحصیل در مکانی شاد

۷ کشور از کشورهای اروپایی شادترین کشورهای جهان هستند و مردمان این کشورها بیشترین رضایت را از زندگی خود دارند. بدیهی است در صورت اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا، دانشجو می‌تواند در یک محیط شاد و خالی از افسردگی تحصیل کند و در مواقعی پس از فارغ ­التحصیلی و پیدا کردن کار در آن کشور، اقامت دائم آنجا را کسب کند. به طور کلی، در اروپا مردم تا زمانی که به حریم خصوصی آن‌ها تجاوز نشود، بسیار صمیمی و خونگرم هستند و مشکلات نژادپرستانه با مهاجران به ندرت دیده می‌شود.

هزینه تحصیل مناسب در مقایسه با آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌ های اروپا به دلیل هزینه‌ مناسب‌ تری که نسبت به دانشگاه‌ های آمریکا دارد، گزینه مناسب‌ تری برای دانشجویان خارجی است. علاوه بر پایین‌ تر بودن هزینه‌ های زندگی و تحصیل در اروپا، دانشگاه‌ های زیادی به ویژه در آلمان، اتریش، نروژ، سوئد و… امکان تحصیل رایگان و بدون پرداخت شهریه را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند.

یک مزیت دیگر پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ های اروپا داشتن مجوز کار است که در بسیاری از کشورها به دانشجویان ارائه می‌شود و می‌توانند با داشتن یک کار نیمه وقت هزینه‌ های خورد و خوراک و زندگی خود در اروپا را تأمین کنند.

نگاهی به برترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل

اگر قصد اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا را دارید، بهتر است با این دانشگاه‌ها آشنا شوید. برخی از کشورهای اروپا دانشگاه‌های بسیار مشهوری دارند که از سراسر دنیا دانشجو پذیرش می‌کنند. این دانشگاه‌ ها رتبه بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید به راحتی با تحصیل در آن‌ها در سراسر جهان شغل پیدا کنید و مشغول به کار شوید.

به عنوان نمونه در کشور انگلیس حدود 18 دانشگاه با رتبه بسیار بالا وجود دارد که از جمله آن­ها می‌توان به دانشگاه آکسفورد که دارای رتبه چهارم در جهان است و دانشگاه کمبریج که رتبه هفتم را دارد، اشاره کرد. همچنین سوئیس نیز دو دانشگاه بسیار خوب دارد که همه ساله از نقاط مختلف جهان دانشجو پذیرش می‌کند. این دو دانشگاه عبارت­اند از: مؤسسه فناوری فدرال زوریخ که دارای رتبه ششم در میان دانشگاه‌ های جهان بوده و مؤسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان که جایگاه هجدهم را از آن خود کرده است.

علاوه بر دانشگاه‌ هایی که گفته شد، کشور فرانسه نیز در دانشگاه‌ های پی‌ اس‌ ال که دارای رتبه 53 در جهان است و دانشگاه پلی تکنیک پاریس که رتبه 60 را دارد، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. یکی از مشهورترین دانشگاه‌ های فنی در اروپا نیز متعلق به کشور آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ دارای جایگاه 55 ام در میان 100 دانشگاه برتر جهان است.

فرانسه

تحصیل در فرانسه

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی تحصیل در فرانسه، شرایط و مدارک مورد نیاز، هزینه ها، بورسیه های تحصیلی و … پرداخته شده است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های اروپا و مزایای آن آشنا کنیم. شما با دریافت پذیرش تحصیلی می‌توانید آینده‌ای درخشان در کشورهای اروپایی برای خود بسازید و در مکانی شاد به تحصیل بپردازید. علاوه بر آن، شما برای تحصیل خود هزینه بالایی را پرداخت نخواهید کرد. شما می‌توانید از طریق مؤسسه هرمس اپلای تمامی کارهای مربوط به پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های اروپایی را انجام دهید. این مؤسسه با همکاری وزارت علوم بهترین کشور را برای مهاجرت تحصیلی به شما پیشنهاد می‌کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مدت زمان تحصیل در دانشگاه های اروپا چقدر است؟
برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های اروپا 3 تا 4 سال زمان نیاز دارید و سایر مقاطع مثل دکترا و کارشناسی ارشد دو سال زمان می‌برد.
بهترین کشور اروپا برای تحصیل و کار پس از تحصیل کجاست؟
کشور انگلیس یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل است. این کشور با داشتن دانشگاه‌های معتبر می‌تواند به شما کمک کند با مدرک خود به راحتی در سراسر جهان شغل پیدا کنید.
مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در اروپا چیست؟
تعداد زیادی از دانشگاه‌های اروپا از شما درخواست مدرک آیلتس دارند؛ اما در برخی از دانشگاه‌ها نیز شما به مدرک تافل نیاز خواهید داشت.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای