پذیرش تحصیلی سوئد

پذیرش تحصیلی سوئد

پذیرش تحصیلی سوئد یک گزینه‌ عالی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا را دارند. به دلیل داشتن سیستم مطالعاتی مستقل، پذیرش تحصیلی کشور سوئد همواره متقاضیان زیادی داشته است. سوئد یکی از اعضای اتحادیه اروپا و چهارمین کشور بزرگ این قاره است. شرایط تحصیل در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی یا آمریکای متفاوت است چراکه با نگاهی متفاوت به جای تاکید بر نمره روی علایق تحصیلی تمرکز کرده است. تحصیل در کشور سوئد با تعلیمات ارزنده در زمینه‌هایی نظیر کار گروهی و مطالعه، افراد نه‌تنها از نظر علمی بلکه از نظر شخصیتی هم رشد می‌دهد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایا و شرایط پذیرش تحصیلی سوئد

کشور سوئد به دلیل داشتن اقتصادی قوی و پایدار و قانونمند بودن یک مقصد مهاجرتی استراتژیک به حساب می‌آید. کشور سوئد از سالیان گذشته مورد توجه افرادی بوده است که قصد مهاجرت به کشوری با شرایط رفاهی و اقتصادی خوب هستند بوده است.

نظام آموزشی کشور سوئد یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی در سطح جهان است و به همین دلیل از مزایای زیادی برای دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی کشور سوئد می‌شوند به همراه دارد. دولت سوئد هر ساله مبلغ زیادی را صرف آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی این کشور می‌کند.

مهاجرت به سوئد از طریق پذیرش تحصیلی سوئد یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت و دریافت ویزای این کشور می‌باشد، چرا که مهاجرت تحصیلی روش مزایای نسبتاً خوبی در مقایسه با روش‌های دیگر دارد. یکی از بهترین مزایای این روش امکان اخذ اقامت سوئد برای همسر دانشجو است و می‌تواند او را در این کشور همراهی کند.

همسر دانشجو علاوه بر اخذ ویزای همراه اجازه‌ی تحصیل و ۲۹ ساعت کار در هفته را نیز دارد. یکی دیگر از مزایای اخذ پذیرش تحصیلی سوئد این است که برای فرزندان زیر ۱۸ سال تحصیل در سوئد رایگان است. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا نیاز به دانستن زبان سوئدی نیست.

در حین تحصیل به فرد اجازه‌ی کار نیمه وقت داده می‌شود و فرد می‌تواند نیمی از هزینه‌های تحصیل و اقامت خود را از طریق کار کردن تأمین کند. چنانچه متقاضی بتواند پذیرش تحصیلی کشور سوئد را اخذ نماید می‌تواند کارت اقامت ۶ ماهه و بیمه‌ دانشجویی داشته باشد. موارد زیر در حالت کلی تمام مزایایی را که مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل به دنبال دارد، بررسی خواهد کرد.

مزایای مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

  • یکی از مزایای مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل، استفاده از تمام امکانات رفاهی آن با کمترین هزینه ممکن است.
  • دریافت پذیرش تحصیلی کشور سوئد به متقاضیان اجازه خواهد داد تا پس از پایان دوران تحصیل خود در بهترین مشاغل و کمپانی‌ها مشغول به فعالیت شوند.
  • اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد دریافت انواع دیگر ویزا را با سهولت همراه خواهد کرد که یک مزیت بسیار مهم برای آن به‌حساب می‌آید.
  • مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد این امکان را فراهم خواهد کرد تا متقاضیان در طول دوران دانشجویی خود به انجام کار نیمه‌وقت دانشجویی بپردازند. به عبارتی این پروسه به متقاضیان اجازه خواهد تا به‌آسانی هزینه‌های زندگی در این کشور را پرداخت کنند.
  • هزینه‌های امکانات رفاهی مختلف در کشور سوئد بسیار مناسب بوده و هیچ فشار مالی را به متقاضیان وارد نخواهد کرد.
  • کسانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی سوئد شوند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری را پس از پایان این دوران خواهند داشت.

پیش نیازها و شرایط پذیرش تحصیلی سوئد

اولین شرط‌ ورود دانشجویان‌ خارجی به‌ مراکز آموزش‌ عالی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، گذراندن‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی است‌. مدت زمان گذراندن این دوره برای اخذ پذیرش تحصیلی سوئد با احتساب‌ دوره‌ زبان‌ سوئدی و انگلیسی در مجموع‌ دو سال‌ است. در صورت پذیرش تحصیلی کشور سوئد تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور امکان پذیر خواهد بود.

در این کشور ۷۰ مرکز آموزش‌ عالی زیر نظر وزارت‌ آموزش‌ و علوم سوئد (‌Ministry of Education and Science) فعالیت‌ آموزشی و پژوهشی دارند که‌ شامل‌ هشت دانشگاه‌ جامع، ۱۸ دانشگاه و مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالی تخصصی و …‌ هستند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی گرایش دیپلم دبیرستان بسیار مهم است و با توجه به آن متقاضی می‌تواند رشته‌ی تحصیلی خود در دانشگاه را انتخاب کند.

نکته‌ی بسیار مهم در مورد تحصیل در سوئد این است که از سال ۲۰۱۱ تحصیل در دانشگاه‌های این کشور رایگان نیست و دانشجو باید هزینه‌ی ثبت نام و تحصیل در دانشگاه را بپردازد. هزینه‌های تحصیلی در این کشور بنا بر دانشگاه، محل اقامت و حتی محله‌ی زندگی دانشجو مختلف است. هنگام درخواست ویزای تحصیلی فرد متقاضی باید مدارکی را دال بر اینکه توانایی تمکن مالی برای پرداخت این هزینه‌ها را دارد ارائه دهد در غیر این صورت این درخواست او برای اخذ پذیرش تحصیلی سوئد پذیرفته نخواهد شد.

به صورت کلی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور سوئد (Sweden) ملزم به داشتن نمرات بالا، حداقل سن 18 سال و مدارکی نظیر تافل و آیلتس برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی است.

نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه‌های سوئد

درخواست پذیرش از دانشگاه‌ها در کشور سوئد بدون توجه به اینکه کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده باشید، از طریق وب‌سایت Universityadmissions.se انجام می‌شود. هنگام ارائه درخواست از طریق این وب‌سایت، باید اطلاعاتی نظیر ریزنمرات، سطح تحصیلات، مهارت‌ها و میزان تسلط به زبان انگلیسی (English) یا سوئدی (Swedish) را مشخص کنید تا دانشگاه شرایط شما را نسبت به دیگر دانشجویان ارزیابی کرده و در صورت صلاحدید، پذیرشتان کند. ارسال درخواست با وب‌سایت Universityadmissions.se رایگان نبوده و برای آن باید 900 کرون سوئد یا 95 دلار آمریکا را پرداخت کنید.

لیست دانشگاه‌ های سوئد

۱٫ دانشگاه استکهلم Stockholms universitet ۱٫
۲٫ دانشگاه اوپسالا Uppsala universitet ۲٫
۳٫ دانشگاه فناوری چالمرز Chalmers tekniska högskola ۳٫
۴٫ دانشگاه علوم کشاورزی سوئد Sveriges Lantbruksuniversitet ۴٫
۵٫ دانشگاه فنی لولئو Luleå tekniska universitet ۵٫
۶٫ دانشگاه لوند Lunds universitet ۶٫
۷٫ دانشگاه لینه Linnaeus University ۷٫
۸٫ دانشگاه مید سوئیدن Mittuniversitetet (Mid Sweden University) ۸٫
۹٫ دانشگاه یوتبری Göteborgs universitet ۹٫
۱۰٫ مؤسسه سلطنتی فناوری کی‌تی‌اچ Kungliga Tekniska högskolan ۱۰٫
۱۱٫ دانشگاه لینشوپینگ Linköping University ۱۱٫

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد

دریافت ویزای تحصیلی سوئد پروسه‌ای طولانی و در گاهی مواقع مشکل دارد بااین‌حال درصورتی‌که متقاضیان مراحل مربوط به آن را به‌صورت صحیح و به کمک مؤسسه هرمس اپلای انجام دهند، در مدت‌زمان کوتاه و با صرف هزینه‌ای کم امکان دستیابی به آن وجود دارد. همچنین متقاضیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که جمع‌آوری اسناد و مدارک تعیین شده توسط سفارت در راستای هدف فوق و ارائه آن‌ها در زمان مناسب به سفارت، شانس متقاضیان را برای اخذ این مدرک افزایش خواهد داد.

یکی از موارد مهم دیگر در این راستا، ترجمه مدارک جمع‌آوری شده قبل از ارائه آن‌ها به سفارت است زیرا در غیر این صورت با درخواست افراد برای دریافت ویزای فوق موافقت نخواهد شد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، تمام مدارک لازم برای اخذ ویزا در راستای دریافت پذیرش تحصیلی سوئد را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل مدارک شناسایی و کپی از همه برگ‌های آن
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • تأییدیه عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • رزومه تحصیلی
  • ریز نمرات درخشان
  • انگیزه‌ نامه توجیه‌ کننده
  • توصیه‌ نامه
  • سند ازدواج در صورت داشتن همسر
  • گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • گواهی سلامت جسمی و روانی

بهترین دانشگاه‌ های کشور سوئد

کشور سوئد دارای دانشگاه‌های زیادی است بااین‌حال تاکنون برخی از آن‌ها موفق به دریافت تمام استاندارد‌ها برای دریافت پذیرش کاری توسط افراد از دیگر کشور‌های دنیا شده‌اند. موارد زیر بهترین دانشگاه‌های این کشور را برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئد مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهترین دانشگاه‌های کشور سوئد

دانشگاه اوپسالا سوئد

دانشگاه اوپسالا سوئد یکی از بهترین مراکز علمی در آن است زیرا در این دانشگاه از بهترین متد‌های آموزشی برای دانشجویان استفاده می‌شود. همچنین یکی از موارد مهم دیگر در این دانشگاه تدریس تمام دروس در حوزه‌های مختلف است که یک مزیت مهم برای آن به‌حساب می‌آید. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه اوپسالا سوئد را دارند باید دانش کافی در هر دو زبان ترکی و انگلیسی را داشته باشند.

دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم از دیگر دانشگاه‌های برتر در کشور سوئد به‌حساب می‌آید زیرا شرایط مطلوب تحصیل و استفاده از زبان بین‌ المللی انگلیسی برای آموزش دانشجویان زندگی مطلوبی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. همچنین باید این نکته را نیز مدنظر قرار دارد که دانشگاه فوق تاکنون موفق به کسب موفقیت‌های بسیاری در حوزه هنر و انسانی شده است.

دانشگاه لوند

متقاضیانی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی سوئد را دارند، دانشگاه لوند سوئد گزینه مناسبی برای آن‌ها به‌حساب می‌آید زیرا متد‌های آموزشی که برای تعلیم دانشجویان استفاده می‌شود، از جنبه‌های علمی مختلف تأیید شده است.

دانشگاه اومیا

دانشگاه اومیا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین مراکز علمی در این کشور دانشجویان را با استفاده از بهترین استادان و متد‌های آموزشی تعلیم خواهد داد. باتوجه‌به آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود به‌طوری‌که اجازه کار در بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معروف را خواهند داشت.

دانشگاه گوتنبرگ

دانشگاه گوتنبرگ در لیست برترین دانشگاه‌های کشور سوئد قرار دارد زیرا در این دانشگاه در راستای آموزش دانشجویان از روش‌های بسیار جدید و تجهیزات هوشمند استفاده می‌شود. این دانشگاه به حدی معتبر است که هرساله افراد زیادی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند کار خود را در بهترین کمپانی‌ها و شرکت‌ها آغاز خواهند کرد. از شرایط بسیار مهم برای دریافت پذیرش کاری سوئد به مواردی همچون مدرک زبان سوئدی و انگلیسی، سوابق تحصیل مناسب، ریز نمرات عالی و بسیاری از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد.

معرفی کالج های سوئد

معرفی کالج های سوئد

کشور سوئد از دسته کشورهای بسیار عالی در زمینه تحصیل محسوب می شود ورود به کالج های سوئد روز به روز بیشتر می شود و مشخص است که فضا برای تحصیل در این کشور می تواند ساده تر از قبل باشد.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، دریافت پذیرش تحصیلی سوئد از بهترین روش‌های مهاجرت به آن است. دریافت پذیرش تحصیلی و تحصیل در کشور سوئد مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد که از میان آن‌ها به مواردی همچون استفاده بدون محدودیت از تمام امکانات رفاهی، انجام کار نیمه‌وقت دانشجویی، سفر به بسیاری از کشور‌های جهان و بسیاری از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد. اگر همچنان سوالات یا ابهاماتی درباره شرایط تحصیل در سوئد دارید می‌توانید با پر کردن فرم و برقراری ارتباط با کارشناسان هرمس از مشاوره رایگان مجموعه مهاجرتی هرمس اپلای استفاده کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا برای مهاجرت به کشور سوئد برای پذیرش تحصیلی همسر را میتوان با خود همراه کرد؟
بله،همسر دانشجو علاوه بر دریافت ویزای همراه اجازه تحصیل و کار نیز دارد.
مزایای دریافت ویزای تحصیلی سوئد چیست؟
استفاده از امکانات رفاهی، مشغول به فعالیت در مشاغل مختلف پس از تحصیل،دریافت انواع ویزاهای دیگر، انجام کار نیمه وقت در هنگام تحصیل، هزینه امکانات رفاهی مناسب و امکان تغییر ویزا به ویزای کاری
بهترین دانشگاه های سوئد کدام هستند؟
دانشگاه های اوپسالا، استکهلم، لوند، اومیا و گوتنبرگ از بهترین دانشگاه های کشور سوئد هستند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای نادم
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئد چه مقدار تمکن مالی نیازه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای نادم
2 سال قبل

سلام برای پذیرش تحصیلی سوئد حدود 10 تا 12 هزار دلار تمکن مالی نیاز هست

کادر هرمس اپلای