پردرآمدترین شغل های جهان

پردرآمدترین شغل های جهان

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که پردرآمدترین شغل‌های جهان کدامند؟ از مدیرعامل شرکت‌ها (CEO) که در صدر این فهرست قرار دارد تا مهندسان نرم‌افزار و متخصصان علوم داده، گزینه‌های شغلی با درآمد بالا فراوان هستند. پزشکان، مهندسین نفت و وکلای شرکت‌ها نیز از جمله کسانی هستند که درآمدهای چشمگیری دارند. در این میان، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یک مدیر ارشد فناوری اطلاعات یا یک طراح وب چه میزان درآمد دارند. دعوت می‌کنیم تا با ما همراه شوید و در مورد این شغل‌های پردرآمد و شرایط موردنیاز برای موفقیت در این رشته‌ها و میزان درآمد هرکدام اطلاعات بیشتر کسب کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحلیل‌گر داده Data Scientist؛ از پردرامد ترین شغل ها در جهان

شغل دانشمند داده با درآمد سالانه متوسط حدود ۹۹,۷۱۰ دلار به‌عنوان یکی از شغل‌ های پردرآمد در کانادا شناخته می‌شود. در دنیایی که به‌شدت بر پایه داده‌ها استوار است، مدیریت پایگاه‌های داده اهمیت ویژه‌ای دارد. دانش داده به‌دلیل توانایی‌اش در تولید بینش، ایجاد نوآوری‌ها و شکل دادن به استراتژی‌های کسب‌وکار، به‌عنوان یک حوزه سودآور شناخته شده است. 

با افزایش نیاز‌به تحلیل‌گران داده، دانشمندان داده‌ای که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند نیز می‌توانند درآمدهای رقابتی در سطح ابتدایی دریافت کنند که معمولا بین ۸۵,۰۰۰ تا ۱۲۰,۰۰۰ دلار در سال متغیر است. با‌توجه‌به گزارش IBM، تقاضا برای دانشمندان داده تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۲۸٪ افزایش خواهد یافت. این رشد تقاضا نشان‌دهنده نقش حیاتی آن‌ها در دنیای کسب‌وکار است.

دانشمند و تحلیل‌گر داده؛ درآمد 99,710 دلار سالیانه

جراح Surgeon؛ یکی از ده شغل پردرآمد دنیا

جراحی به‌عنوان یکی از شغل‌ های پردرآمد در آمریکا شناخته شده است و در فهرست ده شغل برتر با درآمد بالا قرار دارد. در سال ۲۰۲۴، میانگین درآمد سالانه برای یک جراح عمومی در ایالات متحده ۲۶۵,۵۴۴ دلار اعلام شده است. جراحی، حرفه‌ای است که به لحاظ فکری بسیار چالش‌برانگیز و در عین حال ارضاکننده است. 

روند تبدیل شدن به جراح سال‌ها تحصیل، آموزش و توسعه حرفه‌ای می‌طلبد، ولی پاداش‌های آن شامل درآمد بالا و امکان کمک قابل توجه به بهبود سلامت جامعه می‌شود. علاوه‌بر حقوق پایه، پزشکان و جراحان در ایالات متحده می‌توانند انتظار دریافت پاداش‌های نقدی اضافی را داشته باشند که متوسط آن ۸۶,۴۴۳ دلار است، با دامنه‌ای بین ۶۴,۸۳۳ تا ۱۲۱,۰۲۱ دلار.

مهندس ارشد نرم‌افزار Senior Software Engineer؛ از شغل های میلیاردی جهان

مهندس ارشد نرم‌افزار یکی از شغل‌ های پردرآمد در المان است. این نقش به‌طورگسترده‌ای به‌عنوان یکی از موقعیت‌های پردرآمد در جهان شناخته شده و به خصوص در بازار تکنولوژی، از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است. در حالی که میانگین درآمد برای مهندس ارشد نرم‌افزار در ایالات متحده ۱۵۲,۹۷۳ دلار است، در آلمان نیز این موقعیت شغلی درآمد قابل‌توجهی دارد. این مهندسان علاو‌‌بر حقوق پایه ممکن است پاداش‌های نقدی اضافی نیز دریافت کنند که به‌طورمتوسط در ایالات متحده ۲۱,۹۹۵ دلار است.

صنعت نرم‌افزار که به‌طورمستمر در حال جذب استعدادهای نوپا و ارائه برخی از بهترین شغل‌ها در جهان است، فرصت‌های بی‌شماری برای پیشرفت فراهم می‌آورد. با‌توجه‌به پیش‌بینی‌های Statista، جمعیت جهانی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲۸.۷ میلیون نفر خواهد رسید که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر در فرصت‌های شغلی در این حوزه است. این رشد نه‌تنها در آمریکا بلکه در بازارهای تکنولوژی بزرگی مانند آلمان نیز مشاهده می‌شود، جایی که تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار ارشد همچنان بالا است.

حقوق سالانه 152/973 دلار برای مهندس ارشد نرم‌افزار

روانپزشک Psychiatrist؛ تخخصی‎ترین و پردرآمدترین شغل های جهان برای بانوان

روانپزشکان، پزشکانی هستند که در تشخیص، درمان، مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های روانی، عاطفی و رفتاری تخصص دارند. ب‌توجه‌به کمبود روانپزشک در بسیاری از مناطق، به‌ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی، این شغل به‎عنوان یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت کاری در آمریکا در نظر گرفته می‌شود. درآمد روانپزشکان بسیار بالا است، به‌طوری‌که روانپزشکان حاضر می‌توانند سالانه بین ۲۵۰,۰۰۰ تا ۳۶۰,۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

مدیرعامل Chief executive officer؛ پردرآمدترین شغل در جهان

مدیرعامل یک شرکت، که در راس هرم سازمانی است، نه‌تنها مسئولیت نظارت کلی بر عملکرد شرکت را برعهده دارد، بلکه در اتخاذ تصمیمات اجرایی کلیدی نقش اساسی ایفا می‌کند. شغل مدیرعامل به‌عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۴، متوسط حقوق سالانه یک مدیرعامل در ایالات متحده حدود ۱۶۳,۸۴۳ دلار گزارش شده است. این در‌حالی‌است که در هند، حقوق سالانه مدیران عامل بین ۱۲ تا ۱۰۱ لاخ روپیه متغیر است با میانگین ۴۲.۸ لاخ روپیه.

جبران خدمات مدیرعامل شامل مجموعه‌ای از حقوق ثابت، پاداش‌های مبتنی بر عملکرد و سایر مزایا مانند بیمه گروهی و تعطیلات پرداختی می‎شود. در دهه گذشته، میانگین دستمزد مدیران عامل در شرکت‌های بزرگ، نظیر شرکت‌های موجود در فهرست S&P 500، دو برابر شده و در سال ۲۰۲۱ به بالاترین میزان خود یعنی ۱۴.۷ میلیون دلار رسیده است. این نشان‌دهنده اهمیت و تاثیرگذاری بالای این نقش در هدایت و پیشبرد اهداف کسب‌وکار است.

وکیل شرکتی Corporate lawyer؛ از سخت‌ترین کار های پردرآمد در جهان

وکلای شرکتی به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان شناخته می‌شوند، با درآمد سالانه‌ای که در ایالات متحده در ماه مارس ۲۰۲۴ به‌طورمتوسط ۱۴۴,۶۸۸ دلار اعلام شده است. این حقوق براساس ساعتی معادل ۶۹.۵۶ دلار محاسبه می‌شود. در کالیفرنیا، وکلای شرکتی در بالاترین سطح درآمدی می‌توانند سالانه تا ۲۲۴,۰۲۷ دلار درآمد داشته باشند که نشان‌دهنده جایگاه بالای این حرفه در بازار کار است.

در‌حالی‌که میانگین سنی وکلا در ایالات متحده ۴۶.۳ سال است، این حرفه به‌طورخاص برای افراد با تجربه و کسانی که در سنین بالاتر قرار دارند، درآمدزایی بسیار خوبی دارد. طبق گزارش اداره آمار کار، میانگین درآمد وکلا در جهان بیش از ۱۲۵,۰۰۰ دلار است، ولی وکلایی که در ۱۰٪ بالای این حرفه قرار دارند، سالانه بیش از ۲۰۸,۰۰۰ دلار و حتی ۱٪ برتر بیش‌از ۵۰۰,۰۰۰ دلار درآمد دارند. این ارقام درآمدی آن‌ها را در رده بالایی از شغل‌های پردرآمد قرار می‌دهد.

درآمد سالانه 144,688 دلار برای شغل مدیریت عامل

مهندس نفت Petroleum Engineer؛ شغل هایی با درآمد میلیاردی و رشد 22درصدی

مهندس نفت به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل های جهان شناخته شده که در سال‌های اخیر شاهد رشد ۲۲٪ بوده است. این حرفه که به تخصصی بودن شهرت دارد، به مهندسانی نیازمند است که روی کاوش، استخراج، تولید و پالایش نفت و گاز تمرکز دارند. در سال ۲۰۲۴، میانگین درآمد سالانه یک مهندس نفت در ایالات متحده ۱۳۴,۹۴۰ دلار تخمین زده شده درحالی‌که حقوق پایه متوسط آن‌ها حدود ۱۰۴,۴۶۰ دلار است.

مهندسان نفت و گاز، که در زمینه‌هایی چون استخراج و پالایش فعالیت می‌کنند، معمولاً حقوق‌هایی در محدوده ۱۲۴,۷۰۲ تا ۱۳۸,۰۶۹ دلار دریافت می‌کنند. تبدیل شدن به مهندس نفت شامل تحصیلات عالیه، تجربه عملی و آموزش‌های تخصصی می‎شود، ولی مزایای این شغل از جمله درآمد بالا و نقش کلیدی در صنعت انرژی، آن را به یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های شغلی تبدیل کرده است.

دندانپزشک Dentist؛ رتبه سوم پردرآمدترین شغل های جهان 2023

در بین تخصص‌های دندانپزشکی که بالاترین درآمد را دارند، اندودنتیست‌ها و پریودنتیست‌ها در صدر جدول هستند. اندودنتیست‌ها که تخصص آن‌ها در درمان ریشه دندان است، به‌طورمتوسط سالانه ۲۴۱,۱۸۵ دلار درآمد دارند. پریودنتیست‌ها که بر سلامت لثه‌ها و ساختارهای نگهدارنده دندان تمرکز دارند، متوسط درآمد سالانه‌شان ۲۲۵,۱۰۲ دلار است. دندانپزشکان عمومی نیز با درآمدی حدود ۱۵۹,۵۳۰ دلار و دندانپزشکان ارشد با درآمدی حدود ۱۵۳,۷۴۹ دلار، از دیگر تخصص‌های پردرآمد در این حوزه به شمار می‌روند. این ارقام نشان‌دهنده پتانسیل بالای درآمدی در این حرفه است.

دندانپزشک پردرآمدترین شغل های جهان با مبلغ سالانه 241,185

مدیر بازاریابی؛ از پولساز ترین شغل های دنیا درصورت خلاقیت و فروش

مدیریت بازاریابی نیز به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل های جهان 2023 شناخته شده است. این شغل با داشتن میانگین درآمد سالانه ۹۲,۸۰۹ دلار در ایالات متحده و مشابه در سایر کشورهای بزرگ، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای پیشرفت و توسعه حرفه‌ای فراهم می‌آورد. مدیران بازاریابی که به دنبال مهاجرت کاری هستند، باید بر تهیه رزومه‌ای تأکید کنند که توانایی‌های آن‌ها در طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی موفق را به خوبی نشان دهد.

متخصص بیهوشی؛ تقاضا بالا با مزایای افزایش حقوق و ترفیع شغلی

متخصص بیهوشی یکی از شغل‌های پردرآمد در آمریکا معرفی شده که در سال 2024 میانگین درآمد سالیانه آن حدود 393,215 دلار است. این شغل با مزایایی مانند افزایش حقوق و پیشرفت حرفه‌ای برای افراد، سطح بالایی از قابلیت پیشرفت را دارد. به‌تازگی گزارشی از Medicus Healthcare Solutions نشان‌داده که تقاضا برای متخصصان بیهوشی بسیار بیشتر از عرضه است و تا سال 2033 پیش‌بینی می‌شود تقریبا 30٪ از این متخصصان از حرفه خود دست بکشند که منجر به کمبود 12,500 نفری از آن‌ها می‌شود. به‌دلیل تقاضای بالا، این تخصص یک از پولدارترین شغل های جهان است.

مدیر سیستم‌های فناوری اطلاعات؛ نظارت‌بر جنبه‎های فناوری با حقوق بالا

مدیر سیستم‌های فناوری اطلاعات در سال 2024 میانگین درآمد سالیانه حدود 162,919 دلار دارد. این شغل شامل نظارت‌بر جنبه‌های فناوری اطلاعات یک شرکت می‌شود که وظایف آن نظارت بر کارکنان فناوری اطلاعات، همکاری با تامین‌کنندگان محصول و مدیریت نگهداری و ارتقا سخت‌افزار و نرم‌افزارهای شرکت است. همچنین متوسط دستمزد مدیران فناوری اطلاعات در کالیفرنیا حدود 100,264 دلار سالیانه بود که این مبلغ در بالاترین حالت به 133,725 دلار می‎رسد.

توسعه‌دهنده وب؛ پردرآمدترین شغل های آزاد در جهان در صورت فریلنسری

در سال 2024، توسعه‌دهندگان وب بازدرآمد سالیانه حدود 97,155 دلار دارند که شامل حقوق پایه حدود 91,537 دلار و 5,617 دلار میانگین مزایا می‎شود. تقاضای شغل توسعه‌دهندگان وب در آمریکا در حال افزایش است و این روند پیش‌بینی می‌شود که در آینده ادامه داشته باشد. به گفته رسانه بورو، اشتغال توسعه‌دهندگان وب از سال 2020 تا 2030 با نرخ 8٪ رشد خواهد داشت.

جدول پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، پردرآمدترین شغل‌ها در جهان شامل موقعیت‌هایی در بخش‌های فناوری، پزشکی و مالی می‌شوند. متخصصین هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها در راس این فهرست قرار دارند، زیرا شرکت‌ها بیش‌از‌پیش به داده‌ها متکی هستند تا تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری داشته باشند. 

جراحان و متخصصین بهداشتی نیز به دلیل تقاضای بالا برای خدمات پزشکی پیشرفته، درآمد بسیار بالایی کسب می‌کنند. علاوه‌بر این، مدیران اجرایی و مشاوران مالی که می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا در بازارهای جهانی رقابت کنند، از دیگر شغل‌های درآمدزا هستند. این شغل‌ها به دلیل تخصص و مهارت‌های بالایی که می‌طلبند، به میلیاردها دلار دستمزد می‌رسند. در جدول زیر، به معرفی  پردرآمدترین شغل‌های جهان در سال 2024 می‌پردازیم که به میلیاردها دلار می‌رسند.

عنوان شغلی درآمد
دانشمند داده 122,000 دلار
مهندس یادگیری ماشین 141,000 دلار
مهندس ارشد نرم افزار 126,000 دلار
بانکدار سرمایه گذاری 104,000 دلار
مدیر اجرایی 192,000 دلار
مدیریت مهندسی 124,000 دلار
مدیر فناوری اطلاعات 96,000 دلار
تحلیلگر مالی 63,000 دلار
معمار راه حل ها 129,000 دلار
مدیر امنیت سیستم های اطلاعاتی 133,000 دلار
مهندس DevOps 115,000 دلار
معمار سازمانی 131,000 دلار
خلبان و کمک خلبان خطوط هوایی 161,000 دلار
متخصص اطفال 184,000 دلار
متخصص داخلی 196,000 دلار
پزشک عمومی 119,000 دلار
دندانپزشک 174,000 دلار
مهندس نفت 137,000 دلار
جراح 409,000 دلار
متخصص بیهوشی 386,000 دلار
پزشک 214,000 دلار
جراح مغز و اعصاب 609,000 دلار
جراح فک و صورت 232,000 دلار
متخصص ارتودنسی 230,000 دلار
متخصص زنان و زایمان 234,000 دلار
روانپزشک 220,000 دلار

اکنون که با پولسازترین شغل‌های دنیا در سال ۲۰۲۴ آشنا شدید، ممکن است بخواهید برنامه‌ریزی حرفه‌ای خود را بازنگری کنید.

استانداردهای شغلی؛ اصول تعیین وظایف و مسئولیت‌ها در محیط کار

یک شغل مجموعه‌ای از وظایف و مسئولیت‌هایی است که براساس تعاریف مشخص و استانداردهای قابل سنجش تعیین می‌شوند. در انتخاب شغل، دریافت حقوق مناسب بسیار مهم است، چرا که هیچ کس از درآمد بالا ناراضی نیست. براساس تحلیل‌های اقتصادی معتبر، برخی مشاغل به‌خصوص در بخش بهداشت و درمان، درآمدهای بالایی دارند و در صدر جدول درآمدها قرار می‌گیرند.

 اگر مهارت و تحصیلات لازم در این زمینه‌ها را دارید، ارزیابی و مشاوره حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های شغلی مناسبی را در سایر کشورها بیابید. این فرآیند با تحلیل دقیق رزومه و شرایط شخصی شما و همچنین ارتباط با موسسات مهاجرتی مانند هرمس اپلای انجام می‌گیرد تا فرصت‌های شغلی متناسب با تلاش‌ها و مهارت‌های شما فراهم شود.

نکاتی که پیش از انتخاب شغل باید در نظر بگیرید

انتخاب موقعیت شغلی یکی از تاثیرگذارترین تصمیمات در زندگی هر فرد است، چرا که می‌تواند مسیر تحصیلی و حرفه‌ای او را شکل دهد. هنگام انتخاب شغل مناسب، سه عامل مهم باید مورد توجه قرار گیرند: 

  • تأثیر شغل بر رشد شخصی و حرفه‌ای
  • هیجان و فرصت‌های پیشرفت در آن شغل
  • میزان درآمد

 برای بسیاری، درآمد یکی از مهم‌ترین معیارها است؛ زیرا همه به دنبال زندگی راحت و با درآمد بالا هستند. بررسی پردرآمدترین شغل‌های دنیا و شناخت ۲۵ شغل پردرآمد دنیا ن‌تنها جذاب است بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و فرصت‌های شغلی مناسب در سطح جهانی را شناسایی کنید.

بهترین-رشته-ها-برای-مهاجرت-کاری

بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری

هر کشوری دارای شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … متفاوتی است و از این رو میزان نیاز هر کشور به متخصصان حوزه های گوناگون نیز متفاوت می باشد.

با انتخاب مسیر درست مهاجرتی به شغل‌های پردرآمد برسید!

در این مقاله، به بررسی پردرآمدترین شغل‌های جهان در سال ۲۰۲۴ پرداختیم. از مدیران اجرایی و متخصصان فناوری اطلاعات گرفته تا جراحان و مشاوران مالی، مشاغلی که به دلیل تخصص و مهارت‌های بالا، درآمدهای هنگفتی دارند. همچنین تاکید کردیم که انتخاب شغل مناسب، نه‌تنها براساس درآمد، بلکه بر اساس علاقه و فرصت‌های رشد شخصی و حرفه‌ای باید صورت گیرد. 

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی در سطح جهانی هستید، مشاوره حرفه‌ای از هرمس اپلای گامی مهم در مسیر موفقیت شما خواهد بود. همین حالا با مشاوران ما تماس گرفته و آرزوهای شغلی خود را همراه با تخصصی که در آن تبحر دارید در میان بگذارید تا با کمک هم مهاجرت کاری شما را ساده کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
منظور از استاندارد شغل چیست؟
منظور از استاندارد های یک شغل این است که هرکسی یکسری وظایفی دارد که مکلف به رعایت آن است از جمله تعاریف مشخصی که برای درجه بندی و کمیت استاندارد های آن اعمال میشود.
قبل از انتخاب یک شغل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
مفید بودن و درآمد و امکان رشد شغل مسئله مهمی است که قبل از انتخاب آن باید به آن توجه داشته باشیم.
در مشاغل پردرآمد جهان چه مشاغلی بالاتر هستند؟
در پردرآمدترین مشاغل جهان میتوان از ۵ شغل به عنوان بالاترین مشاغل نام برد که مدیر اجرایی، جراح، متخصص بیهوشی، پزشک و مشاور سرمایه گذاری را شامل میشود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
10 ماه قبل

یعنی برای منی که تخصصم آرایشگریه درآمدم تو کشورای دیگه بهتر نمیشه؟

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  سارا
10 ماه قبل

سلام . با این تخصصتون امکان مهاجرت مستقیم کاری وجود ندارد باید شرایطتون بررسی شود بهترین روش بهتون اعلام میشه میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

کادر هرمس اپلای