شرایط کار در حین تحصیل در کانادا، انواع کار دانشجویی درکانادا

شرایط کار در حین تحصیل در کانادا، انواع کار دانشجویی درکانادا


در این مقاله کار دانشجویی در کانادا، انواع آن، شرایط مالی، چند نمونه کار، نحوه پیدا کردن و دیگر مسائل مربوط به آن را بررسی می کنیم. برای دانشجویان کالج های بین المللی در کانادا، داشتن یک شغل دانشجویی در کانادا ممکن است تنها راه پرداخت شهریه، اجاره و سایر مخارج روزمره باشد. اگر چه شما باید قبل از رفتن به کانادا مدارک کافی که ثابت کند شما توانایی پرداخت شهریه و مخارج دیگر خود را دارید را ارائه دهید. در ادامه به شرایط کار در حین تحصیل در کانادا اشاره شده است با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کار دانشجویی پاره وقت در کانادا مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :

۱- کسب تجربه کار در کانادا که رزومه شما را جذاب تر خواهد کرد. ۲- کسب کمک هزینه برای زندگی روزمره در کانادا. ۳- به دست آوردن روابط در صورتی که قصد اخذ اقامت دائم را دارید. ۴- به دست آوردن روابط تجاری که در بحث مهاجرت شما را کمک خواهد کرد. ۵- یک شغل پاره وقت می تواند به یک موقعیت شغلی تمام وقت تبدیل شود.

انواع کار دانشجویی پاره وقت

  • کار دانشجویی خارج از دانشگاه
  • کار دانشجویی داخل دانشگاه
  • کارآموزی

۱- کار دانشجویی خارج از دانشگاه :

یک دانشجو می تواند تا 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تا 40 ساعت در هفته در تعطیلات خارج از دانشگاه کار کند. برای کار خارج از دانشگاه، دانشجو باید شرایط زیر را داشته باشد : الف) یک دانشجوی تمام وقت با یک پروانه تحصیلی معتبر باشد. ب) شماره بیمه اجتماعی (SIN) داشته باشد. پ) در یکی از دانشگاه های مشخص شده (DLI) ثبت نام کرده باشد. ت) در یک دوره شغلی باشند (در صورتی که در کبک زندگی کنند). ث) در دوره ای برای کسب یک مدرک، دیپلم یا گواهی حضور داشته باشند.

 ۲- کار دانشجویی داخل دانشگاه :

برای کار در داخل دانشگاه، دانشجو نیاز به شماره بیمه اجتماعی ندارد و همچنین می تواند بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

 ۳- کارآموزی :

این دوره برای دانشجویان خارجی است که باید به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود در کانادا کار کنند. بخش کارآموزی بعضی اوقات به ۵۰ درصد دوره تحصیلی می رسد.

شرایط مالی کار دانشجویی در کانادا

معمولا برای کارهای دانشجویی پاره وقت در کانادا، دانشجویان حقوق ساعتی دریافت می کنند که نرخ آن به طور متوسط حدود 13 تا 25 دلار می باشد. اما اگر هدف شما فقط کسب تجربه کاری است (مانند کمک کردن به استاد دانشگاه در امور تحقیقاتی)، این کار دانشجویی داخل دانشگاه محسوب می شود و حقوق آن نیز کمتر است.

نمونه کارهای دانشجویی

دانشجویان گزینه های فراوانی برای انتخاب کار پاره وقت دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد : راننده – مترجم – گارسن – باریستا – فروشنده – نقاش – آشپز – نجات غریق و …

 

چگونه یک کار دانشجویی در کانادا پیدا کنیم ؟

همه کالج ها و دانشگاه ها دارای تابلو اعلانات می باشند که تبلیغات برای فرصت های شغلی در آنها یافت می شود. همچنین این اطلاعات را می توانید از سایت های اینترنتی دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از مرکز کاری که به عنوان یک تیم حرفه‌ای در تمام دانشگاه‌های کانادا وجود دارند و به دانشجویان برای یافتن کار کمک می‌کند، کمک بخواهید. روزنامه‌های محلی و بومی کشور کانادا نیز کارهای پاره وقتی را به عنوان آگهی چاپ می‌کنند. شما می‌توانید خارج از محیط دانشگاه و در شهرها به انجام کار دانشجویی در کانادا بپردازید.

سه نکته مهم در مورد کار دانشجویی در کانادا

  • ۱- حالت ایده آل این است که کار دانشجویی را انتخاب کنید که مربوط به رشته تحصیلی تان باشد.
  • ۲- باید هنگام انتخاب کار دانشجویی مراقب باشید، چرا که ممکن است روی کاری که بعدا به دست خواهید آورد تاثیر بگذارد.
  • ۳- سعی کنید هنگام انجام کار دانشجویی، کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید. این مسئله می تواند در آینده هنگامی که پس از فارغ التحصیل شدن به دنبال کار می گردید به شما کمک فراوانی کند.

 

قوانین کار دانشجویی در کانادا

برای این که بتوانید به کار دانشجویی در کانادا بپردازید، ملزم به رعایت برخی قوانین خاص هستید. اگر این قوانین را رعایت نکنید، قادر به انجام کار نخواهید بود. علاوه بر این، توجه داشته باشید که شما برای تحصیل به این کشور آمده‌اید و کار شما نباید به هیچ عنوان به تحصیلتان لطمه بزند. در ادامه مهم‌ترین قوانین مربوط به کار دانشجویی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • شما باید از یک ویزای تحصیلی دارای اعتبار برخوردار باشید.
  • شما باید قادر به پاس کردن واحدهای درسی در دوره تحصیلی‌تان باشید. توجه داشته باشید که در زمان گذراندن کلاس‌های زبان قادر به انجام کار نخواهید بود.
  • به عنوان دانشجوی تمام وقت در کالج‌های معتبر این کشور مشغول به تحصیل باشید.
  • پس از گذشت 6 ماه از تحصیلتان برای کار دانشجویی درخواست دهید.
  • دقت داشته باشید که پیش از شروع تحصیل نمی‌توانید کار دانشجویی انجام دهید.
  • بر اساس قانون جدید کانادا زمانی که دانشجو هستید، می‌توانید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • در زمان تعطیلات تابستان یا تعطیلات رسمی می‌توانید بیشتر از 40 ساعت در هفته کار کنید.
  • دارای سین نامبر معتبر باشید.

مزایای کار دانشجویی در کانادا

کار کردن در زمان تحصیل مزایای بسیار زیادی دارد. شما در هر کجای جهان که باشید، می‌توانید در زمان تحصیلتان کار دانشجویی نیز انجام دهید. از جمله مزایای کار دانشجویی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از هزینه‌های جبرانی: همان طور که می‌دانید، کانادا کشوری پر هزینه برای درس خواندن است. شما با استفاده از شغل پاره وقت دانشجویی می‌توانید هزینه‌های خود را راحت‌تر پرداخت کنید. این مشاغل کمک هزینه بسیار خوبی برای تأمین هزینه‌های زندگی شما محسوب می‌شوند.
  • استقلال مالی: مسئله بعدی این است که شما با کار دانشجویی می‌توانید استقلال مالی را تجربه کنید. شما می‌توانید مسئولیت هزینه‌های خود را قبول کرده و امور مالی‌ تان را به درستی مدیریت کنید.
  • افزایش سابقه کار: کار دانشجویی به نوعی سابقه کار نیز برای شما محسوب می‌شود. شما با کار کردن در مشاغل مختلف می‌توانید تجربه کاری خود را افزایش دهید و در شغل‌های آینده‌ تان نیز موفق‌تر عمل کنید.
  • افزایش مهارت‌ها: شما با کار کردن در این کشور می‌توانید مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را نیز بهبود ببخشید.

قوانین کار دانشجویی در کانادا بر اساس مواردی مانند ویزای آموزشی، محدودیت‌های ساعات کاری در طول ترم تحصیلی و در دوره‌های تعطیلات و برخی قوانین مربوط به حقوق شغل های دانشجویی در کانادا تعیین می‌شود. دانشجویان باید توجه داشته باشند که درصورتی که ویزایشان مجاز به کارکردن باشد، تا حد معقولی می‌توانند در حد مجاز ساعات کاری فعالیت داشته باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، این امکان را فراهم کرده که افراد بتوانند به عنوان شخص خوداشتغال به طور دائمی به کانادا مهاجرت کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

و اما بعنوان کلام آخر اینکه یک دانشجور در کانادا میتواند در مجموع بصورت میانگین در هفته به مدت ۲۰ ساعت کار در کانادا بصورت پاره وقت انجام دهد تا بتواند در پرداخت هزینه های شهریه تحصیل در کالج های کانادا و اجاره مسکن و غیره کمک کند. البته که این مشاغل پاره وقت دانشجویی مزایایی را برای دانشجو به همراه خواهد داشت. مانند تجربه کاری برای رزومه ، کمک هزینه بودن و…

ما در این مقاله در این باره به طور کامل صحبت کردیم و انواع  شغل دانشجویی در کانادا و شرایط مالی و چگونگی آن را برایتان توضیح دادیم.اکنون اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کار در حین تحصیل در کانادا با مشاوران هرمس اپلای در ارتباط باشید.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
کار دانشجویی در کانادا حدودا چقدر است؟
یک دانشجو در کشور کانادا میانگین حدود ۲۰ ساعت از هفته خود را میتواند به کار دانشجویی پاره وقت بپردازد البته در ایام تعطیل هم این ساعات ممکن است تا ۴۰ ساعت افزایش پیدا کند.
حقوق کار های پاره وقت دانشجویان به چه صورت میباشد؟
معمولا حقوق دانشجویان بصورت ساعتی پرداخت میشود که بطور میانگین حدود 13 تا 25 دلار میباشد.
برای پیدا کردن کار دانشجویی چه باید کنیم؟
همه دانشگاه ها و کالج ها دارای تابلو اعلانات میباشند که فرصت های شغلی در آنجا قرار دارد اما همچنن شما میتوانید از طریق سایت های اینترنتی هم بدنیال کار دانشجویی بگردید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای