کالج های آمریکا

کالج های آمریکا

تحصیل در آمریکا آرزوی افراد زیادی است و شاید برای برخی از افراد یک مسیر غیر ممکن نیز محسوب می شود، اما کالج های آمریکا خود یکی از بهترین مسیرهای آمادگی برای دانشگاه های برتر این کشور محسوب می شوند. با توجه به اینکه تعداد کالج های آمریکا زیاد است ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین و برترین کالج های آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

برترین کالج های آمریکا

Williams college

کالج ویلیام یکی از بهترین محیط های تعاملی در آمریکا محسوب می شود، این کالج فضای حقیقی و مجازی بین اساتید و دانشجویان فراهم ساخته است به طوری که اغلب دروسی که در این کالج تدریس می شود به صورت تخصصی بوده و هیچ نوع دروس ابتدایی را شامل نمی شود. این کالج کمی گران قیمت است اما از نظر مالی از سوی کالج وام های مناسب در اختیار متقاضی قرار می گیرد
نرخ پذیرش در این کالج ۱۸ درصد اعلام شده است و به طور کلی سن متوسط افرادی که در این کالج تحصیل می کنند بین ۲۱ الی ۲۳ سال است. این کالج بیشتر در زمینه رشته های مهندسی وابسته به بازار داخلی دروس را ارائه می شود و دروس ریاضی و زیست و همینطور دروس پایه مهندسی در این کالج در مرحله آماده سازی دقیقی قرار می گیرد.

Amherst college

افرادی که به دنبال هنر هستند قطعاً می بایست به سراغ کالج وسیع و مدرن امهرس بروند. این کالج تقسیم بندی مشخصی در زمینه هنرهای مختلف دارد به طوری که افراد می توانند در رشته های نقاشی، موسیقی و بازیگری این کالج را گزینه خوبی بانند. این کالج دارای دوره های فرهنگی مازاد و غیر اجباری است. نرخ پذیرش برای این کالج بیش از ۱۴ درصد اعلام شده است و متوسط سنی که در این کالج تحصیل می کنند بین ۲۱ سال تا ۲۶ سال اعلام شده است. در این کالج در ابتدا دروس پایه هنر های معاصر مرور می شود و سپس یادگیری هنر عمومی در سه پارت فراهم شده است.

Dartmouth college

در بین انواع کالج های آمریکا ، کالج دارموس یکی از کوچکترین گزینه های موجود است اما امکانات این بخش شما را به وجد می آورد. این کالج شرایط برای تحصیل نابینایان را نیز فراهم ساخته است و خوشبختانه هزینه در نظر گرفته شده نیز در وضعیت متوسط قرار دارد. نرخ پذیرش در این کالج ۱۱ درصد است و افراد در رده های سنی ۲۲ الی ۲۴ سال در این کالج تحصیل می کنند.

این کالج برای تحصیل در رشته های حقوق و شاخه های وابسته به آن گزینه بسیار خوبی است و یکی از بهترین کالج های آمریکا محسوب می شود. این کالج دارای بهترین مسیر یادگیری دروس با اساتید برتر محسوب می شود. اساتید در این کالج با تحصیلات عالی ظاهر شده اند.

مشهورترین کالج های آمریکا

Claremont McKenna college

این کالج  به طور کلی در زمینه رشته های اقتصاد وابسته به تحلیل های مالی یک گزینه ارزشمند است . این کالج در ابتدا آزمونی برگزار می کند که فرد می بایست در ان به رتبه برتر برسد در این کالج میزان پذیرش ۱۱ درصد اعلام شده است و افرادی که ورود به این کالج می کنند اغلب بیش از ۳۰ سال سن دارند این کالج برای کسانی که دارای سابقه های مدیریتی هستند و قصد دارند با ویزای تحصیل و ویزای کار ورود به آمریکا داشته باشند گزینه خوبی است. این کالج با سه موسسه مجزا همراه است و از دسته کالج های بسیار گران قیمت در آمریکا محسوب می شود. اینطور که مشخص است کالج کلارمونت می تواند یک فضای انگیزشی بسیار خوب برای کسانی باشد که قصد ثبت شرکت در آمریکا دارند. این کالج دروس را در واحد های غیر تکراری و بر اساس میزان نیاز متقاضی در اختیار وی قرار می دهد. میزان رضایت از این کالج بیش از ۷۹ درصد اعلام شده است.

Davidson college

این کالج کوچک به طور کلی دارای فضای تحصیل بسیار عالی برای رشته های تاریخ و هنر و سیاست است به طوری که گزینه بی نظیر برای افراد ثروتمند محسوب می شود. نرخ پذیرش در این کالج در حدود ۲۲ درصد اعلام شده است و افراد در رده های سنی ۲۹ الی ۳۹ سال در این کالج تحصیل می کنند. میزان رضایت از این کالج بیش از ۶۶.۶۹ اعلام شده است.

Harvard College

وقتی صحبت از معروف‌ ترین و برترین کالج‌های آمریکا می‎شود، نام دانشگاه هاروارد در آن لیست قرار دارد. این دانشگاه با تاریخچه‌ بسیار قدیمی و بزرگ خود و داشتن بیش از ۳۷ هزار دانشجو به عنوان یکی از مؤسسات آموزش عالی با اعتبار جهانی شناخته می‌شود. دانشگاه هاروارد برنامه‌های تحصیلی متنوعی در رشته‌های مختلف از جمله علوم پایه، علوم انسانی و مدیریت دارد.

 Stanford University

دانشگاه استنفورد یکی از برجسته‌ ترین کالج های آمریکا است. این دانشگاه با برنامه‌های تحصیلی در علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی و سایر رشته‌ها به دانشجویان فرصتی برای ارتقای علمی و توسعه شخصی می‌دهد. دانشگاه استنفورد فرصت‌های بی‌ نظیری را برای مشارکت در تحقیقات پیشرو، همکاری با استادان معروف و دسترسی به فضاهای فرهنگی غنی فراهم می‌کند. بیش از همه، استنفورد به عنوان محلی برای شکوفایی ایده‌ها، کارآفرینی و نوآوری شناخته می‌شود.

Yale University

کالج ییل (Yale College) از دیگر کالج‌ها و مؤسسات عالی و برجسته آمریکا است. ییل با تأسیس در سال 1701 دارای تاریخچه‌ ای طولانی و معتبر در ارائه آموزش با کیفیت است. کالج ییل برنامه‌های تحصیلی باکیفیتی را در علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، هنرهای زیبا و معماری ارائه می‌دهد. این دانشگاه با همکاری اساتید برجسته و منحصربه‌ فرد محیطی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند که ترکیبی از تحقیقات پیشرفته، آموزش برتر و فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی فراوان است. این کالج به عنوان یکی از مؤسسات برجسته در حوزه آموزش و پژوهش در سطح جهان شناخته می‌شود.

 Massachusetts Institute of Technology – MIT

MIT یکی از معروف‌ ترین کالج های آمریکا برای تحصیل در حوزه علوم و مهندسی است این دانشگاه در سال ۱۸۶۱ تأسیس شده است و در حال حاضر، بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف دارد. MIT به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برتر جهان شناخته می‌شود و در زمینه‌های مختلفی از جمله فیزیک، شیمی، ریاضیات، مهندسی، علوم کامپیوتر و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند. برخی از فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه جزء مخترعان موفق و کارآفرینان معروف هستند.

 Columbia University

کالج کلمبیا (Columbia College) یک بخش برجسته از دانشگاه کلمبیا است و یکی از مؤسسات آموزش عالی معتبر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. کلمبیا با تأسیس در سال 1754 به دانشجویان خود برنامه‌ های تحصیلی در علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و ریاضیات را ارائه می‌دهد. این کالج با تمرکز بر تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و تحقیقات پیشرفته به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی برجسته شناخته می‌شود و برای دانشجویان خود محیطی الهام‌ بخش و چالش‌ برانگیز برای رشد و پیشرفت فراهم می‌کند.

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا از فرصت‌های شغلی تا امکان اخذ اقامت، مزایای بسیاری برای دانشجویانی که این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، ایجاد کرده است.

سخن آخر

کالج های آمریکا با برخورداری از سیستم آموزش عالی برجسته میزبان بسیاری از برترین دانشجویان سراسر جهان هستند. این کالج‌ها به دلیل کیفیت بالای آموزش، برنامه‌های تحصیلی متنوع، و فرصت‌های شغلی عالی، محبوبیت و شهرت زیادی برای خود به دست آورده‌اند، البته توجه داشته باشید که تحصیل در این نوع مؤسسات نیازمند داشتن نمرات برتر در طول سال تحصیلی، سطح بالای زبان انگلیسی و بسیاری از موارد دیگر است. چنانچه قصد ادامه تحصیل در یکی از این کالج‌ها را دارید می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت مجموعه ما از مشاوران و کارشناسان متخصص هرمس اپلای راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چرا دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از دانشگاه‌ های برجسته جهان شناخته می ‌شود؟
دانشگاه هاروارد به دلیل تاریخچه بلند و برنامه تحصیلی گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف دارد، به عنوان یکی از تاریخی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا شناخته می‌شود.
چرا دانشگاه استنفورد برای دانشجویان علوم کامپیوتر و فناوری جذاب است؟
دانشگاه استنفورد به عنوان یک مرکز فناوری و نوآوری برجسته شناخته می‌شود و به دلیل واقع شدن در منطقه سیلیکون ولی در کالیفرنیا، دسترسی به فرصت‌های شگفت‌انگیزی را در زمینه فناوری فراهم می‌کند.
چرا دانشگاه MIT به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات مهندسی شناخته می ‌شود؟
MIT به دلیل تمرکز بر تحقیقات پیشرفته و توسعه فناوری‌های نوین در زمینه‌های مختلف علوم مهندسی و تخصص‌های فنی به عنوان یکی از برترین مؤسسات مهندسی در جهان شناخته می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای نجفی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای پذیرش کالج های آمریکا به چه مدرک زبانی نیازه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای نجفی
2 سال قبل

سلام مدارک ایلتس یا تافل با نمره بالا

منچستر
2 سال قبل

چرا در رابطه با نحوه پذیرش دانشجویان خارجی در این کالج ها مطلبی ننوشتید

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  منچستر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز این مقاله صرفا معرفی کالج ها هست و باید مقاله مرتبط دیگه ای رو در سایتمون مطالعه بفرمایید

کادر هرمس اپلای