کالج های ایتالیا

کالج های ایتالیا

با توجه به اینکه میزان مهاجرت به ایتالیا در حدود ۷۱ درصد نسبت به ده سال پیش بیشتر شده است و به طور کلی کالج های ایتالیا بر اساس رویکردهای خاصی طراحی شده اند، ورود به دانشگاه های ایتالیا به نسبت چندین سال اخیر ساده تر شده است. با توجه به سوالات زیاد در این زمینه در این مقاله مشهورترین کالج های ایتالیا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین کالج های ایتالیا

کالج UNIPD ایتالیا

این کالج یکی از مشهورترین کالج های دانشگاهی محسوب می شود که در دانشگاه Padua قرار دارد. ای کالج به نوبه خود دارای فضای دیدنی و خاصی است و به عنوان کالج های قدیمی ایتالیا محسوب می شود. این کالج برای افرادی که قصد دارند ورود به رشته های معماری داشته باشند دروسی را به عنوان پیش نیاز و یا دوره های آماده سازی فراهم ساخته است. این کالج به طور کلی برای افرادی که علاقه به رشته های مهندسی معماری و عمران دارند یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود.

امکانات دیداری و شنیداری بسیار مدرنی در این کالج دیده می شود که سبب می شد افرادی که نابینا هستند و یا ناشنوا هستند نیز بتوانند در این کالج تحصیل داشته باشند. شرایط ورود به این کالج به نسبت سایر کالج های ایتالیا ساده تر اعلام شده است.

کالج FUA هنر و موسیقی ایتالیا

اغلب افرادی که به کشور ایتالیا ورود کرده اند علاقه زیاد به ورود به بخش های هنری و موسیقی دارند و ایتالیا مشهور به کشور هنرمند در دنیا است. این کالج دارای دوره های آمادگی هنر و موسیقی بسیار پیشرفته ای است به طوری که اساتید در این کالج همگی از نظر کیفی بسیار قدرتمند ظاهر شده اند و دروس به صورت کاملاً عملی در اختیار شما قرار می گیرد فضای یادگیری دروس در این کالج به صورت ۱۷ ساعت در هفته، ۲۹ ساعت در هفته و یا به صورت فوق فشرده ۴۵ ساعت در هفته است که از نظر کل زمان می تواند برای دانشجو گزینه خوبی باشد. یادگیری ارکان اصلی هنری در این کالج بسیار مهم است.

موسسه LDM ایتالیا

این موسسه یکی از کالج های بسیار مهم در ایتالیا است که دارای روال برنامه های تحصیلی خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. این کالج از نظر ساختاری بسیار به موسسه های ایران نزدیک است و متقاضی می تواند به سادگی با فضای این کالج صمیمی شود. این کالج در زمینه هنر و تاریخ و امور بین الملل بسیار مناسب بوده است. در این کالج به طور کلی یادگیری مطالب به صورت متمرکز صورت می شود و ساعت های پیچیده به چندین بخش کوچک تقسیم می شود.

این کالج به نوبه خود دارای فضای دانشگاهی بسیار عالی بوده و می تواند برای ورود به دانشگاه های مختلف یک انتخاب خوب باشد. یادگیری دروس در این کالج به طور کلی بر اساس میزان سطح سواد علمی افراد تعیین می شود و ساختار علمی خوب و دقیقی در این زمینه فراهم می شود.

بهترین کالج مهندسی ایتالیا

 کالج مهندسی بولونیا

این کالج قرمز رنگ در دنیا آنقدر مشهور است که بسیاری از افراد تا صحبت از کالج های ایتالیا می شود این گزینه را به یاد می آورند. این کالج یکی از قدیمی ترین کالج های ایتالیا محسوب می شود و دارای سالن های همایش و همینطور فضای مطالعه گروهی نیز می باشد.این کالج به طور کلی برای رشته های سیاست و رشته های مشابه گزینه خوبی محسوب می شود. در این کالج یادگیری دروس بر اساس نوع درس فرق می کند و افراد در ابتدا در یک آزمون شرکت می کنند که در دو نوبت برگزار می شود، این آزمون مشخصه هایی دارد که می تواند میزان نبوغ افراد را به طور دقیق بسنجد.

در این آزمون سوالات به صورت رندومی انتخاب می شود و دو شخص به یک برگه سوال پاسخ نمی دهند. در نظر داشته باشید که این کالج دارای جنبه های هیجان انگیزی است که می تواند بسیار ارزشمند باشد. دروسی که در این کالج در اختیار متقاضی قرار می گیرد اغلب در رشته های مهندسی بوده و دارای ساختار مهندسی و همینطور مهندسی پزشکی است یک بخش جدید برای رشته های پزشکی نیز به این کالج اضافه شده است و امروزه یکی از بهترین کالج های ایتالیا لقب گرفته است و در بین انواع کالج های ایتالیا امتیاز مشخصی دارد.

مزایای تحصیل در کالج‌ های کشور ایتالیا

پس از این که به معرفی کالج‌ های ایتالیا پرداختیم، بهتر است شما را با مزایای تحصیل در این کالج‌ها آشنا کنیم. تحصیل در ایتالیا باعث شکوفایی استعدادهای پنهان شما خواهد شد. در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در این کشور را با هم بررسی می‌کنیم:

  • آشنایی با فرهنگ ایتالیایی: مردمان ایتالیا مردمی خونگرم و بسیار مهربان هستند. شما با تحصیل در این کشور می‌توانید با فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و … این کشور آشنا شوید. همچنین امکان آشنایی با هنر، معماری، موسیقی و … ایتالیا نیز وجود دارد و دیدگاه و جهان‌ بینی خود را وسعت می‌ بخشید.
  • انتخاب از بین رشته‌ های مختلف: کالج‌های ایتالیا همواره دست شما را برای انتخاب رشته مورد علاقه‌تان باز می‌گذارند. شما می‌توانید در انواع رشته‌های تحصیلی از مد و فشن گرفته تا نویسندگی، پزشکی و مهندسی درس بخوانید.
  • کیفیت بسیار بالای آموزش: استادان و معلمانی که در کالج‌های ایتالیا به تدریس مشغول هستند، از بهترین مدرسان جهان به حساب می‌آیند؛ بنابراین، به کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعات متعددی را در مورد رشته تحصیلیتان به دست آورید و دانش بیشتری را کسب کنید.
  • یادگیری زبان ایتالیایی: شما با حضور در کشور ایتالیا برای تحصیل می‌توانید به راحتی زبان این کشور را نیز یاد بگیرید. دوره‌های زبان متعددی در کالج‌های این کشور برگزار می‌شوند و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن این زبان را بیاموزید.
  • حمل و نقل عمومی ارزان: ایتالیا یکی از کشورهایی است که حمل و نقل عمومی بسیار ارزانی دارد. قطارهای متعددی در سراسر این کشور وجود دارند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها مسیر خانه تا کالج خود را طی کنید. قطارهای این کشور بسیار پر سرعت هستند و شما را در مدت زمان کوتاهی به مقصدتان می‌رسانند.
  • زندگی در شهرهای زیبای ایتالیا: ایتالیا یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپا است. شما با تحصیل در کالج‌های این کشور می‌توانید از زندگی در شهرهای زیبای آن لذت ببرید.
معرفی دانشگاه های ایتالیا

معرفی دانشگاه های ایتالیا

تاریخ و زمینه فرهنگی این کشور به دوران باستان باز می گردد. دانشجویان تاریخ و فرهنگ این کشور، از کوچه و خیابان های شهر باستانی رم به عنوان مکان های تاریخی بازدید می کنند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به معرفی کالج‌ های ایتالیا بپردازیم. ایتالیا کالج‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کالج UNIPD، FUA، LDM و بولونیا اشاره کرد. در هر یک از این کالج‌ها می‌توانید به تحصیل در رشته‌های هنر، مهندسی و … بپردازید و از مزایای مختلفی نیز بهره‌مند شوید که از جمله آن می‌توان به حمل و نقل عمومی ارزان، یادگیری زبان ایتالیایی، آشنایی با فرهنگ کشور ایتالیا، کیفیت آموزش بالا و … اشاره کرد. شما می‌توانید برای تحصیل در کالج‌های ایتالیا از طریق مؤسسه هرمس اپلای اقدام کنید. این مؤسسه در سریع‌ترین زمان کار مهاجرت را برای شما انجام می‌دهد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا برای ثبت‌نام در کالج‌های ایتالیا شرایط سنی به خصوصی وجود دارد؟
بله؛ افرادی که متقاضی تحصیل در کالج‌های این کشور هستند، باید حداقل 17 سال یا بیشتر داشته باشند. افرادی با سن کم‌تر از 17 سال در کالج‌ها پذیرفته نمی‌شوند.
تحصیلات در کالج‌‌های ایتالیا به چه زبانی است؟
شما می‌توانید در کالج‌های مختلف این کشور به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی به تحصیل بپردازید، البته بهتر است در دوره‌های زبان ایتالیایی نیز شرکت کنید.
بهترین نوع ویزا برای تحصیل در کالج‌های ایتالیا کدام است؟
برای تحصیل در کالج‌های کشور ایتالیا شما به ویزای تحصیلی بلندمدت از نوع D نیاز خواهید داشت.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
muana
2 سال قبل

برای ورود به کالج فوآ آیا مدارک تحصیلی در رشته هنر لازم است؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  muana
2 سال قبل

خیر برای ورود به کالج مدرک دانشگاهی نیاز نیست

کادر هرمس اپلای