آشنایی با کالج های فرانسه؛ تحصیل در بهترین کالج های فرانسه

آشنایی با کالج های فرانسه؛ تحصیل در بهترین کالج های فرانسه

قطعاً بررسی دقیق در زمینه بهترین کالج های فرانسه می تواند تحصیل در این کشور را هموارتر نماید و آینده ای روشن تر برای شما فراهم سازد. کشور فرانسه هر ساله بیش از ۲۳ درصد از بودجه ملی خود را در زمینه آموزش در نظر می گیرد و به طور کلی فضای تحصیلی در این کشور بسیار با کیفیت و بی نظیر است. در این مقاله بهترین کالج های فرانسه و شرایط پذیرش کالج در فرانسه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تعداد کالج ها در فرانسه

این کشور به طور کلی دارای ۳۰۰۰ مؤسسه است که ۹۰ مورد آن دانشگاه بوده، در ۲۴۰ مورد از آن دوره‌های عالی مهندسی، در ۲۳۰ مورد دوره‌های عالی بازرگانی و در حدود ۲۰۰۰ مؤسسه این کشور رشته‌های هنر و معماری ارائه می‌شود.

بهترین کالج های فرانسه

کالج DE فرانسه

کالج DE در سال ۱۵۳۰ در شهر پاریس تأسیس شده است و یکی از معتبرترین مؤسسات تحقیقاتی در کشور فرانسه محسوب می‌شود. این کالج در سال ۲۰۱۷ توانست ۲۱ بار برنده جایزه نوبل شده و همین‌ طور برنده ۸ مدال فیلد شود. در این کالج فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی بسیار وسیعی دیده می‌شود و دارای بهترین کتابخانه تحقیقاتی در اروپا است. دروسی که در این کالج برای تحصیل در نظر گرفته شده­اند، در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و همین‌طور شیمی و فیزیک است.

افرادی که قصد دارند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وارد شوند و ادامه تحصیل دهند، می‌توانند این کالج را یک گزینه بی نظیر بدانند. فضای تحصیل در این کالج از دوره پیش دانشگاهی در ایران دشوارتر است و شما باید بتوانید امتیاز لازم برای ورود به دانشگاه را کسب کنید.

کالج هنر CA

این کالج در سال ۱۵۳۰ در شهر پاریس تأسیس شده و دارای بالاترین سطح استانداردهای آموزش هنر و طراحی است. در این کالج از استاندارد پارادایم آموزشی آمریکا استفاده می‌شود افرادی که قصد دارند در رشته‌های هنر، موسیقی، تئاتر و بازیگری ورود داشته باشند، این کالج گزینه‌ای بسیار عالی برای آنها است. هزینه کالج به نسبت امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، بسیار عالی است.

کالج ENS

این کالج نیز در شهر پاریس قرار دارد و در سال ۱۷۹۳ در لیست بهترین کالج های فرانسه قرار گرفت. این کالج به نوبه خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رشته‌های علوم و علوم انسانی محسوب می‌شود. عموماً کسانی که از این کالج فارغ‌ التحصیل شده­اند، برنده جایزه نوبل بوده­ و همین‌ طور جوایز تحقیقاتی زیادی را کسب کرده­اند. این کالج از نظر هزینه به نسبت دو گزینه قبل ارزان­تر است.

کالج زبان برلیتز فرانسه

کالج برلیتز فرانسه مخصوص یادگیری زبان فرانسوی است و برای کسانی مناسب بوده که بدون داشتن مدرک زبان، تحصیل در فرانسه را آغاز کرده‌اند. این کالج دوره‌های آموزشی بسیار متنوعی را دارد و به طور کلی قیمت‌های متنوعی نیز برای هر دوره در نظر گرفته شده است. این کالج دارای شعبه‌های زیادی در شهرهای مختلف فرانسه  بوده و یک انتخاب بسیار عالی برای یادگیری زبان فرانسوی محسوب می‌شود.

برنامه های فرهنگی کالج های فرانسه

در کالج های فرانسه برنامه‌های فرهنگی انجام می­شود که اغلب سبب شده با ساختار تحصیلی در این کشور آشنا شوید. به‌عنوان‌مثال در کالج مهندسی ATY شما می‌توانید در فضای دقیق و شبیه‌سازی‌شده ریاضیات قرار بگیرید. دوره‌های زمانی کالج‌های این کشور هر یک بر اساس نوع دروس تعیین می‌شوند.

یادگیری زبان فرانسوی در انواع کالج های فرانسه دیده شده و عموماً از واحدهای ثابت محسوب می‌شود. کسانی که قصد ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را دارند، نیاز است که در ابتدا در کالج‌های مربوطه دوره‌های زیست شناسی و شیمی دارو را بگذرانند، در غیر این صورت به آنها اجازه ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده نمی‌شود.

 

برنامه‌های فرهنگی در کالج‌های فرانسه شامل انواع فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند که برای دانشجویان برگزار می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند شامل گردهمایی‌های هنری، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، و تجربیات متنوع دیگر باشند. این فعالیت‌ها فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا به جامعه دانشجویی خود اضافه شوند و از تجربیات فرهنگی متنوع  در بهترین کالج ها فرانسه بهره‌مند شوند شما میتوانید با داشتن شرایط پذیرش کالج های فرانسه از این خدمات استفاده کنید.

برای تحصیل در کالج های کشور فرانسه چقدر پول لازم است؟

تحصیل در کالج های فرانسه مانند تحصیل در بسیاری از کالج‌های اروپایی نیازمند پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه است. هزینه کلی تحصیل در چنین مراکزی را نمی‌توان به شکل مشخصی بیان کرد؛‌ زیرا پارامترها یا عوامل گوناگونی بر روی آن اثر می‌گذارند و می‌توانند منجر به کاهش یا افزایش این هزینه شوند.

به‌ عنوان‌ مثال، حتی شهری که کالج مربوطه در آن قرار دارد، بر روی هزینه‌ها مؤثر است. کالج‌هایی که در شهرهای بزرگ‌ فرانسه یعنی پاریس، نیس و یا لیون قرار دارند،‌ میزان شهریه بالاتری را از مهاجران خارجی دریافت می‌کنند. این در حالی است که شهریه کالج‌های موجود در شهرهای کوچک‌ تری همچون بوردو یا تولز کمتر است.

دو هزینه مختلف برای تحصیل

اگر بخواهیم یک راهنمایی کلی در رابطه با هزینه ماهانه زندگی در هر یک از این شهرها ارائه دهیم، باید بیان کنیم که حداقل هزینه در شهرهای بزرگ ماهی هزار و پانصد یورو و در شهرهای کوچک ماهی هفتصد یورو است، البته این حداقل‌ها طبیعتاً با توجه به سبک زندگی هر فرد به شکل متفاوتی محاسبه می‌شود.

بنابراین، شما جهت ادامه تحصیل در کالج های فرانسه دو هزینه کلی را باید مورد توجه قرار دهید. هزینه اول مربوط به شهریه کالج مورد علاقه شما بوده و مورد دوم مربوط به هزینه‌های زندگی است. امکان کار هم‌زمان با تحصیل برای شما وجود دارد و می‌توانید بخشی از این هزینه‌ها را بدین شکل پرداخت کنید.

آیا کالج های کشور فرانسه خوابگاه جداگانه دارند؟‌

برخی از کالج های فرانسه دارای خوابگاه‌های مشخصی هستند که محصلان می‌توانند از آن‌ها به عنوان یک اقامتگاه مناسب برای خود بهره ببرند. این خوابگاه‌ها اگرچه گسترده به نظر می‌رسند؛ اما در هر صورت ظرفیت محدودی دارند و نباید تنها به آن‌ها دل خوش کرد.

خوشبختانه امکان استفاده از آپارتمان‌هایی با قیمت پایین (به شکل گروهی) وجود دارد و عموماً لازم نیست در رابطه با یافتن محل اقامت مناسب در شهرهای مختلف کشور فرانسه نگرانی خاصی داشته باشید. در برخی از موارد ممکن است تخفیفات خاصی نیز برای دانشجویان از سوی صاحب ملک ارائه شود که خود یک خبر خوب به شمار می‌رود.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصــــــــــیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه، یکی از مهم ترین فرصت هایی است که می تواند برای تمامی دانشجویان پزشکی فراهم شود. از این رو ما قصد داریم در این مقاله بسیاری از اطلاعات مهم و جزئی، در مورد تحصیل پزشکی در کشور فرانسه را با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با کالج های فرانسه با هرمس اپلای

کشور فرانسه را می‌توان در رتبه بهترین کشورهای جهان از نظر وجود مؤسسات آموزشی برتر قرار داد. کالج‌های فرانسه هر ساله میزبان طیف بسیار زیادی از علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور هستند و خدمات گوناگونی را به این افراد ارائه می‌دهند.

انتخاب یک گزینه مناسب از بین بهترین کالج های فرانسه باید با دقت بالایی صورت بگیرد؛ زیرا اعتبار نهایی مدرک شما به این امر وابسته است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با پذیرش کالج در فرانسه را دارید، همین الان با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا برای تحصیل در این کالج ها ویزای خاص نیاز هست؟
بله، برای تحصیل در کلیه مراکز آموزشی کشور فرانسه از جمله کالج‌ها به ویزای تحصیلی احتیاج دارید. این ویزا به شما اجازه اقامت طولانی مدت در فرانسه را ارائه می‌دهد.
آیا مهاجرت دائمی به فرانسه با تحصیل در کالج امکان پذیر است؟
به طور کلی نمی‌توان به کمک تحصیل در کالج‌های کشور فرانسه اقامت دائمی گرفت؛ اما پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و سپس روند دریافت اقامت را پیش بگیرید.
چرا باید از مشاوران حقوقی برای تحصیل در فرانسه کمک بگیریم؟
اعزام محصلان مختلف به فرانسه راه ساده‌ای نیست که هر فردی به شکل شخصی بتواند آن را پشت سر بگذارد؛ بنابراین‌ اگر قصد دارید در این زمینه به بهترین نتیجه ممکن برسید، باید از مشاوران مجرب کمک بگیرید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا خلیفه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. من به تازگی آزمون tcf دادم سطحم شد b1 (۳۳۵) ؛ رشته‌‌م مترجمی زبان انگلیسی بوده. می‌خواستم بدونم شانسی برای پذیرش گرفتن از کالج‌های فرانسه دارم؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  زهرا خلیفه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
اگر شرایط سنی و … مناسبی داشته باشید بله

دیبا
1 سال قبل

سلام من سال یازدهم دبیرستان هستم و تازه درحال یادگیری زبان فرانسه هستم میخواستم بدونم میتونم تنهایی از طریق کالج اقدام کنم که برم؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  دیبا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله میتونیم براتون برای دوره زبان این کشور اقدام کنیم .

مهدیس
2 سال قبل

سلام،من دانشجوی ادبیات فرانسه هستم،اما بین دیپلم تا شروع لیسانسم ۶ سال فاصله هست،ایا میتونم برای کالج فرانسه اقدام کنم؟!در حال حاصرم ۲۴ سالمه و تا لیسانسمو بگیرم ۲۸ میشم

کارشناس هرمس
پاسخ به  مهدیس
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بهترین راه برای شما مهاجرت از طریق دوره زبان فرانسه است .

t
2 سال قبل

من در ایران زندگی میکنم. افغان هستم و در ایران لیسانس مهندسی برق از دانشگاه دولتی دارم. زبان انگلیسی متوسط اما مدرک ایلتس ندارم. زبان فرانسه هم کار کرده ام در حد مبتدی.
میخوام از طریق کالج های زبان فرانسه اقدام کنم. و در حد صد وپنجاه میلیون پول دارم. لطفا کامل راهنماییم کنید

کارشناس هرمس
پاسخ به  t
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
اگر گپ تحصیلیتون زیاد نباشه مشکلی وجود نداره و امکان اقدام دارید .

کادر هرمس اپلای