شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا؛ اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در کانادا

یکی از بهترین فرصت‌های ادامه تحصیل و زندگی برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، مهاجرت تحصیلی به کانادا است. شرایط ویژه‌ی تحصیل در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی، باعث شده تا بسیاری از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، جهت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا اپلای کنند. در ادامه به مزایای اپلای کانادا می‌پردازیم:

جز 10 کشور برتر دنیا طبق نظر سازمان ملل متحد (UN) و واحد اطلاعات اقتصادی
امکان کار حین و بعد از تحصیل
مکانی امن برای تحصیل
هزینه پایین تحصیل
کیفیت بالای آموزش
فعالیت های فرهنگی و سبک زندگی جذاب

تحصیل در کانادا برای افراد ایرانی به عنوان یک سفر علمی و فرهنگی منحصر به فرد تلقی می‌شود. این کشور به عنوان یک مقصد آموزشی برجسته جهانی شناخته می‌شود. دانشجوان ایرانی که به کانادا می‌آیند، در محیطی فرهنگی چندگانه و بین‌المللی تجربه تحصیل را می‌یابند که آنان را به عمیق‌ترین ابعاد جهانی شدن می‌کشاند. همچنین، فرصت‌های مهاجرتی و حرفه‌ای پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا، این تجربه را به یک فرصت بی‌پایان برای دستیابی به آرزوهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان هستند، زندگی در کانادا گزینه‌ی جذابی است. چرا که کانادا دارای دانشگاه‌هایی با رتبه‌های زیر ۵۰ در کل جهان می‌باشد. مهم‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌ها برای تحصیل در این کشور شامل اونتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک می‌باشد که بسیاری از آن‌ها بهترین دانشگاه‌های جهان را شامل می شوند. همچنین باید این نکته را نیز عنوان کرد که دانشگاه‌های کشور کانادا شرایطی را مهیا کرده‌اند تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند بدون هیچ تبعیضی با ورود به این کشور همچون شهروندان عادی از تمام امکانات آموزشی و رفاهی استفاده کنند. اما دقت داشته باشید که تحصیل در کانادا به این آسانی ها نیست و مراحل زیادی دارد؛ به همین خاطر، افراد به کمک یک موسسه مهاجرتی معتبر و باسابقه مانند هرمس اپلای برای پیش‌بردن سریع‌تر مراحل مهاجرت تحصیلی خود نیاز دارند. پیشنهاد می کنیم برای این که با شرایط دقیق و باجزئیات تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید، حتماً از مشاورین خبره و حرفه ای ما مشاوره رایگان بگیرید.

پرچم کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی هر بخش کلیک کنید :

چرا تحصیل در کانادا؟

وکتور

تکنولوژی بالا

کانادا به لطف همکاری بسیاری از دانشمندان با استعداد، محققین و کارآفرینان، محیطی مهیج برای کار و تحصیل ایجاد کرده است. این کشور پیش قدمی بین المللی در امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات را داراست و دارای شهرتی برای برتری در بخش هایی مانند ارتباطات از راه دور، حمل و نقل و مهندسی و بویژه در هوافضا، حمل و نقل شهری، میکروالکترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، برق ، انرژی های پاک، لیزر، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و صنایع اقیانوسی و محیط زیست، پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

هزینه پایین تحصیل

در مقایسه با انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا، کانادا پایین ترین نرخ شهریه را از دانشجویان خارجی اخذ می کند. هزینه ها در دانشگاه های دولتی آمریکا تقریبا یک سوم بیشتر از هزینه ی اخذ مدرک لیسانس در کانادا می باشد و این در حالی است که هزینه های دانشگاه های خصوصی آمریکا از دو برابر هم بیشتر هستند. نرخ معمول برای یک دانشجوی خارجی در دوره ی لیسانس در طول یک سال تحصیلی (۸ ماه) در سطح کارشناسی ۱۱,۹۰۳ دلار کانادا می باشد، البته این رقم بسته به رشته ای که دارید ممکن است مقداری بالاتر یا پایین تر باشد.

 

کیفیت بالای آموزش

یکی از دلایل بسیار مهمی که افراد، کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، کیفیت بالای آموزش در آن است. زمانی که دانشجو مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کشور کانادا دریافت می‌کند، این مدرک ارزش تحصیلی فرد را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه متقاضی در هنگام کار در هر کشوری با شانس بیشتری اقدامات لازم برای آن را انجام خواهد داد. متقاضیان با دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر جهان همچون دانشگاه‌های کشور کانادا، پس از پایان دوران تحصیل با سهولت بیشتری شغل موردنظر خود را جستجو خواهند کرد.

کار در حین تحصیل و پس از آن

دانشگاه‌های کشور کانادا شرایطی را برای دانشجویان بین‌المللی خود به وجود آورده‌‌اند که در حین تحصیل به انجام کار دانشجویی نیز بپردازند. در واقع دانشجویان بین‌المللی این امکان را خواهند داشت تا در هر هفته تنها ۲۰ ساعت کار دانشجویی انجام دهند.

همچنین تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا پس از پایان این دوره به انجام کار‌های دائمی بپردازند و در نهایت مجوز‌های لازم برای زندگی در این کشور را دریافت کنند. برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا شرایطی را فراهم می‌آورد تا دانشجویان سه سال پس از اتمام دوران فارغ‌التحصیلی خود، از طریق کار در کانادا، در این کشور اقامت داشته باشند. 

 

زندگی پرنشاط

زندگی سرشار از نشاط یک مورد بسیار رایج و مهمی است که در تمام پردیس‌های کانادا می‌توان انتظار داشت. در واقع در پردیس‌های کشور کانادا به طور دائم رویدادها، جشن‌ها و فعالیت‌های مفرح دیگری برگزار می‌شود. این موضوع از جنبه‌های گوناگون مزیت‌های متفاوتی به دنبال دارد. برای مثال زمانی که در دانشگاه‌ها و مدارس کشور کانادا چنین برنامه‌های مفرحی برگزار شود، طبیعتاً دانشجویان به دنبال برگزاری و یا شرکت در جشن‌های نادرست و نامناسب نیستند. همچنین به آمادگی و سرحالی برای تحصیل کمک می کند.

فرصت های تحقیقاتی مناسب

یکی از بزرگ‌ترین دلایل منحصربه‌فرد بودن آموزش کانادا، تمرکز قوی بر تحقیق و توسعه است. کسانی که به‌عنوان یک محقق تحصیلاتی فعالیت می‌کنند، تحصیل در کانادا می‌تواند آن‌ها را در این زمینه ارتقای عالی بدهد. دولت کشور کانادا از دانشجویانی که در رشته‌هایی همچون پزشکی، مخابرات، علوم محیطی و فناوری قدم بر می‌دارند، حمایت زیادی می‌کند. امکانات کانادا نیز برای تحقیق مناسب است و کتابخانه‌های بی‌نظیری دارد.

 
 

تنوع فرهنگی

در کانادا، افراد بسیار خونگرم و خوش‌آوازه‌ای را خواهید یافت که از گروه‌های قومی مختلف با فرهنگ‌ها و سبک زندگی متفاوت هستند. در کشور کانادا افراد زیادی با قومیت‌های مختلف وجود دارند که این موضوع دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز را ترویج خواهد کرد. برای مثال در این کشور شما افراد زیادی با قومیت کشور هند را پیدا خواهید کرد که بدون هیچ محدودتی به‌آسانی به کار و تحصیل در این کشور می‌پردازند.

 

مکانی امن برای تحصیل

کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در منطقه دارد؛ همین موضوع این کشور را تبدیل به مکانی امن برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی می نماید. علی رغم اینکه از طرف جنوب با آمریکا همسایه است، سلاح های گرم به شدت کنترل می شوند و اجازه ی استفاده از آن ها بصورت عام وجود ندارد.

 
وکتور

با پر کردن فرم می توانید از مشاوره رایگان مهاجرتی هرمس اپلای استفاده کنید.

شرایط لازم برای تحصیل در کانادا

پرداخت شهریه

 دانشجویان می توانند در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا در کانادا تحصیل کنند ولی نکته مهم شهریه داشتن دانشگاه‌ها می‌باشد که گاهی شرایط را برای دانشجویان سخت می‌کند. بسته به نوع شهر و دانشگاه نیز زبان مورد نیاز که انگلیسی یا فرانسوی می‌باشد را باید فرا بگیرید.

بازه مناسب سنی

به طور کلی دانشگاه‌ها شرایط سنی برای پذیرش دانشجو ندارند؛ اما برای مقطع کارشناسی بهتر است زیر 21 تا 22 سال داشته باشید؛ برای کارشناسی ارشد بهتر است پایین‌تر از 28 سال باشید و برای تحصیل در مقطع دکترا نیز سن زیر 33 سال برای شما مناسب می‌باشد.

 

شرط معدل

از شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا می‌توان به شرط معدل اشاره کرد. برای اطلاع دقیق از هر معدل باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه فرمایید، همچنین برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید مدرک زبان داشته باشید. شرایط به صورت جزئی در هر مقطع متفاوت می‌باشد.

عدم سابقه کیفری

یک نکته بسیار مهم درباره تحصیل در کانادا که به‌عنوان یکی از شرایط موردنیاز برای این پروسه مهاجرتی توسط مدیران مربوطه با دقت بالایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عدم برخورداری متقاضیان از سوابق کیفری است.

گواهی سلامت پزشکی

از دیگر شرایط موردنیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور کانادا می‌توان به سلامت روانی و جسمی اشاره کرد. متقاضیان در هنگام ارسال مدارک خود برای درخواست پذیرش تحصیلی باید گواهی سلامت پزشکی خود را نیز به مدیران مربوطه در  کانادا ارائه دهند.

برای ثبت شرکت در قطر به چه شرایطی نیاز است

شانس متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا چقدر است؟

تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی در کشور کانادا هرساله در حال افزایش چشمگیری است. بسیاری از این افراد پس از پایان دوران تحصیل و در صورت برخورداری از شرایط خاص این امکان را خواهند داشت که از طریق کار در کشور کانادا ماندگار شوند. همچنین باید دقت کرد که تأیید مجوز تحصیل در کانادا همیشه وابسته به نظر نهایی آفیسر است.

در چند سال اخیر بیشتری حجم دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی کشور کانادا شده‌اند، دارای ملیت‌های کشور‌هایی همچون برزیل، ایران، هند، ویتنام، ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن، چین، نیجریه و فرانسه بوده‌اند.

به همین دلیل اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور توسعه‌یافته و ایده‌آل را دارید که از پیشرفته‌ترین امکانات رفاهی و بهترین سیستم آموزشی استفاده می‌کند، کانادا برای شما گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. با مهاجرت به کانادا و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور می‌توان در آینده زندگی خود را تضمین کرد.

ویزای تحصیل در کانادا

برای گرفتن ویزای تحصیل در کانادا، هزینه‌ها باید در دو مرحله پرداخت شوند. مرحلۀ اول، هزینه‌های مربوط به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا می‌باشد که هزینۀ ثبت‌نام و شهریه را شامل می‌شود. در مرحلۀ دوم و در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، هزینه‌های مربوط به گرفتن ویزا مانند هزینه‌های سفارت و پروسه‌های قانونی مانند انگشت‌نگاری و غیره باید پرداخت شوند.

مدت‌ زمان دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور کانادا

بسیاری از افراد در هنگام مهاجرت تحصیلی به کشور‌های دیگر همچون کانادا، به مسئله زمان اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. بر اساس آمار به دست آمده از این موضوع، زمان پردازش مجوز‌های تحصیلی در کشور کانادا برای هر فردی به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

به‌عنوان‌مثال محل اقامت متقاضی یکی از مهم‌ترین موارد برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور کانادا است و در زمان آن تأثیر بسیار زیادی دارد. کوتاه‌ترین زمان پردازش مدارک و شرایط متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور حدود ۱ تا ۲ هفته به طول می‌انجامد.

اما برخی از متقاضیان به دلایل متفاوتی باید تا ۱۶ هفته کامل منتظر دریافت نتیجه نهایی از مدیران کشور کانادا بمانند. یک نکته بسیار مهم دیگر که درباره این موضوع باید از آن اطلاع داشت، زمان‌های مناسب برای ثبت درخواست دریافت پذیرش تحصیلی است.

برخی از افراد گمان می‌کنند هیچ اهمیتی درباره ارسال درخواست تحصیل در کانادا وجود ندارد درصورتی‌که این موضوع کاملاً نادرست است. برای مثال درصورتی‌که متقاضیان در ابتدای شروع فعالیت دانشگاه‌های کانادا درخواست خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی به ثبت برسانند به‌احتمال زیاد با تأخیر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینۀ تحصیل در کانادا برای دوره‌های زبان

دوره‌های زبان در کانادا، براساس تعداد هفته مشخص شده برای هر دوره تعریف می‌شوند. هزینه‌های این دوره‌ها، معمولاً در هر شهر و استان کانادا متفاوت است ولی به‌طور کل، باید یک هزینۀ 4000 دلار کانادایی را برای این دوره‌ها در نظر گرفت. هزینۀ دوره‌های دوازده هفته‌ای زبان فرانسه در استان کبک، 3600 دلار کانادا و هزینۀ دوره‌های دوازده هفته‌ای زبان انگلیسی در شهر ونکوور مبلغی برابر با 4100 دلار کانادا است.

هزینۀ تحصیل در کانادا در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی جزء بهترین، محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور کانادا هستند. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها برای این رشته‌ها بسیار دشوار است. برای ورود به رشتۀ پزشکی در کشور کانادا، دانشجو باید در یک رشتۀ مرتبط مانند پرستاری، زیست‌شناسی، فیزیولوژی یا … مدرک لیسانس گرفته باشد و سپس برای رشتۀ پزشکی اقدام کند. معمولاً دوره‌های پزشکی از دو سال مطالعات غیربالینی و دو سال مطالعات بالینی تشکیل شده است. پس از پایان این دوره‌ها، دانشجویان به مدت 2 تا 5 سال، به عنوان رزیدنت در بیمارستان‌های کانادا کار خواهند کرد و پس از گذراندن امتحان‌های مربوطه، مجوز فعالیت پزشکی می‌گیرند.

هزینه‌های تحصیل در کانادا در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی، از 14000 دلار کانادا تا 65000 دلار کانادا متغیر است. هزینۀ تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی کانادا به مراتب بیشتر از دانشگاه‌های دولتی این کشور است.

وکتور

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در حین تحصیل در کانادا، هزینۀ مسکن است. برای اسکان، دانشجویان خارجی گزینه‌های متنوعی در اختیار دارند. اما بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای مسکن در زمان تحصیل در کانادا، خوابگاه‌های دانشجویی هستند.

خوابگاه‌های دانشجویی در کشور کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند: رزیدنس هال (یا همان تالارهای اسکان، residence hall)، تاون هاوس (یا همان خانه‌های شهری، townhouses) و سوئیت یا آپارتمان. تالارهای اسکان در کشور کانادا، همانند خوابگاه‌های دانشجویی در کشور ایران هستند. این تالارها، ساختمان‌های چند طبقه‌ای هستند که تعداد زیادی اتاق دارند و در درون این اتاق‌ها، یک یا چند دانشجو اسکان داده می‌شوند و هر طبقه، دارای سرویس بهداشتی جداگانه است. این ساختمان‌ها، در درون کمپ‌های دانشگاهی ساخته می‌شوند. در برخی از کمپ‌ها، این خوابگاه‌ها مختلط و در برخی کمپ‌ها دانشجویان دختر و پسر از هم جدا هستند.

تاون هاوس‌ها، ساختمان‌های کوچکی هستند که در آنها 3 تا 6 دانشجو می‌توانند ساکن شوند و نسبت به خوابگاه‌های دانشجویی، گران‌تر هستند. در این خانه‌ها هر دانشجو اتاق مختص به خود را دارد ولی مکان‌های دیگر خانه، به‌صورت اشتراکی باید استفاده شوند.

آپارتمان‌های دانشجویی معمولاً سوئیت‌های کوچکی هستند که توسط یک یا چند دانشجو (بسته به تعداد اتاق‌ها) اجاره می‌شوند. هزینۀ اجارۀ آپارتمان‌های دانشجویی در مقایسه با گزینه‌های دیگر، بیشتر است.

هزینۀ تحصیل در کانادا در رشته‌های مهندسی

برای تحصیل در کانادا، دوره‌های تحصیلی فوق‌لیسانس دو سالۀ انواع رشته‌های مهندسی، طرفداران بسیاری در میان دانشجویان خارجی دارند. بیشتر دانشگاه‌های مطرح کشور کانادا، دوره‌های تکمیلی بسیار متنوعی را به دانشجویان مهندسی عرضه می‌کنند. هزینۀ تحصیل در کانادا در رشته‌های مهندسی بسیار متفاوت است و به دانشگاه، شهر محل تحصیل و رشتۀ تحصیلی دانشجو بستگی دارد. متوسط شهریۀ سالانه برای تحصیل در کانادا در رشته‌های مهندسی، در مقطع لیسانس حدود 32000 دلار کانادا و در مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری حدود 18000 دلار کانادا است.

بورسیه‌های دانشجویی برای تحصیل در کانادا

بیشتر بورسیه‌های دانشجویی توسط دانشگاه‌ها از سازمان تجارت، توسعه و امور اتباع خارجی دریافت شده و به دانشجویان واجد شرایط داده می‌شود. اکثر این بورسیه‌ها، به دانشجویان فوق دکتری، دکتری و برخی اوقات فوق‌لیسانس تعلق می‌گیرد و دانشجویان دوره‌های لیسانس معمولاً برای بورسیه‌های دانشجویی کاندید نمی‌شوند.

میزان بورسیه برای تحصیل در کانادا، در یک سال (طول دوره حداقل هشت ماه و حداکثر دوازده ماه)، حدود 60000 دلار کانادا است و برای برنامه‌های تحصیلی که دو سال، یعنی حداکثر 24 ماه طول بکشند، 120000 دلار کانادا می‌باشد.

بررسی برخی هزینه‌ها در تفلیس

رشته های پردرآمد در کانادا

درباره هزینه ها صحبت کردیم؛ حالا خوب است که درباره قسمت جذاب ماجرا یعنی رشته های پردآمد حرف بزنیم. دانشگاه‌های کانادا از شهرت بین‌المللی خوبی نزد کارفرمایان برخوردار هستند. متقاضیان باید رشته دانشگاهی را برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا انتخاب کنند که از نظر بازار کار در سطح جهانی و حداقل حقوق دریافتی در هر ماه در وضعیت ایده‌آلی قرار داشته باشد. در ادامه به ۱۰ رشته دانشگاهی بسیار پرتقاضا در کشور‌های توسعه‌یافته همچون کانادا که از درآمد بالایی نیز برخوردار هستند، اشاره خواهیم کرد.

قوانین تحصیل در کانادا

در کشور کانادا مانند بسیاری دیگر از کشور‌ها قوانین بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان و دانش‌آموزان در حین تحصیل باید به آن احترام بگذارند. در واقع رعایت این قوانین به متقاضیان کمک خواهد کرد تا از مزایای تحصیل در این کشور به میزان بیشتری بهره‌مند شوند. یک قانون بسیار مهم و ضروری در این زمینه عدم مرخصی بیش از حد تحصیلی در طول این دوران است.

به عبارتی همه دانشجویان در کشور کانادا اجازه خواهند داشت تا فقط ۱۵۰ روز از مرخصی تحصیلی استفاده کنند. همچنین در طول دوران تحصیل احترام به ساعات استاندارد کار دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس قوانین تحصیل در کانادا درصورتی‌که دانشجویان بیشتر از حد مجاز یک درس را به دلیل عدم توانایی آن در پاس کردن اخذ کنند، با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

در طول دوران تحصیل متقاضیان به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند به جز کار دانشجویی کار دیگری انجام دهند. در واقع اگر متقاضیان دارای مدارک مناسبی برای کار در کشور کانادا باشند، در صورت مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. هر چه متقاضیان به میزان بیشتری به قوانین تحصیل در کانادا احترام بگذارند، شانس خود را برای کار در این کشور پس از فارغ‌التحصیلی افزایش خواهند داد.

آیا امکان دریافت ویزای همراه کانادا وجود دارد؟

یکی از مواردی که متقاضیان را برای تحصیل در کانادا ترغیب می‌کند، اخذ ویزای همراه برای خانواده خود است. دریافت ویزای همراه نیازمند آن است که متقاضی رضایت افسر ویزا را به دست آورد. افسر ویزا ممکن است به این موضوع مشکوک شود که دانشجو قصد ترک کانادا پس از دریافت ویزای همراه و پایان دوران تحصیل در کشور کانادا را دارد؛ به همین دلیل در مرحله اول از ثبت درخواست از متقاضیان سؤال می‌شود که چرا درخواست تحصیل در کانادا را دارند.

برای تحصیل در کشور کانادا متقاضیان باید گواهی مالی مناسبی را برای اثبات توانایی خود در راستای پرداخت هزینه‌های یک سال نخست زندگی در این کشور را به افسر ویزا ارائه دهد. همچنین درصورتی‌که متقاضی قصد دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده خود را دارد باید به افسر ویزا اثبات کند که علاوه بر توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود در این کشور، توان حمایت مالی از خانواده خود را نیز دارد. بر اساس قوانین دانشجویان بین‌المللی کشور کانادا فقط می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه دریافت کنند.

ویزای کار بعد از تحصیل

هنگامی که شما تحصیل در کانادا را به اتمام رساندید، میتوانید برای اخذ اقامت از طریق کار اقدام کنید. پس از پایان تحصیلات تا سه سال می‌توانید کار کنید که تنها یک بار داده می‌شود. با داشتن مجوز کار این امکان را خواهید داشت که به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار کنید. دانشجویان پس از فراغت از تحصیل 180 روز مهلت یافتن کار دارند و می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند. افراد باید سن بالای 18 سال داشته باشند و در یک برنامه تحصیلی شرکت کرده باشند. برای اخذ اقامت باید 5 سال قبل از درخواست 3 سال آن را در کانادا باشند همچنین باید مالیات آن را پرداخت کنند. در این راستا متقاضی باید مدارک لازم برای آن را به طور کامل جمع‌آوری کند. در نهایت پس از ترجمه کامل آن‌ها به زبان انگلیسی می‌توان با مراجعه به سفارت در زمان تعیین شده توسط آن‌ها، مدارک ترجمه شده را به مدیران مربوطه تحویل داد.

اقامت دائم با تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل در این کشور با هزینه اقتصادی عالی را فراهم کرده است. همچنین امکان کار موقت این کشور را به یک مقصد تحصیلی جذاب و با ارزش تبدیل می‌کند. سیاست‌های مهاجرتی کشور کانادا تاکنون به صورتی عمل کرده‌اند که تمام متقاضیان تحصیل در کانادا، از موضوع دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل اطلاع دارند. بااین‌حال شاید شما به‌عنوان فردی که قصد تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور را دارد از قوانین دریافت اقامت دائم کانادا با تحصیل آشنایی نداشته باشید.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پس از پایان تحصیل متقاضیان می‌توانند در صورت جستجوی سریع کار پس از یکسال اقامت، از طریق کار در این کشور درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم به ثبت برسانند. از دیگر شرایط و قوانین دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تجربه کانادایی، برخورداری از سن مجاز، سوابق تحصیلی درخشان و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره قبولی بالا است.

برنامه‌های متفاوتی برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا از طریق تحصیل وجود دارد که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که کشور کانادا برای دریافت اقامت دائم این کشور مشخص کرده است، اکسپرس اینتری نام دارد. با استفاده از سیستم می‌توان از راه‌های مختلف اقامت دائم کانادا را دریافت کرد. مهم ترین راه ها موارد زیر هستند:

1.کسب امتیاز بالا در تجربه کانادایی :

این روش از دریافت اقامت دائم کشور کانادا تنها برای کسانی مناسب است که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند. متقاضیانی که قصد دریافت اقامت کانادا از طریق سیستم فوق را دارند باید از شرایطی همچون سابقه کاری یک‌ساله برخوردار باشند.

2. نیروی کار ماهر کانادا :

معمولاً کسانی که از تجربه کاری مناسبی در کانادا برخورداری نیستند برای دریافت اقامت دائم این کشور پس از تحصیل، از سیستم نیروی کار ماهر کانادا استفاده می‌کنند. این برنامه برای کسانی مناسب است که در دیگر کشور‌های جهان از تجربه کاری مناسبی برخوردار هستند.

مطالعه بیشتر بستن
هرمس اپلای

فرم درخواست مشاوره

وکتور

معرفی برترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو

احتمالاً تاکنون بار‌ها نام دانشگاه تورنتو به گوشتان خورده است. این دانشگاه به دلیل استفاده از هوشمند‌ترین امکانات آموزش و بهترین متد‌ها هرساله با درخواست دانشجویان زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دریافت پذیرش تحصیلی مواجه خواهند شد. دانشگاه تورنتو در لیست مراکز علمی DLI در کانادا قرار دارد. این موضوع به آن معنا است که دانشجویان بین‌المللی نیز حق تحصیل در آن را خواهند داشت.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا به‌عنوان یکی از برتری مراکز علمی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در غرب کشور کانادا واقع شده است. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا است که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا را دارند باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند.

علت این موضوع قرارگیری آن در شهر تقریباً گرانی همچون ونکوور است. البته بااین‌حال هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه نسبت به دیگر مراکز علمی در کشور‌های دیگر ارزان‌تر است. این دانشگاه برای کسانی که علاقه‌مند به زندگی در طبیعت هستند گزینه بسیار ایده‌آلی است. همچون دانشگاه بریتیش کلمبیا از نظر موقعیت مکانی دسترسی بسیار عالی به دیگر بخش‌های شهر دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل از برتری بسیار بالایی در حوزه تحصیلی برخوردار است؛ به همین دلیل جای تعجب نیست که این دانشگاه دارای جمعیتی بیش از ۱۲۰۰۰ هزار دانشجو است. در دانشگاه مک گیل از زبان انگلیسی برای آموزش دانشجویان استفاده می‌شود. این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در کانادا است زیرا هزینه‌های تحصیل در آن بسیار پایین است و از نظر فرهنگی و برگزاری جشن‌های سالانه نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. 

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه که در نزدیکی شهر تورنتو است، از بهترین متد‌های آموزشی برای تعلیم دانشجویان در رشته‌های مختلف استفاده می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه مک مستر به دانشجویان بین‌المللی خود اجازه خواهد داد تا در حین دوران تحصیل به‌منظور تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی یا ساخت رزومه کاری خوب به انجام کار دانشجویی بپردازند.

دانشگاه مک مستر کانادا
دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال از بالاترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کانادا برخوردار است. البته در این دانشگاه دروس رشته‌های مختلف به زبان فرانسوی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. در همین راستا درصورتی‌که قصد دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مونترال کانادا را دارید، مدرک زبان فرانسوی از اهمیت بالایی برخوردار است. خدمات‌دهی دانشگاه مونترال برای تحصیل در کانادا بسیار عالی و باکیفیت است؛ به همین دلیل در طول دوران تحصیلی می‌توان تجربه‌های بسیار عالی را به دست آورد.

دانشگاه آلبرتا

از دیگر دانشگاه‌های برتر کشور کانادا می‌توان به دانشگاه آلبرتا اشاره کرد. دانشگاه آلبرتا از نظر سیستم آموزشی، امکانات و بازده دانشجویان آن توانسته است رتبه ۸۱ در جهان را به خود اختصاص دهد. همچنین در این دانشگاه دوره‌های آموزشی زیادی به‌منظور یادگیری بیشتر دانشجویان برگزار می‌شود که شرایط را برای اشتغال آسان دانشجویان پس از پایان دوران تحصیل فراهم می‌کند.

از شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه آلبرتا می‌توان به برخورداری از مدرک زبان تافل با حداقل نمره ۸۶ اشاره کرد. همچنین سوابق تحصیلی دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه باید مناسب باشد. بر اساس آمار تاکنون این دانشگاه تنها با درخواست دانشجویانی برای دریافت پذیرش تحصیلی موافقت کرده است که حداقل نمره ۱۵ را در دوره‌های تحصیلی قبلی دریافت کرده باشند.

دانشگاه آلبرتا
دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا با ۱۴ دانشکده است. از مهم‌ترین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه کلگری برخورداری از مدرک زبان آیلتس با نمره قبولی حداقل ۶.۵ است. باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه کلگری برای پذیرش دانشجویان به سوابق تحصیلی آن‌ها توجه زیادی می‌کند.

این دانشگاه از امکانات بسیار زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل متقاضیان می‌توانند دوران تحصیلی بسیار عالی را در آن تجربه کنند. همچنین می‌توان در صورت برخورداری از سوابق تحصیلی مناسب با بورسیه تحصیلی نیز به دانشگاه‌های این کشور وارد شد.

در لیست زیر نیز می توانید به جز موارد بالا، 50 دانشگاه برتر کشور کانادا را با جزئیات دقیق به همراه شهر و رتبه آن ها مشاهده کنید تا تصمیم گیری درباره تحصیل در دانشگاه های این کشور برایتان ساده تر باشد.

رتبه جهانی دانشگاه 2023

کانادا رتبه 2023

دانشگاه

استان

شهر

 18 

1

دانشگاه تورنتو

انتاریو

تورنتو

 40 

2

دانشگاه بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا

ونکوور

 46 

3

دانشگاه مک گیل

کبک

مونترال

 85 

4

دانشگاه مک مستر

انتاریو

همیلتون

111

5

دانشگاه مونترال

کبک

مونترال

118

6

دانشگاه آلبرتا

آلبرتا

ادمونتون

137

7

دانشگاه اتاوا

انتاریو

اتاوا

 201–250 

=8

دانشگاه کلگری

آلبرتا

کلگری

 201–250 

=8

دانشگاه واترلو

انتاریو

واترلو

 201–250 

=8

دانشگاه وسترن

انتاریو

لندن

301-350

=14

دانشگاه دالهوسی

نوا اسکوشیا

هالیفاکس

 251–300 

=۱۱

دانشگاه لاوال

کبک

کبک سیتی

 251–300 

=۱۱

دانشگاه کوئین

انتاریو

کینگستون

 251–300 

=۱۱

دانشگاه سیمون فریزر

بریتیش کلمبیا

برنابی

301-350

16

دانشگاه مانیتوبا

مانیتوبا

وینیپگ

 351–400 

=14

دانشگاه ویکتوریا

بریتیش کلمبیا

ویکتوریا

 501–600

=18

دانشگاه ساسکاچوان

ساسکاچوان

ساسکاتون

 401–500 

=۱۷

دانشگاه یورک

انتاریو

تورنتو

 601–800

=20

دانشگاه کارلتون

انتاریو

اتاوا

 501–600 

=18

دانشگاه گوئلف

انتاریو

گوئلف

 601–800

=20

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

نیوفاندلند و لابرادور

سنت جانز

 601–800 

=20

دانشگاه کنکوردیا

کبک

مونترال

 801–1000

=28

دانشگاه لیک هد

انتاریو

خلیج تندر و اورلیا

 601–800 

=20

Université du Québec

کبک

کبک سیتی

 601–800 

=۲۲

دانشگاه رایرسون

انتاریو

تورنتو

 601–800 

=۲۲

دانشگاه ویندزور

انتاریو

ویندزور

 601–800

=20

دانشگاه نیوبرانزویک UNB

نیوبرانزویک

فردریکتون

 801–1000 

=28

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (UNBC)

بریتیش کلمبیا

شاهزاده جورج

 601–800

=20

دانشگاه رجینا

ساسکاچوان

رجینا

1201-1500

31

دانشگاه لثبریج

آلبرتا

لثبریج

نیم نگاهی به پرونده های مهاجرتی هرمس

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره جاب آفر پرستاری آلمان
نمایش ویدیو درباره جاب آفر پرستاری آلمان
نمایش ویدیو درباره آوسبیلدونگ آلمان

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی کانادا

مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی از اصلی‌ترین موارد تأثیرگذار برای درخواست صلاحیت آن‌ها در راستای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور کانادا است. به عبارتی مدیران سفارت و دانشگاه‌های کشور کانادا توسط مدارک ارائه شده به آن‌ها صلاحیت یا عدم صلاحیت متقاضیان را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌سنجند. به همین دلیل متقاضیان باید به هنگام ارائه مدارک خود به مدیران سفارت دقت بسیار بالایی داشته باشند. تکمیل مدارک و ارائه آن‌ها در زمان مناسب به مدیران مربوطه شانس آن‌ها را برای دریافت پذیرش تحصیلی افزایش خواهد داد. در ادامه به طور کامل مدارک موردنیاز برای پذیرش دانشگاه‌های کشور کانادا نام برده شده‌اند.

مشاوران هرمس

سوالات متداول

ASK QUESTION

در این بخش برایتان پرتکرار ترین سوالات مهاجرتی که کلاینت ها از شرکت مهاجرتی ما پرسیده اند را آماده کرده ایم.

آیا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، انگیزه نامه لازم است؟

انگیزه‌نامه بخش مهمی از درخواست مجوز تحصیل در کانادا است. در واقع کشور کانادا باید برنامه‌های شما را برای تحصیل در آن بداند. انگیزه‌نامه این پروسه را به طور کامل انجام خواهد داد؛ زیرا در آن اهداف شما برای تحصیل در کانادا به طور کامل نام برده شده است. هدف از ارائه انگیزه‌نامه به کشور کانادا این است که به دولت آن نشان دهیم که شرایط لازم برای تحصیل در این کشور را به طور کامل رعایت خواهیم کرد. پس از اتمام مجوز متقاضیان باید با خروج از کشور موافقت کنند.

آیا برای تحصیل در کانادا به مدرک زبان آیلتس نیاز است؟

برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کشور کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشت. دانشگاه‌های کشور کانادا شرایط متفاوتی برای مدرک زبان موردنیاز برای تحصیل دانشجویان در آن‌ها دارند که به طور جداگانه آن را اعلام خواهند کرد. برخی از این دانشگاه‌ها به متقاضیان اجازه می‌دهند تا پس از شروع تحصیل، دوره‌های زبان انگلیسی را بگذرانند. در اکثر مواقع دانشجویان دارای ملیت‌های کشور‌های انگلیسی‌زبان به مدرک زبان نیازی ندارند اما دانشجویان سایر کشورها نیاز دارند.

موسسه آموزشی DLI به چه معناست؟

برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کشور کانادا، قبل از هر اقدامی انتخاب مرکز علمی موردنظر برای دریافت پذیرش تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا متقاضیان باید به دنبال مراکزی باشند که با تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی نیز موافقت می‌کنند. در واقع مراکز علمی که در لیست مؤسسات آموزشی DLI هستند، علاوه بر تحصیل دانشجویان بومی با پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی نیز موافقت می‌کنند. در همین راستا باید اشاره کرد که تمام مدارس ابتدایی و متوسط در کانادا DLI هستند و امکا‌ن پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی را نیز دارند.

آیا هنگام تحصیل اجازه کار وجود دارد؟

یکی از مزایای تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین‌المللی حق کار در این کشور در حین تحصیل در آن را دارند. این موضوع به متقاضیان کمک می‌کند تا بخشی از هزینه‌های شهریه و هزینه زندگی خود را تأمین کنند. دانشجویان می‌توانند در هر دو هفته، ۴۰ ساعت کار پاره‌وقت انجام دهند. البته این میزان ساعت در صورت گذراندن دوران تعطیلات تابستانی افزایش خواهد یافت و در تعطیلات رسمی و بین ترمی امکان پرداختن به کارهای تمام‌وقت وجود دارد. همچنین اکثر دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند نیازی به مجوز برای انجام کار دانشجویی ندارند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟

این موضوع به عوامل مختلفی مثل دانشگاه مقصد بستگی دارد اما حدودا تا سقف 15 هفته ممکن است طول بکشد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است ؟

شهریه دانشگاه‌ها بسته به شهر و دانشگاه متفاوت می‌باشد ولی در مقطع کارشناسی به طور کلی بالای 14 هزار دلار کانادا می‌باشد و برای مقاطع بالاتر تقریبا 16 هزار دلار کانادا می‌باشد. رشته‌های هنری و پزشکی به طور کل گران‌تر از سایر رشته‌ها می‌باشد.

شرط معدل و نمره زبان ، برای تحصیل در کانادا چگونه است ؟

معدل مورد نیاز برای تحصیل در اکثر دانشگاه های کانادا نمره بیش از 16 است و مدرک زبان حداقل آیلتس 6.5 نیاز است.

کارشناس هرمس

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا با هرمس اپلای

برای اخذ شرایط تحصیل کانادا باید مراحل اپلای کانادا را به دقت سپری کنید. کارشناسان ما در هرمس اپلای، در کنار شما هستند تا مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا را با آسودگی طی کنید. مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  1. بررسی شرایط

در مرحله اول، شما با پشتیبانان متخصص تیم ما ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها، شرایط شما را بررسی می‌کنند که آیا امکان تحصیل در کانادا را دارید یا خیر؟

     ۲. تهیه مدارک :

در صورتی که شرایط شما تأیید شد، باید مدارکی را که از شما خواسته می‌شود (و در بالا هم بیان شد) به همراه برخی فرم ها تکمیل نمایید.

     ۳. تکمیل کارها توسط هرمس اپلای :

در آخر کارشناسان مجموعه هرمس اپلای تمام کارهای دشوار مربوطه نظیر دریافت ویزا و ثبت نام شما در دانشگاه های مورد تایید را انجام خواهند داد و شما دچار هیچ سختی نخواهید شد.

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین

کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران هرمس اپلای فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 
مشاور هرمس

مشاوره تخصصی رایگان

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
2 سال قبل

من کارشناسی گرافیک دارم پنج سال از فارغ التحصیلی ام میگدره و شاغل بودم اما بیمه پیوسته ندارم الان هم به تازگی ارشد قبول شدم با رتبه خوب اما رشته اش رو دوست ندارم زبان انگلیسی و فرانسه ام اوکی هستش بنطرتون شانسم برای گرفتن بورسیه در کانادا چطوره

کارشناس هرمس
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید گپ تحصیلیتون رو حتما توجیه کنید و برای دریافت بورسیه هم باید ریز نمرات و معدل شما بررسی شود

تینا رضوی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من 28 سالمه لیسانس دارم و بعد تحصیلم فقط 2 سال کار کردم الان تصمیم دارم از طریق تحصیل در کانادا مهاجرت کنم .
لطفا راهنماییم کنید
هر رشته ای باشه مشکلی ندارم

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  تینا رضوی
2 سال قبل

سلام . بله شما میتونید از طریق تحصیل در کانادا مهاجرت کنید. فقط باید اطلاعاتتون دقیق تر بررسی بشه و اینکه چه سالی مدرک لیسانستون رو گرفتید و این دوسال سابقه کار شما دوسال آخر بود پیوسته بوده یا خیر.
مدرک لیسانستون رو از چه دانشگاهی دریافت کردید