یکی از سوال های اصلی دانشجویان این است که چگونه برای تحصیل در مقطع ارشد مهاجرت کنیم. تعداد کثیری از دانشجویان پس از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور خود مایل به مهاجرت در مقطع ارشد می باشند. کشور روسیه نیز به دلیل شرایط ویژه خود، یکی از کشور هایی است که بسیار پر مخاطب و پرمتقاضی می باشد. موسسه هرمس اپلای این امکان را به شما می دهد که به راحتی بتوانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه اقدام کنید.

کشور روسیه بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت می باشد. همانطور که همواره اسم این کشور را شنیده اید، یکی از ابرقدرت های جهان در عرصه های سیاسی، اقتصادی و علمی می باشد. از لحاظ اقتصادی چه در صنعت نظامی و چه در صنعت گردشگری درآمد بسیار بالایی دارد و تولید ناخالص داخلی این کشور به طور سالانه حدود 2000 میلیارد دلار می باشد. قدرت علمی روسیه نیز بر کسی پوشیده نیست و این کشور دارای 25 دانشگاه در لیست هزار دانشگاه برتر جهان می باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی شرایط تحصیل در این کشور در مقطع ارشد بپردازیم.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مقاله میخوانید

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

همانطور که می دانید مقطع ارشد یکی از مقاطعی است که دانشجویان زیادی برای پذیرش در آن اقدام می کنند زیرا تعداد بسیاری دوره کارشناسی را در کشور خود سپری می کنند و در دوره های تحصیلات تکمیلی اقدام به مهاجرت می کنند. مدت زمان تحصیل درکارشناسی ارشد در روسیه تقریبا 2 ساله می باشد و مدارکی مانند دانشنامه  و ریز نمرات لیسانس را از شما می خواهند.

زبان تحصیل در این دوره می تواند هم به روسی و هم انگلیسی باشد.  اگر بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید لازم است مدارکی مانند تافل یا آیلتس داشته باشید. نمرات مورد قبول معمولا تافل بالای 90 یا آیلتس بالای 6.5 می باشد. بعد از تحصیل در این مقطع می توانید با جلب نظر استاد راهنما شرایط خود را برای تحصیل در دکترا نیز هموار کنید.

همچنین شرط حداقل معدل نیز برای ارشد اهمیت دارد و باید GPA آن در اکثر دانشگاه ها بالای 3 از 4 باشد. البته می توانید معدل خود را به سیستم روسی تبدیل کنید، لذا لازم است حداقل 4 از 5 داشته باشید. برای مقطع ارشد در روسیه شرط سنی خاصی وجود ندارد و شما می توانید برای تحصیل در آن اقدام کنید، اما به طور کل بهتر است زیر 28 سال داشته باشید.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه باید مدارکی را به دانشگاه جهت پذیرش ارائه بدهید.

  • پاسپورت و شناسنامه

  • فرم اپلیکیشن

  • دانشنامه و ریز نمرات دبیرستان

  • مدارک پزشکی

  • عکس پاسپورتی

  • گواهی عدم بیماری ایدز

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

هزینه تحصیل در این مقطع در روسیه چندان بالا نمی باشد و به نسب سایر کشور ها هزینه پایینتری دارد. به طور میانگین سالیانه شهریه بین 1988.86 تا 6225.02 دلار می باشد.

میانگین هزینه تحصیل در رشته پزشکی و کارشناسی ارشد در روسیه از مهندسی بیشتر است. هرچند هزینه تحصیل با توجه به این که چه دانشگاه و چه شهری تحصیل می کنید متفاوت خواهد بود.

هزینه اجاره خانه در این کشور و خوابگاه نیز ارزانتر از کشور های دیگر می باشد. اجاره خانه یک خوابه در داخل شهر حدودا 352.26 و در خارج شهر 241.38  دلار می باشد اما اگر منزلی با اتاق های بیشتری بخواهید باید هزینه بیشتری بپردازید. هزینه خوابگاه دانشگاه نیز قیمت بالایی ندارد و به طور تقریبی بین 6 تا 56 دلار در ماه می باشد که نسبت به کشور های دیگر اروپایی و همچنین آمریکایی ارزانتر می باشد.

برای این که بتوانید هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنید می توانید در طول هفته مشغول به کار شوید. در هر هفته 20 ساعت می توانید کار کنید که هزینه های خود را تا حدی بپردازید. کشور روسیه نیز بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان این مقطع ارائه می دهد که نمونه هایی از آن عبارتند از: پروژه اسکولارشیپ روسیه، اسکولارشیپ MBA، پروژه شهریه دانشگاه های روسیه و …

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

در روسیه برخلاف کشور های اروپایی دیگر هزینه تحصیل بسیار پایینی دارد و می توانید با قیمت پایین مدرک تحصیلی دریافت کنید. شرط سنی خاصی نیز برای دانشگاه های روسیه ندارد و نیازی به آزمون ورودی نیز نخواهید داشت. یکی از مزایای دیگر این کشور برای رشته های پزشکی این است که دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. دانشگاه های سیچنوا، دندانپزشکی مسکو، دانشگاه پزشکی سنت پترزبورگ، آکادمی تخصصی پزشکی سنت پترزبورگ، مرکز چشم فیدروف مورد تایید می باشند.

مدت زمان تحصیل رشته پرستاری 4 سال می باشد و این زمان برای رشته های دندانپزشکی این زمان 5 و برای پزشکی 6 سال می باشد. در دوره های رزیدنتی دانشجو می تواند 2 تا 4 سال دوره تخصص را بگذرانند. یکی از مزایایی که این دانشگاه ها دارند این است که نیاز به مدارکی مانند تافل یا آیلتس ندارد.

نکته ای که اهمیت دارد این است که دوره پادفک نیز در روسیه به مدت یک سال می باشد و شامل آموزش های شیمی و زیست به زبان روسی می باشد. این دوره برای رشته های پزشکی،  دندانپزشکی و داروسازی می باشد. شهریه این دوره به طور میانگین بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی

سفارت روسیه در ایران پایینتر از پل کالج در تهران قرار دارد و شما می توانید برای دریافت ویزا به این کشور از طریق این سفارت اقدام کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه به صورت زیر می باشد:

  • نسخه فرم درخواست ویزا که کامل و خوانا باشد

  • پاسپورت

  • شناسنامه

  • تاییدیه دریافت پذیرش

  • گواهی نداشتن بیماری ایدز

  • ارائه بیمه درمانی

سوالات مهاجرتی خود را بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها