مقطع کارشناسی یکی از پرجمعیت ترین و بزرگترین بخش های هر دانشگاه می باشد، لذا از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد زیادی در سراسر جهان برای تحصیل کارشناسی در فرانسه اقدام می کنند. کارشناسی در فرانسه سه ساله می باشد و باید در این مدت ۱۸۰ واحد درسی را پاس کنید. اکثر دوره ها نیز با قبولی در امتحانات پایان ترم به اتمام می رسد و در واقع تعداد اندکی از دوره ها به مانند ایران دارای تز و دفاع می باشند. نکته دیگر این است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه باید دارای مدارکی مانند دیپلم و پیش دانشگاهی باشید.

همانطور که گفتیم این دوره ها به زبان فرانسه می باشد لذا لازم است که شما به این زبان مسلط باشید و مدرک B2 را اخذ کنید. جدا از تحصیل در دانشگاه برای زندگی نیز باید زبان فرانسه را کامل بدانید. ددلاین دانشگاه ها نیز در فرانسه بستگی به شهر و نوع دانشگاه ها دارد، به این معنی که تاریخ دقیق ددلاین ها را باید مستقیما از سایت دانشگاه ها چک کرد اما به طور کلی برای ترم های بهار 15 سپتامبر و برای ترم های زمستان 1 آپریل می باشد.

مدارک مورد نیاز تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه باید مدارکی را به دانشگاه جهت پذیرش ارائه بدهید.

📌 کپی پاسپورت و شناسنامه

📌 12 قطعه عکس

📌 مدرک دیپلم و ریزنمرات ترجمه شده

📌 مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات ترجمه شده

📌 مدرک زبان

هزینه تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

اکثر دانشگاه های عمومی و دولتی در فرانسه شهریه نداشتند و رایگان بودند اما از سپتامبر 2019 دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه شده اند. دانشگاه های فرانسه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می گردند که هر کدام از این دانشگاه ها شهریه های متفاوتی دارند.

هزینه تحصیل کارشناسی در فرانسه ممکن است متغیر باشد و به عواملی مانند دانشگاه، محل قرارگیری دانشگاه، وضعیت مالی دانشجو و نوع برنامه تحصیلی بستگی دارد. در حالت کلی، هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های عمومی معمولاً بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا است. هزینه‌ها ممکن است شامل شهریه، هزینه‌های زندگی، کتاب‌ها و موارد دیگر باشد. همچنین باید به دقت شرایط و امکانات مالی دانشگاه خاصی که دانشجو در آن قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه دارد را بررسی کنید.

دانشگاه های دولتی بسته به رشته و مقطع تحصیلی از دانشجویان بین 170 تا 650 یورو در سال دریافت می کنند و دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و شهر می تواند از 5000 تا 30 هزار یورو در سال باشد. دانشگاه های فرانسه خوابگاه نیز ارائه می کند که دریافت خوابگاه باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد ولی در این مقطع شما بورس تحصیلی دریافت نخواهید کرد در عوض اجازه کار هفتگی خواهید داشت.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا فرانسه

برای این که بتوانید در این کشور حضور پیدا کنید باید ویزا دریافت کنید. اگر زمان مصاحبه شما در سفارت فرا رسید لازم است مدارک زیر را در روز مصاحبه به آفیسر مربوطه ارائه بدهید.

📌 فرم درخواست ویزا که کامل و خوانا باشد

📌 پاسپورت

📌 شناسنامه

📌 تمکن مالی

📌 مدارک دانشگاهی و پذیرش

📌 تاییدیه دریافت پذیرش

📌 مدارکی در مورد سابقه شغلی

📌 مدارک تحصیلی

📌 ارائه بیمه درمانی

دانشگاه های برتر فرانسه جهت تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی

بهترین دانشگاه های فرانسه نیز بر اساس رنک بندی QS در سال 2023 به صورت زیر است:

📌 دانشگاه PSL

📌 دانشگاه اکول پلی تکنیک

📌 دانشگاه سوربن

📌 دانشگاه مرکزی Supelec

📌 دانشگاه اکول لیون

📌 دانشگاه تله کام پاریس

 

جهت آگاهی از شرایط و تحصیل در فرانسه با مشاوران ما در هرمس اپلای تماس بگیرید.

 

خدمات موسسه هرمس برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

کارشناسی در فرانسه یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور است و می‌توان به عنوان متقاضی بین‌المللی در رشته مد نظر خود، ادامه تحصیل داشت. اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه نیاز است که ابتدا ویزای تحصیلی دریافت کرد تا ورود به این کشور برای افراد خارجی بدون دردسر باشد. بنابراین نیاز است که برای مهاجرت به این کشور از یک وکیل مهاجرتی یا مشاوره تحصیلی در خارج از کشور کمک گرفت. اما موسسه هرمس به عنوان ارائه‌دهنده انواع مشاوره‌های تخصصی در زمینه مهاجرت در کنار شما است تا به راحتی بتوان برای مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور اقدام کنند. بنابراین کافی است که درخواست خود را با کارشناس‌های این مجموعه در میان بگذارید تا در زمان کوتاهی مشاوره تخصصی دریافت کنید.

همچنین ما سعی کرده‌ایم که در این مطلب تحصیل کارشناسی در فرانسه را مورد بررسی قرار دهیم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم، اما اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، می‌توانید در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

سوالات خود را مطرح کنید
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم رضایی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید تا چند سال گپ تحصیلی برای تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس مشکلی نداره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم رضایی
2 سال قبل

سلام معمولا برای کارشناسی 2 تا 6 سال رو میشه به استناد مداراکی مثل سابقه کار در رشته مرتبط جبران کرد

زهرا
3 سال قبل

سلام من 26 سالمه و تا یک سال اینده مدرک زبان فرانسه رو میگیرم. ایا امکانش هست در مقطع کارشناسی شرکت کنم؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  زهرا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
عنوان نکردید که آخرین مدرک تحصیلی شما چی هست.
برای کارشناسی با سن 26 بنظر شانس زیادی ندارید.
با این وجود توصیه میکنم فرم ارزیابی سایت رو جهت بررسی دقیقتر پر نمایید.

Mozammel Osman
3 سال قبل

برای بورسیه تحصیلی

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  Mozammel Osman
3 سال قبل

میتونیم اجرا کنیم.
تماس بگیرید و رزومتون رو آماده کنید