ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران ایرانی در سطح بین الملل می باشد. کشور روسیه در حال حاضر با کشور ایران دارای روابط تجاری و سیاسی خوبی است. بدین ترتیب می توان به روسیه به عنوان یک فرصت تجاری خوب نگاه کرد.متقاضیان برای ثبت شرکت در روسیه باید قوانین و شرایط مختلفی را رعایت کنند در اینجا توضیحات مفیدی درباره آن خواهیم داد. در صورت وجود سوالات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس بگیرید. همچنین می توانید فرم مشاوره مهاجرت را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ثبت شرکت در کشور روسیه

روسیه باتوجه‌به رشد سریع جمعیت طبقه متوسط خود، طیف وسیعی از فرصت‌های تجاری را برای کارآفرینان و شرکت‌ های چند ملیتی فراهم کرده است. همچنین روسیه از نظر اقتصادی در لیست هفت کشور برتر جهان قرار دارد. این کشور به دلیل برخورداری از منابع طبیعی فراوان، قادر است برای جمعیت در حال افزایش خود شرایط مطلوبی را برای زندگی فراهم کند.

در واقع دولت روسیه مشاغل فراوانی را برای اشتغال شهروندان خود فراهم آورده است. از نظر صادرات کشور روسیه توانسته است رتبه بالایی را در دنیا به خود اختصاص دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد روسیه در مقایسه با دیگر کشور‌های غربی در راستای رفاه شهروندان خود هزینه‌های مختلف زندگی همچون هزینه مسکن، آب و برق، غذا و غیره را به طور عالی کاهش داده است.

روسیه یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است. همچنین این کشور در اموری همچون شورای اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا و غیره نیز دخیل است. کسانی که از طریق ثبت شرکت در روسیه قصد مهاجرت به آن و رفت‌ وآمدهای مداوم به این کشور را دارند، امکان سفر به آن به‌صورت زمینی و دریایی را خواهند داشت که در هر دو مورد هزینه‌های سفر مقرون‌ به‌‌ صرفه است.

روابط اقتصادی ایران و روسیه

کشور روسیه و ایران روابط اقتصادی بسیار زیادی با یکدیگر دارند. اگر بحث مسائل سیاسی را در نظر نگیریم، باید به این نکته اشاره کنیم که ثروت‌های طبیعی موجود در این دو کشور همچون نفت، گاز، نیروی انسانی، توان نظامی و غیره باعث شده است تا روابط میان روسیه و ایران از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند با کمترین محدودیت از راه‌های مختلف همچون ثبت شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور کنند. این موضوع با به‌وجودآمدن مشکلات سیاسی میان روسیه و اوکراین و تحریم آن توسط کشور‌های اروپایی با سهولت بیشتری همراه است.

بررسی وضعیت اقتصادی در کشور روسیه از جنبه‌ های مختلف

روسیه از قدرتمند‌ترین کشور‌های اقتصادی در دنیا است. این کشور به دلیل ارتباط مستقیم با دریا و راه‌های زمینی مختلف هرساله از تاجران زیادی استقبال خواهد کرد. کشور روسیه همچنین از نظر صادرات به کشورهای دیگر رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است. در همین راستا باید اشاره کرد بیشترین نرخ صادرات در کشور روسیه مربوط به کالاهایی همچون فلزات، چوب و غیره است.

در واقع منابع طبیعی همچون نفت و گاز به دلیل دسترسی این کشور به دریا به میزان زیادی قابل دستیابی است. نرخ بیکاری در کشور روسیه بسیار پایین است؛ به همین دلیل نه‌تنها نیروی کار بومی به‌آسانی شغل مناسب خود را در حوزه‌های مختلف به دست خواهند آورد، بلکه نیروهای کار بین‌ المللی نیز این امکان را خواهند داشت تا از طریق کار به روسیه مهاجرت کنند. وضعیت اقتصادی حاکم در این کشور شرایطی را ایجاد می‌کند تا بسیاری از افراد دارای تمکن مالی از طریق ثبت شرکت در روسیه به آن مهاجرت کنند.

چرا روسیه گزینه مناسبی برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آن است؟

سرمایه‌ گذاری از طریق ثبت شرکت یک پروسه بسیار مهم و خطرناک است. متقاضیان در صورت تصمیم‌گیری برای انجام آن باید دقت بالایی را به کار بگیرند. یکی از تصمیمات بسیار مهم درباره این پروسه، انتخاب کشوری مناسب برای ثبت شرکت است. در این میان باید اشاره کرد کشور روسیه در طول چند سال اخیر زیرساخت‌های سرمایه‌ گذاری قوی ایجاد کرده است. در ادامه دلایلی که بسیاری از سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف دنیا را به ثبت شرکت در روسیه ترغیب می‌کند، نام خواهیم برد.

  • یک پایگاه مصرف‌ کننده بزرگ

روسیه از روزهای اتحاد جماهیر شوروی خود فاصله زیادی گرفته است. این کشور از نظر سرمایه‌داری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و همچنین رتبه ۱۰ را از نظر اقتصادی در جهان کسب کرده است. ثروت بالای این کشور و همچنین شهروندان آن، باعث شده‌اند تا شرکت‌های خدماتی به دلیل تقاضای زیاد مصرف‌ کنندگان، سوددهی خوبی داشته باشند.

  • قدرت خرج بالا

روسیه دارای جمعیت با درآمد متوسط رو به بالایی بوده و اندازه بازار مصرف آن ده‌ها میلیون است. بسیاری از این مصرف‌ کنندگان تحصیلات خوبی دارند و قدرت خرج مناسبی را به خود اختصاص داده‌اند. در روسیه برای ثبت شرکت سرشار از سود نیازی به برندسازی خاصی نیست؛ زیرا در این کشور برای شهروندان نوع برند اهمیت خاصی ندارد؛ بنابراین حتی اگر یک کسب‌وکار جدید داشته باشید، شانس توسعه و سودآوری آن در روسیه را خواهید داشت.

  • اقتصاد قدرتمند

اقتصاد کشور روسیه در وضعیت بسیار ایده‌آلی قرار دارد؛ به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای کسب سود و توسعه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاری در آن می‌پردازند. در واقع روابط اقتصادی دوستانه با دیگر کشور‌های جهان باعث شده است تا کشور روسیه تاکنون نرخ کمی از تورم و غیره را تجربه کنند.

  • امنیت بالا

نمی‌توان گفت که کشور روسیه در هیچ یک از مسائل امنیتی جهان دخالت ندارد. بااین‌ حال بر اساس بررسی‌های صورت‌ گرفته درباره امنیت روسیه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کشور تاکنون به میزان کمتری در جنگ‌های خارجی دخالت کرده است. این موضوع ازآن‌جهت حائز اهمیت است که مسائلی همچون جنگ‌های داخلی و خارجی بر روی وضعیت شرکت‌ها تأثیر مستقیمی دارد. خوشبختانه تاکنون هیچ آماری مبنی بر وضعیت نابسامان شرکت‌ها در روسیه به دلیل مشکلات امنیتی همچون جنگ به دستمان نرسیده است.

  • قوانین مالیاتی عادلانه

در کشور روسیه انگیزه بسیار زیادی برای متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در روسیه را دارند مشاهده می‌شود. روسیه به‌عنوان عضوی از کشور‌های NRIC قوانین مالیاتی بسیار عادلانه‌ای دارد. این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکتی را در قاره اروپا به خود اختصاص داده است.

این موضوع به آن معنا است که سرمایه‌گذاران خارجی با کمترین نرخ مالیاتی و بدون هیچ تبعیضی می‌توانند همچون سرمایه‌گذاران بومی آن، به ثبت شرکت در روسیه بپردازند. اگر می‌خواهید تجارت کنید و همچنان پول بیشتری را در جیب خود نگه دارید، روسیه ارزش توجه شما را دارد.

توضیح دررابطه‌ با بازار مصرف‌ کنندگان روسیه

روسیه یکی از کشور‌هایی است که در حوزه واردات کالای مصرفی در رتبه بالایی قرار دارد. در واقع بیشتر مناطق کشور روسیه از کالاهای وارداتی برای امور روزمره خود استفاده می‌کنند. دررابطه‌با مشخصه‌های بازار مصرف‌کنندگان روسیه می‌توان به این نکته اشاره کرد که قیمت کالاهای توزیع شده در بازار به‌صورت کاملاً هوشمندانه‌ای کنترل می‌شود. بااین‌حال باید به این نکته اشاره کرد که در روسیه همانند کشور‌های دیگر دلال‌ها با وجود تلاش فراوان دولت موجب افزایش قیمت کالاها می‌شوند.

روسیه دارای بازار مصرفی بسیار بزرگی است؛ به همین دلیل ورود به آن به‌عنوان توزیع‌کننده کالا مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. همچنین باید این نکته را عنوان کرد که در شهر‌هایی همچون مسکو هزینه زندگی کمی بالا است؛ به‌طوری‌که اموری مانند اجاره دفتر برای ثبت شرکت و بسیاری از موارد مشابه را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. در چند سال اخیر کشور روسیه از نظر بازار‌های مالی و اقتصادی رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است؛ به‌گونه‌ای که این بازار به‌آسانی پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود.

میزان واردات به کشور روسیه

واردات به کشور روسیه در ژانویه سال جاری قبل از مشکلات سیاسی با اوکراین و تحریم‌ های غرب، کاهش زیادی پیدا کرده است. به دنبال این حادثه بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ در کشور روسیه کار خود را به‌صورت تعلیق درآوردند. بااین‌حال باید به این نکته اشاره کرد با وجود تمام این شرایط کشور روسیه هرساله در واردات کالاهایی همچون ماشین‌ آلات، ماشین‌ های حمل‌ ونقل، محصولات شیمیایی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و غیره حرف اول را در خاورمیانه می‌زند.

میزان صادرات در کشور روسیه

صادرات روسیه همچون وضعیت واردات این کشور در سال ۲۰۲۲ کاهش زیادی داشته است. یکی از دلایل کاهش صادرات روسیه به کشور‌های دیگر، تحریم برخی از آن‌ها است. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که در ماه مارس سال ۲۰۲۲، روسیه صادرات بیش از ۲۰۰ تجهیزات مخابراتی، پزشکی، وسایل نقلیه، محصولات کشاورزی، تجهیزات الکتریکی و غیره را به برخی از کشور‌های جهان ممنوع کرد.

اقتصاد کشور روسیه به طور چشمگیری به صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و غیره وابسته است. همچنین از دیگر محصولات صادر شده توسط کشور روسیه که در اقتصاد این کشور تأثیر بسزایی دارد، شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، ماشین‌ آلات و محصولات شیمیایی می‌شود.

چه نوع شرکتی برای راه‌ اندازی در کشور روسیه بهتر است؟

یکی از سؤالات عمده‌ای که یک سرمایه‌ گذار می‌پرسد این است که برای ثبت شرکت در روسیه بهترین راه ممکن چیست؟ شرکت‌های تحقیقاتی فناوری نمونه‌ای از شرکت‌هایی هستند که به لطف مهارت‌های فنی بالایی که نیروهای کار این کشور به آن‌ها مجهز شده‌اند، در روسیه بسیار خوب عمل می‌کنند.

شرکت‌های دارای تخصص در علم و فناوری گزینه عالی دیگری برای کسانی هستند که به دلیل مشوق‌ های مالیاتی که دولت روسیه برای فعالیت‌های مرتبط با علم و فناوری در نظر گرفته است، به تأسیس شرکت در روسیه فکر می‌کنند.

انواع شرکت قابل ثبت‌ نام در روسیه و نحوه ثبت آن‌ ها

اگر یک سرمایه‌گذار خارجی تصمیم به ثبت شرکت در روسیه دارد، باید از بین انواع شرکت‌های موجود در روسیه، نهاد مناسبی برای کسب‌وکار و منافع خود انتخاب کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مربوط به شرکت‌های مختلف در روسیه می‌پردازیم. شرکتهای تجاری در روسیه به ۴ نوع تقسیم میشوند:

۱)شرکت های با مسولیت محدود: شرکتOOO

طبق قوانین برای ثبت شرکت در روسیه به‌صورت مسئولیت محدود، حداقل یک شخص حقیقی یا حقوقی باید در روسیه مشارکت داشته باشد. اگر بیش از ۵۰ سهام‌دار وجود داشته باشند، شرکت با مسئولیت محدود در روسیه باید به یک تعاونی تولید تبدیل شود. در این نوع شرکت باید حداقل از تمکن مالی با ۱۰ هزار روبل برخوردار بود. هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور روسیه ۴۰۰۰ روبل است. موارد زیر ویژگی‌های شرکت با مسئولیت محدود را به طور کامل ولی خلاصه بررسی می‌کند:

  • *min  یک نفرسهامدار و max۵۰ نفر عضو داشته باشد.)با یک عضو سهامدار ،ثبت شرکت در روسیه قابل انجام است).
  • *min سرمایه ۱۰ هزار روبل باشد.
  • *نیازی به شریک روسی نیست(۱۰۰% سهام خارجی است)
  • *کل پروسه ۲ هفته زمان خواهد برد.
  • مدارک مورد نیاز : اصل پاسپورت و حداقل سرمایه اولیه

۲)شرکت های سهامی خاص: شرکت AO

یکی از بهترین نوع شرکت در روسیه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ثبت خواهد رسید، شرکت با سهامی خاص است. در این نوع از شرکت نیازی به سهام‌داران مختلف نیست؛ به همین دلیل حتی با یک سهام‌دار نیز امکان ثبت شرکت سهامی خاص وجود دارد. در شرکت‌های سهامی خاص نیازی نیست که حتماً یکی از سهام‌داران یا مدیر تابعیت کشور روسیه را داشته باشد که یک مزیت مهم برای آن به‌حساب می‌آید. موارد زیر به طور خلاصه نکات مهم درباره ثبت شرکت در روسیه به‌صورت سهامی خاص را توضیح می‌دهد:

  • *min  یک نفرسهامدار و max N نفر عضو داشته باشد.)با یک عضو سهامدار ،ثبت شرکت در روسیه قابل انجام است).
  • *نیازی به شریک روسی نیست(۱۰۰% سهام خارجی است)
  • *کل پروسه ثبت شرکت در روسیه ۲ هفته زمان خواهد برد.
  • *min سرمایه ۱۰ هزار روبل باشد.
  • مدارک مورد نیاز :اصل پاسپورت و حداقل سرمایه اولیه
  • *کل پروسه ۲ ماه زمان خواهد برد.

۳)شرکت سهامی عام:

شرکت‌های سهامی عام به‌صورت کاملاً دولتی هستند و امکان شراکت بیش از ۵۰ سهام‌ دار در آن وجود دارد. در شرکت سهامی عام امکان انتقال سهام به‌غیر وجود دارد که یک مزیت مهم برای آن به‌حساب می‌آید. برای ثبت شرکت در روسیه به‌صورت سهامی عام باید قوانینی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم به طور کامل رعایت شوند:

*min  یک نفرسهامدار و max ۵ نفر عضوخارجی داشته باشد.)با یک عضو سهامدار ،ثبت شرکت در روسیه قابل انجام است). (۱۰۰% سهام خارجی است و امکان ۱۰۰% مالکیت خارجی برای ثبت شرکت در روسیه فراهم است). حداقل سرمایه اولیه تعیین نشده است.

  • *کل پروسه ۶ ماه زمان خواهد برد.

۴)نمایندگی: Branching

یک شرکت در روسیه را می‌توان تحت قوانین یک شرکت با مسئولیت محدود کنترل کرد که در آن تعهدات کاملاً به شرکت مادر مربوط می‌شوند. برای ثبت این نوع شرکت نیازی به حداقل سرمایه نیست؛ زیرا سرمایه اولیه توسط شرکت خارجی مایل به تأسیس شعبه در روسیه ارائه می‌شود. برای ثبت شرکت در روسیه باید مدارک مشخصی همچون مدارک شرکت مادر به مؤسسات مربوطه ارائه شود.

در این میان گواهی ثبت، تصمیم افتتاح شعبه، اسناد پایه‌گذاری، گواهی حسن‌نیت و غیره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که امکان تأسیس شرکت فوق بدون نماینده مورد تأیید یا وکالت‌نامه وجود نخواهد داشت. قدم بعدی برای ثبت شرکت در روسیه از طریق ایجاد شعبه، ثبت‌نام در صندوق بازنشستگی دولتی، صندوق بیمه پزشکی و تأمین اجتماعی است. در ادامه خلاصه‌ای از مهم‌ترین شرایط ثبت نمایندگی شرکت‌های دیگر در روسیه را توضیح داده‌ایم:

  • *min  یک نفرسهامدار و max۵۰ نفر عضو داشته باشد.)با یک عضو سهامدار ،ثبت شرکت در روسیه قابل انجام است).
  • *min سرمایه ای برای ثبت این  شرکت در روسیه مشخص نشده است.
  • *نیازی به شریک روسی نیست(۱۰۰% سهام خارجی است)
  • *کل پروسه ۲ هفته تا ۲ ماه زمان خواهد برد.
  • *مدارک مورد نیاز :اصل پاسپورت،تمامی مدارک شرکت اصلی،صورت جلسه هیئت مدیره،وکالت نامه.

۵)گرفتن جواز کسب و کار:

برای ثبت شرکت در روسیه از طریق دریافت جواز کسب‌وکار متقاضی باید به طور صددرصد از اقامت دائم و مالیات کشور روسیه برخوردار باشد. همچنین تعداد سهام‌دارانی که در این نوع شرکت نیاز است تا سرمایه‌گذاری کنند از ۱ نفر به بالا متغیر است. در ادامه به شرایط لازم برای دریافت جواز کسب‌وکار در روسیه اشاره کرده‌ایم:

  • حداقل ۱ نفر سهامدار
  • حداقل سرمایه اولیه مشخص باشد.
  • نوع مالکیت ۱۰۰% روسی و یا شخصی که اقامت دائم VNZH داشته باشد.
  • مدارک:اصل پاسپورت و کارت اقامت دائمVNZH
  • مدت اخذ جواز کسب یکساله حدودا ۴ماه و جواز کسب سه ساله حدودا ۲ ماه زمان خواهد برد.
  • در بررسی های به عمل آمده و تجربیات سالهای قبل ما در زمینه ی ثبت شرکت در روسیه،بهترین و ساده ترین روش ثبت شرکت در روسیه،به روش شرکت با مسولیت محدود است.

فرآیند ثبت شرکت در روسیه

مدیریت شرکت در کشور روسیه

ساختار مدیریت یک شرکت روسی به شکل کسب‌وکار انتخاب شده توسط سرمایه‌گذار بستگی دارد. وقتی صحبت از شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های مسئولیت محدود می‌شود، در هر دو مورد به هیئت‌مدیره و هیئت اجرایی نیاز است که در زمان لازم باید برای تصمیم‌گیری‌های مهم دور هم جمع شوند.

همچنین برای مدیریت شرکت در روسیه باید حداقل یک بار در سال سرمایه‌ گذاران مجمع‌ عمومی تشکیل دهند و درباره سوددهی شرکت و موارد مشابه با یکدیگر گفتگو کنند. وقتی صحبت از تعداد مدیران شرکت در روسیه می‌شود باید به این نکته اشاره کرد که انواع شرکت‌ها در این کشور باید حداقل یک مدیر مقیم روسیه داشته باشند.

سرمایه شرکت‌ های ثبت شده در کشور روسیه

جدا از مقادیر متفاوت پولی که باید به‌عنوان سرمایه سهام هنگام افتتاح یک شرکت در روسیه به‌ حساب آن واریز شود، شرایط دیگری نیز وجود دارند که در مورد سرمایه کسب‌ وکار باید رعایت شود. به عبارتی حداقل ۵۰ درصد سرمایه باید در هنگام ثبت شرکت به‌صورت سپرده نگهداری شود و ۵۰ درصد دیگر آن باید در هنگام انجام مراحل ثبت شرکت در یک پروسه سه ماه پرداخت شود.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سرمایه سهام باید به هنگام هر میزان صعود و نزول در دفتر ثبت تجارت درج شود. درباره سرمایه‌ گذاری شرکت‌ های روسیه‌ای در بورس اوراق بهادار باید دقت کرد که فقط شرکت‌های سهامی عام مجاز به معامله سهام خود در این مرکز هستند. شرکت‌های خصوصی در کشور روسیه همچنین می‌توانند سهام خود را به سایر سرمایه‌ گذاران خارجی و داخلی بفروشند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در کشور روسیه

ثبت شرکت در روسیه از راه‌های مختلف امکان‌ پذیر است که متقاضیان باید باتوجه‌ به شرایطی که از آن برخوردار هستند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همان‌ طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب‌ ترین روش‌ها برای سرمایه‌ گذاری در روسیه است. علت محبوبیت این روش از سرمایه‌ گذاری مدت‌ زمان کوتاهی است که باید مراحل مربوط به آن را طی کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که برای ثبت شرکت در روسیه در ابتدا مدیرعامل تصمیم‌گیری‌های لازم را می‌کند.

در غیر این صورت تصمیم‌ گیری‌های مهم درباره شرکت بر عهده دیگر سهام‌ داران و در مرحله اول رئیس هیئت‌ مدیره است. یک نکته بسیار مهم درباره شرکت‌های ثبت شده در روسیه با مسئولیت محدود آن است که تعداد مدیران می‌تواند بیش از یک نفر باشد. یکی از شرایط بسیار مهم برای ثبت شرکت در روسیه آن است که متقاضیان از طرح اقتصادی خوبی برخوردار باشند. طرح اقتصادی متقاضیان نباید با آرمان‌های اقتصادی کشور روسیه در تناقض باشد؛ در غیر این صورت با درخواست آن‌ها برای دریافت ویزا موافقت نخواهد شد.

قوانین سرمایه‌ گذاری در کشور روسیه

بر اساس قوانین سرمایه‌ گذاری در کشور روسیه درصورتی‌که فردی قصد دریافت مجوز‌های ثبت شرکت را داشته باشد باید مجوز اجازه کار دریافت کند. تاریخ اعتبار مجوز کار در روسیه یک‌ ساله است و پس از اتمام این زمان متقاضیان باید اقدامات لازم را برای تمدید آن انجام دهند. دریافت مجوز کار کشور روسیه برای ثبت شرکت نیازمند آزمایشات پزشکی و قبولی در آزمون‌های زبان برگزار شده توسط این شرکت است.

دریافت ویزای کار و اقامت کاری کشور روسیه در مراحل بعد از دریافت مجوز کار قرار دارد. دریافت مجوز کار حدود یک ماه از زمان انجام امور نهایی طول می‌کشد. در زمان ثبت شرکت نیز باید دقت کرد که مدت دقیق این پروسه بر حسب اعتبار مجوز کاری بین ۲ تا ۴ ماه متغیر است.

هر چه اعتبار مجوز کار کمتر باشد، مدت‌زمان بیشتری طول خواهد کشید تا شرکت موردنظر را به طور رسمی ثبت کنیم. متقاضیان برای ثبت شرکت در روسیه نباید هیچ نوع سابقه کیفری داشته باشند؛ در غیر این صورت در مراحل انجام این پروسه با شکست مواجه خواهند شد.

  • انتخاب فرم قانونی مناسب (LLC ، شرکت فرعی خارجی ، شعبه ، دفتر نمایندگی) برای ثبت شرکت
  • تهیه اسنادی که برای راه اندازی کسب و کار لازم است
  • ترجمه کلیه اسناد و مدارک لازم به زبان روسی توسط مترجمان معتبر
  • قانونی کردن اسناد
  • آماده سازی اسناد برای دفتر اسناد رسمی
  • گواهینامه اسناد توسط یک دفتر اسناد رسمی روسی
  • ارائه مدارک دریافت شده در دفتر اسناد رسمی به سازمان مالیاتی
  • تأیید ثبت توسط مقام مالیاتی (یا امتناع از ثبت)
  • ساختن تمبر
  • افتتاح حساب بانکی

شخص ثبت کننده ؛سهامدار حقیقی هست یا شخصیت حقوقی که اگر شخص حقیقی ثبت کننده باشد فقط اصل پاسپورتش مورد نیاز خواهد بود و اگر شخصیت حقوقی باشد؛باید کلیه ی مدار ثبتی مورد نیاز را ارائه دهد. و همچنین اطلاعاتی مثل: نام،موضوع فعالیت شرکت،حق امضا، اعضای سهامداران و ترکیب آنها،سرمایه اولیه، آدرس و تلفن،نوع سیستم مالیاتی باید مشخص و شفاف باشد. تمامی سهامداران حقیقی در محضر باید در مسکو حضور داشته باشند تا تاییدیه امضا در محضر را انجام دهند. در این مرحله شرکت ثبت قانونی خواهد شد که کمتر از ۲ هفته زمان میبرد.

در ادامه امر، در روسیه بایستی یک حساب بانکی افتتاح شود و سرمایه اولیه را در آن ذخیره کند و این کار را مدیرعامل موقت روسی انجام میدهد که کمتر از یک هفته زمان میبرد. سپس باید برای گرفتن جواز کار یکساله اقدام کند،از الزامات این مرحله، آموختن زبان روسی است که باید آزمون روسی را در مسکو پاس کند منتها برای گرفتن جواز کسب سه ساله اصلا نیازی به اجرای گام های قبلی نیست و درکل این پروسه ها بین ۱ تا ۳ ماه زمان خواهند برد.

در انتها تغییر و جایگزینی مدیرعامل ایرانی با مدیر عامل موقت روسی رخ  میدهد و مدیرعامل ایرانی باید در مسکو به بانک برود تا حق امضای مدیرعامل روسی را از او بگیرد و آز آن خود نماید. و پروسه زمانی این مرحله ۲ هفته ای خواهد بود. با انجام این گام ها،شخص ثبت کننده شرکتش را در روسیه به ثبت قانونی رسانده و مدیریت آن را هم دارد.

اما از اینجا به بعد مهمتر است.چرا؟

  • مدیرعامل)سهامدار شرکت) باید اظهاررنامه مالیاتی شرکت را هر سه ماه یکبار ارائه دهد و یک حسابدار را هم به استخدام شرکت روسی خود درآورد. درصورتیکه جواز کسب شرکتش یکساله باشد ،ماهیانه ۹ هزار روبل و اگر سه ساله باشد ماهیانه ۲۲هزار روبل حق بیمه ی جواز کسب شرکت خود را پرداخت نماید. پرداخت آبونمان بانک جهت خدماتی که ارایه میدهد (علاوه بر کامیشنی که میگیرد.)
  • تمدید اجاره نامه: هر ۱۱ ماه باید اجاره نامه را آپدیت کرد و ادرس را ذکر کنند.
  • تمدید جواز کار: برای جواز کار یکساله ،حداکثر از ۳ ماه قبل از انقضاء برای جواز کار سه ساله،حداکثر ۱ ماه قبل از تاریخ انقضایش ،باید جواز کسب و کارش را تمدید نماید. لذا جهت اطلاع از جزییات مراحل بال ،میتوانید با مشاورین ارشد  موسسه مهاجرتی هرمس اپلای  تماس بگیرید و سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در روسیه به شرح زیر است:

۱)پاسپورت passport

در صورتیکه سهامدار حقوقی باشد،باید اصل مدرک ثبت شرکت را ارائه دهند.

۲)نام شرکت)زبان و بخش بندی آن مهم نیست)

۳)نوع فعالیت شرکت کامل شرح داده شود.

۴)اطلاعای در مورد آدرس و تلفن در ایران

۵)تعداد سهام و درصد هر سهامدار کاملا شفاف و مشخص تعیین شود.

۶)مدارک مربوط به حق امضا و مهر شرکت،ارائه شود.

۷)حداقال سرمایه ی اولیه  ۵۰۰ دلار باشد.

که البته باید در یک حساب بانکی بماند ولی بلاک نخواهد شدو میتواند بعدا از آن برداشت کند.

۸)مشخص شدن نوع سیستم مالیاتی : نرخ مالیات فعلی در روسیه ۲۰% هست

هزینه های ثبت شرکت در روسیه

هزینه  از (حدود ۱۰۰۰ یورو) شروع می شود. اعتبار نامه شعبه یا دفتر نمایندگی در روسیه از حدود ۲۰۰۰ یورو هزینه دارد.

الزام زبان روسی برای ثبت شرکت در کشور روسیه

یکی از شرایط بسیار مهم برای ثبت شرکت در کشور روسیه برخورداری از زبان روسی و انگلیسی است. این موضوع برای مدیرانی که قصد ثبت شرکت در روسیه را دارند بیشتر از دیگر سهام‌ داران موردتوجه قرار می‌گیرد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که تنها ارائه مدرک زبان برای ثبت شرکت در روسیه کافی نیست و مدیران باید در طی انجام مراحل مربوط به آن در آزمون زبان روسی که به طور مستقیم توسط کشور روسیه برگزار می‌شود، شرکت کنند. البته برای این پروسه متقاضی پس از ثبت درخواست خود به مدت ۲ ماه زمان خواهد داشت تا خود را برای شرکت در آزمون زبان روسی آماده کند.

ثبت شرکت زیر مجموعه در کشور روسیه

علاوه بر انواع روش‌ های ثبت شرکت در روسیه که در بالا به آن اشاره کردیم باید از این موضوع نیز آگاه باشیم برای ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه باید چه اقداماتی انجام داد. راه‌های مختلف برای ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه وجود دارند که در ادامه به بررسی همه آن‌ها می‌پردازیم:

  • در روش اول از ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه، مدیرعامل یا شخص مجاز از طرف شرکت باید برای ثبت درخواست خود به روسیه سفر کند. در این حالت ثبت‌ نام از لحظه ارائه بسته مدارک موردنیاز به اداره مالیاتی ثبت‌ کننده تنها سه روز کاری به طول می‌ انجامد. البته در این محاسبات روز ورود مدارک در نظر گرفته نخواهد شد. لازم به ذکر است که مدارک مربوطه باید مورد تأیید دفتر اسناد رسمی باشند.

سردفتر نیز پس از بررسی مدارک باید آن‌ها را به طور کامل به زبان روسی ترجمه کند. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد تمام مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه باید به‌صورت آپوستیل باشند. در برخی موارد برای ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه باید تمام سهام‌داران و مدیرعامل در روسیه حضور داشته باشند.

  • در این روش از ثبت شرکت زیر مجموعه در روسیه، تمام اقدامات بدون حضور مدیرعامل یا نماینده مورد قبول شرکت مادر انجام خواهد شد. البته در این نوع روش از ثبت شرکت باید توجه داشت که زمان بیشتری از روش اول برای این پروسه سرمایه‌ گذاری نیاز است. ازآنجایی‌که در روش فوق برای ثبت شرکت نیازی به حضور مستقیم متقاضی در روسیه نیست، متقاضیان باید به مؤسسات مربوطه فرم ثبت‌ نام و وکالت‌ نامه‌ای ارسال کنند تا آن‌ها مراحل مربوط به پروسه فوق را انجام دهند.

مالیات برای شرکت‌های روسی

ازآنجایی‌که شرکت‌های ثبت شده در روسیه در هرچند مدت یکبار مشمول پرداخت مالیات می‌شوند، در ادامه به بررسی مفصل انواع مالیات و سطح پرداخت آن‌ها در روسیه اشاره خواهیم کرد. سرمایه‌گذاران خارجی که قصد دارند از طریق ثبت شرکت به کشور روسیه مهاجرت کنند، باید از این موضوع آگاهی داشته باشند که مالیات‌های روسیه در سطح فدرال، منطقه‌ای یا شهرداری جمع‌ آوری می‌شود.

در کشور روسیه مالیات بر ارزش‌ افزوده با نرخ ۱۸ درصد است. بااین‌حال می‌توان برای پرداخت این نوع مالیات از نرخ‌های کاهش‌ یافته ۱۰ درصد و صفر درصد نیز استفاده کرد که شرایط خاصی دارد. مالیات‌ بردرآمد شرکت‌ های روسیه با نرخ استاندارد ۲۰ درصد محاسبه می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد شرکت‌هایی که در حوزه‌های آموزشی در کشور روسیه فعالیت می‌کنند یا خدمات پزشکی را ارائه می‌دهند نیاز به پرداخت مالیات نخواهند داشت.

مالیات‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، رایج‌ ترین مالیات‌ها در حوزه‌های قضایی هستند. علاوه بر موارد بالا مالیات‌های مختلف دیگری نیز توسط حوزه‌های قضایی خارج از کشور دریافت می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که مالیات‌های کشور روسیه فقط به موارد بررسی شده در بالا محدود نمی‌شود. مقامات منطقه‌ای بر اساس قوانین و درنظرگرفتن عواملی خاص هرچند مدت یکبار از متقاضیان، مالیات بر اموال شرکتی دریافت می‌کنند.

به طور خلاصه، دولت روسیه سرمایه‌ گذاران خارجی را تشویق می‌کند تا در این کشور از روش‌های مختلف به سرمایه‌ گذاری بپردازند. همچنین مواردی مانند نیروی کار ماهر در این کشور، منطقه اقتصادی قدرتمند، محیط دلپذیر بدون هیچ‌ گونه تبعیضی بین سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی از دیگر عوامل ترغیب سرمایه‌گذاران برای ثبت شرکت در روسیه است.

حقایق کلیدی مربوط به ثبت شرکت در کشور روسیه

در روسیه شرکت‌ها مشمول مالیات شرکتی ۲۰ درصدی هستند. از این مقدار مالیاتی که شرکت‌ها هرچند وقت یکبار باید پرداخت کنند، ۲ درصد آن به‌عنوان مالیات فدرال به دولت مرکزی پرداخت می‌شود و مابقی ۱۸ درصد به دولت منطقه‌ای پرداخت خواهد شد.

مالیات بر ارزش‌افزوده در روسیه از زمان اصلاح قانون مالیات روسیه از ژانویه ۲۰۰۱ تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. مالیات بر ارزش‌افزوده توسط تمام اشخاص حقوقی و کارآفرینان فردی باید پرداخت شود که در بیشتر موارد نرخ آن برابر با ۱۸ درصد است. بااین‌حال اشخاص حقوقی و کارآفرینان ممکن است از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شوند. البته این زمانی ممکن که درآمد سالانه شرکت‌ها از ۱ میلیون روبل کمتر باشد.

بررسی تراز تجاری کشور روسیه

برای ثبت شرکت در روسیه باید تراز تجاری آن را با دقت بالایی مورد بررسی قرار داد. تراز تجاری کشور روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به ماه‌های گذشته کاهش زیادی را تجربه کرده است. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که تراز تجاری روسیه در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۲۲.۵ میلیارد دلار بوده است؛ درحالی‌که در ماه قبل این مبلغ به ۲۷.۷ میلیارد دلار رسیده بود.

درباره تراز تجاری روسیه باید این نکته را عنوان کرد که داده‌های آن به‌صورت ماهانه آپدیت می‌شوند. با درنظرگرفتن این مورد تراز تجاری روسیه از سال ۱۹۹۸ تا ژانویه ۲۰۲۲ به طور میانگین برابر با ۱۱.۹ میلیارد دلار بوده است. در دسامبر سال ۲۰۲۱ این مقدار به بالاترین حد خود رسید که دلیل کاهش آن در سال جاری مشکلاتی همچون جنگ با اوکراین حدس زده شده است.

بررسی بازار بورس روسیه و شرکت‌ های فعال و تأثیرگذار در بورس روسیه

درباره بورس روسیه وضعیت بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است. کشور روسیه قبل از جنگ با اوکراین از نظر بازار‌های مالی مانند بورس مسکو و غیره در وضعیت بسیار ایده‌آلی به سر می‌برد. بااین‌ وجود پس از تنش‌های سیاسی که میان این دو کشور ایجاد شد، روسیه نتوانست بورس خود را از این تنش‌ها در امان نگاه دارد.

در همین زمان با اختلافات سیاسی میان دو کشور، بسیاری از کشور‌های غربی در راستای تحریم روسیه اقداماتی انجام دادند که در نتیجه آن شاهد فروش شدید سهام در بورس این کشور بودیم؛ زیرا سرمایه‌گذاران ترجیح دادند که از بازار‌های مالی پرخطر در روسیه مانند بازار طلا خارج شوند.

در حالت کلی این بازار‌های مالی بود که در زمان جنگ اوکراین و روسیه بیشتر ضرر را متحمل شدند. شرکت‌هایی که در بورس روسیه بیشترین تأثیر را داشتند شامل BlackRock، شرکت‌های Caoital Group، Legal & General Group Plc ،BlackRock و غیره بودند.

بررسی رقابت انواع صنایع داخل روسیه

رقابت یک اصل مهم در بازار صنایع هر کشوری است که تأثیر مستقیمی در کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت، نوآوری و در نتیجه افزایش بهره‌وری دارد. شواهد نشان می‌دهد که در کشور روسیه رقابت بین صنایع بسیار قوی است. بسیاری از کشورها با موفقیت سیاست‌های رقابتی خود را بهبود بخشیده‌اند. ازآنجایی‌که کشور روسیه در راستای خدمات‌دهی بهتر به شهروندان خود با کشور‌های بسیاری برای صادرات به آن در ارتباط است، برای ورود به بازار صنایع روسیه و کسب موفقیت در آن باید تاحدامکان کالای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را در آن عرضه کرد.

همچنین یک اصل مهم برای رقابت از طریق ثبت شرکت در روسیه، بسته‌بندی مناسب کالا است. متقاضیانی که نمی‌توانند در شهر‌های بزرگ روسیه به رقابت بپردازند باید محصولات خود را در شهر‌های کوچک آن عرضه کنند. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در بازار روسیه رقابت میان صنایع خوراکی و محصولات کشاورزی بیش از دیگر موارد رقابتی‌تر است. در واقع بازار کالاهای مصرفی در کشور روسیه با رقابتی عجیب روبه‌رو هستند.

ارتباط تجاری نزدیک کدام کشورها با روسیه

در ادامه به بررسی میزان واردات و صادرات به روسیه و کشور‌هایی که بیشتری حجم ارسال کالا به روسیه یا دریافت کالا از آن را دارند، اشاره می‌کنیم.

  • کشورهایی که با روسیه برای واردات کالا تعامل دارند

کشور روسیه بر اساس نوع واردات یا صادرات کالا با کشور‌های مشخصی در ارتباط است. روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی چین با روسیه به دلیل واردات نشان می‌دهد که چین در سال ۲۰۲۰ به ارزش ۵۷،۲ میلیارد دلار کالای مختلف به روسیه وارد کرده است. برخی از کشور‌های همسایه که در لیست ده برتر کشور جهان برای واردات به روسیه قرار دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • چین
  • ترکیه
  • بریتانیا
  • آلمان
  • ایالات متحده
  • بلاروس
  • قزاقستان
  • لهستان
  • هلند
  • ژاپن

البته درباره کشورهای واردکننده به روسیه باید به این نکته اشاره کرد که کشور‌های نام‌برده‌شده تا قبل از مشکلات سیاسی میان اوکراین و روسیه به آن واردات بسیاری داشته‌اند. در واقع پس از مشکلات سیاسی میان این دو کشور واردات به روسیه توسط این کشور‌ها کاهش پیدا کرده است و در برخی از آن‌ها شاهد عدم صادرات حتی اندکی کالا به روسیه خواهیم بود.

  • کشور‌هایی که با روسیه برای صادرات کالا تعامل دارند

باتوجه‌ به بررسی‌ های صورت‌ گرفته، کشور روسیه در صادرات کالا نقش بسیار کم‌ رنگی دارد. البته صادرات کالا از روسیه برای کالاهای نفت و گاز مقدار کمی نیست. بیشترین کشور‌هایی که با روسیه برای واردات کالا از آن در تعامل هستند شامل موارد زیر می‌شود:

  • بلاروس
  • قزاقستان
  • ارمنستان
  • قرقیزستان
  • تاجیکستان
  • مغولستان
  • ازبکستان
  • آذربایجان
  • مولداوی
  • گرجستان

دریافت اقامت کشور روسیه از طریق ثبت شرکت

یکی از مهم‌ ترین مزایایی که ثبت شرکت در روسیه برای سرمایه‌ گذاران خارجی به دنبال دارد، دریافت اقامت دائم این کشور است. همچنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که متقاضیان در صورت برخورداری از تمکن مالی کافی و ثبت شرکت در این کشور می‌توانند درخواست خود را در راستای دریافت ویزا و اقامت برای اعضای درجه یک خانواده خود به ثبت برسانند. دریافت اقامت دائم کشور روسیه به همین آسانی نیست و متقاضی باید از شرایط خاصی بهره‌مند باشد.

در مرحله اول باید دقت کرد که شرکت تأسیس شده به طور کامل سوددهی کافی داشته باشد. همچنین اموری که در شرکت موردنظر انجام می‌شوند نباید به ضرر اقتصاد کشور باشد. در چند سال ابتدایی ثبت شرکت به متقاضیان اقامت موقت ارائه می‌شود. درصورتی‌که تمام شرایط نام‌ برده‌ شده در بالا به‌درستی انجام شود، متقاضی در سال سوم می‌تواند برای تبدیل اقامت موقت به دائم اقدام کند.

دو سال پس از دریافت اقامت دائم کشور روسیه متقاضی می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند. یک نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کرد، پرداخت به‌موقع مالیات در راستای افزایش شانس خود برای دریافت اقامت و تابعیت کشور روسیه است

مزایای ثبت شرکت در کشور روسیه

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا هرساله سرمایه‌گذاران زیادی از نقاط مختلف دنیا اقدام به ثبت شرکت در روسیه از راه‌های مختلف می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤال بهتر است که یکبار به طور کامل با مزایای ثبت شرکت در کشور روسیه آشنا شوید. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مزایای ثبت شرکت در کشور روسیه را به طور کامل توضیح می‌دهد:

  • از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در کشور روسیه باید به دریافت اقامت و تابعیت این کشور اشاره کرد که در بالا به طور کامل درباره آن توضیحاتی را ارائه دادیم.
  • کشور روسیه شرایطی را فراهم آورده است تا سرمایه‌گذاران خارجی با ورود به این کشور و استفاده از سرمایه خود برای رشد اقتصادی این کشور به طور کاملاً رایگان از مراکز تحصیلی آن استفاده کنند.
  • امکانات رفاهی فراوان در کشور روسیه از دیگر مزایای مهاجرت سرمایه‌گذاران به این کشور است. در واقع سرمایه‌گذاری در روسیه از طریق ثبت شرکت این امکان را فراهم می‌آورد تا متقاضیان به طور رایگان از تمام امکانات رفاهی این کشور بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.
  • اقتصاد کشور روسیه بسیار قدرتمند است؛ به همین دلیل با سرمایه‌گذاری در آن می‌توان انتظار سوددهی عالی در شرکت را داشت. البته همان‌طور که در بخشی از مقاله به آن اشاره کردیم، اقتصاد روسیه پس از جنگ با اوکراین کمی آسیب‌دیده است.

دیگر مزایایی که باید بدانید

  • کشور روسیه با ایران روابط اقتصادی قوی از طریق واردات و صادرات دارد؛ به همین دلیل می‌توان به‌آسانی برخلاف دیگر کشور‌های دنیا از طریق ثبت شرکت، با روسیه وارد روابط اقتصادی شد.
  • نرخ مالیات در کشور روسیه برای کسانی که از طریق ثبت شرکت به سرمایه‌گذاری در آن می‌پردازند مقدار بسیار معقولی است.
  • با ثبت شرکت در روسیه می‌توان انتظار داشت که بهترین نیروهای کار برای اشتغال در شرکت تأسیس شده وجود دارند.
  • قوانین گمرکی همچون ترخیص بار در کشور روسیه بسیار استاندارد و بدون سخت‌ گیری‌ های بی‌ معنی هستند که یک مزیت برای شرکت‌های ثبت شده در روسیه به‌حساب می‌آید.
ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش

یکی از راه های گسترش کسب و کار فعالیت در کشورهای دیگر می باشد.

سخن آخر

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور روسیه، ثبت شرکت در آن است. ثبت شرکت در روسیه از راه‌های متفاوتی ممکن است. انواع شرکت‌های قابل ثبت در روسیه شامل شرکت سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت زیرمجموعه و غیره می‌شود. شرایط ثبت شرکت در هر یک از موارد نام‌برده‌شده با یکدیگر متفاوت است. در واقع برای ثبت هر نوع شرکتی در روسیه به یک میزان تمکن مالی و تعداد مشخصی سهام‌دار نیاز است.

ثبت شرکت در کشور روسیه مزایای بسیار زیادی را برای مدیران شرکت‌ها به دنبال دارد که مهم‌ترین آن دریافت اقامت دائم این کشور است. در واقع می‌توان انتظار داشت که با ثبت شرکت در روسیه پس از سه سال اقامت دائم این کشور و پس از پنج سال تابعیت آن را دریافت کرد. در این راستا شرکت موردنظر باید قوانین موجود را همچون پرداخت به‌موقع مالیات رعایت کرده باشد و به سودهی عالی برسد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
کدام کشورها با روسیه برای واردات کالا تعامل دارند؟
چین- ترکیه- بریتانیا- آلمان- ایالات متحده- بلاروس- قزاقستان- لهستان- هلند- ژاپن
در شرکت های روسی مالیات ها چند درصد میباشند؟
در کشور روسیه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ ۱۸ درصد است. بااین‌حال می‌توان برای پرداخت این نوع مالیات از نرخ‌های کاهش‌یافته ۱۰ درصد و صفر درصد نیز استفاده کرد که شرایط خاصی دارد. مالیات‌بردرآمد شرکت‌های روسیه با نرخ استاندارد ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.
ثبت شرکت در کشور روسیه چه مزایایی دارد؟
دریافت اقامت و تابعیت این کشور -رشد اقتصادی این کشور -امکانات رفاهی فراوان -اقتصاد قدرتمند کشور روسیه – روابط اقتصادی قوی از طریق واردات و صادرات -نرخ مالیات معقول -داشتن بهترین نیروهای کار -قوانین گمرکی استاندارد
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای