پایتخت کشور آلمان، شهر برلین می باشد؛ که در شمال شرق این کشور واقع شده است. برلین بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور آلمان و در کل اتحادیه اروپا، دومین شهر از این لحاظ می باشد. ما در این بخش به معرفی ایالت برلین آلمان پرداخته ایم، پس تا انتها همراه ما باشید تا درباره برلین آلمان اطلاعات کافی به دست آورید.

برلین یک شهر ایالتی نیز می باشد، یعنی یکی از ایالت های شانزده گانه آلمان است. برلین از نظر تاریخی نیز در آلمان اهمیت بسیار زیادی دارد. یک سوم شهر برلین را جنگل ها، پارک ها، باغ ها و رود ها تشکیل داده است. اسناد اولیه به جا مانده از قرن سیزدهم میلادی نشان دهنده این است که این شهر از مراکز مهم راه های اصلی تجارت در اروپا بوده است.

در حال حاضر برلین، مرکز دولت فدرال آلمان است. همچنین این شهر بزرگ مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان است و به خاطر تقسیم آن به 2 بخش برلین غربی و شرقی در گذشته، محیط شهری متنوعی نیز دارد.

لازم به ذکر است شهر برلین یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان از سراسر دنیا می باشد. تحصیلات در این شهر سطح بسیار بالا و هزینه بسیار اندک دارد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اقتصاد شهر برلین آلمان

از 3.6 میلیون جمعیت این شهر حدود 50 درصد آنها در مراکز مرتبط به صنایع مختلف مشغول به کار هستند. حدود 15 درصد مشاغل آزاد دارند، 13 درصد در صنعت و 12 درصد مشغول به کار در مشاغل دولتی هستند.

مهندسی سیستم های الکتریکی از بخش های صنعتی بزرگ این شهر است که حدود 5 درصد از نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

صنعت مکانیک و خودرو سازی هم از دیگر صنایع بزرگ در این شهر است. از دیگر صنایع مهم شهر برلین می توان به صنایع شیمی، مواد غذایی، عمران، ساخت و ساز، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، محیط زیست، هتل داری، و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

فرهنگ مردم شهر برلین آلمان

شهر برلین هر ساله میزبان یکی از مهمترین رویدادهای سینمای جهان به نام جشنواره بین المللی فیلم برلین است.

همچنین این شهر از جذاب ترین شهرهای جهان برای شب زنده داری است. امروزه مناطق شرقی شهر برای تفریح های شبانه شهرت زیادی دارند.

دانشگاه های شهر برلین آلمان

دانشگاه های شهر برلین آلمان

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین از دانشگاه های تحقیقاتی این شهر می باشد. این دانشگاه معتبر به دلیل تحقیقات در موضوعات مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی جزو برترین دانشگاه های برلین معرفی شده است. این دانشگاه در سال 1947 در شهر برلین تاسیس شد.

دانشگاه برلین به جز هزینه های ضروری و لازم تحصیلی هیچ هزینه ی اضافی دیگری از دانشجویان خود نمی گیرد.

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin) یکی از دانشگاه های رده بالای ایالت برلین آلمان می باشد که در سال 1811 تاسیس شد. این دانشگاه بزرگ توانسته در زمان فعالیت خود دانشگاه های زیادی در آلمان و اتحادیه اروپا را تحت تاثیر خود قرار دهد و افراد سرشناس و نخبه زیادی را به جامعه علمی معرفی کند.

دانشجویان این دانشگاه نه تنها هیچ هزینه ای برای تحصیل در دانشگاه هومبولت پرداخت نمی کنند، بلکه دانشگاه کمک هزینه های دانشجویی زیادی را به افرادی که آنجا مشغول به تحصیل هستند ارائه می دهد.

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین از معتبر ترین دانشگاه های جهان است. حوزه فعالیت این دانشگاه در زمینه های علوم مهندسی است که در راستای آن اعتبار و جایگاه جهانی بسیار خوبی دریافت کرده است. طبق آخرین آمار پذیرش دانشجو در این دانشگاه از دیگر دانشگاه های آلمان به خصوص دانشگاه های برلین بیشتر است. دانشگاه فنی برلین افراد معروف و نخبه زیادی را به جامعه علمی جهان معرفی کرده است.

مقاله پیشنهادی:  معرفی شهر مونیخ آلمان

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مازیار حسینی
1 سال قبل

من در حال حاضر ساکن برلین هستم و ممنون از تیم خوب هرمس اپلای که تا اینجا کنارم بودن و ممنون بابت زحمات زیادی که کشیدین .

کارشناس هرمس
پاسخ به  مازیار حسینی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
باعث افتخار ماست که کلاینت های موفقی مثل شما داریم .