کار-در-استرالیا-برای-مهندسین-برق-و-قدرت

کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم. با رشد چشمگیر توسعه شهری و صنعتی در استرالیا در سال‌های اخیر، این کشور فرصت‌های شغلی فراوانی را برای فارغ‌ التحصیلان رشته‌های مهندسی ازجمله مهندسین برق و قدرت فراهم‌ آورده است. شمار فرصت‌های شغلی و کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت از سال ۲۰۱۵ تاکنون همواره رو به افزایش بوده است. پیش‌ بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۰۰۰ کار در استرالیا در حوزه برق و قدرت ایجاد شود. درصد بالایی از این فرصت‌ های شغلی در بخش‌های تولید و فناوری پدیدار‌خواهد شد. علت این امر آن است که تولیدکنندگان استرالیایی گرایش زیادی به تولید کالای نوآورانه و تخصصی پیدا کرده‌اند. ضمناً اهمیت حوزه‌هایی چون رباتیک، پهپادها، فناوری‌های پزشکی، خودروهای برقی و وسایل برقی مدرن (مانند پنل‌های خورشیدی و باتری‌های ذخیره انرژی) در استرالیا بسیار بالا رفته است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

وظایف مهندسین برق و قدرت در استرالیا

مسئولیت مهندسین برق و قدرت آن است که فرایند تولید، نصب، عملکرد و تعمیرات تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌هایی را طراحی کنند، توسعه دهند و بر آن‌ها نظارت داشته باشند. تجهیزات، سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که مهندسین برق و قدرت با آن‌ها سروکار دارند با تولید، توزیع، استفاده و کنترل نیروی برق مرتبط‌ اند.

وظایف مهندسین برق و قدرت عبارت‌اند از:

  • ✔ طراحی نیروگاه‌های برق و تجهیزات تولید برق و برنامه‌ریزی برای آن‌ها.
  • ✔ تعیین نوع و چیدمان مدارها، ترانسفورماتورها، مدارشکن‌ها، خطوط انتقال و دیگر تجهیزات.
  • ✔ طراحی محصولاتی چون موتورها، اجزا، تجهیزات و وسایل برقی.
  • ✔ بررسی مشخصات، ترسیم‌ها، استانداردها و مقررات مرتبط با تجهیزات و استفاده نیروی برق.
  • ✔ سازمان‌دهی و مدیریت منابع مورد استفاده برای تأمین اجزا، دستگاه‌ها، وسایل و تجهیزات برقی.
  • ✔ تعیین برنامه زمانی تحویل و نصب دستگاه‌ها، صفحه‌کلیدها، کابل‌ها و رابط‌ها.
  • ✔ نظارت بر بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه‌های برق، سیستم‌های انتقال و توزیع و کارخانه‌های صنعتی.
  • ✔ طراحی و نصب تجهیزات کنترل و علامت‌دهی برای جاده‌ها، ریل‌ها و مسیرهای هوایی.
  • ✔ تحقیق در زمینه‌هایی مانند سیستم‌های تولید و انتقال نیرو، ترانسفورماتورها، صفحه کلیدها، موتورهای برق، سیستم‌های دورسنجی و کنترل.

وضعیت شغلی مهندسین برق و قدرت در استرالیا

شمار مهندسین برق و قدرت در استرالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۲۶۸۰۰ نفر اعلام شد. همچنین تعداد این مهندسین:

  • ✔ در۵ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته .
  • ✔ به ‌احتمال‌ زیاد در پنج سال آینده باز هم بالاتر خواهد رفت.
  • ✔ تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۹۹۰۰ نفر خواهد رسید.

در ادامه وضعیت شاغلان این حرفه را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • اندازه آماری: شمار مهندسین برق و قدرت در استرالیا بسیار بالا است.
  • موقعیت جغرافیایی: کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت در نواحی جغرافیایی گوناگون وجود دارد.
  • صنایع: بیشتر مهندسین برق و قدرت در بخش‌های خدماتی حرفه‌ای، علمی، فنی، و نیز در حوزه‌های برق، گاز، خدمات آب و فاضلاب و شرکت‌های تولیدی مشغول‌ هستند.
  • تمام‌وقت/پاره‌وقت: بیشتر مهندسین برق و قدرت (۹۱% آن‌ها) به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار هستند. این رقم از میانگین ۶۶% افراد مشغول در مشاغل تمام‌ وقت دیگر حوزه‌های حرفه‌ای بیشتر است.
  • ساعات کاری: مهندسین برق و قدرت به‌طور میانگین ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند.
  • سن: سن میانگین مهندسین برق ۳۹ سال است.
  • جنسیت: تنها ۷% مهندسین برق و قدرت در استرالیا خانم هستند (در مقایسه با میانگین ۴۸% برای همه مشاغل).

راهنمای تحصیل مهندسی برق و قدرت

هزینه تحصیل در رشته مهندسی برق و قدرت در استرالیا چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار استرالیا برای هر سال است. البته طول دوره تأثیر بسیاری بر هزینه تحصیل دارد. هزینه کل دوره کارشناسی در استرالیا به‌طور میانگین ۱۴۰۰۰۰ دلار استرالیا خواهد بود. این هزینه بسته به دانشگاه یا آموزشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

البته این شرایط برای کسانی که مدرکشان را خارج از کشور استرالیا دریافت کرده‌اند متفاوت است. آن‌ها می‌توانند مدرکی که از کشور خود دریافت کرده‌اند را به سازمان‌های مربوطه در کشور استرالیا ارائه دهند و در صورت امکان آن را معادل‌ سازی کنند.

دانش موردنیاز کار در استرالیا

  • مهندسی و تکنولوژی: استفاده از اصول و قواعد مهندسی، علم و تکنولوژی برای طراحی کالا و خدمات.
  • رایانه و الکترونیک: شناخت تخته‌مدارها، پردازنده‌ها، تراشه‌ها، تجهیزات الکترونیک، سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتری و کاربردهای آن‌ و برنامه‌نویسی.
  • طراحی فنی: طراحی تکنیک، ابزار و قواعد ساخت برنامه، نقشه، ترسیم و مدل فنی.
  • ریاضی: حساب، جبر، هندسه، محاسبات یا آمار.
  • فیزیک: آشنایی با قوانین فیزیک و ماده، حرکت و انرژی و چگونگی ارتباط آن‌ها در فضا و زمان.

دانش موردنیاز کار در استرالیا

مهارت‌ های موردنیاز کار در استرالیا

  • درک مطلب: توانایی خواندن اطلاعات مرتبط با حوزه کاری.
  • گوش دادن: توانایی گوش دادن مؤثر به دیگران و عدم قطع کردن صحبت آن‌ها و پرسیدن پرسش‌های مناسب.
  • تفکر انتقادی: اندیشیدن درباره مزایا و معایب راه‌حل‌های گوناگون برای حل یک مسئله.
  • ریاضی: استفاده از قوانین ریاضی برای حل مسئله.
  • نگارش: نوشتن دستورالعمل و یادداشت به‌طور صحیح برای همکاران یا کارفرمایان.

صلاحیت‌ های لازم جهت کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

برای فعالیت به‌عنوان مهندس برق در کشور استرالیا، حداقل مدرک موردنیاز مدرک کارشناسی مهندسی برق یا یکی از رشته‌های نزدیک به این رشته است. مدارک ارشد و دکتری نیز برای یافتن شغل و درآمد بهتر مؤثر هستند. ضمناً میانگین نمره آیلتس شما باید ۵/۶ باشد و نمره هیچ از یک مهارت‌های شما نباید کمتر از شش بوده باشد.

دریافت اقامت دائم

نخستین گام برای دریافت اقامت دائم آن است که شما در ارزیابی مهارت‌های مهاجرتی‌ خود امتیاز خوبی را کسب نمایید. سازمان ارزیابی مهارتی که در استرالیا وظیفه ارزیابی مهارت مهندسین برق و قدرت را بر عهده داردEngineers Australia  نام دارد. شما پس از تکمیل دوره کارشناسی خود می‌بایست نام خود را در این سازمان ثبت کرده و به‌صورت آنلاین برای ارزیابی مهارت‌های خود اقدام نمایید. سپس در این وب‌سایت مشخصاتتان را وارد می‌کنید، مواردی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی، صلاحیت‌ها، مدارک و نیز مدارک زبان. ارائه سابقه کاری به‌منظور ارزیابی مهارتی مهندسین برق و قدرت ضرورت ندارد. هزینه ارزیابی مهارت نیز 300 دلار استرالیا خواهد بود.

پس از دریافت کارنامه ارزیابی مهارت (Skills Assessment) و تأیید شدن، می‌توانید برای دریافت یکی از ویزاهای Skilled Independent Visa 189 و Skilled Nominated Visa 190 اقدام نمایید.

درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

مهندسین برق و قدرت در استرالیا سالانه به‌طور میانگین ۹۲۸۰۰ دلار استرالیا درآمد دارند. درآمد مهندسین این حوزه از ۵۰۱۰۰ دلار استرالیا (پایین‌ ترین میزان درآمد) تا ۱۴۰۰۰۰ دلار استرالیا (بالاترین میزان درآمد) متغیر است.

ارقام اعلام شده مقادیر میانگین سالانه بوده و همه مزایای مسکن، حمل‌ ونقل و غیره را در برمی‌گیرند. تفاوت درآمد در میان مهندسین برق و قدرت به عوامل بسیاری چون سابقه کاری، مهارت، جنسیت یا موقعیت جغرافیایی بستگی دارد.

اطلاعات آماری درآمد کار دراسترالیا برای مهندسین برق و قدرت

بازه درآمدی: درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت از ۵۰۱۰۰ دلار استرالیا در سال (درآمد حداقل) تا ۱۴۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال (درآمد حداکثر) متغیر است.

درآمد میانه: درآمد میانه مهندسی برق در استرالیا ۸۵۳۰۰ دلار استرالیا در سال است. یعنی نیمی از (۵۰%) کسانی که به‌عنوان مهندس برق در این کشور فعالیت می‌کنند کمتر از ۸۵۳۰۰ دلار استرالیا در سال حقوق می‌گیرند و نیمی دیگر بیش از آن. میانه نشان‌گر مقدار وسط حقوق است. عموماً حقوق ایده‌آل آن است که در سمت راست مقدار میانه قرار داشته باشد.

صدک ها: دو مقداری که با مقدار میانه ارتباط نزدیکی دارند، صدک های ۲۵ام و ۷۵ام (چارک‌های اول و سوم) هستند. با توجه به نمودار توزیع درآمد مهندسین برق استرالیا می‌توان گفت که ۲۵% آن‌ها کمتر از ۶۰۹۰۰ دلار استرالیا در سال و مابقی بیش از این رقم درآمد دارند. همچنین ۷۵% مهندسین برق و قدرت استرالیا کمتر از ۱۰۴۰۰۰ دلار استرالیا در سال و مابقی بیش از آن حقوق می‌گیرند.

تأثیر سابقه کاری بر درآمد

سابقه کاری مهم‌ترین عاملی است که بر درآمد مهندسین برق و قدرت تأثیر می‌گذارد. طبیعتاً سابقه کاری بیشتر درآمد بیشتری را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. ارقام مربوط به ارتباط سابقه کار در استرالیا و درآمد مهندسین برق و قدرت در استرالیا از این ‌قرار است:

  • ✔ مهندسین برق با سابقه کمتر از دو سال سالانه حدود ۵۸۲۰۰ دلار استرالیا درآمد کسب می‌کنند.
  • ✔ مهندسین برق با سابقه بین دو تا پنج سال سالانه حدود ۷۳۵۰۰ دلار استرالیا درآمد دارند.
  • ✔ مهندسین برق با سابقه بین پنج تا ده سال ۹۶۹۰۰ دلار استرالیا در سال حقوق می‌گیرند.
  • ✔ افرادی که بین ده تا پانزده سال سابقه دارند، ۱۱۴۰۰۰ دلار استرالیا در سال کسب می‌کنند.
  • ✔ افرادی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه دارند ۱۲۶۰۰۰ دلار استرالیا در سال حقوق دارند.
  • ✔ کسانی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند به‌طور میانگین ۱۳۴۰۰۰ دلار استرالیا در سال درآمد دارند.

تأثیر سطح تحصیلات بر درآمد

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر درآمد در این حوزه، سطح تحصیلات است. در این بخش دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • ✔ میانگین درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت با مدرک کارشناسی برابر با ۷۵۳۰۰ دلار استرالیا است.
  • ✔ میانگین درآمد مهندسین برق و قدرت در استرالیا با مدرک کارشناسی ارشد ۱۱۵۰۰۰ دلار استرالیا است که این مقدار در مقایسه با درآمد افراد دارای مدرک کارشناسی ۵۳% بیشتر است.

تأثیر جنسیت بر درآمد

گرچه جنسیت قاعدتاً نباید تأثیری بر درآمد مهندسین برق و قدرت در استرالیا داشته باشد، اما واقعیت این‌گونه نیست. مردان در حوزه مهندسی برق (با حقوق سالانه ۹۴۹۰۰ دلار استرالیا) به‌طور میانگین ۵% بیشتر از زنان (با حقوق سالانه ۹۰۴۰۰ دلار استرالیا) درآمد دارند.

افزایش درآمد سالانه کار در استرالیا

مهندسین برق و قدرت در استرالیا به‌طور میانگین هر ۱۷ ماه ۱۱% افزایش درآمد خواهند داشت. این رقم در مقایسه با رقم میانگین افزایش درآمد همه مشاغل در این کشور که برابر با ۸% در ۱۶ ماه است، رقم مناسبی به شمار می‌رود.

پاداش کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

معمولاً چندان پاداش و کارانه‌ای برای مهندسین برق و قدرت در نظر گرفته نمی‌شود. چراکه این افراد دخالت مستقیمی در جذب عایدی ندارند. البته این امر استثناهایی نیز دارد.

در یک نظرسنجی، ۴۸% مهندسین برق و قدرت در استرالیا اعلام کردند که طی سال گذشته هیچ پاداش یا کارانه‌ای دریافت نکرده‌اند. ۵۲% نیز بیان کردند که دست‌کم یک بار در سال گذشته نوعی پاداش نقدی دریافت کرده‌اند. مبلغ این پاداش‌های دریافتی به‌طور میانگین ۴ تا ۵ درصد حقوق سالانه این افراد بوده است.

دستمزد ساعتی کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

یک مهندس برق و قدرت در استرالیا به‌طور میانگین هر ساعت ۴۵ دلار استرالیا دستمزد دریافت می‌کند. این مبلغ از دستمزد ساعتی همه مشاغل مهندسی که برابر با ۳۷ دلار استرالیا در ساعت می‌باشد مبلغ خوبی است.

دستمزد ساعتی کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

مقایسه درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت با دیگر مشاغل

مهندسین برق و قدرت در استرالیا به‌طور میانگین سالانه ۹۲۸۰۰ دلار استرالیا درآمد دارند. درحالی‌که میانگین درآمد همه مشاغل در استرالیا برابر با ۹۰۸۰۰ دلار استرالیا است. یعنی میانگین درآمد مهندسین برق و قدرت در این کشور از میانگین درآمد همه مشاغل بالاتر می‌باشد.

میانگین درآمد همه مشاغل مهندسی در کشور استرالیا برابر با ۷۶۶۰۰ دلار استرالیا است. پس نتیجه می‌گیریم که میانگین درآمد مهندسین برق و قدرت در استرالیا با اختلاف چشمگیری (به اندازه ۲۱%) از میانگین درآمد همه حوزه‌های مهندسی در این کشور بالاتر می‌باشد.

مقایسه درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت با دیگر مشاغل

مقایسه درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت و دیگر حوزه‌ های مهندسی

در جدول زیر، میانگین درآمد مهندسین برق و قدرت (۹۲۸۰۰ دلار) با برخی از مهم‌ ترین مشاغل حوزه مهندسی مقایسه شده است.

رشته مهندسی میانگین درآمد درآمد مهندسی برق از آن…
مهندس آکوستیک 80,600 AUD ۱۳% بیشتر است
مهندس اتوماسیون 89,300 AUD ۴% بیشتر است
مهندس پشتیبان سیستم آویانیک 79,200 AUD ۱۵% بیشتر است
مهندس بیوشیمی 73,600 AUD ۲۱% بیشتر است
مهندس پخش 79,100 AUD ۱۵% بیشتر است
مهندس سرامیک 73,100 AUD ۲۱% بیشتر است
مهندس عمران 83,700 AUD ۱۰% بیشتر است
مهندس ارتباطات 88,500 AUD ۵% بیشتر است
مهندس پایش وضعیت 68,100 AUD ۲۷% بیشتر است
مهندس انرژی 85,400 AUD ۸% بیشتر است
مهندس محیط‌زیست 77,800 AUD ۱۶% بیشتر است
مهندس تجهیزات 73,400 AUD ۲۱% بیشتر است
مهندس نما 77,700 AUD ۱۶% بیشتر است
مهندس میدان 85,900 AUD ۷% بیشتر است
مهندس ژنتیک 90,600 AUD ۲% بیشتر است
مهندس زمین 82,900 AUD ۱۱% بیشتر است
مهندس بزرگراه 85,600 AUD ۸% بیشتر است
مهندس سیستم‌های تصفیه، تهویه و گرما 92,600 AUD برابر
مهندس صنایع 76,800 AUD ۱۷% بیشتر است
مهندس ابزار 82,100 AUD ۱۱% بیشتر است
مهندس ابزار دقیق 86,000 AUD

۷% بیشتر است

مهندس حمل‌ونقل هوایی 92,300 AUD ۱% بیشتر است
مهندس لوکوموتیو 78,800 AUD ۱۵% بیشتر است
مهندس دریا 84,500 AUD ۹% بیشتر است
مهندس مواد 83,400 AUD ۱۰% بیشتر است
مهندس مکانیک 91,800 AUD ۱% بیشتر است
مهندس معدن 80,700 AUD ۱۳% بیشتر است
مهندس نفت و پتروشیمی 88,400 AUD ۵% بیشتر است
مهندس اپتیک 83,400 AUD ۱۰% بیشتر است
مهندس راه‌آهن 79,700 AUD ۱۴% بیشتر است
مهندس رباتیک 93,200 AUD برابر
مهندس ایمنی 80,100 AUD ۱۴% بیشتر است
مهندس انرژی خورشیدی 89,800 AUD ۳% بیشتر است
مهندس سازه 81,600 AUD ۱۲% بیشتر است
مهندس فاضلاب 85,400 AUD

۸% بیشتر است

درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت در شهرهای مختلف

در این بخش سطح درآمد مهندسین برق و قدرت در شهرهای مختلف استرالیا بررسی‌ شده است که به شرح زیر است:

شهر

درآمد میانگین
آدلاید 94,800 AUD
بریزبین 96,800 AUD
کانبرا- کوئین بیان 89,000 AUD
گلد کوست- تویید 89,200 AUD
گاسفورد 79,900 AUD
ملبورن 103,000 AUD
نیوکاسل 90,800 AUD
پرث 91,100 AUD
سان شاین کوست 86,900 AUD
سیدنی 98,600 AUD
ولونگونگ

80,100 AUD

هزینه‌ های زندگی کار در استرالیا برای مهندسین برق و قدرت

استرالیا شانزدهمین کشور گران دنیا برای زندگی است. برای آنکه بهتر بتوانید هزینه‌های آن را مقایسه کنید، خوب است بدانید که ایالات‌متحده در رتبه ۲۱ گران‌ترین کشورها و بریتانیا در رتبه ۳۳ قرار دارند. پس زندگی در استرالیا مطمئناً ارزان نیست. اما چندی است که برخی از شهرهای این کشور از نظر رتبه گرانی نزول داشته‌اند. این برای مهاجران جدید خبر خوبی است.

در حال حاضر گران‌ترین شهر استرالیا یعنی سیدنی در رتبه ۱۵ گران‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد. شهرهای ملبورن در رتبه ۲۹، پرث رتبه ۱۰۴، کانبرا رتبه ۱۱۸ و بریزبین در رتبه ۱۲۶ قرار دارند.

مخارج زندگی (بدون محاسبه اجاره‌بهای آپارتمان) در سه شهر پرطرفدار و گران استرالیا و مقایسه آن با درآمد ماهانه مهندسین برق را در جداول زیر مشاهده می‌کنید.

کل هزینه‌های زندگی در سیدنی هزینه میانگین میانگین درآمد ماهانه مهندسین  برق و قدرت
یک نفر در ماه (بدون اجاره‌بها) ۱۴۳۲ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
خانواده چهارنفره در ماه (بدون اجاره‌بها) ۵۱۸۵ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
پایه هزینه آب، برق، گاز، اینترنت و … (آپارتمان ۸۵ متری) ۱۹۸ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا

 

کل هزینه‌های زندگی در ملبورن هزینه میانگین میانگین درآمد ماهانه مهندسین برق و قدرت
یک نفر در ماه (بدون اجاره‌بها) ۱۴۳۲ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
خانواده چهارنفره در ماه (بدون اجاره‌بها) ۵۱۸۵ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
پایه هزینه آب، برق، گاز، اینترنت و … (آپارتمان ۸۵ متری) ۲۱۰ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا

 

کل هزینه‌های زندگی در پرث هزینه میانگین میانگین درآمد ماهانه مهندسین برق و قدرت
یک نفر در ماه (بدون اجاره‌بها) ۱۳۰۲ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
خانواده چهارنفره در ماه (بدون اجاره‌بها) ۴۶۴۰ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا
پایه هزینه آب، برق، گاز، اینترنت و … (آپارتمان ۸۵ متری) ۲۲۱ دلار استرالیا ۷۷۳۰ دلار استرالیا

هزینه مسکن در استرالیا بسته به موقعیت جغرافیایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مثلاً قیمت میانه خرید خانه در سیدنی ۱۱۴۲۲۱۲ دلار استرالیا و در آدلاید ۵۴۲۹۴۷ دلار استرالیا است.

همچنین، اگر اصراری ندارید که حتماً در شهرهای بزرگ استرالیا زندگی کنید، می‌توانید مسکنی را با قیمت کمتر در شهرهای کوچک مانند Hobart تهیه کنید.

در مورد اجاره‌بها نیز موقعیت بسیار تأثیرگذار است. برای مثال اجاره‌ بهای یک آپارتمان یک‌ خوابه در سیدنی استرالیا به‌طور میانگین 2649 دلار استرالیا می‌باشد. اجاره خانه‌ای با همان اندازه و مشخصات در شهر کوچکی چون Hobart نصف این قیمت خواهد بود.

البته پرداخت این مبالغ برای مهندسین برق و قدرت با توجه به دریافت ماهانه‌ شان، حتی در شهرهای بزرگ نباید چندان دشوار باشد.

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور را دارید، بدون شک باید بدانید که مهاجرت کاری به استرالیا، یکی از متداول‌ترین شیوه‌های مهاجرتی به این کشور است.

سخن آخر

چندی است که بسیاری از متخصصان از سرتاسر نقاط دنیا استرالیا را به‌عنوان مقصد حرفه‌ای خود انتخاب می‌کنند. علت این امر آن است که استرالیا در سال‌ های اخیر تأکید زیادی بر رشد و توسعه زیرساخت‌های خود داشته است و بخش‌های صنعتی آن با سرعت چشمگیری گسترش یافته‌اند. ضمناً ازآنجایی‌که امروزه تقریباً همه حوزه‌های صنعتی به تخصص برق نیاز دارند، مهندسی برق به یکی از پرتقاضاترین تخصص‌ ها در این کشور تبدیل‌ شده است. درآمد مهندسین برق و قدرت در این کشور به‌ راحتی می‌تواند پاسخگوی یک زندگی بی‌ دغدغه حتی در شهرهای گران و بزرگ آن باشد. بنابراین کار در استرالیا در این حوزه، انتخاب بسیار خوبی است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا مهندسی برق و قدرت در استرالیا پرتقاضا است؟
بله. با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی‌های مدرن در جهان و تأکید دوچندان کشور استرالیا بر توسعه زیرساخت‌های مدرن خود، مطمئناً مهندسی برق و قدرت بسیار پرتقاضا خواهد بود. امروزه تقریباً در هر نهاد، سازمان یا کارخانه‌ای به چند مهندس برق نیاز دارند. چراکه سیستم‌های تولید و کنترل برق ضرورتاً در همه حوزه‌های صنعتی و حتی غیرصنعتی کاربرد خواهند داشت.
آیا مدارک ایران برای کار در استرالیا به‌عنوان مهندس برق اعتبار دارند؟
شما باید مدرک دانشگاهی‌تان را که از خارج از کشور استرالیا دریافت کرده‌اید، برای تأیید به سازمان تأیید صلاحیت کشور استرالیا (Overseas Qualification Unit) ارجاع دهید تا آن را معادل‌سازی کنند.
کدام شهرهای استرالیا برای مهندسین برق و قدرت پردرآمدترند؟
پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای مهندسین برق به ترتیب ملبورن، سیدنی، بریزبین و آدلاید هستند. اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در همان شهر محل کارتان زندگی کنید، هزینه زندگی در این شهر نیز بالاتر از دیگر نقاط استرالیا خواهد بود. همچنین باید تعداد فرصت‌های شغلی موجود در شهر موردنظرتان را در یک زمان معین بررسی کنید و تناسب آن موقعیت‌های شغلی را با توانایی‌ها و انگیزه‌ های خودتان بسنجید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای