تحصیل-دامپزشکی-در-استرالیا

تحصیل دامپزشکی در استرالیا+ بازارکار و درآمد

ما در این مقاله به بررسی تحصیل دامپزشکی در استرالیا می پردازیم. دامپزشکان زیادی در سال‌های اخیر به هدف دسترسی به شرایط مطلوب‌تر و افزایش سطح کیفی زندگی برای خود و خانواده‌شان و همچنین به منظور کسب درآمد بیشتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده‌اند. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای این افراد کشور استرالیا به شمار می‌رود. چرا که این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا در حوزه صنعت دامپروری است. به همین دلیل بازار کار مناسبی برای رشته‌های مربوط به این حوزه دارد. در استرالیا مثل خیلی از کشورهای دیگر مردم علاقه زیادی به نگهداری حیوانات خانگی دارند. علاوه بر این، دولت استرالیا توجه خاصی به دامپروری سیستماتیک از خود نشان می‌دهد و صنعت دامپروری سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور استرالیا را تشکیل می‌دهد.

 

جای تعجب نیست که بازار کار رشته دامپزشکی در استرالیا بسیار مطلوب بوده و طرفداران زیادی دارد. علاقمندان به تحصیل در رشته دامپزشکی و یا اشتغال در این رشته کشور استرالیا را انتخاب می‌کنند و سال به سال به تعداد متقاضیان نیز افزوده می‌شود. در این مقاله در کنار بررسی بازار کار دامپزشکی در استرالیا به بررسی مطالب دیگری همچون شرایط تحصیل در این کشور، درآمد دامپزشکان، بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دامپزشکی و مواردی از این قبیل پرداخته خواهد شد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا

متقاضیان تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید شرایط به خصوصی داشته باشند. این افراد باید قدرت سازماندهی و تصمیم‌گیری در لحظه را برای مواقع اورژانسی و حیاتی با کمترین میزان خطا داشته باشند. ضمن اینکه صبر و کنترل اعصاب از دیگر شرایط تحصیل در این رشته است. دامپزشکی شامل علوم و مطالعات دامپزشکی است و ورود به دانشگاه برای تحصیل در این رشته بسیار رقابتی برشمرده می‌شود. از آن جایی که ورود و شرکت در دوره‌های دامپزشکی ماهیت دشواری دارد، متقاضیان تحصیل دامپزشکی‌ در استرالیا می‌بایست علاقه و تعهد به درس را به اساتید دانشگاه نشان دهند.

به‌طورکلی برای دامپزشک شدن دو شرط اصلی وجود دارد و متقاضی تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید دو وظیفه اصلی را برای دامپزشک شدن در نظر بگیرد. اول اینکه دامپزشک باید بتواند آسیب‌های مربوط به حیوان و بیماری‌های حیوانات را بررسی و ارزیابی نماید تا بتواند بهترین تصمیم‌گیری را برای درمان احتمالی در نظر بگیرد. دوم اینکه بتواند برای درمان حیوانات با روش‌های مختلفی نظیر واکسن، رژیم‌های غذایی و موارد دیگر اقدام کند.

 

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا

متقاضیان تحصیل دامپزشکی در استرالیا می‌توانند پس از پایان تحصیلات کارشناسی برای هیئت مدیره جراحان دامپزشکی ثبت‌نام به عمل آورند. در صورت قبولی، این افراد به‌عنوان متخصص دامپزشک معرفی می‌شوند. فردی که به‌عنوان دامپزشک از یکی از دانشگاه‌های استرالیا فارغ‌التحصیل می‌شود به معنی آن است که قادر خواهد بود برای تشخیص، درمان و پیشگیری از انواع مشکلات جسمی و بهداشتی همه حیوانات اعم از خانگی، بومی، وحشی و غیر بومی اقدام نماید.

یک دامپزشک همچنین برای ورود به بازار کار دامپزشکی در استرالیا آموزش‌های لازم را برای تشخیص بیماری از طریق جمع‌آوری و بررسی مایعات بدن نظیر خون، ادرار و سایر موارد دیگر همچون بافت و مدفوع دیده‌اند. دامپزشکان می‌توانند با استفاده از طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های پزشکی مثل طب سوزنی، جراحی و واکسیناسیون حیوانات مختلف خود را درمان کنند.

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل دامپزشکی

همان‌طور که قبلا گفته شد، استرالیا به دلیل داشتن یک صنعت فعال در حوزه دامپروری اهمیت ویژه‌ای را برای دامپزشکی در نظر گرفته است. به‌طورکلی، هفت دانشگاه از دانشگاه‌های استرالیا مدرک دامپزشکی را برای متقاضیان تحصیل دامپزشکی در استرالیا ارائه می‌دهند که در این مقاله سه دانشگاه برتر برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا معرفی شده‌اند:

دانشگاه جیمز کوک (Townsville QLD)

یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل دامپروری دانشگاه جیمزکوک است. متقاضیان تحصیل دامپزشکی در استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی مهارت‌های لازم را جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها در طیف گسترده‌ای از حیوانات پیدا خواهند کرد. فرقی نمی‌کند که حیوان خانگی باشد یا دامی و یا در دسته آبزیان قرار گرفته باشد. متقاضیان تحصیل دامپزشکی در استرالیا در طول تحصیل در دانشگاه جیمزکوک به طور اساسی دانش بنیادی و همچنین مهارت‌های تخصصی دامپزشکی روستایی و غیر روستایی را کسب خواهند کرد.

مزایای تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه جیمزکوک

از مزایای تحصیل در دانشگاه جیمزکوک می‌توان به فرصت آموزش‌های واقعی اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند در مرکز دامپزشکی و فوریت‌های پزشکی که داخل محوطه دانشگاه واقع شده‌اند آموزش‌های خود را به صورت واقعی تجربه کنند. ضمن اینکه یک گاوداری مختص به دانشگاه جیمزکوک وجود دارد که دانشجویان به صورت مستقیم بر روی گاوها و محصولات تولید شده از آنها نظارت کامل دارند.

علاقمندان به تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه جیمزکوک، دو سال پایانی تحصیلات خود می‌‌توانند در مناطق روستایی و شهری به ویزیت بالینی حیوانات مختلف بپردازند. فارغ‌التحصیلان علوم دامپزشکی از دانشگاه جیمزکوک در سطح بین‌المللی به عنوان متخصصانی با چندین مهارت و صلاحیت‌های بالا که متعهد به سلامت و رفاه حیوانات هستند، شناخته می‌شوند. دوستداران تحصیل دامپزشکی در استرالیا بلافاصله پس از دریافت مدرک خود می‌توانند به عنوان دامپزشک فعالیت کنند.

بازار کار فارغ‌التحصیلان دامپزشکی‌ در استرالیا از دانشگاه جیمزکوک

بازار کار دامپزشکان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جیمزکوک به این صورت است که این افراد می‌توانند در انواع کلینیک‌های دامپزشکی، بیمارستان‌های دامپزشکی و امنیت زیستی، قرنطینه، بخش‌های کشاورزی، بهداشت عمومی، باغ وحش‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش مشغول به کار شوند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند تحقیقات خود را در زمینه مراقبت‌های بالینی، علوم حیوانات، داروسازی و زیست پزشکی ادامه دهند. لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان دامپزشکی‌ در استرالیا می‌توانند برای انجام بسیاری از تحقیقات و کسب تجربه بیشتر به نیوزلند و انگلستان نیز بروند.

 

هزینه و مدت زمان تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه جیمزکوک

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای همه دانشجویان بومی و غیر بومی حدود ۶۰۵۲۰ دلار استرالیا برآورد شده است. این مبلغ هزینه خدمات دانشجویی و امکانات رفاهی را پوشش نمی‌دهد. البته دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن می‌‌توانند از امکان دریافت بورسیه‌ها و کمک‌های مالی دانشگاه جیمز کوک بهره‌مند شوند.

مدت زمان تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه جیمز کوک پنج سال است و دانشجویان برای ورود و تحصیل در این رشته باید پیش‌نیازهایی نظیر زبان انگلیسی، ریاضیات، شیمی و زیست شناسی را پاس کرده باشند.

دانشگاه آدلاید (The University of Adelaide)

یکی دیگر از دانشگاه‌های استرالیا که برای تحصیل دامپزشکی مناسب‌‌ترین مکان محسوب می‌شود، دانشگاه آدلاید است. این دانشگاه دولتی در شهر آدلاید پایتخت ساحلی استرالیا قرار دارد. دانشگاه آدلاید توسط والتر واتسون هیوز درسی که یک خیرخواه و معدنکار مس است در سال ۱۸۷۴ تاسیس شد. ضمن اینکه دانشگاه آدلاید سومین دانشگاه قدیمی کشور استرالیا به شمار می‌رود. این موسسه آموزش عالی عضو گروه هشتم دانشگاه‌های برتر تحقیقاتی استرالیا به شمار می‌رود که دوره‌ها و رشته‌های خود را در پنج دانشکده مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی، هنر، علوم بهداشتی حرفه‌ها و دانشکده دامپزشکی ارائه می‌دهد.

رتبه‌بندی و شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید از نظر رتبه‌بندی در در رده ۱۲۰ جهانی قرار دارد. دوستداران تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای تحصیل به عنوان پزشک متخصص دام و حیوانات می‌توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند. برای شروع دوره‌های دامپزشکی، دانشجویان می‌توانند پس از اتمام دوره کارشناسی وارد این برنامه شوند. برای دانشجویان بین‌المللی که در کشورهای دیگری تحصیل کرده‌اند ارائه مدرک معادل می‌تواند آنها را واجد شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه آدلاید کند.

تحصیل دامپزشکی در استرالیا به علاقمندان این رشته علل، تشخیص و درمان بیماری‌های حیوانات اهلی از جمله گربه، اسب، نشخوارکنندگان، شترها، سگ‌ها، خوک‌ها و طیور را می‌آموزد. دانشجویان دامپزشکی در استرالیا همچنین با انواع داروهای حفاظتی و زیست محیطی و همچنین محیط حیات وحش آشنا می‌شوند.

ساختار تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه آدلاید

به‌طورکلی ساختار تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه آدلاید به این صورت است که دانشجویان دو سال اول برنامه آموزشی را با هدف توسعه مهارت‌های علمی و فنی مورد نیاز جهت تبدیل شدن به یک دامپزشک متخصص و حرفه‌ای می گذرانند. در سال آخر تحصیل، یک برنامه کارآموزی ساختار یافته توسط دانشجویان دنبال می‌شود که در آن آخرین مهارت‌های عملی دامپزشکی به این افراد آموزش داده می‌شود. در نهایت پس از پایان دوره، حدود ۲۷ هفته برنامه کارآموزی برای این دانشجویان وجود دارد که دانش خود را به صورت عملی و در خارج از دانشگاه به معرض نمایش بگذارند.

بازار کار و فرصت‌های شغلی دامپزشکی در استرالیا از دانشگاه آدلاید

بازار کار دامپزشکی در استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی به این شکل است که دانشجویان پس از پایان تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه آدلاید به محض دریافت دکترای دامپزشکی، اجازه کار در مراکز مختلف استرالیا را دریافت کرده و می‌‌توانند مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان همچنین می‌توانند تحصیلات خود را در زمینه دامپزشکی از طریق کارشناسی ارشد و یا دکتری ادامه دهند. این افراد همچنین می‌توانند برای دریافت تخصص بالینی به عنوان یک دستیار مشغول به کار شوند و به صورت تخصصی حیوانات مختلف را معاینه کنند. علاقمندان تحصیل دامپزشکی در استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در مشاغلی همچون دامپزشکی، جانورشناسی، متخصص باغ وحش و مواردی از این قبیل مشغول به کار شوند.

دانشگاه آدلاید دانشجویان رشته دامپزشکی را به اندازه کافی آماده و توانمند می‌کند تا بتوانند به صورت موفق در ارتباط با صنعت دامپروری انجام وظیفه کنند. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی همچنین می‌توانند به عنوان دامپزشک بالینی با انواع حیوانات کوچک و بزرگ کار کنند. این افراد می‌توانند در زمینه امنیت زیستی و ارائه برنامه‌هایی برای جلوگیری از نفوذ بیماری بین حیوانات فعالیت نمایند. فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در استرالیا یا در هر جای دیگری از دنیا می‌توانند به عنوان یک محقق در بخش‌های دولتی دانشگاهی، مشاوره، تخصص درباره انواع گونه‌های حیوانات نظیر اسب و حیوانات باغ وحش فعالیت کنند.

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه آدلاید ۶۵۰۰۰ دلار استرالیا در سال است. ضمن اینکه این برنامه را نمی‌توان در این دانشگاه به صورت پاره وقت مطالعه کرد.

دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)

دانشگاه کوئینزلند یکی از بهترین موسسات آموزش عالی استرالیا برای تدریس دامپزشکی در استرالیا است. این دانشگاه تلاش کرده تا از طریق ایجاد، انتقال، حفظ و استفاده از دانش و اطلاعات، برتری خود را نسبت به سایر موسسات آموزش عالی ثابت کند. طول عمر دانشگاه کوئینزلند بیش از یک قرن برآورد شده است. در تمام این مدت این دانشگاه با افراد برجسته و آموزش دیده فعالیت نموده تا بتواند دانش را برای ایجاد یک جهان بهتر به مردم و علاقمندان به تحصیل ارائه دهد.

دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)

تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه کوئینزلند به همراه کسب تجربیات عملی، سفرهای میدانی و بازدید از مکان های صنعتی است. این کارها به تقویت مهارت‌های یک دامپزشک و همچنین افزایش شانس اشتغال وی کمک می‌کند. دانشگاه کوئینزلند یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که دانشجویان کارشناسی ارشد اجازه شرکت در برنامه‌های کسب مدرک دوگانه یعنی کسب دو مدرک لیسانس همزمان را دارند. زمان برنامه‌های مدرک دوگانه نسبت به زمانی که فرد به طور جداگانه هر مدرک را کسب می‌کند نیز کوتاه‌تر است.

از نظر رتبه‌بندی نیز دانشگاه کوئینزلند در رده ۶۶ جهان قرار دارد. تحصیل دامپزشکی در استرالیا و در دانشگاه کوئینزلند فارغ‌التحصیلان را برای اشتغال در حوزه‌های مختلف دامپزشکی واجد شرایط کرده و آنها را دارای اعتبار بین‌المللی می‌کند. دانشجویان در طول تحصیل دامپزشکی در استرالیا با دانش اساسی و مهارت‌های عملی برای استفاده هرچه بهتر از مراقبت‌های پزشکی، تشخیصی و درمانی برای حیوانات آن هم در محوطه دانشگاه آشنا می‌شوند.

ساختار برنامه تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه کوئینزلند

برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی در دانشگاه کوئینزلند دانشجویان پنج سال را به تحصیل می‌پردازند. سه سال ابتدایی آموزش، دانشجویان با آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، تغذیه و رفتار حیوانات سالم شروع می‌شود. به علاوه، دانشجویان بیش از ۶۰۰ ساعت آموزش عملی را می گذرانند و در این ۶۰۰ ساعت با مهارت‌های نگهداری و پرورش حیوانات، آسیب شناسی و مهارت‌های تشخیصی آشنا می‌شوند.

دانشجویان دامپزشکی در استرالیا در سال چهارم تحصیل خود، دوره‌هایی در رابطه با پزشکی و جراحی گونه‌های مختلف حیوانات، چگونگی افزایش جمعیت آنها و بهداشت عمومی می‌گذرانند. به علاوه این موارد، دانشجویان دامپزشکی در استرالیا ۱۳۰ ساعت کار عملی بالینی را سپری می‌کنند. دانشجویان دامپزشکی در استرالیا در سال آخر تحصیل خود در دانشگاه کوئینزلند، دوره‌ای با مدت زمان ۱۴۰۰ ساعت آموزش بدون سخنرانی و کلاس می‌گذرانند. این افراد آموزش‌های خود را به صورت عملی و در مراکز سپری می‌کنند.

دانشجویان دامپزشکی در استرالیا و ترجیحا در دانشگاه کوئینزلند شایستگی‌های دیگری نظیر مهارت‌های بالینی و حرفه‌ای ضروری، ارتباطات، مهارت‌های تجاری و روش‌های توسعه دادن خود را نیز می‌آموزند.

بازار کار دامپزشکی در استرالیا پس از تحصیل در دانشگاه کوئینزلند

در رابطه با بازار کار این افراد باید گفت که دانشگاه کوئینزلند به هدف افزایش صلاحیت، اعتبار و آمادگی فارغ‌التحصیلان، از آنها می‌خواهد که در بیمارستان تخصصی حیوانات کوچک موسوم به (UQ Gatton) و بیمارستان تخصصی مربوط به اسب‌ها که در خارج از محدوده دانشگاه قرار دارند، شرکت کرده تا به جمع‌آوری هرچه بیشتر تجربه عملی بپردازند.

پس از پایان تحصیلات دامپزشکی در استرالیا، دامپزشک کاملا واجد شرایط اشتغال به عنوان پزشک عمومی در بخش‌های مختلف که با حیوانات سروکار دارند می‌شود. این افراد همچنین می‌توانند به انجام وظایف تحقیقاتی در دولت‌ها و دانشگاه‌ها مشغول شوند.

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای دانشجویان بومی، غیر بومی و دانشجویانی که از کشورهای مشترک المنافع متفاوت است. هزینه هر دوره تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای دانشجویان بومی و دانشجویان کشورهای مشترک‌المنافع در حدود ۱۰۰۰۰ دلار در سال برآورد شده است. برای دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های تحصیل دامپزشکی در استرالیا بسیار بیشتر بوده و بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در سال خواهد بود. البته دانشجویان دامپزشکی در استرالیا بهتر است جهت استعلام هزینه دوره‌ها و گزینه‌های پرداخت به سایت‌های مربوطه هر دانشگاه مراجعه نمایند‌. دانشجویان همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت حضوری به سایت آموزش دانشگاه موردنظر خود مراجعه کرده و به پرس‌وجو در رابطه به هزینه تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیل دامپزشکی در استرالیا وجود دار‌د. دانشجویان در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از این بورسیه‌ها و کمک‌های مالی بهره ببرند.

 

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا برای متخصصین دامپزشکی

رشته دامپزشکی در میان لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارد که کد این رشته (ANZSCO 234711) است. انجمن دامپزشکان یا همان سازمان ارزشیابی مدارک متخصصان، مدارک متقاضیان کار دامپزشکی در استرالیا را ارزشیابی و بررسی می‌کند. برهمین اساس خبر خوب برای متقاضیان کار دامپزشکی در استرالیا از سراسر جهان این است که فرصت کاریابی برای آنها در این کشور به خصوص افرادی که دارای تخصص و تجربه هستند وجود دارد. علاقمندان به کار دامپزشکی در استرالیا می‌توانند برای ارزشیابی مدارک خود الزامات مورد نیاز را به سازمان ارزشیابی مدارک و انجمن دامپزشکان ارائه دهند. این الزامات و شرایط شامل:

✔ ریز نمرات و سوابق تحصیلی به زبان اصلی و ترجمه آنها به زبان انگلیسی در صورت نیاز

✔ شرکت در آزمون تخصصی دامپزشکی استرالیا و ارائه ریزنمرات مربوط به آن

✔ ارائه دانشنامه به زبان اصلی و همچنین ترجمه شده به زبان انگلیسی

✔ گذراندن دوره‌های آموزشی کارورزی دامپزشکی و ارائه گواهی مربوط به آن

✔ ارائه مدارک و مستندات دال بر عضویت در انجمن دامپزشکی

✔ ارائه مدارک از سوابق شغلی از زمان فارغ التحصیلی تا به الان

✔ ارائه مدارک دال بر ثبت‌نام یا مجوز

✔ ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 و بالاتر، البته ارائه گواهی زبان انگلیسی که معادل آیلتس باشد، نظیر تافل (CLB) نیز قابل قبول است.

✔ متقاضیانی که قصد استفاده از فرصت اشتغال دامپزشکی در استرالیا را دارند باید در همه مهارت‌های آزمون آیلتس نظیر نوشتاری، خوانداری، مکالمه و شنیداری نمره ۷ را کسب کرده باشند.

✔ دامپزشکان نیز می‌بایست در آزمون معادل‌سازی شرکت کرده و مدرک تحصیلی خود را مطابق با استانداردهای کشور استرالیا معادل‌سازی نمایند.

دامپزشکی یکی از رشته‌های بسیار حساس در استرالیا و دیگر کشورهایی است که صنعت دامپروری از اهمیت ویژه‌ای برای آنها برخوردار می‌باشد. بنابراین فارغ‌التحصیلانی که قصد اشتغال در رشته دامپزشکی در استرالیا را دارند باید صلاحیت خود را برای این شغل ثابت کنند و این اثبات صلاحیت بدون موفقیت در آزمون معادل‌سازی مدرک امکان‌پذیر نخواهد بود.

علاقمندان به اشتغال در رشته دامپزشکی در استرالیا پس از موفقیت در آزمون معادل‌سازی مدارک دامپزشکی و همچنین شرکت در دوره‌های کوتاه مدت کارورزی در سیستم بهداشت و درمان کشور، از طرف نظام دامپزشکی استرالیا یک گواهی اجازه طبابت دریافت می‌کنند. متقاضیان اشتغال در رشته دامپزشکی در استرالیا می‌توانند با استفاده از این اجازه در هر کدام از کلینیک‌های دامپزشکی کشور استرالیا مشغول به کار شوند.

استخدام دامپزشک در استرالیا

همان‌طور که قبلا گفته شد جهت استخدام دامپزشک در استرالیا افرادی‌ که مدرک دامپزشکی خود را از سایر کشورهای جهان دریافت کرده‌اند، باید از مسیر معادل‌سازی مدرک عبور کنند. پس از دریافت اجازه طبابت افراد می‌توانند به کار دامپزشکی در استرالیا در مراکز مختلف و کلینیک‌های دامپزشکی مشغول شوند. ناگفته نماند که اشتغال دامپزشکی در استرالیا با دریافت یک اقامت کاری همراه خواهد بود که افراد می‌توانند خانواده خود را نیز با استفاده از همین اقامت کاری به استرالیا ببرند. افراد پس از مدت تعیین شده و همچنین کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای مربوط به دامپزشکی می‌توانند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. بنابراین متقاضیان کار دامپزشکی در استرالیا در صورتی که مدرک خود را از کشورهایی به غیر از نیوزلند، انگلستان، آفریقای جنوبی و آمریکا دریافت کرده‌اند باید فرایند معادل‌سازی را طی کنند.

خبر خوب اینکه فرایند معادل‌سازی مدرک دامپزشکی به سختی فرایند معادل‌سازی مدرک پزشکی در استرالیا نیست. البته روش دیگری برای متقاضیان کار در حرفه‌ دامپزشکی در استرالیا وجود دارد و آن هم مهاجرت از طریق احراز صلاحیت حرفه‌ای است. برای رسیدن به این هدف متقاضیان باید در امتحان ملی دامپزشکی استرالیا با عنوان (NVE) شرکت نمایند. پس از آن، فرد جهت ارزشیابی احراز صلاحیت حرفه‌ای از طریق (AVBC) اقدام می‌کند. نتیجه این ارزشیابی به دو صورت قابل قبول و غیر قابل قبول به متقاضی اطلاع داده می‌شود. متقاضی هم می‌بایست پاسخ ارزشیابی را بلافاصله به اداره مهاجرت ابلاغ نماید.

استخدام دامپزشک در استرالیا

(AVBC) انجمن بورد تخصصی دامپزشکان استرالیا است که در سال 1999 در ایالت ویکتوریا تاسیس شد. از همان سال، انجمن برد تخصصی دامپزشکان استرالیا مرجعی درون سازمانی برای ارائه قوانین مربوط به برد تخصصی دامپزشکان معرفی شده است. این انجمن برای بررسی و ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی کار دامپزشکی در استرالیا که قصد ورود به بازار کار این کشور را دارند مسئولیت دارد. بنابراین افرادی که در رشته دامپزشکی تحصیل کرده‌اند و قصد اشتغال و استخدام به عنوان دامپزشک در استرالیا را دارند برای رسیدن به این هدف در هر ایالتی از کشور استرالیا نیازمند این هستند که صلاحیت حرفه‌ای خود را در آن ایالت ثبت نمایند. ضمن اینکه هر ایالت استرالیا قوانین و استانداردهای مخصوص به خود را دارد که متقاضیان کار در رشته دامپزشکی در استرالیا باید از آنها تبعیت کنند.

بازار کار دامپزشکی در استرالیا

با توجه به گسترش صنعت دامپروری در کشور استرالیا و به خصوص در سال‌های اخیر نیاز این کشور به دامپزشک و متخصص در حوزه درمان نیز افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر رشته دامپزشکی در استرالیا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌ها به شمار می‌رود. البته دلایل متعددی برای افزایش نیاز کشورهایی نظیر استرالیا به دامپزشک می‌توان یافت. یکی از این دلایل را می‌توان در افزایش فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی در میان مردم جستجو کرد که همین باعث افزایش بازار کار دامپزشکی در استرالیا می‌شود. خانواده‌هایی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، انتظار دارند که دولت، دامپزشکانی را استخدام کند تا آنها بتوانند با کمک این افراد به نحو شایسته‌تری از حیوانات خود مراقبت کنند.

 

دلیل دوم افزایش فرصت‌های شغلی مربوط به دامپزشکی در استرالیا وجود دامپروری سیستماتیک و توجه کشور استرالیا به آن کشور است. استرالیا همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از صنعت دامپروری به طور علمی و اصولی به جهت تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم استفاده می‌کنند و به این صنعت توجه ویژه‌ای در این کشورها می‌شود. به همین جهت در همه مراکزی که به پرورش دام در کشور استرالیا می‌پردازند استفاده از خدمات دامپزشکی یکی از الزامات و ضروریات این کار در نظر گرفته شده است تا پرورش دام به این شکل با بالاترین کیفیت و با نظارت‌های ویژه صورت بگیرد.

با توجه به دلایل ذکر شده شرایط بازار کار دامپزشکی در استرالیا نسبت به سایر کشورهای جهان که توجه کمتری به صنعت دامپروری دارند بیشتر است. لذا فرصت‌های استخدام دامپزشک در استرالیا نیز به تبع این امر افزایش پیدا می‌کند. اشتغال به عنوان دامپزشک در استرالیا یکی از بهترین موقعیت‌ها برای مهاجرت کاری به شمار می‌رود.

یکی از مزایای اشتغال در رشته دامپزشکی در استرالیا امکان اخذ اقامت دائم این کشور است که هدف بیشتر علاقمندان به مهاجرت به شمار می‌رود. در ابتدای حضور دامپزشک در استرالیا ویزای همراه برای خانواده و فرزندان وی صادر می‌شود. ضمن اینکه رشته دامپزشکی در استرالیا هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد با داشتن شرایط مورد نیاز جهت کاریابی در این رشته می‌توانند اقدام کنند. البته برای اخذ ویزای کاری کشور استرالیا شرایط سنی در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که شرایط سنی کمتری دارند عملاً امتیاز بیشتری برای اخذ ویزای کار دریافت می‌کنند.

میزان درآمد و دستمزد دامپزشکی در استرالیا

رشته دامپزشکی در استرالیا و افرادی که به این رشته مشغول هستند، در دسته معتبرترین مشاغل به شمار می‌رود. دولت استرالیا و همچنین اغلب کشورها معمولاً برای حیوانات خانگی بیمه خدمات سلامت در نظر نمی‌گیرند و از این جهت مراقبت‌های مربوط به حیوانات خانگی به صورت آزاد محاسبه می‌شود و لذا درآمد دامپزشکان از این نظر بسیار پر سود خواهد بود. اما از طرف دیگر بخش عمده‌ای از درآمد دامپزشکان صرف تهیه مواد و امکانات موردنیاز برای مراقبت از حیوانات خانگی می‌شود. بنابراین هزینه‌هایی که یک دامپزشک دریافت می‌کند، در واقع حقوق خالص وی نیست.

 

داروهای انسانی توسط دولت استرالیا یارانه می‌گیرند و مردم استرالیا از بیمه خدمات درمانی سلامت بهره‌مند هستند. اما این امر در رابطه با حیوانات صدق نمی‌کند. مراقبت‌هایی که مربوط به دامپزشکی در استرالیا هستند یارانه نمی‌گیرند و لذا تمامی هزینه‌های آن را باید خود دامپزشک متقبل شود. لازم به ذکر است که تحصیل دامپزشکی در استرالیا نیز گران‌ترین دوره‌ها را در استرالیا دارد.

به‌طورکلی درآمد یک دامپزشک در استرالیا در سال چیزی معادل ۱۱۰ هزار دلار است. حقوق دامپزشکی در استرالیا از ۵۹۴۰۰ دلار تا ۱۶۶۰۰۰ دلار متغیر است. افرادی که در رشته دامپزشکی در استرالیا مشغول به کار هستند باید از این حقوق سالانه خود مسکن، حمل‌ونقل و سایر مزایا را نیز پرداخت کنند. البته حقوق دامپزشکی در استرالیا بر اساس فاکتورهایی نظیر تجربه، جنسیت، موقعیت مکانی و مهارت تغییر می‌کند.

شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا

مهاجرت دامپزشکان به استرالیا

استرالیا ازجمله کشورهایی است که طبیعت وحشی و گسترده آن موجب جذب مشاغل بی‌شمار برای رسیدگی به نیازهای بازار کار این کشور شده است.

سخن پایانی

دامپزشکی در استرالیا و بازار کار دامپزشکی در این کشور بسیار قابل توجه افرادی است که به دنبال مهاجرت به این کشور هستند. افراد می‌توانند با تحصیل دامپزشکی در استرالیا اقدام به اشتغال در کلینیک‌ها و مراکز مختلف ارائه خدمات درمانی به حیوانات نمایند و یا اینکه مدرک تحصیلی خود را معادل‌سازی کرده و برای استخدام به عنوان دامپزشک در استرالیا درخواست بدهند. دانشگاه‌های مختلفی دوره‌های مربوط به دامپزشکی، علوم دامپزشکی و دکتری دامپزشکی را ارائه می‌دهند که مهمترین آنها دانشگاه آدلاید، کوئینزلند و جیمز کوک هستند. رونق بازار کار دامپزشکی در استرالیا علل مختلفی دارد که یکی از آنها افزایش دامپروری سیستماتیک و همچنین افزایش نگهداری حیوانات خانگی در میان مردم استرالیا است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
درآمد دامپزشکی در استرالیا چقدر است؟
درآمد دامپزشکی در استرالیا با توجه به فاکتورهایی نظیر سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تجربه و مهارت متغیر بوده و میانگین درآمد سالانه دامپزشک در استرالیا بین ۵۶ تا ۱۶۶ هزار دلار استرالیا برآورد شده است
بازار کار دامپزشکی در استرالیا چگونه است؟
بازار کار دامپزشکی در استرالیا به دلیل افزایش صنعت دامپروری و همچنین نگهداری حیوانات خانگی بسیار داغ است. دولت به دلیل کمبود دامپزشک شرایطی را برای استخدام متقاضیان اشتغال در حوزه دامپزشکی در استرالیا فراهم نموده است.
بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا کدام هستند؟
تحصیل دامپزشکی در استرالیا با امکانات بسیار زیادی همراه است و هفت دانشگاه از میان دانشگاه‌های برتر استرالیا به ارائه دوره‌های مربوط به کارشناسی دامپزشکی و دکترای دامپزشکی می‌پردازند. دانشگاه‌هایی همچون کوئینزلند، آدلاید و جیمز کوک در دسته بهترین‌ها برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا هستند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرسده اسد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر اگه بچه ای تمام سالهای تحصیلش تا دیپلم شاگرد اول باشه امکان بورسیه شدن برای دامپزشکی دانشگاه های استرالیا را داره یا باید دامپزشکی عمومی را ایران بخونه بعد برای بورسیه تخصص یا کار برای استرالیا اقدام کنه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مرسده اسد
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه امکان پذیر نیست و بهتره که از دیپلم برای کارشناسی دامپزشکی از ایران اقدام نکنید .

شهاب
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
من دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی شیراز هستم ‌. میخواستم بدونم آیا امکان مهاجرت با یا بدون بورسیه رو دارم یا خیر ؟هزینه تحصیل چگونه هست و …

کارشناس هرمس
پاسخ به  شهاب
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای بورسیه در حال حاضر برای ایتالیا امکان اقدام وجود داره در خصوص استرالیا هم باید اطلاعات کاملتری از فایلتون داشته باشیم که بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم .

کادر هرمس اپلای