تحصیل هتلداری و توریسم در آلمان

شرایط، هزینه و پذیرش تحصیل رشته هتلداری و گردشگری در آلمان

دانشجویانی که تحصیل هتلداری در آلمان را انتخاب می کنند، وارد صنعت جذاب هتلداری، توریسم و مدیریت و برگزاری نمایشگاه، همایش، کنفرانس و غیره می‌شوند. صنعت هتلداری و گردشگری موضوعیت علمی، تجاری یا سیاسی و یا حتی برگزاری رویدادهای فرهنگی و سنتی دارد. دروس ارائه شده در رسته هتلداری در آلمان، شامل مفاهیم پایه ای مدیریتی در صنعت توریسم، رویدادها و هتلداری می شود. مفاهیم درسی این شاخه معمولا به صورت عملی و انجام پروژه های گروهی آموزش داده می شوند. در ادامه درباره شرایط و شهریه تحصیل در رشته گردشگری و هتلداری در آلمان نکاتی را بیان می کنیم. با هرمس اپلای همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شهریه تحصیل در رشته های هتلداری و گردشگری در آلمان

شهریه تحصیل در رشته های هتلداری و توریسم در آلمان بسته به دانشگاه و رشته های مختلف به صورت میانگین سالیانه 5000 تا 30000 یورو می باشد. همچنین هزینه زندگی یک دانشجو برای تحصیل در آلمان به صورت میانگین ماهانه 942 یورو (بدون احتساب اجاره) باید در نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در آلمان چقدر است؟
شهریه رشته هتلداری آلمان

مقطع کارشناسی

رشته هایی که در مقطع کارشناسی قادر به انتخاب آن برای تحصیل هتلداری در آلمان هستید عبارتند از:

  • کارشناسی مدیریت رویداد – Bachelor of Event management
  • کارشناسی مدیریت هتلداری – Bachelor Hospitality Management
  • کارشناسی مدیریت جهانگردی – Bachelor of Tourism Management
  • کارشناسی مدیریت هتلداری بین المللی (تحصیل _ کار همزمان) – Bachelor of International Hotel Management
  • کارشناسی مدیریت هوانوردی – Bachelor of Aviation Management

مقطع کارشناسی ارشد

رشته‌های زیر مواردی هستند که برای تحصیل هتلداری در مقطع کارشناسی ارشد میتوانید آن‌ها را انتخاب کنید:

  • کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری – Master of Hospitality Management
  • کارشناسی ارشد حمل و نقل و لجستیک – Master of Transport & Logistics
    فارغ التحصیلان این رشته موقعیت های کاری زیادی در آلمان و دیگر نقاط اروپا خواهند داشت و کارفرمایان آنها شامل هتل ها، تفرجگاه های تفریحی، سازمان های برگزار کننده رویدادها، شرکت های تجاری و شرکت های ارائه دهنده سرویس در صنعت توریسم خواهد بود.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل هتلداری در آلمان

متقاضیان تحصیل در رشته های هتلداری در آلمان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس مرتبط برای کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان انگلیسی  (ایلتس ۶ برای کارشناسی و ایلتس ۶٫۵ برای ارشد)
  • تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی در آلمان معادل 11,208 یورو در سال
شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل رشته گردشگری و هتلداری در آلمان
شرایط پذیرش در رشته هتلداری در المان

تحصیل هتلداری در آلمان، به عنوان یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. رشته هتلداری در آلمان با دوره‌های آموزشی متنوع و برنامه‌های تحصیلی با کیفیت برجسته‌ای ارائه می‌دهد. دانشجویان این دوره، می‌توانند تخصص‌های مختلفی مانند مدیریت هتل، خدمات رستورانی، و گردشگری و هتلداری را بیاموزند. همچنین، مزیت تحصیل رشته گردشگری و هتلداری در آلمان، هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه و فرصت‌های شغلی جذاب پس از فراگرفتن مدرک تحصیلی است.

مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته هتلداری آلمان

یکی از مهم‌ ترین مواردی که در رابطه با رشته هتلداری در آلمان باید به آن اشاره کنیم، مدارک موردنیاز جهت انجام این امر است. این مدارک باید به شکل رسمی و کاملاً معتبر به سفارت کشور آلمان ارائه شوند. توجه داشته باشید که عموماً مدارک خواسته شده باید در اختیار دانشگاهی که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید نیز قرار گیرد. از جمله مهم‌ ترین مدارک موردنیاز برای تحصیل رشته گردشگری و هتلداری در آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیه مدارک شناسایی عمومی: مدارکی شامل پاسپورت و سایر اقلام شناسایی جزو این مورد هستند. مدرک تحصیلی شما در آخرین مقطع تحصیلی: این مدرک باید به شکل ترجمه شده باشد. نیازی به ارائه مدارک مربوط به سایر دوره‌های تحصیلی نیست.
  • مدرک مربوط به ریزنمرات: این مدرک مشخص می‌کند که در آخرین مقطع تحصیلی نمرات شما در طول دوران آموزش به چه شکل بوده است. این مدرک نیز باید به شکل ترجمه شده ارائه شود.
  • مدرک زبان: این مدرک می‌تواند از نوع مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان آلمانی باشد. نوع آن بستگی به انتظارات دانشگاه مربوطه دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر دانشگاه مربوطه از شما مدرک زبان انگلیسی می‌خواهد، قاعدتاً باید مدرک آیلتس و یا تافل خود را ارائه کنید.
  • کلیه مقالات علمی: این مورد چندان ضرورتی ندارد؛ اما ارائه آن می‌تواند تأثیر بسیار مناسبی بر روی افزایش میزان شانس شما جهت دریافت پذیرش برای وارد شدن به حوزه تحصیل هتلداری و توریسم در آلمان در دانشگاه‌های معتبر این کشور داشته باشد. در کنار مقالات، ارائه رزومه نیز تأثیر مثبتی دارد.

لیست دانشگاه های آلمان در رشته هتلداری و گردشگری

همان‌‌طور که گفته شد، امروزه تحصیل در رشته‌هایی همچون هتلداری و گردشگری در کشور آلمان محبوبیت بسیار بالایی یافته است. همین موضوع موجب شده تا اکثر دانشگاه‌های برتر این کشور اقدام به ارائه رشته‌های هتلداری و گردشگری کنند تا بتوانند دانشجویان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

به طبع، شناخت و انتخاب یک دانشگاه مناسب در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالاتر پذیرش بگیرید. این مورد می‌تواند بر روی آینده شغلی شما نیز تأثیرگذار باشد. تحصیل هتلداری در آلمان، در دانشگاه‌های معتبر به شما کمک می‌کند تا رزومه تحصیلی بهتری داشته باشید و درآمد بالایی را کسب کنید.

از جمله دانشگاه‌های محبوب در این زمینه می‌توانیم به دانشگاه دگندورف، دانشگاه فنی شهر برلین، دانشگاه مونیخ و دانشگاه‌های فنی شهر برمن اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، گزینه‌های دیگری نیز در کشور آلمان رشته هتلداری و گردشگری را ارائه می‌دهند که با مراجعه به وب‌سایتشان می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

توجه داشته باشید که نوع دانشگاه تأثیر مستقیمی بر روی میزان هزینه‌های تحصیل شما می‌گذارد. به‌ عنوان‌ مثال دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کنند؛ اما برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی باید حتماً مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنید. این از جمله مواردی است که اکثر دانشجویان آن را نادیده می‌گیرند و در نهایت با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند؛ لذا برای تحصیل در رشته هتلداری و توریسم در آلمان باید به نوع دانشگاه مدنظر خود دقت کنید.

دانشگاه های آلمان در رشته هتلداری و گردشگری
با لیست دانشگاه‌ها برای تحصیل هتلداری در المان آشنا شوید

درآمد بازار کار رشته هتلداری در آلمان

داشتن درآمد مناسب یکی از خواسته‌های افرادی است که به قصد ادامه تحصیل و پس از آن دریافت ویزای کاری، به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. رشته هتلداری از جمله رشته‌های با بازار مناسب در کشور آلمان به شمار می‌آید که افراد فعال در آن می‌توانند انتظار درآمد خوبی را داشته باشند. این درآمد اگرچه به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد؛ اما می‌تواند به طور کامل هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهد.

از جمله مهم‌ ترین عواملی که بر روی این درآمد اثر می‌گذارند، می‌توانیم به موقعیت شغلی و همچنین میزان تجربه شما اشاره کنیم. طبیعتاً چنانچه دارای تجربه بالایی در این حرفه باشید، میزان درآمد شما به شکل مناسبی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، کار در هتل‌های پنج ستاره و لوکس بیشترین میزان حقوق را برایتان به ارمغان می‌آورد. بنابراین در زمان اقدام جهت تحصیل رشته گردشگری و هتلداری در آلمان به این موارد نیز دقت داشته باشید.

بر اساس آمارهای موجود می‌توان بیان کرد که درآمد این رشته بین ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو است. این میزان درآمد با توجه به ماهیت کلی رشته هتلداری و همچنین امکانات دیگری که افراد فعال در این رابطه به دست می‌آورند، واقعاً مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان این رشته شغلی را در لیست شغل‌های با درآمد بالا در کشور آلمان قرار داد.

بازار کار این حوزه به بخش‌های مختلفی تقسیم‌ بندی می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال مواردی همچون مدیریت اتاق‌ها، مدیریت بهداشت و ایمنی هتل، مدیریت خدمات غذایی و نوشیدنی وغیره، بخش­هایی از مهم‌ ترین موارد موجود در بازار کار این رشته تحصیلی هستند.

درآمد رشته هتلداری و گردشگری در آلمان

همان‌طور که بیان شد، رشته هتلداری و گردشگری در کشور آلمان جزو رشته‌های با درآمد بالا محسوب می‌شوند. رشته گردشگری نیز همانند رشته هتلداری دارای درآمد مناسبی است و به همین جهت نباید نگرانی خاصی در این رابطه داشته باشید. اگر یک موقعیت شغلی عالی به دست بیاورید، نیازهای مالی شما به طور کامل تأمین خواهند شد.

رشته گردشگری در کشور آلمان می‌تواند درآمدی بین ۳۰۰۰ الی ۷۰۰۰ یورو داشته باشد. این میزان درآمد تقریباً کاملاً هم سطح با رشته هتلداری است و نمی‌توان تفاوت خاصی را در این زمینه بین آن‌ها قائل شد. افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند، می‌توانند با بهبود میزان تجربه و میزان تحصیلات خود در این زمینه از درآمد بالاتری برخوردار شوند.

رشته هتلداری و توریسم در آلمان، برای کلیه افرادی که قصد دارند پس از پایان یافتن تحصیلات خود یک موقعیت شغلی مناسب با درآمد بالا را به دست بیاورند، انتخابی عالی محسوب می‌شود، البته این امر زمانی صحت دارد که چه در انتخاب محل تحصیل و چه در انتخاب محل کار خود نهایت دقت را به خرج دهید.

درآمد رشته هتلداری و گردشگری در آلمان
میزان درآمدزایی تحصیل در رشته گردشگری و هتلداری در آلمان

توجه داشته باشید که بازار کار هتلداری و گردشگری در کشور آلمان یک بازار رقابتی به شمار می‌رود. این بدان معناست که افراد زیادی در حال فعالیت در این بخش هستند و هر فردی تلاش می‌کند تا موقعیت شغلی بهتری را برای خود کسب کند؛ بنابراین باید حتماً کلیه روند تحصیل و همچنین کاریابی را با دقت فراوان طی کنید.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، شرایط و قوانین آن همواره برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و حتی مهاجرت به آلمان را داشته‌اند مورد توجه و سؤال بوده است.

تحصیل رشته گردشگری و هتلداری در آلمان با هرمس اپلای

همان طور که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم در مقاله رشته هتلداری در آلمان، مطالبی درباره شهریه تحصیل در رشته های هتلداری و گردشگری در آلمان، مطرح شد. ما تحصیل در رشته هتلداری در آلمان را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش بطور کامل شرح دادیم. اکنون اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی و تحصیل هتلداری در آلمان را دارید، میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی در این مقاله از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تحصیل هتلداری و توریسم در آلمان
دانشجویانی که این رشته ها را انتخاب می کنند وارد صنعت جذاب هتلداری، توریسم و مدیریت و برگزاری نمایشگاه، همایش، کنفرانس و … با موضوعیت علمی، تجاری یا سیاسی و یا حتی برگزاری رویدادهای فرهنگی و سنتی می شوند.
شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش​ چیست؟
مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط برای مقطع کارشناسی مدرک لیسانس مرتبط برای کارشناسی ارشد مدرک زبان انگلیسی (ایلتس ۶ برای کارشناسی و ایلتس ۶٫۵ برای ارشد) تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی در آلمان معادل 11,208 یورو در سال
رشته های کارشناسی ارشد در حوزه توریسم کدامند؟
کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری – Master of Hospitality Management کارشناسی ارشد حمل و نقل و لجستیک – Master of Transport & Logistics
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sana Ghane
1 سال قبل

سلام من رشته م ادبیات انگلیسی هست ، برای ارشد میتونم توریسم بخونم؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  Sana Ghane
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.
با توجه به رشته شما در مقطع لیسانس اگر قصد تغییر رشته دارید پیشنهاد میکنیم برای رشته های مدیریت اقدام کنید .

مرضیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید . خیلی ممنون برای مطالب مفیدی که در اختیارمون قرار میدید.

کارشناس هرمس
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از شما که با دقت مطالب رو مطالعه کردید و نظرتون رو با ما درمیان گذاشتید .

مریم
2 سال قبل

سلام. من لیسانس و ارشدم رو گردشگری خوندم. برای دکتری کدوم یک از دانشگاه های آلمان گردشگری پذیرش دارن؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای مقطع دکترا فعالیتی انجام نمیدیم .

زهرا
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید بنده مدرک کاردانی کامپیوتر دارم و می خوام برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت هتل بین الملل به المان برم یا امکانش هست؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
باید توجیه قوی و منطقی داشته باشید برای این که رشته فعلی شما با رشته ای که قصد دارید بخونید کاملا متفاوت هست .
اگر دانشگاه هم متقاعد بشه ، سفارت در این مورد سخت گیری میکنه .

الی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر من کارشناسی مترجمی زبان روسی دارم و ارشد رشته ecotourism، و ۳۰ سالم هست . ایا برای خوندن مستر مجدد (به زبان انگلیسی)در رشته توریسم و یا هتلداری نگم که ارشد مرتبط دارم ؟ ایا این مدرک ارشد کمک کننده نیست؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  الی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله اگر عنوان نکنید بهتره .

نگی
3 سال قبل

سلام من ۱۹سالمه و اینجا دو ترم مدیریت گردشگری گذروندم میخواستم ببینم دانشگاهی هست که شهریه نداشته باشه برای توریسم و‌گردشگری ؟

sH@riShamIm
پاسخ به  نگی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . اگر در آلمان به زبان آلمانی تحصیل کنید تحصیل شما رایگان است.

سمی
4 سال قبل

سلام من ۲۱ سالمه در حال حاضر دانشجو رشته هتل داری هستم و مدرک دیپلمم هم هتلداری کلاس زبان المانی شروع کردم ولی تمکن مالی ندارم برای اجاره منزل و باید حتما همزمان با تحصیل کار کنم . میشه مهاجرت کنم بااین اوضاع ?

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  سمی
3 سال قبل

سلام
طبق قوانین مهاجرت و ویزا نیاز به این هست که 3ماه آخر قبل از وقت سفارت در حساب ارزی شما حدودا 5000 یورو بلاک شده باشه.
تقریبا 1 سال فرصت دارید که این مبلغ رو برای پس انداز خودتون واریز کنید

کادر هرمس اپلای