شرایط-تحصیل-دامپزشکی-در-استرالیا

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا

مهاجرت به کشور زیبای استرالیا از طریق تحصیل رشته دامپزشکی در استرالیا، یکی از اهدافی است که خیلی از ایرانیانی که دوست دارند به خارج از کشور مهاجرت کنند، به آن علاقه‌مند هستند. بعد از رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی، دامپزشکی جزء رشته‌های پرطرفدار است. دامپزشکی در استرالیا یکی از انتخاب‌هایی است که افراد علاقه‌مند به این موضوع می‌توانند داشته باشند تا بتوانند در کشوری پیشرفته به تحصیل و زندگی مشغول شوند. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا از زوایای مختلف می‌پردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل دامپزشکی در استرالیا

استرالیا کشوری است که جزء کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود و سطح کیفیت زندگی و رفاه در این کشور بالا است. اقتصادی قوی دارد و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این کشور به‌راحتی می‌توانند جذب بازار کار شوند و از رشته‌ای که تحصیل‌کرده‌اند کسب درآمد کنند. این کشور ارتباط بسیار خوبی با طبیعت و حیات‌وحش دارد. سواحل زیبا و صخره‌های مرجانی و گونه‌های مختلفی از حیوانات که در این کشور قرار دارند همگی باعث جذب افراد به سمت کشور استرالیا می‌شوند.

در کشور استرالیا به رشته‌های مرتبط با پزشکی اهمیت زیادی داده می‌شود. دامپزشکی نیز یکی از رشته‌های دانشگاهی موردپسند بسیاری از افراد در دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. برای اینکه فرد بتواند در کشور استرالیا به یک دامپزشک تبدیل شود، ابتدا باید در مقطع کارشناسی به تحصیل دامپزشکی در استرالیا بپردازد. راه دوم این است که مدرک کارشناسی را از رشته‌های مرتبط با پزشکی بگیرد و سپس تحصیل دامپزشکی در استرالیا را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دنبال کند. تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری خود به دو روش زیر امکان‌پذیر است:

  • ✔ تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی
  • ✔ تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی

سن متخصصین حوزه دامپزشکی و افرادی که از تحصیل دامپزشکی در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند باید کمتر از ۴۵ سال باشد تا بتوانند در صورت داشتن تسلط به زبان انگلیسی و پست‌های معتبر مشغول به کار شوند.

دانشگاه‌های استرالیایی ارائه‌دهنده رشته دامپزشکی

برای اینکه به بررسی شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا بپردازیم، ابتدا معرفی مختصری راجع به دانشگاه‌های استرالیایی ارائه‌دهنده رشته دامپزشکی خواهیم داشت که در کشور استرالیا مدرک دامپزشکی را ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

دانشگاه جیمز کوک استرالیا (Townsville QLD)

این دانشگاه در شهر تانزویل استرالیا در سال ۱۹۷۰ تأسیس‌شده و دومین دانشگاه ایالت کوئینزلند استرالیا است. این دانشگاه رتبه دهم استرالیا و رتبه ۲۵۰ بین‌المللی را در بین دانشگاه‌ها دارد. پردیس‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

پردیس Townsville پردیس Cairns پردیس Mackay
پردیس   Brisbane پردیس Singapore

تحصیل در این دانشگاه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. زیرا علاوه بر کادر مجرب و بار علمی بالایی که از جهت تحصیل و آموزش دارد، در محیطی زیبا هم قرار دارد. شهر تانزویل استرالیا طبیعتی فوق‌العاده زیبا دارد که دیدنی و جذاب است. افراد علاقه‌مند به تحصیل دامپزشکی در استرالیا می‌توانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارت‌اند از:

دامپزشکی علوم شیلات علوم مدیریت زیست‌محیطی
ژئوشیمی زیست‌شناسی زیست‌شناسی گیاهی
زمین‌شناسی جانورشناسی شیمی معدن
اقیانوس‌شناسی جهانگردی

دامپزشکی در استرالیا به عنوان یک مسیر تحصیلی جذاب با آینده شغلی مناسب شناخته می‌شود. تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای دانشجویان فرصتی فراهم می‌آورد تا مهارت‌های بالینی و علمی در حوزه سلامت حیوانات بدست آورند. شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا، شامل رزومه تحصیلی قوی، آزمون زبان انگلیسی معتبر و تعهد به تحقیق و توسعه در حوزه دامپزشکی می‌شود. به دلیل استانداردهای بالا و فرصت‌های شغلی فراوان، دامپزشکی در استرالیا یک انتخاب استثنایی برای دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه می‌باشد.

دانشگاه مرداک استرالیا

دانشگاه مرداک استرالیا (پرتوی WA)

یکی دیگر از دانشگاه‌های استرالیایی که افراد علاقه‌مند به تحصیل دامپزشکی در استرالیا می‌توانند انتخاب کنند، دانشگاه مرداک استرالیا است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1973 در شهر پرث استرالیا تأسیس‌شده است. این دانشگاه علاوه بر اینکه در شهر پرث قرار دارد، در دبی و سنگاپور نیز دارای پردیس می‌باشد. نام این دانشگاه به‌افتخار سر والتر مرداک رئیس سابق دانشگاه استرالیای غربی، مرداک انتخاب‌شده است. دانشگاه مرداک استرالیا (پرتوی WA) دومین دانشگاه دولتی در ایالت استرالیای غربی بوده و در سال 2017، در رده‌بندی رتبه 24 در بین دانشگاه‌های استرالیا و رتبه 501 در بین دانشگاه‌های دنیا قرار داشته است. پردیس‌های این دانشگاه دارای امکانات زیادی هستند، ازجمله:

  • ✔ بیمارستان دامپزشکی (مختص دانشجویان تحصیل دامپزشکی در استرالیا)
  • ✔ کلینیک کایروپراکتیک (ماساژ)
  • ✔ مزرعه
  • ✔ کارخانه آزمایشی مهندسی
  • ✔ زمین مخصوص مهندسی هواپیما
  • ✔ تئاتر و سینما

دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

دانشکده دامپزشکی و علوم زندگی دانشکده هنر دانشکده بهداشت
دانشکده آموزش دانشکده مهندسی و فن‌آوری اطلاعات دانشکده مدیریت
دانشکده حقوق دانشکده روابط عمومی و  حقوق بین‌المللی دانشکده روانشناسی و علوم تمرینی

دانشگاه آدلاید استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه‌های هدف برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا، دانشگاه آدلاید می‌باشد. دانشگاه آدلاید استرالیا در شهر آدلاید در جنوب استرالیا واقع‌شده است. این دانشگاه، دانشگاهی دولتی بوده که در سال 1874 تأسیس‌شده و ازنظر قدمت سومین دانشگاه استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه دومین دانشگاه در جهان است که از بین خانم‌ها دانشجو پذیرفته و تاکنون برنده پنج جایزه نوبل و 104 ردس اسکالر (Rhodes Scholars) شده است. دانشگاه آدلاید استرالیا کتابخانه‌ای دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه در بین کتابخانه‌های دانشگاه‌های ایالت استرالیای جنوبی شناخته‌شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر آدلاید و نزدیک موزه‌های استرالیا قرار دارد. این دانشگاه در رتبه ۱۲۰ در بین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

دپارتمان علوم

دانشکده دام و دامپزشکی دانشکده کشاورزی و مواد غذایی دانشکده علوم زیستی
دانشکده علوم فیزیکی

دپارتمان فنی مهندسی، علوم ریاضی و کامپیوتر

دانشکده عمران، محیط‌زیست و مهندسی معدن دانشکده علوم ریاضی دانشکده نفت
دانشکده مهندسی شیمی دانشکده علوم کامپیوتر دانشکده مهندسی برق و الکترونیک
دانشکده مهندسی مکانیک

دپارتمان هنر

دانشکده آموزش‌وپرورش دانشکده موسیقی دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم اجتماعی

دپارتمان پزشکی و علوم بهداشت

دانشکده پزشکی دانشکده پرستاری دانشکده دندان‌پزشکی
دانشکده روانشناسی دانشکده بهداشت

دپارتمان مشاغل حرفه‌ای

دانشکده معماری داخلی، معماری محیط و طراحی شهری دانشکده تجارت و بازرگانی دانشکده اقتصاد و حقوق
دانشکده آموزش‌وپرورش

دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن استرالیا یکی از بهترین دانشگاه‌های برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۳ تأسیس‌شده است. این دانشگاه به‌عنوان برترین دانشگاه استرالیا و جزء برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. پردیس اصلی در خود شهر ملبورن استرالیا قرار دارد و پردیس‌های دیگری نیز در قسمت‌های دیگر دارد. بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در ۱۰ دانشکده و شش پردیس دانشگاه ملبورن استرالیا  تدریس می‌شوند. این دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

دانشگاه ملبورن استرالیا

نام دانشکده‌های دانشگاه ملبورن استرالیا به شرح زیر است:

دانشکده دامپزشکی و علوم کشاورزی دانشکده معماری، طراحی و ساخت دانشکده مهندسی
دانشکده تجارت و اقتصاد دانشکده هنر دانشکده آموزش
دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا دانشکده حقوق دانشکده علوم
دانشکده پزشکی، دندان‌پزشکی و علوم بهداشت

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند استرالیا جزء قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور استرالیا به شمار می‌آید که در سال ۱۹۰۹ در مرکز کوئینزلند، شهر بریزبین تأسیس‌شده است. این دانشگاه پژوهش محور بوده و در سطح جهانی در بین دانشگاه‌های مطرح دنیا حرفی برای گفتن دارد و همواره بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا می‌باشد. پردیس اصلی  دانشگاه کوئینزلند استرالیا در حوالی سنت لوسیا واقع‌شده است. پردیس‌های دیگر در دیگر مکان‌های کوئینزلند پراکنده هستند. حدود ۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

با توجه به توضیحات بالا، اگر کسی مایل به تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید به‌راحتی و با خیال راحت می‌تواند دانشگاه کوئینزلند استرالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند.

دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

دانشکده کشاورزی و محیط‌زیست دانشکده بازرگانی و اقتصاد دانشکده معماری و برنامه‌ریزی
دانشکده آموزش دانشکده هنر، ارتباطات و نظام اجتماعی دانشکده بهداشت و علوم رفتاری
دانشکده مهندسی و فن‌آوری اطلاعات دانشکده پزشکی دانشکده حقوق
دانشکده علوم پایه و ریاضیات

دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی استرالیا اولین دانشگاه استرالیا بوده که در سال ۱۸۵۰ در شهر سیدنی استرالیا تأسیس‌شده است. در حال حاضر این دانشگاه تعداد نه پردیس و ۱۲ دانشکده دارد. توان مال بالای این دانشگاه برای کارهای تحقیقاتی و سطح بالای کیفیت آموزشی در آن باعث محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان خارجی شده است. دانشجویان بین‌المللی از حدود ۷۰ کشور جهان برای ادامه تحصیل، به دانشگاه سیدنی استرالیا می‌آیند.

دانشگاه سیدنی استرالیا، یک دانشگاه دولتی است و دانشکده‌های مختلفی دارد. دانشکده دامپزشکی یکی از این دانشکده‌ها است. افرادی که قصد تحصیل دامپزشکی در استرالیا را دارند می‌توانند وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه سیدنی استرالیا شوند و از یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا فارغ‌التحصیل شوند.

دیگر دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

دانشکده دامپزشکی دانشکده هنر دانشکده آموزش
دانشکده کشاورزی، مواد غذایی، منابع طبیعی دانشکده معماری و نقشه‌کشی دانشکده مهندسی و فن‌آوری اطلاعات
دانشکده اقتصاد و بازرگانی دانشکده پزشکی دانشکده دندان‌پزشکی
دانشکده پرستاری و مامایی دانشکده داروسازی دانشکده علوم بهداشتی
دانشکده حقوق دانشکده هنرهای زیبا دانشکده موسیقی
دانشکده علوم پایه

نکته‌ای که باید به یاد داشت این است که در هرکدام از این دانشگاه‌ها، شرایط دوره تحصیلی دامپزشکی کمی با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است. با توجه به این موضوع فرد باید در زمان انتخاب دانشگاه به این موضوع دقت کند و  طبق شرایط و علایقش، مناسب‌ترین دانشگاه را برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا انتخاب کند. به همین منظور ما در یک مقاله مجزا به طور اختصاصی به این نکات پرداخته ایم. برای مطالعه این مقاله روی معرفی دانشگاه های استرالیا کلیک کنید.

ورود به دانشگاه برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا

 

شرایط ورود به دانشگاه برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا

برای ادامه تحصیل دامپزشکی در استرالیا اولین شرط از شرایط ورود به دانشگاه برای  تحصیل دامپزشکی در استرالیا اتمام دوره تحصیلی متوسطه و داشتن مدرک دیپلم است. فرد باید در دروس شیمی و فیزیک، ریاضیات، زیست‌شناسی و زبان انگلیسی تبحر لازم و دانش کافی را داشته باشد. هرکدام از دانشگاه‌هایی که در قسمت قبل اشاره شد نیز شرایط خاص خود را دارند. گاهی دیده می‌شود که دانشگاه‌ها یک سری شرایط انعطاف‌پذیری را نیز برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا ارائه می‌دهند.

 

دوره‌های تحصیل دامپزشکی در استرالیا

علاقه‌مندان به تحصیل دامپزشکی در استرالیا  باید بدانند که در دانشگاه‌های کشور استرالیا برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته دامپزشکی، مقاطع تحصیلی متنوعی وجود دارد. کشور استرالیا این رشته را در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیل دامپزشکی در استرالیا عبارت‌اند از: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تحقیقاتی.

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع لیسانس

افرادی که برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا مقطع لیسانس را انتخاب می‌کنند باید این نکته را در نظر بگیرند که دروسی که قرار است در دانشگاه تحصیل کنند با دروس دانشجویان دکتری حرفه‌ای متفاوت است.

دانشجویان مقطع لیسانس تحصیل دامپزشکی در استرالیا معمولاً دروس آزمایشگاهی مرتبط با دامپزشکی را فرامی‌گیرند و با دروس مرتبط با درمان کاری ندارند. این افراد بعد از فارغ‌التحصیلی، در مطب‌ها و آزمایشگاه‌های دامپزشکی مشغول به کار می‌شوند.

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری حرفه‌ای

افرادی که برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند باید معمولاً به مدت شش سال آموزش ببینند. در مدت این شش سال، دو سال اول را مانند تمام رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به یادگیری دروس اساسی و پایه مانند آناتومی، زیست‌شناسی، فارماکولوژی، اپیدمیولوژی و بهداشت می‌پردازند.

افرادی که تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اند، دو سال بعدی را به دروس اختصاصی دامپزشکی اختصاص می‌دهند. دروس اختصاصی دامپزشکی شامل، بافت‌شناسی، بیماری‌های داخلی دام، بیماری‌های انگل‌شناسی نشخوارکنندگان، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیماری‌های تک سمیان، میکروبیولوژی و سایر دروس است.

درنهایت دو سال پایانی تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری حرفه‌ای شامل کارآموزی و دروس عملی و یادگیری بالینی دروس مرتبط با دامپزشکی است.

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع تخصص دامپزشکی

تخصص دامپزشکی نیز مثل سایر تخصص‌های مرتبط با رشته‌های پزشکی دارای گرایش‌های مختلف است. گرایش‌های مختلف در تخصص دامپزشکی عبارت‌اند از:

بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک جراحی
رادیولوژی دامپزشکی مامایی پاتولوژی کلینیکی
بهداشت مواد غذایی بیوشیمی بهداشت و بیماری‌های پرندگان
بهداشت خوراک دام اپیدمیولوژی انگل‌شناسی دامپزشکی
فارماکولوژی باکتری‌شناسی ویروس‌شناسی
ایمنی‌شناسی سم‌شناسی قارچ‌شناسی
فیزیولوژی جنین‌شناسی بافت‌شناسی
آناتومی بیهوشی

افراد علاقه‌مند به تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع تخصص دامپزشکی، برای شرکت در مقطع تخصص دامپزشکی باید از یک آزمون ورودی سربلند بیرون بیایند. پذیرفته‌شدگان این آزمون سپس باید به مدت چهار تا پنج سال دروس تئوری و عملی مرتبط با گرایش دلخواهشان را بگذرانند.

شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری تحقیقاتی

دانشجویانی که مقطع لیسانس را برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا  انتخاب کرده بودند، می‌توانند برای ادامه تحصیل، مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی را انتخاب کنند. این روش تحصیل به این صورت است که فرد پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی دامپزشکی، در آزمون ورودی برای مقطع کارشناسی ارشد شرکت می‌کند. سپس بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع ارشد نیز می‌تواند در آزمون ورودی مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی شرکت کند.

علاقه‌مندان به تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید بدانند که تحصیل در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی با تحصیل در مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی متفاوت است. در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی، فرد ازنظر درمانی می‌تواند به حیوانات کمک کند. ولی در مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی فرد در رشته‌های مرتبط با آزمایشگاه تخصص می‌گیرد.

گرایش‌های مرتبط با دکتری تحقیقاتی دامپزشکی عبارت‌اند از:

ویروس‌شناسی باکتری‌شناسی انگل‌شناسی
سم‌شناسی بیوشیمی ایمنی‌شناسی دامپزشکی
رشته‌های مشابه

فرد در حین تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی، می‌تواند در زمینه‌های زیر دانش کافی را کسب کند:

  • ✔ علوم مرتبط با روش‌های مدرن تحقیقاتی و آزمایشگاهی
  • ✔ روش‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها
  • ✔ تولید انواع واکسن
  • ✔ شناخت و پیشگیری مقاومت‌های دارویی

اگرچه تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع دکتری تحقیقاتی دامپزشکی منجر به معالجه مستقیم دام نمی‌شود ولی زمینه مناسبی را برای معالجه دام فراهم می‌کند.

 

مدت‌زمان تحصیل دامپزشکی در استرالیا

فردی که برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا اقدام می‌کند، برای اینکه بتواند به‌عنوان یک دامپزشک از دانشگاه‌های کشور استرالیا فارغ‌التحصیل شود باید مدت‌زمانی حدود پنج تا هفت سال را در نظر بگیرد. مدت‌زمان تحصیل دامپزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی سه تا چهار سال است و بعدازآن فرد دو راه دارد. یا باید به ادامه تحصیل در مقاطع بعدی بپردازد یا سه تا چهار سال دیگر را در یک موسسه معتبر برای مراحل بعد از فارغ‌التحصیلی (کارآموزی) سپری کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که اگر فرد مورد اول یا تحصیل یکپارچه و پیوسته را انتخاب نماید، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا

 

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا

کسانی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به کشور استرالیا مهاجرت کنند، بالطبع میزان هزینه‌ای که برای تحصیل می‌پردازند برایشان اهمیت دارد. افراد متقاضی برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید بدانند که  هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی بین ۵۰ هزار دلار تا ۶۰ هزار دلار در سال متفاوت است.

درآمد دامپزشکان در استرالیا

دامپزشکی و دامپزشکان در کشور استرالیا بسیار موردتوجه جامعه هستند و محبوبیت دارند. خیلی از افراد جامعه نسبت به میزان درآمد دامپزشکان دیدگاه درستی ندارند و فکر می‌کنند که درآمد دامپزشکان در استرالیا بسیار بالا است. درصورتی‌که میزان دریافتی دامپزشکان در کشور استرالیا با درآمد خالصشان تفاوت دارد. این امر به خاطر هزینه‌هایی است که دامپزشکان در این کشور برای تهیه امکانات موردنیاز و تهیه مواد لازم برای نگهداری حیوانات صرف می‌کنند. در کشور استرالیا داروهای انسانی دارای یارانه هستند و قیمتشان بسیار مقرون‌به‌صرفه است ولی داروهای موردنیاز در دامپزشکی شامل یارانه نمی‌شوند.

افرادی که قصد تحصیل دامپزشکی در استرالیا و سپس کار در این کشور به‌عنوان یک دامپزشک را دارند باید بدانند که طبق آمار منتشرشده توسط PayScale در کشور استرالیا، متوسط میزان درآمد دامپزشکان در استرالیا حدود 66 هزار دلار استرالیایی است. البته می‌توان این رقم را با تحصیل در مقاطع بالاتر و کسب تجربه بیشتر افزایش داد.

 

پس از فارغ‌التحصیلی از تحصیل دامپزشکی در استرالیا

فرد پس از فارغ‌التحصیلی از تحصیل دامپزشکی در استرالیا می‌تواند به‌عنوان پزشک دامپزشک ثبت‌نام کرده و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کند:

  • فرد می‌تواند به‌عنوان دامپزشک عمومی به کار مشغول شود و با موارد ریزودرشت مواجه شود. دامنه کاری و وظایف یک دامپزشک عمومی بسیار گسترده است: ازجمله دندانپزشکی، مشاوره رفتاری، جراحی، رادیوگرافی و غیره. دامپزشکان عمومی به‌صورت محلی کار می‌کنند.
  • در تحصیل دامپزشکی در استرالیا فرد می‌تواند تخصص بگیرد. در این مورد فرد باید چند سال دیگر را برای گرفتن تخصصی خاص سپری کند. فرد می‌تواند در زمینه‌های دندانپزشکی، رفتارشناسی، جراحی ارتوپدی و غیره در آزمون ورودی دانشگاه قبول شود.
  • اگر فرد به کارهای بالینی علاقه‌مند نباشد، می‌تواند در دیگر زمینه‌های مرتبط با حیوانات مشغول به کار شود. مثلاً می‌تواند برای دفاع از شرایط و رفاه حیوانات در دولت مشغول به کار شود و یا می‌تواند بر استفاده آزمایشگاهی از حیوانات در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نظارت کند.

فرد پس از فارغ‌التحصیلی از تحصیل دامپزشکی در استرالیا می‌تواند به‌عنوان پزشک دامپزشک ثبت‌نام کرده و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کند:علاوه بر تمام این موارد، می‌توان دامپزشکان را در مکان‌های زیر مشغول به کار دید. یک دامپزشک پس از فارغ‌التحصیلی از تحصیل دامپزشکی در استرالیا همچنین می‌تواند در صنعت دامداری، پناهگاه‌های حیوانات، آزمایشگاه‌ها، کشتارگاه‌ها و غیره مشغول به کار شود.

ویزای تحصیلات تکمیلی به رسمیت شناخته شده استرالیا یا ویزای ۴۷۶

تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا همواره به عنوان کشوری که بهترین مراکز آموزش عالی و مدارس را در خود دارد شناخته می شود. درصد رفاه و درآمد بالای مشاغل در این کشور و همینطور شرایط خاص اقامتی آن را به مقصد اول تعداد زیادی از دانشجویان مبدل کرده است.

تحصیل در رشته دامپزشکی در استرالیا با هرمس اپلای

رشته دامپزشکی یکی از زیرشاخه‌های رشته‌های پزشکی است که به‌خصوص در کشور استرالیا طرفداران زیادی دارد. شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، به طوریکه دانشگاه‌های زیادی در این کشور موقعیت تحصیل دامپزشکی در استرالیا را فراهم کرده‌اند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از: دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه مرداک، دانشگاه جیمز کوک، و دانشگاه آدلاید. طول مدت تحصیل دامپزشکی در استرالیا بین پنج تا هفت سال است و این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تحقیقاتی تدریس می‌شود. چناچه سوالات بیشتری در مورد دامپزشکی در استرالیا دارید، میتوانید با کارشناسان ما در هرمس اپلای از طریق تماس یا کامنت های همین مقاله در ارتباط باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تحصیل دامپزشکی در استرالیا به چه زبانی انجام می‌شود؟
از زبان انگلیسی برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا در دانشگاه‌های این کشور استفاده می‌شود.
آیا برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟
خیر، تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های کشور استرالیا آزمون ورودی ندارد.
آیا دانشگاه‌های استرالیایی که رشته دامپزشکی را تدریس می‌کنند معتبر هستند؟
بله همان‌طور که اشاره شد تمامی دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند جزء برترین دانشگاه‌های دنیا هستند. افرادی که قصد تحصیل دامپزشکی در استرالیا دارند می‌توانند با خیال راحت این دانشگاه‌ها را انتخاب کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای