با توجه به گسترش روز افزون تعداد علاقه مندان کار در کانادا و مهاجرت از این طریق، دغدغه اصلی مهاجران این است که  شغل های مورد نیاز کانادا چیست؟ کانادا به عنوان مقصدی محبوب برای مهاجرن همواره در پی جذب نیروی کار ماهر از سراسر دنیاست. در این بخش لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را برای شما بررسی کرده و به تمام پرسش‌های شما پیرامون این موضوع پاسخ می‌دهیم.

آنچه در این مطلب می خوانید

مهاجرت کاری به کانادا

دولت کانادا با توجه به وسعت این کشور و نیاز به نیروهای متخصص و ماهر در زمینه های گوناگون از سال 2015 اقدام به جذب نیروی های ماهر و متخصص در قالب روش اکسپرس اینتری(express entry) یا ورود سریع نموده است. این روش ورود به کانادا در دو مرحله انجام می شود و مبتنی بر امتیاز می باشد.

شرایط تحصیلی، سن، مدرک زبان، سابقه کار و سایر پارامترها تعیین کننده امتیازات فرد برای مهاجرت کاری از این طریق می باشند. حداقل امتیازات لازم در مرحله اول 67 امتیاز می باشد تا افراد برای ورود به استخر مجازی یا pool واجد شرایط شوند. در مرحله دوم پارامترهای ذکر شده مجددا با امتیازبندی های متفاوتی مورد ارزیابی قرار می گیرند. در زمان نگارش این مقاله حداقل امتیاز لازم برای ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری 475 امتیاز می باشد. افرادی که تمایل به اقدام از این روش را دارند باید حتما علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، کد رشته های شغلی مورد نیاز این کشور که تحت عنوان NOC می باشند را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

حقوق و دستمزد در ترکیه

نرخ بیکاری در کانادا

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت کاری به کانادا، ارزیابی شرایط کاری و نرخ بیکاری در این کشور می باشد. همان طور که گفته شد دولت کانادا بنا به سیاست های کلان خود از جذب نیروهای ماهر (Skilled worker) استقبال می نماید. پیش از مطالعه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا با نگاهی به شاخص های اقتصادی و نرخ بیکاری این کشور در می یابیم که کشور کانادا، گزینه ای ایده آل برای مهاجرت می باشد. نرخ بیکاری در این کشور در سال های گذشته دستخوش تغییرات بسیاری بوده است و در حال حاضر 5.4 درصد را نشان می دهد که تقریبا به پایین ترین میزان خود در سال های اخیر رسیده  است. نرخ بیکاری در کانادا از سال 1966 تاکنون به طور متوسط 7.6 درصد بوده است.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

دولت فدرال کشور کانادا هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در قالب لیستی طبقه بندی شده با عنوان NOC یا (National Occupational Classification) منتشر می نماید. لیست مذکور جهت سهولت در جستجو، یک کد 4 رقمی به هر عنوان شغلی اختصاص داده است. انتخاب کد NOC مناسب یکی از مهم ترین مراحل در مهاجرت کاری شما به کانادا می باشد. هر کد شغلی شامل یک عنوان خاص، شرح عنوان شغلی، وظایف و مسئولیت های متناسب با آن می باشد. لیست NOC، مشاغل مختلف را بنا به نوع مهارت و سطح مهارت طبقه بندی می کند. معمولا نوع مهارت در رقم اول کد NOC و سطح مهارت در رقم دوم این کد نمایش داده می شود. برای آشنایی با این ارقام توجه شما را به لیست های زیر جلب می نماییم:

اسکیل ورکر

انواع مهارت ها در NOC

نوع مهارت در NOC نشانگر صنعت مرتبط با عنوان شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می باشد:

مشاغل مدیریتیمشاغل تجاری، مالی و اداریعلوم طبیعی و کاربردی و مشاغل مرتبط
مشاغل بهداشتیمشاغل در آموزش، حقوق و خدمات احتماعی، دولتیمشاغل هنری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی
مشاغل فروش و خدماتتجارت، اپراتورهای تجهیزات و حمل و نقل مشاغل مرتبطمنابع طبیعی، کشاورزی و مرتبط با تولید
مشاغل تولیدی و کاربردی  

سطح مهارت در NOC

سطح مهارت در NOC در رقم دوم این کد نشان داده می شود که شامل چهار سطح A، B، C، D می باشد و هر سطح شامل دو رقم می باشد که به شرح جدول زیر می باشد:

A0 و 1 مشاغلی که معمولا نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند
B2 و 3مشاغلی که معمولا نیاز به دیپلم کالج یا مدرک فنی دارند
C4 و 5مشاغلی که معمولا نیاز به تحصیلات متوسطه یا آموزش های شغلی مرتبط دارند
D6 و 7مشاغلی که معمولا نیاز به آموزش های حین کار دارند

مهم ترین استثنا در این فرمول در خصوص نوع مهارت 0-مشاغل مدیریتی می باشد، زیرا مشاغل مدیریت در هر حوزه کاری وجود دارند. رقم اول در هر شغل مدیریتی 0 می باشد و رقم دوم به نوع مهارت است. به طور مثال کد NOC که با 03 شروع می شود به مشاغل مدیریتی در بهداشت اشاره می کند. برای دریافت اطلاعات لیست کامل کدهای NOC می توانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه فرمایید. در ادامه بررسی برخی از مشاغل مورد تقاضا در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می پردازیم.

شرایط زندگی در کانادا؛ رفاهی و حقوقی

لیست بهترین مشاغل مورد نیاز کانادا برای مهاجرین

مشاغل پرتقاضا و مورد نیاز کشور کانادا هر ساله با تغییراتی روبرو می شود. با توجه به ضرورت دریافت اطلاعات به روز، کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با بررسی منابع مختلف، لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را جمع آوری نموده اند که در ادامه به بررسی هر یک از این عناوین شغلی می پردازیم:

کارشناسان فروش

خرده فروشی در بازارهای کانادا باعث بیشترین میزان استخدام در این کشور گردیده و برای بیش  از 2 میلیون کانادایی شغل ایجاد کرده است. خاطر نشان می شود که تجارت الکترونیک یک تجارت رو به رشد در تمامی کشورها از جمله کشور کانادا می باشد و کارشناسان فروش بیشترین تاثیر و سودآوری را برای این تجارت دارند. به استناد بررسی داده های آماری این شغل می تواند درآمدی بالغ بر 43,906 تا 100,000 دلار برای متقاضیان آن فراهم آورد.

پرستاری

شغل پرستاری در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می باشد. با افزایش جمعیت، مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی نیز افزایش می یابند. این گروه شغلی علاوه بر پرستاران شامل ماماها و کمک پرستاران نیز می گردد. شما ممکن است بسته به استان محل زندگی و شغل مورد نظر در یک نهاد نظارتی نیز ثبت نام شوید و مورد ارزیابی قرار گیرید. افراد در این رده شغلی می توانند سالانه میانگین 76,031 دلار درآمد داشته باشند. خاطر نشان می شود تعداد افراد شاغل در این زمینه طی 5 سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است.

دندان پزشک

دندان پزشکی نیز از جمله مشاغل پر درآمد در کشور کانادا می باشد. افرادی که در کشور کانادا دوره تحصیلی خود را گذرانده باشند می توانند وارد بازار کار این رشته شوند، اما دندان پزشکانی که از ایران تمایل به مهاجرت و طبابت در کشور کانادا را دارند نیازمند گذراندن دوره های تطبیقی و معادلسازی مدرک می باشند. افرادی که در دندان پزشکی اشتغال دارند طی 5 سال گذشته  63 درصد افزایش یافته است. متوسط حقوق دندان پزشکان در کشور کانادا 169475 دلار می باشد.

مهندسان الکترونیک

افرادی که در رشته هایی نظیر برق و الکترونیک تحصیل کرده اند می توانند یکی از صاحبان شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشند. تعداد مهندسین شاغل در کانادا طی سالیان گذشته 8 درصد افزایش یافته است. متوسط حقوق مهندسین الکترونیک در کشور کانادا 76417 دلار  می باشد.

مهندسین نرم افزار

از دیگر عناوین شغلی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا مهندسین نرم افزار می باشند. در بخش های مختلف که نیاز به کامپیوتر، ارتباط از راه دور ، فناوری اطلاعات، طراحی و توسعه سیستم های نرم افزاری وجود دارد همیشه نیاز به مهندسین نرم افزار احساس می گردد. متوسط حقوق  این متخصصین 91523 دلار کانادا می باشد.

سرپرست استخراج معدن

یک سرپرست معدن بر کارگرانی نظارت می کند که کار استخراج زغال سنگ، مواد معدنی و سنگ معدنی از زمین را انجام می دهند. این شغل نیز در سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است و تعداد افراد شاغل در این زمینه در 5 سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است. متوسط حقوق یک سرپرست معدن 94,469 دلار کانادا می باشد که در 5 سال گذشته شاهد رشد 25 درصدی دستمزد این شغل بوده ایم.

مدیران ساخت و ساز

مدیران ساخت و ساز بر تیم های ساختمان نظارت دارند و از اتمام پروژه ها اطمینان حاصل می کنند. آن های همچنین تخمین بودجه لازم برای اموز ساخت و ساز را انجام می دهند. افرادی که دارای مدرک تحصیل در رشته عمران و یا تکنولوژی ساخت و ساز هستند می توانند در این زمینه فعالیت نمایند. متوسط حقوق این افراد 74307 دلار کانادا می باشد و طی 5 سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

در این مقاله سعی نمودیم شما عزیزان را با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود در زمینه مهاجرت کاری به کانادا را دریافت نموده باشید و برخی از شغل های مورد نیاز کانادا و رشته ها برای مهاجرت به کانادا را شناخته باشید. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با بهره مندی از مشاورین و وکلای باتجربه مفتخر است تا شما را در زمینه اخذ ویزای کاری کانادا و شناخت لیست مشاغل مورد نیاز کانادا راهنمایی نماید. شما می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره مهاجرت را پر نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیرند و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

 

بنر

18 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جلال زرندی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من 32 سال سن دارم تازه ازدواج کردم و فرزندی ندارم
مدرک تحصیلیم حسابداری که از طریق فنی و حرفه ای گرفتم
شغلم اما متفاوت هست و 15 سال سابقه کار در زمینه چوب و ام دی اف، کابینت کمد و….. دارم
که مدارکش رو هم تازه از فنی و حرفه ای گرفتم با نمره بالا
میتونم جاب افری بیام کانادا یا المان؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  جلال زرندی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه در حال حاضر در زمینه تخصص شما آفری ارائه نمیکنیم .

سعیده رمضانی
2 سال قبل

همه چی رو عالی و کامل توضیح دادید. خیلی ازتون متشکرم. من از طریق پسر عموم با وب سایت شما آشنا شدم و ایشون الان حدود 6 ماهه که برای کانادا پذیرفته شدن و من هم کنجکاو شدم و خیلی دلم می خواد که برای کار و ادامه تحصیل به کانادا برم. سوالات زیادی دارم، نمی دونم همنه رو اینجا بپرسم یا تماس بگیرم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سعیده رمضانی
2 سال قبل

سلام . مبارکشون باشه . ایشالا که شما هم شرایطش رو داشته باشید . برای راهنمایی و کمک بهتر میتونید با شرکت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره پر بفرمایید تا همکارانمون به طور کامل راهنماییتون کنند .

مهدی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید وقت بخیر
من ۲۹ سالمه و نزدیک به ۱۷ سال سابقه کار ساختمانی و جوشکاری دارم، مدرکتحصیلیم زیر دیپلم هست، تا حدودی مکالمه انگلیسیم خوبه ، لطفاً برای مهاجرت به کانادا راهنماییم کنید
ممنون

کارشناس هرمس
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
متاسفانه بدون مدرک تحصیلی و یا مدرک فنی حرفه ای نمی تونید اقدام کنید .

حمید
3 سال قبل

سلام من 37 سالمه . دیپلم فنی حرفه ای آی تی دارم. در تمامی موارد زیر واردم کار کرده ام. سانترال ، پسیو نتورک ، جوشکاری ، کابینت سازی با ام دی اف. برق کاری . لوله کشی کار کرده ام و توانمندم . آیا امکان مهاجرت به کانادا دارم ؟ آلمان چطور

کارشناس هرمس
پاسخ به  حمید
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در حال حاضر برای رشته های فنی آلمان موقعیت بهتری را ارائه میدهد .
ولی برای اقدام باید مدرک فنی حرفه ای در زمینه تخصصتون ارائه دهید .

Zizi
3 سال قبل

سلام من خودم مدرک فنی آرایشگری دارم و همسرم فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت هستش بنظرشما کدوم کشور بیشتر برای کار در دورشته مخصوصا همسرم مهاجرپذیرن؟

هرمس اپلای
پاسخ به  Zizi
3 سال قبل

سلام برای رشته مهندسی نفت باید شرایط رو بررسی کنیم که حداقل امتیاز رو میارید یا خیر برای کشور کانادا برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرین کارشناسان ما راهنمایی میکنند .ممنونم

شکیبا
3 سال قبل

سلام من کارشناس بیهوشی با دو سال سابقه کار سن ۲۴سال و مجرد هستم..کدام کشور رو برای مهاجرت با ویزای کاری (جاب آفر) پیشنهاد میکنید؟!

hooman.ejtema
پاسخ به  شکیبا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر، با توجه به اعلام نیاز شدید کارفرماهای المان،فرصت مناسب برای آفر کاری آلمان رو دارین.

زهرا زارعی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید .
میشه بگید کد noc کارشناس فروش چیه ؟
خودم نتونستم دقیق شو پیدا کنم .
برای فردی که ۴ سال سابقه فروش در یک شرکت محصولات خوراکی رو داشته .
البته بیمه برامون رد نمی‌شده .ولی میتونم از شرکت گواهی بگیرم .

هرمس اپلای
پاسخ به  زهرا زارعی
3 سال قبل

سلام سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلیتون نیاز هست

حمید رضا
3 سال قبل

سلام
سن 35 متاهل 2 فرزند
ارشد الکترونیک دیجیتال با معدل 19.5
8 سال سابقه تدریس در دانشگاه ازاد
10 سال سابقه کار در شرکت های بزرگ مخابراتی کشور به همراه بیمه تامین اجتماعی و هم اکنون نیز شاغلم
برنامه نویس میکروکنترلر و طراحی و ساخت مدارات الکترونیک و pcb
ادمین شبکه کامپیوتر و دارای مدارک دورهای شبکه CCNA- CCNP HCDA
برنامه نویسی با زبان های مختلف مانند : C# PYTHON- C MATLAB

sH@riShamIm
پاسخ به  حمید رضا
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
– تبریک میگم بابت رزومه خوبتون
اگر قصد ارزیابی شرایطتون رو دارید با شماره 02128111107 تماس بگیرید .

فاطمه
3 سال قبل

سلام ، میشه بهم راهنمایی کنید کس ی هست برای من سابقه بیمه در رشته کشاورزی درست کنه و من رو می تونید کمک کنید از طریق اقامت کاری یا تحصیلی به المان و یا کانادا برم رشته تحصیلی ام فوق لیسانس کشاورزی است

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

سلام.
حتما در ارائه سابقه شفاف باشید که مشکلی براتون پیش نیاد.
در مجموع برای کانادا بدلیل نیاز به اخذ امتیاز بالا جهت تایید سفارت مسیر سختی پیش رو دارید.
توصیه میشه در حال حاضر برای ویزای جاب آفر آلمان و یا تحصیلی اقدام نمایید.