تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

رشته زبان انگلیسی در کانادا؛ شرایط تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا

رشته زبان انگلیسی در کانادا، یکی از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال یادگیری این زبان به عنوان یک زبان جهانی و همچنین به دست آوردن دانش تخصصی در زمینه‌های مختلف هستند. تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا از طریق دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر، فرصتی عالی برای دستیابی به آموزش بین‌المللی با کیفیت و گسترده در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند در این دوره‌های تحصیلی به طور موثر زبان انگلیسی را یاد بگیرند و همچنین در رشته‌های مختلفی مانند ادبیات، زبان‌شناسی، روابط بین‌المللی، کسب و کار، و آموزش تخصصی شرکت کنند. در ادامه به تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا اشاره شده است، با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

زبان تحصیل در کانادا

اگرچه دو زبان ملی در کانادا انگلیسی و فرانسوی است، اما انگلیسی همچنان زبان غالب در سراسر کانادا است، مگر اینکه در استان کبک باشید؛ بنابراین، کانادا یک مقصد محبوب برای دانشجویان سراسر جهان است! امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا این کشور را به مقصدی مهم برای دانشجویان تبدیل کرده است. کانادا مزایای بسیار زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد، از دانشگاه‌های با رتبة عالی گرفته تا کلان‌شهرها و طبیعت نفس‌گیر.

بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کانادا از شهرت بالایی برخوردارند و تحصیلات عالی را در کشوری انگلیسی‌زبان به شما ارائه می‌دهند. آزمون‌های TOEFL و IELTS به شما امکان می‌دهد مهارت‌های انگلیسی خود را به مدارس کانادا نشان دهید. رایج‌ترین زبان‌هایی که در کانادا صحبت می‌شوند انگلیسی و فرانسوی هستند. برخی مدارس و دانشگاه‌ها از یک یا هر دو به‌عنوان زبان اصلی خود استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید به‌صورت رایگان تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا را شروع کنید، می‌توانید یک دانشگاه با شهریه کم انتخاب کنید و یک شغل نیمه‌وقت نیز پیدا کنید. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های خود گرفتن بورسیه تحصیلی است. چندین سازمان و مؤسسه وجود دارند که انواع مختلف بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

متوسط حقوق دانشجویان در کانادا ۳۴۱۲۱ دلار در سال یا ۱۷.۵۰ دلار در ساعت است. موقعیت‌های ورودی از ۲۸۳۲۹ دلار در سال شروع می‌شود، درحالی‌که اکثر کارگران باتجربه تا ۵۳.۵۱۴ دلار در سال درآمد دارند.

دانشگاه‌های برتر انگلیسی زبان در کانادا

در کانادا دانشگاه‌های انگلیسی زبان برتری وجود دارند که هر یک رتبه‌های خوبی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. همراه ما باشید.

دانشگاه‌های برتر انگلیسی زبان در کانادا

دانشگاه تورنتو و تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

دانشگاه تورنتو، رتبه هجدهم جهانی و برترین دانشگاه کانادا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با سوابق درخشان در سال‌های اخیر یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا است. ۱۰ نفر از برندگان جایزه نوبل از این دانشگاه هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه در لیست ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در رتبه دوم و در سطح جهانی ۳۴ قرار دارد و به دلیل شهرت در تحقیقات، فارغ‌التحصیلان برجسته و بورسیه تحصیلی موجود برای دانشجویان بین‌المللی، رتبه خوبی را به دست آورده است. دانش‌آموزان خارج از کشور از این واقعیت که آب‌وهوای ناحیه بزرگ ونکوور نسبت به سایر نقاط کانادا معتدل‌تر است و نزدیکی به سواحل و کوه‌ها است، استقبال می‌کنند. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا در این دانشگاه فراهم شده است.

این دانشگاه معتبر، بسیاری از افراد برجسته را در خود جای‌داده و دانشمندان و ورزشکاران زیادی پرورش داده است، ۳ نخست‌وزیر کانادا، ۸ برنده جایزه نوبل، ۶۵ مدال‌آور المپیک و ۷۱ دانشمند رودز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل مونترال رتبه سوم کانادا و ۴۲ را در سطح جهانی دارد. مک گیل با ارائه بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی به بیش از ۳۱۰۰۰ دانش‌آموز از ۱۵۰ کشور جهان، یکی از سه دانشگاهی است که در کبک می‌توانید در آن به تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا بپردازید.

 

مدارک موردنیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

بعد از اینکه دانشگاه‌های موردنظر خود را مشخص کردید، در وب‌سایت‌های آن‌ها بخوانید که شرایط پذیرش برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا چیست و فرایند درخواست شامل چه مواردی است.

در کانادا، هر دانشگاه شرایط ورود خود را دارد و شما را به‌صورت فردی ارزیابی می‌کند. بااین‌حال، فارغ‌التحصیلی از یک دبیرستان و موقعیت علمی خوب معمولاً حداقل الزامات برای تحصیل در مقطع کارشناسی است. ممکن است نیاز به ارائه اسناد رسمی، مانند رونویسی از دوره متوسطه یا تحصیلات تکمیلی داشته باشید. همین‌طور ممکن است لازم باشد که آن اسناد ارزیابی شما به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنند باید به زبان انگلیسی یا فرانسه مهارت خود را نشان دهند. بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان نیازمند کسب حداقل نمره در آزمون زبان استاندارد هستند. دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان معمولاً متقاضیان را به‌صورت موردی ارزیابی می‌کنند. اگر مهارت‌های زبانی شما ناکافی است، مجموعه‌ای از برنامه‌های کانادایی وجود دارند که می‌توانید قبل از درخواست برای دانشگاه در آن کشور ثبت‌نام کنید که توسط دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات خصوصی ارائه می‌شوند.

مدارک موردنیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

از سال ۲۰۲۱ ، ۹۷ دانشگاه در کانادا وجود دارند که به زبان انگلیسی و فرانسوی آموزش می‌دهند. تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، این امکان را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد که فقط با داشتن مدرک آیلتس یا تافل بتوانند به این کشور مهاجرت کنند.

هنگامی که تصمیم به تحصیل در کانادا گرفتید، مرحله بعدی انتخاب محل درخواست است. مدارس عالی و دانشگاه‌های بسیاری برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا وجود دارند و محدود کردن گزینه‌های شما می‌تواند دلهره‌آور باشد.

عوامل متعددی وجود دارند که باید موردتوجه قرار گیرند. درحالی‌که هیچ قانونی برای انتخاب کالج یا دانشگاه در کانادا وجود ندارد اما شرایط و ضوابط خاصی به مجوز تحصیل کانادا پیوست شده‌اند. شما باید به این شرایط احترام بگذارید تا تمام مزایای تجربه تحصیلی خود را حفظ کنید. درک و احترام به شرایط مجوز تحصیل بسیار مهم است.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. حتی اگر محدودیت سنی وجود نداشته باشد، در صورت خردسال بودن به مجوز تحصیل نیاز دارید. شما باید یک جوان کانادایی یا خارجی بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشید. کانادا همچنین فاصله تحصیلی ۲-۵ ساله را برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

هزینه تحصیل در کانادا

خبر خوبی که وجود دارد این بوده که تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا کاملا مقرون‌به‌صرفه است. شهریه کانادا به‌طورکلی کمتر از شهریه استرالیا، ایالات متحده و انگلستان است. در سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹، متوسط شهریه سالانه برای دانشجوی بین‌المللی کارشناسی در کانادا ۲۷،۱۵۹ دلار کانادا بود. میانگین شهریه همان سال صرف شده در یک دانشگاه آمریکایی را می‌توان با ۴۵،۹۵۰ دلار آمریکا مقایسه کرد.

زمانی که برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم‌گیری می‌کنید، باید توجه به مهم‌ترین فاکتور یعنی هزینه را در اولویت قرار دهید. به طور کلی اگر دانشجویان بین‌المللی به دنبال یک مقصد به صرفه هستند، کانادا مناسب‌ترین گزینه برای آن‌ها است.

هزینه تحصیل در کانادا

طبق آمار کانادا، متوسط شهریه دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی، ۲۹۷۱۴ دلار کانادا (۲۲،۵۰۰ دلار آمریکا) در سال است. دوره‌های علوم‌انسانی ارزان‌تر (به طور متوسط ۵،۵۴۲ دلار) هستند، درحالی‌که موضوعاتی مانند مهندسی و پزشکی جزو گران‌ترین به طور متوسط ۲۱،۷۱۷ دلار کانادا (۱۶،۴۴۶ دلار آمریکا) برای دندانپزشکی و ۱۴،۱۶۲ دلار (۱۰،۷۲۴ دلار آمریکا) برای پزشکی است. هزینه‌های تجارت و دوره‌های مدیریتی کمتر از میانگین ملی است و ۶،۸۲۷ دلار در سال است.

مشاغل دانشجویی در کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کانادا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، توانایی کار پاره‌وقت در طول سال تحصیلی و تمام‌وقت در تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده است. داشتن شغل پاره‌وقت برای یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند راهی عالی برای حمایت از تحصیلات و زندگی روزمره شما باشد. این کار می‌تواند انعطاف‌پذیرتر باشد و راحت‌تر در برنامه تحصیلی قرار گیرد و اغلب به تعهد و آموزش کمتری نیاز دارد.

اگر می‌خواهید شغلی پاره‌وقت دریافت کنید تا بتوانید در حین تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا به زندگی خود کمک کنید، می‌توانید در ترم‌های دانشگاه تا ۲۰ ساعت در خارج از دانشگاه و در تعطیلات مانند تعطیلات زمستانی یا تابستانی به‌صورت تمام‌وقت کار کنید؛ بدون اینکه به مجوز کار نیاز داشته باشید.

برخی از بهترین مشاغل پاره‌وقت در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی عبارت‌اند از: دستیار معلم، مدرس، متصدی بار، باریستا، راننده اوبر، فریلنسر، پرستار بچه، همکار فروش خرده‌فروشی، نگهبان پارکینگ، دستیار کتابخانه و یا دستیار یا متخصص رسانه‌های اجتماعی. متوسط حقوق مشاغل پاره‌وقت برای دانشجویان ۴۲،۵۶۵ دلار کانادا در سال یا ۲۲ دلار کانادا در ساعت است. معمولاً ساعاتی برای مشاغل نیمه‌وقت به دانشجویان پرداخت می‌شوند که حدود ۱۰ دلار کانادا در ساعت است.

مشاغل دانشجویی در کانادا

کمک مالی برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

بورسیه، کمک‌هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا هستند، در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. این‌ها شامل بورسیه‌های خاص برای پیشرفت ورزشی و تحصیلی و بورسیه‌های خاص موضوعی هستند.

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا بورسیه تحصیلی خود را ارائه می‌دهند؛ بنابراین ممکن است بتوانید برای بورسیه‌ای که منحصراً توسط دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید انتخاب شوید. در همه موارد، مهم است که دراسرع‌وقت درخواست دهید؛ زیرا بودجه بورس تحصیلی محدود و بسیار رقابتی است. همچنین به متقاضیان بین‌المللی توصیه می‌شود در مورد فرصت‌های تحصیلی خارج از کشور که توسط سازمان‌های کشور خود ارائه می‌شوند تحقیق کنند.

یکی از منابع قابل‌توجه بورسیه تحصیلی برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، برنامه بورسیه مشترک‌المنافع کانادا است که به دانشجویان سایر کشورهای مشترک‌المنافع کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد. همچنین ممکن است اطلاعات کمک مالی در وب‌سایت مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه‌های بین‌المللی مفید باشد. بورسیه‌های تحصیلی بیشتر برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

دوره‌های تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

دوره‌های مختلفی وجود دارند که به زبان انگلیسی در کانادا برگزار می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به برنامه‌های فشرده عمومی و کوتاه مدت اشاره داشته باشیم. برای مطالعه این دوره‌ها می‌توانید از محوطه دانشگاه‌ها، مدارس متوسطه و کالج‌های زبان کمک بگیرید. قبل از اینکه به کشور کانادا ورود پیدا کنید، نیاز است تا ویزای تحصیلی کانادا خود را دریافت کرده باشید. البته اگر مدت دوره شما کمتر از شش ماه باشد، ممکن است نیازی نباشد تا مجوز تحصیلی را اخذ کنید.

دوره‌های فشرده گاهی اوقات به مدت دو ماه طول می‌کشد، اما هر دو برنامه عمومی و فشرده انگلیسی به طور معمول به شما کمک می‌کنند تا تسلط عملی به زبان انگلیسی برای سفر یا کار را ایجاد کنید و بر صحبت‌کردن، گوش‌دادن و نوشتن تمرکز کنید.

دوره‌های تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

دانشگاه‌های کانادا با مدارس زبان محلی مشارکت می‌کنند که دوره‌هایی را به طور خاص برای کسانی که در دانشگاه، تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا را شروع کرده‌اند، ارائه می‌دهند. مقاطع مختلف تحصیلی در دسترس است که برای مهارت‌های مختلف طراحی شده‌اند و جدول زمانی آن‌ها اغلب انعطاف‌پذیر است تا به دانشجو اجازه دهد تا درس زبان خود را با برنامه زمانی معمول دانشگاه مطابقت دهد.

این دوره‌ها برای کمک به دانش‌آموزان بین‌المللی برای توسعه واژگان و ایجاد مهارت‌های گرامری در جهت آماده‌سازی آنها برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت در طول چند ماه یا یک سال موردمطالعه قرار گیرند.

آزمون‌ های معتبر زبان انگلیسی

آیلتس و تافل آزمون‌های زبان انگلیسی معتبر بین‌المللی هستند که اکثر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان به‌عنوان بخشی از شرایط ورود خود برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، درخواست می‌کنند.

ازآنجایی‌که کانادا به‌عنوان یک کشور اکثریت انگلیسی‌زبان شناخته می‌شود، هر فرد غیربومی که در آنجا تحصیل می‌کند، کار می‌کند و یا زندگی می‌کند، باید مهارت‌های زبانی کافی خود را ثابت کند. اکثر دانشگاه‌های کانادا گواهینامه IELTS را ترجیح می‌دهند، اما برخی از آن‌ها TOEFL ، PTE و غیره را مجاز می‌دانند. آزمون‌های خاصی نیز مخصوص کانادا هستند، مانند CAEL و CELPIP.

همه مؤسسات در کانادا IELTS را به‌عنوان گواهینامه مهارت انگلیسی می‌پذیرند. هزینه شرکت در آزمون 14000 روپیه است و نمرات آیلتس پس از دو سال اعتبار خود را از دست می‌دهد. آزمون آموزش عمومی برای مهاجرت یا اهداف کاری انجام می‌شود، درحالی‌که آزمون آکادمیک توسط دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور انجام خواهد شد. برای دریافت ویزای کانادا، به حداقل نمره کلی 6.0 نیاز دارید، اما به طور متوسط، دانشگاه‌ها برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا از شما نمره ۶.۵ را می‌خواهند.

آزمون‌ های معتبر زبان انگلیسی

آزمون تافل با هزینه ۱۳،۶۱۷ روپیه، از طرف همه دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شود. نمرات این آزمون نیز مانند آزمون آیلتس دو سال اعتبار دارد. میانگین امتیاز موردنیاز آزمون تافل، در دانشگاه‌های کانادا ۸۰-۱۰۰ است.

آزمون PTE (Pearson Test of English)، به‌تدریج در کانادا به رسمیت شناخته شده است؛ بنابراین ممکن است توسط همه دانشگاه‌ها پذیرفته نشود. به دانشجویان توصیه می‌شود قبل از دادن آزمون با دانشگاه‌ها مؤسسه‌ای که قصد دارند در آن تحصیل کنند، مشورت کنند؛ زیرا هزینه آن 13،300 روپیه است. علاوه بر این، اگر حداقل ۳ سال تحصیلی را در هر مؤسسه دانشگاهی که زبان انگلیسی‌زبان رسمی آن است گذرانده باشید، از این آزمون معاف می‌شوید.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه های کانادا

برای کسانی که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه ممتاز و عالی در یکی از کشورهای توسعه یافته جهان هستند، درخواست تحصیل در کانادا می تواند یک گزینه جذاب باشد.

سخن پایانی

تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا به دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای بهبود مهارت‌های زبانی، ارتقاء دانش تخصصی و آموزش بین‌المللی در یک محیط فرهنگی چندفرهنگی می‌دهد. این تجربه، علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با مفاهیم و فرهنگ‌های مختلفی آشنا شوند و ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کنند. با توجه به استانداردهای بالای آموزشی و ارائه برنامه‌های تحصیلی گسترده، تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا به دانشجویان فرصتی مناسب برای رشد شخصی و حرفه‌ای ورود به بازار کار بین‌المللی می‌دهد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا کمک مالی برای تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا وجود دارد؟
بورسیه، کمک‌هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا هستند، در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.
آیا امکان کار پاره وقت برای دانشجویان در کانادا وجود دارد؟
یکی از مزایای تحصیل در کانادا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، توانایی کار پاره‌وقت در طول سال تحصیلی و تمام‌وقت در تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده است
شهریه دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی در کانادا چقدر است؟
طبق آمار کانادا، متوسط شهریه دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی، ۲۹۷۱۴ دلار کانادا (۲۲،۵۰۰ دلار آمریکا) در سال است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ن بهاری
2 سال قبل

وقتی این مقالات رو خوندم و مقایسه کردم با جاهایی که من اونجا درس خوندم واقعا هم تاسف خوردم و هم حسرت کشیدم. آخه چرا باید اینهمه تفاوت وجود داشته باشه بین دانشگاه های سایر کشورهای دیگه با اون چیزی که من داخلش درس خوندم. یه عمر آرزو داشتم برم دانشگاه.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  ن بهاری
2 سال قبل

سلام . شما میتونید شرایطتون رو برای ادامه تحصیل در کانادا بررسی کنید پیشنهاد میکنم فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا همکارا در اسرع وقت باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای