سوئد یا اتریش

سوئد یا اتریش

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دو کشور سوئد و اتریش بپردازیم. دو کشوری که از لحاظ اقتصادی و رفاهی بین مردم زبانزد می باشند، که یکی از آن ها در اسکاندیناوی و دیگری در جنوب کشور آلمان قرار دارد.

امروزه مهاجرت به کشورهای خارجی به خصوص اروپایی یکی از بحث های داغ بین مردم می باشد. انتخاب کشور مقصد از جمله دغدغه های افرادی است که می خواهند مهاجرت کنند. دو تا از کشورهای برجسته در اروپا که هر ساله مهاجران زیادی را پذیرا هستند، سوئد و اتریش می باشند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مقایسه جمعیت و جغرافیا در سوئد و اتریش

یکی از دلایلی که این دو کشور بسیار مطرح شده اند رفاه بالای آن هاست. بنابراین جمعیت اندک باعث شده تا آسایش مردم در این کشور باتوجه به درآمد و بودجه این دو کشور بالا باشد. کشور سوئد در حدود ۱۰ میلیون نفر و کشور اتریش در حدود ۸.۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

مساحت کشور سوئد نیز نزدیک به ۴۵۰ هزار کیلومتر مربع می باشد که از این نظر در رده ۵۶م وسیع ترین کشور های جهان قرار دارد اما کشور اتریش مساحتی نزدیک به ۸۳ هزار کیلومتر مربع در رده ۱۱۸ بزرگترین کشور های قرار گرفته است. واحد پول کشور سوئد کرون و همچنین واحد پول کشور اتریش یورو می باشد. آب و هوای این دو کشور سرد و خشک است، البته نکته قابل ذکر این است که به جهت نزدیکی سوئد به قطب بخشی از این کشور غیر قابل سکونت می باشد.

مقایسه جمعیت و جغرافیا در سوئد و اتریش

مقایسه هزینه زندگی در سوئد و اتریش

هرچند هر دو کشور دارای سطح رفاهی بالایی می باشند اما کشور اتریش در این زمینه از سوئد پیشی گرفته است، زیرا هزینه زندگی در کشور سوئد به طور کلی نزدیک به ۲۷ درصد گرانتر از اتریش می باشد. هزینه دانشگاه ها در کشور سوئد در حدود ۱۲۰ هزار کرون یا همان ۱۲ هزار یورو در سال می باشد ولی دانشگاه های کشور اتریش به طور میانگین  3,000 تا 23000 یورو در سال است.

با این وجود با توجه به آمار بالا می توان نتیجه گرفت که تحصیل در کشور اتریش مقرون به صرفه تر از سوئد است و می توان با انتخاب دانشگاه های اتریش و اخذ پذیرش در این دانشگاه ها در هزینه ها صرفه جویی کرد.

مقایسه هزینه زندگی در سوئد و اتریش

مقایسه دانشگاه ها

کشور های سوئد و اتریش دو کشور مطرح در زمینه تحصیل می باشند. این دو کشور که در اروپا قرار دارند مقصد بسیاری از دانشجویان در کشور های مختلف جهان می باشند. کشور سوئد دارای ۱۴ دانشگاه دولتی می باشد در حالی که در کشور اتریش این عدد به ۲۳ می رسد.

همچنین باید یادآور شد که تعداد ۸ دانشگاه از دانشگاه های دو کشور اتریش و سوئد در رتبه بندی ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان می باشند. برترین دانشگاه کشور سوئد لوند می باشد که رتبه ۹۲ را به خود اختصاص داده، همچنین دانشگاه وین اتریش در رتبه ۱۵۴ قرار دارد. هر دوی این دانشگاه ها جزو ده دانشگاه برتر اروپا می باشند.

مقایسه دانشگاه ها

مقایسه شرایط کاری

به طور کلی کشور های اروپای غربی و اسکاندیناوی دارای شرایط مناسبی برای افراد متخصص می باشد. این دو کشور  نیز از این شرایط مستثنا نیستند. بنابر آمار میانگین ساعت کاری در کشور سوئد حدود ۱۶۲۱ ساعت می باشد در حالی که در کشور اتریش ۱۶۰۱ ساعت است که نشان دهنده فعالیت بیشتر کشور سوئد نسبت به اتریش می باشد. از نظر حقوق و دستمزد دو کشور در حالت ایده آلی قرار دارند و حقوق مناسبی دریافت می کنند، هرچند میزان آن بسته به رشته تحصیلی متفاوت است.

میانگین حقوق در کشور سوئد در حدود 3,900 یورو ماهانه می باشد در حالی که در کشور اتریش نزدیک به 3400 یورو ماهانه است. البته این میزان درآمد به شهر مقصد نیز بستگی دارد. برترین شهر برای کار در سوئد پایتخت آن یعنی استکهلم است در حالی که در اتریش سالزبورگ مقصد مناسب تری برای کار می باشد.

مقایسه شرایط کاری

فرانسه یا سوئد

سوئد یا فرانسه

در این مقاله می خواهیم دو کشور محبوب و پیشرفته سوئد و فرانسه را با یگدیگر مقایسه کنیم تا کسانی که تمایل به مهاجرت به این دو کشور را دارند بتوانند راحت تر تصمیم گیری کنند.

سخن آخر

به صورت کلی دو کشور از شرایط مناسبی برخوردارند و مقصد جذابی برای مهاجران، به خصوص ایرانیان می باشد. سوئد دارای تولید ناخالص داخلی به میزان ۵۵۱ میلیارد دلار می باشد در حالی که این مقدار برای اتریش ۴۵۵ میلیارد دلار است که نشان دهنده درآمد بالای کشور سوئد می باشد.

با شاخص های رنکینگ صلح جهانی اتریش در رتبه ۴ و سوئد در رتبه ۱۸ قرار گرفته است. هرچند قرار گیری بین ۲۰ کشور برتر در این زمینه فوق العاده می باشد. به طور کلی بنابر آمار کشور سوئد در رتبه ۹ و اتریش بیش از ۱۵ قرار دارد. در این رتبه بندی کشور ایران جزو ۱۰۰ کشور اول نیز نمی باشد.

مقایسه دو کشور بسته به شرایط هر شخص متفاوت می باشد بنابراین نمی توان رای قطعی نسبت برتری یک کشور به کشور دیگر داد. بنابراین با توجه به توضیحات می توان کشور مورد نظر را انتخاب کرد.

برای آشنایی از شرایط این دو کشور با مشاورین ما در هرمس اپلای تماس حاصل فرمایید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
کشور سوئد و اتریش از نظر دانشگاه های دولتی چگونه هستند؟
کشور سوئد دارای ۱۴ دانشگاه دولتی می باشد در حالی که در کشور اتریش این عدد به ۲۳ می رسد و همچنین تعداد ۸ دانشگاه از دانشگاه های دو کشور اتریش و سوئد در رتبه بندی ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان می باشند.
هزینه های زندگی در کدام کشور بیشتر میباشد؟
به طبع در کشور سوئد هزینه های زندگی حدود ۲۷ درصد گرانتر از کشور اتریش میباشد.
درآمد سالانه در کشور سوئد بهتر است یا اتریش؟
میانگین حقوق در کشور سوئد در حدود 3,900 یورو ماهانه می باشد در حالی که در کشور اتریش نزدیک به 3400 یورو ماهانه است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nima
2 سال قبل

درود
برای مهاجرت ناشنوایان میتونید راهنمایی کنید؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  nima
2 سال قبل

سلام اگر شرایط رو کامل دارا باشید بله

عاطفه و ق
3 سال قبل

سلام من و خانواده مان از ایسلند به خاطر از هوا می‌خواهیم مهاجرت کنیم .ایا ممکن است به ما کمک کنید در مشاوره ؟

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  عاطفه و ق
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
بله حتما . لطفا برای دریافت مشاوره با شماره ی 02191070170 تماس بگیرید.

کادر هرمس اپلای