آموزش ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

آموزش ثبت نام لاتاری 2025

آموزش ثبت ‌نام لاتاری موضوعی است که در ادامه به بررسی آن به صورت کامل خواهیم پرداخت. در این مطلب قصد داریم تا به وزارت امور خارجه آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری یک قرعه‌کشی برای اهدای گرین کارت این کشور به مردم کشورهای واجد شرایط می‌کند. هرساله ۵۵۰۰۰ نفر از طریق قرعه‌کشی لاتاری اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده و پس از آن اجازه کار و تحصیل در آمریکا را پیدا می‌کنند.
ثبت‌نام لاتاری از طریق سایت www.dvprogram.state.gov انجام می‌شود و برندگان خوش‌شانس می‌توانند پس از اعلام نتایج از طریق سفارت آمریکا برای گرفتن گرین کارت خود اقدام کنند. ثبت‌نام لاتاری 2025 از 12 مهر 1402 آغاز می‌شود و تا 16 آبان 1402 ادامه دارد. قرعه‌کشی حدود ۶ ماه بعد انجام شده و نتایج از طریق سایت اعلام می‌شود.

ازآنجاکه آمریکا همیشه یکی از مقاصد رؤیایی برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند، هرساله ایرانیان زیادی در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند. ما هم در این مقاله به آموزش ثبت ‌نام لاتاری پرداخته‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و بدون پرداخت پول اضافه در آن شرکت کنید. امیدواریم شما هم یکی از برندگان خوش‌شانس امسال باشید!

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

قبل از ثبت‌نام بدانید!

برای ثبت‌نام لاتاری دو راه وجود دارد: اول اینکه خودتان این ثبت‌نام را انجام دهید و راه دوم اینکه با پرداخت پول به مؤسسه یا شخص دیگر، از آن‌ها بخواهید این ثبت‌نام را برایتان انجام دهند.
اکثر افراد فکر می‌کنند ثبت‌نام لاتاری دشوار است یا ممکن است طبق حرف برخی مؤسسات گمان کنند راز خاصی در آن نهفته است که اگر کار را به مؤسسات بسپارند احتمال برنده شدنشان بیشتر خواهد شد! اما هیچ‌کدام از این‌ها حقیقت ندارد! به همین خاطر در این مقاله به طور کامل به آموزش ثبت ‌نام لاتاری پرداخته‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و بدون نیاز به کسی، آن را انجام دهید.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام لاتاری

اول از مدارک موردنیاز شروع می‌کنیم. متقاضیان می‌توانند بدون داشتن پاسپورت در این قرعه‌کشی شرکت کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

• مشخصات هویتی کامل، شامل اسم و محل زندگی، تحصیلات، وضعیت تأهل و فرزندان

• فایل اسکن عکس شخص، مطابق شرایط لاتاری که در ادامه ویژگی‌های آن را توضیح خواهیم داد.

• ایمیل فرد ثبت‌نام‌کننده
این مشخصات هنگام ثبت‌نام باید در سایت وارد شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری 2025

ویژگی‌های لازم برای عکس لاتاری

عکسی که برای ثبت‌نام لاتاری استفاده می‌شود باید دارای شرایط زیر باشد و در غیر این صورت پذیرفته نمی‌شود و پرونده شما اصلا بررسی نخواهد شد؛ بنابراین باید حتما دقت کنید. ویژگی‌هایی شامل:
• گردی صورت کاملا مشخص باشد و پوشیده نشده باشد. مثلا شخص عینک نداشته باشد و موها روی صورت نباشند.
• عکس کاملا فاقد فتوشاپ و طبیعی باشد.
• زمینه عکس باید سفید باشد.
• عکس واضح و روشن باشد.
• عکس رنگی باشد.
• اندازه آن ۶۰۰×۶۰۰ پیکسل باشد.
• فرد سه رخ نباشد و کاملا مستقیم رو به دوربین نشسته باشد.
• داشتن حجاب مانعی ندارد اما گردی صورت باید کاملا معلوم باشد.
• عکس جدید و حداکثر مربوط به چند ماه گذشته باشد.
قابل‌توجه شرکت‌کنندگان لاتاری سال‌های قبل! از عکسی که قبلا از آن برای ثبت‌نام لاتاری استفاده کرده بودید نباید استفاده کنید. خب تا اینجا به شرایط عکس و مدارک لازم برای ثبت‌نام پرداختیم. در ادامه به آموزش ثبت ‌نام لاتاری می‌پردازیم.

آموزش ثبت ‌نام لاتاری 2025

پس از آماده‌کردن عکس و مدارک، سراغ آموزش ثبت ‌نام لاتاری می‌رویم. همان‌طور که گفته شد ثبت‌نام از طریق سایت www.dvprogram.state.gov انجام می‌شود. پس از باز کردن سایت با صفحه زیر مواجه خواهید شد. با زدن دکمه سبزرنگ Begin Entry وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید یک کد امنیتی را در آن وارد کنید و پس از آن می‌توانید وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

ثبت نام لاتاری مرحله اول
مرحله اول از آموزش ثبت نام لاتاری

 

پس از زدن دکمه Begin Entry، وارد صفحه زیر خواهید شد که باید مشخصات فردی خود را در آن وارد کنید. حالا به توجه به شماره کادرها با هم جلو می‌رویم و با هم آموزش ثبت ‌نام لاتاری را می‌بینیم.

وارد کردن نام و نام خانوادگی

به سراغ کادر شماره یک می‌رویم. در اولین قسمت نام خانوادگی و در قسمت دوم اسم خود را وارد کنید. قسمت آخر برای واردکردن اسم وسط است که ایرانی‌ها اسم وسط ندارند پس نیازی به پرکردن آن نیست و فقط تیک No middle name را بزنید و سراغ قسمت بعد می‌رویم.

انتخاب جنسیت

همان‌طور که روی عکس مشخص شده کادر بعد مربوط به جنسیت است. اگر خانم هستید گزینه female و اگر مرد هستید باید گزینه male را بزنید.

وارد کردن تاریخ تولد

در کادر شماره ۳ باید تاریخ تولد میلادی خود را وارد کنید. اگر تاریخ تولد دقیقتان را نمی‌دانید می‌توانید در گوگل تاریخ تولد میلادی را سرچ کنید. در پرکردن این قسمت دقت کنید که اول باید ماه بعد روز و بعد سال تولدتان را وارد کنید.

انتخاب شهر تولد

کادر شماره چهار نیز همان‌طور که می‌بینید، مربوط به شهر محل تولدتان است. دقت کنید که دقیقاً شهری را که در پاسپورتتان ذکر شده وارد کنید. اطلاعات وارد شده نباید با اطلاعات ثبت شده در پاسپورت مغایرت داشته باشند.

مرحله دوم ثبت نام لاتاری 2025

انتخاب محل تولد

در ادامه آموزش ثبت ‌نام لاتاری، به کادر پنجم می‌رسیم. طبق عکس زیر، در کادر پنجم باید کشور محل تولدتان را انتخاب کنید.

انتخاب کشور واجد شرایط

حالا نوبت کادر ششم است. طبق تصویر، این کادر می‌خواهد بداند آیا کشور شما جزء کشورهای واجد شرایط برای ثبت‌نام لاتاری هست یا نه؟ ازآنجاکه ایران جز این کشورهاست فقط تیک گزینه بله را انتخاب کنید.

آپلود عکس

حالا نوبت کادر هفتم است که در تصویر با عدد 11 مشخص شده است . در این قسمت باید عکس جدید خودتون رو طبق قوانین جدید لاتاری بعد از زدن دکمه choose new photo آپلود کنید.

مرحله سوم ثبت نام لاتاری 202

 

وارد کردن اطلاعات پستی

در کادر شماره ۹ باید اطلاعات پستی‌تان را وارد کنید. اگر می‌خواهید آدرس پستی شخص دیگری را بدهید در قسمت a نام آن شخص را وارد کنید. در غیر این صورت این قسمت را خالی بگذارید.در قسمت b باید آدرس را وارد کنید. در نوشتن آدرس دقت کنید که برعکس آدرس فارسی که از اسم خیابان شروع می‌شود و به پلاک ختم می‌شود، در انگلیسی باید ابتدا پلاک، بعد کوچه، بعد خیابان و محله را وارد کنید. برای مثال:
NO.15. 44 Alley. Motahari street
قسمت c در واقع فقط جای اضافه برای نوشتن آدرس است. اگر جا در قسمت b کم بود می‌توانید ادامه آدرس را در قسمت c بنویسید وگرنه می‌توانید آن را خالی بگذارید. در قسمت d نام شهر را وارد کنید و در قسمت e باید نام کشور را وارد کنید. قسمت f هم مربوط به کد پستی است. خب، حالا به آموزش ثبت ‌نام لاتاری ادامه می‌دهیم.

آموزش ثبت نام لاتاری

وارد کردن اطلاعات کشور، شماره تماس و ایمیل

حالا در کادر دهم باید کشوری را که الان در آن زندگی می‌کنید انتخاب کنید. کادر شماره یازده از شما شماره تماستان را می‌خواهد. در این قسمت می‌توانید شماره‌تلفن همراه یا تلفن ثابتتان را وارد کنید. فقط فراموش نکنید که پیش‌شماره ایران را هم وارد کنید.
پس از واردکردن اطلاعات تماس، حالا باید در کادر دوازدهم آدرس ایمیلتان را وارد کنید. در قسمت دوم آن هم باز همان آدرس ایمیل را تکرار کنید تا مطمئن شوید اشتباه وارد نکرده‌اید. باید به ایمیلی که وارد کرده‌اید دسترسی داشته باشید؛ چون در صورت برنده شدن در لاتاری از آدرس ایمیلتان برای اثبات برنده شدن شما و تأیید هویتتان استفاده خواهند کرد.

وارد کردن تحصیلات

حالا نوبت پرکردن کادر شماره سیزده رسید. این کادر می‌خواهد راجع به تحصیلات شما دقیقا تا همان روزی که در حال ثبت‌نام هستید بپرسد. در زیر گزینه‌های آن را به ترتیب می‌نویسیم:

• Primary school only: تنها تحصیلات ابتدایی
• High School, no degree: تحصیلات دبیرستان، بدون گرفتن دیپلم
• high School degree: دارای دیپلم دبیرستان
• Vocational school: دارای مدرک فنی و حرفه‌ای
• Some university Courses: مدرک دانشجوی کاردانی یا کارشناسی
• university degree: دارای مدرک کارشناسی یا کاردانی
• Some Graduate Level Courses: دانشجوی کارشناسی ارشد
• Masters degree: دارای مدرک کارشناسی ارشد
• some Doctorate Level Courses: دانشجوی دکترا
• Doctorate degree: دارای مدرک دکترا

افرادی که می‌خواهند برای شرکت در لاتاری ثبت‌نام کنند حداقل باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند و اگر دیپلم ندارند، باید در طول پنج سال گذشته حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند. برای ثبت‌نام لاتاری مهم نیست چه شغلی یا چه رشته‌ای دارید؛ دندانپزشکی، داروسازی، مهندس مکانیک یا IT و… شانس برنده شدن شما به‌اندازه بقیه است و خوشبختانه آمریکا کشوری با موقعیت‌های فراوان شغلی و تحصیلی است.
دقت کنید بدون داشتن این شرایط هم می‌توانید برای لاتاری ثبت‌نام کنید ولی در صورت برنده شدن، هنگام مصاحبه با مشکل روبه‌رو می‌شوید و به شما ویزا داده نمی‌شود.

آموزش ثبت نام لاتاری

پر کردن وضعیت تاهل

خب، به کادر چهاردهم از آموزش ثبت ‌نام لاتاری رسیدیم. در این کادر شما باید وضعیت تأهل خود را با انتخاب یکی از گزینه‌های زیر مشخص کنید.

• Unmarried: مجرد
• Married and my spouse is NOT a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR: متأهل و همسرم شهروند آمریکا نیست یا اقامت موقت آمریکا را ندارد.
• Married and my spouse is a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR: متأهل و همسرم شهروند آمریکاست یا اقامت موقت آمریکا را دارد.
• Divorced: طلاق گرفته‌ام.
• Widowed: همسرم فوت کرده است.
• legally separated: از نظر قانونی از همسرم جدا هستم.

گزینه آخر به حالتی گفته می‌شود که هنوز فرد متأهل است ولی طبق حکم دادگاه از همسرش جدا زندگی می‌کند. اگر شما و همسرتان به طور قانونی از هم جدا هستید، در صورت برنده شدن لاتاری، همسرتان نمی‌تواند همراه شما مهاجرت کند و نمی‌توانید اسم او را در هنگام ثبت‌نام وارد کنید.
اگر از نظر قانونی با حکم دادگاه جدا نشده‌اید، باید اسم همسر خود را هنگام ثبت‌نام وارد کنید. حتی اگر قصد دارید تا قبل از درخواست ویزا طلاق بگیرید. عدم ذکر نام همسر واجد شرایط می‌تواند باعث رد صلاحیت شدن شما شود.
درصورتی‌که همسر شما شهروند آمریکاست یا اقامت موقت آمریکا دارد، نام او را هنگام ثبت‌نام وارد نکنید.

وارد کردن تعداد فرزندان

در این کادر باید تعداد فرزندانتان را بنویسید. برای وارد کردن اطلاعات فرزندان لازم است بدانید که این اطلاعات باید مربوط به فرزندان مجرد و کمتر از ۲۱ سال باشد. درصورتی‌که فرزندتان را به فرزندخواندگی گرفته‌اید باید اسمش را هنگام ثبت‌نام بنویسید. اگر از همسرتان طلاق گرفته‌اید و فرزندتان با او زندگی می‌کند باز هم باید اسمش را وارد کنید؛ حتی اگر فرزندتان قصد مهاجرت نداشته باشد.
دقت کنید که این اطلاعات را درست وارد کنید؛ زیرا اگر برنده لاتاری شوید و اطلاعاتتان غلط باشد نمی‌توانید ویزا بگیرید و گرین کارتتان لغو خواهد شد. بعد از وارد کردن همه این اطلاعات، با زدن دکمه continue می‌توانید به مرحله بعد بروید.

آموزش ثبت نام لاتاری

تکمیل مشخصات همسر و فرزندان

درصورتی‌که متأهل باشید وارد صفحه‌ای به شکل صفحه زیر خواهید شد. اینجا باید مشخصات همسرتان را طبق چیزی که روی عکس نوشته شده است وارد کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری

در ادامه آموزش ثبت ‌نام لاتاری، پس از واردکردن شهر محل تولد همسرتان به بخش بعد می‌رسیم. حالا باید کشور محل تولد همسر و بعد از آن هم فایل اسکن عکس همسرتان را با همان شرایطی که در قبل توضیح دادیم، وارد کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری

در قسمت بعد باید مشخصات فرزندانتان را طبق تصویر زیر وارد کنید. ابتدا نام فرزند، بعد تاریخ تولد میلادی فرزند، جنسیت فرزند و در آخر شهر محل تولد فرزندتان را وارد کنید. بعد از نوشتن کشور محل تولد فرزند، باید فایل عکس فرزندتان را آپلود کنید. حالا باید با زدن دکمه continue به مرحله بعد برویم.

آموزش ثبت نام لاتاری

چک کردن تمامی مشخصات وارد شده

و بالاخره به پایان آموزش ثبت ‌نام لاتاری رسیدیم! حالا در این صفحه تمام مشخصاتی که قبلا وارد کرده بودید نشان داده می‌شوند. به‌دقت همه مشخصات را چک کنید و اگر اشتباهی در آن وجود داشت به عقب برگردید و آن را تصحیح کنید. غلط بودن مشخصات می‌تواند بعدا باعث رد صلاحیت شدن شما در گرفتن گرین کارت شود؛ پس حتما به حوصله همه چیز را بررسی کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری

خب به شما تبریک می‌گوییم! ثبت‌نام شما موفقیت‌آمیز بود. بعد از همه مراحل و تأیید مشخصاتتان صفحه زیر نمایش داده می‌شود. باید تمام اطلاعاتی که در این صفحه هستند را ذخیره کنید تا بعد از برنده شدن در لاتاری از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این صفحه با زدن دکمه بالا و سمت راست پرینت بگیرید.

آموزش ثبت نام لاتاری

ایالات متحده آمریکا دارای انواع ویزاهای مهاجرتی هستند

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا همیشه در صدر مقاصد متقاضیان افرادی بوده است که می‌خواهند در کشوری به جز کشور مادری زندگی کنند.

سخن پایانی

لاتاری فرصت مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند با دردسر کمتر اقامت آمریکا را داشته باشند. اگرچه برنده شدن در این قرعه‌کشی ممکن است سخت باشد، ولی شما می‌توانید هرچند بار که می‌خواهید در آن شرکت کنید. در این مقاله سعی کردیم آموزش ثبت ‌نام لاتاری را به زبان ساده و کامل بیان کنیم تا بتوانید بدون پرداخت هزینه ثبت‌نام را انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد و بتوانید یکی از برندگان خوش‌شانس لاتاری امسال باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا فقط یکبار می‌توان در لاتاری شرکت کرد؟
خیر، شما می‌توانید هرچند بار که می‌خواهید در آن شرکت کنید
حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری چیست؟
افرادی که می‌خواهند برای شرکت در لاتاری ثبت‌نام کنند حداقل باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند و اگر دیپلم ندارند، باید در طول پنج سال گذشته حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند
آیا برای شرکت در لاتاری نیاز به پاسپورت است؟
بله، از سال ۲۰۲۱ داشتن پاسپورت برای ثبت‌نام لاتاری ضروری شد
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیژن
1 سال قبل

سلام.من شماره پیگیری رو ذخیره نکردم.از طریق سایت هم هرچی میزنم هیچی رو نمیاره.باید چکار کنم ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  بیژن
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .
ایمیلی که وارد کردید داخل فرم رو چک کنید .

سهیل
2 سال قبل

سلام وقت بخیر، آیا دانشجویانی که در حین تحصیل هستن و هنوز خدمت نکردن(اضافه خدمت نخوردن و مشمول نیستن)هم میتونن برای لاتاری ثبت نام کنن؟
واینکه برای دریافت پاسپورت هم گواهی اشتغال به تحصیل می‌شه ارائه داد یا حتمآ بايد کارت پایان خدمت موجود باشه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سهیل
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله ، برای دریافت پاسپورت ارائه گواهی اشتغال به تحصیل کفایت میکند .

نیک مهر
2 سال قبل

سلام وقت بخیر . بسیار از راهنمایی مفیدتون برای ثبت نام لاتاری 2023 سپاسگزارم . به امید موفقیت های روز افزون

کارشناس هرمس
پاسخ به  نیک مهر
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از توجه شما .
با آرزوی موفقیت برای شما .

کادر هرمس اپلای