بورسیه تحصیلی کشور استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا؛ شرایط اخذ بورسیه فول فاند استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد دانشجویانی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل است. هزینه های تحصیل در استرالیا بالا است، اما امکان کسب بورسیه تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۳ در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. بورسیه فول فاند استرالیا ممکن است در برخی از دانشگاه ها به نحوی باشد که تنها بخشی از شهریه را آف کند، اما ممکن است بورسیه دانشگاهی دیگر کامل باشد به نحوی که دانشجو با این کمک هزینه نه تنها معاف از شهریه دانشگاه شود که حتی از پس هزینه های زندگی، درمان، ورزش و سفر نیز بر آید. در ادامه به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بورسیه های تحصیلی کشور استرالیا

برای درخواست بورسیه تحصیلی کشور استرالیا می بایست در زمان مقرر با دانشگاه ها ارتباط برقرار کرده و ثبت نام کنید. بورسیه ها متناسب با دانشگاه های انتخابی و رشته های تحصیلی متفاوت هستند.

استرالیا از سه طریق بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می دهد:

  •   بورسیه دولت استرالیا،
  •   بورسیه دانشگاه و دانشکده ها، 
  • و بورسیه سازمان ها و موسسات خاص.

انواع بورسیه تحصیلی استرالیا (دولتی)

📌 بورسیه (AAS): این بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی و به دانشجویانی از سراسر جهان تعلق می گیرد. این بورسیه به افرادی با رزومه قوی، و بیشتر به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص دارد؛ و پرداخت کامل شهریه، هزینه سفر به کشور مبدأ دانشجو، هزینه زندگی، و هزینه های بهداشت و درمان را برعهده می گیرد.

📌 بورسیه اندور: مخصوص دانشجویانی از سراسر جهان در مقطع کارشناسی ارشد. این بورسیه تحصیلی استرالیا، شامل شهریه دانشگاه، هزینه سفر به کشور مبدأ، هزینه اقامت، هزینه بهداشت و درمان و کمک هزینه زندگی است.

📌 بورسیه IPRS: مخصوص دانشجویانی از سراسر جهان به غیر از استرالیا و نیوزیلند. این بورسیه تحصیلی، برای پژوهش در دانشگاه های استرالیاست. این بورسیه، هزینه های درمان و شهریه دانشگاه را تحت پوشش می گیرد.

📌 بورسیه پزشکی: این بورسیه در هر یک از دانشکده های استرالیا متفاوت است.

انواع بورسیه تحصیلی استرالیا (خصوصی)

📌 بورسیه دانشگاه ملی استرالیا: برای تمامی دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی.

📌 بورسیه آدلاید (ASI): مخصوص دانشجویان برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا. بورسیه شامل پرداخت هزینه های تحصیلی و درمانی و کمک هزینه زندگی.

📌 بورسیه (FIPRS): مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فیندرز در آدلاید. این بورسیه شامل کمک هزینه زندگی، هزینه اقامت، و هزینه سفر می شود.

📌 بورسیه علمی لاتروب (AES): مخصوص دانشجویان بین المللی به جز استرالیا و نیوزیلند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. که می تواند بین ۱۰.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار متفاوت باشد.

📌 بورسیه (MRS): بورسیه تحقیقات علمی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ملبورن. این بورسیه شامل کمک هزینه زندگی، هزینه سفر و درمان، مرخصی زایمان برای مادر و پدر می شود.

📌 بورسیه مکواری: این بورسیه نیز به دانشجویان استرالیا و نیوزیلند تعلق نمی گیرد، و مخصوص دانشجویان ممتاز بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. سقف این بورسیه در حدود ۱۰.۰۰۰دلار می باشد.

📌 بورسیه دانشگاه موناش: کمک هزینه تا سقف ۱۰.۰۰۰ دلار برای دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

📌 بورسیه تحصیلی ملبورن:مخصوص رشته های طراحی، کشاورزی، و فن آوری، با کمک هزینه ای حدود ۵۰۰ دلار.

*انواع دیگری از بورسیه ها که شباهت زیادی به یکدیگر دارند وجود دارد، مانند: بورسیه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل در مقطع کارشناسی ارشد(UNIPRS)، بورسیه بین المللی دانشگاه سیدنی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه تحصیلی دانشگاه سیدنی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (USYDIS)، بورسیه پژوهشی دانشگاه وسترن در مقطع کارشناسی ارشد.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا

  • 📌 معدل بالا.
  • 📌 فارغ التحصیل شدن از دانشگاه عالی.
  • 📌 داشتن مقالات علمی منتشر شده در ژورنال های معتبر.
  • 📌 حضور در همایش های علمی.
  • 📌 ثبت اختراع.
  • 📌 داشتن هر نوع کار تحقیقی و علمی، نگارش کتاب و ترجمه
  • 📌 نمره آیلتس حداقل ۶.۵.
  • 📌نداشتن گپ تحصیلی طولانی مدت.

برای درخواست بورسیه تحصیلی در استرالیا، داوطلبان نیاز به تهیه مدارک و رعایت شرایط خاصی دارند. در اغلب موارد، برای مقطع کارشناسی، مدارک اصلی شامل مدرک تحصیلی دبیرستان یا معادل بین‌المللی آن، مدارک زبان مانند IELTS یا TOEFL برای اثبات مهارت زبان انگلیسی، و معمولاً یک رزومه تحصیلی و تجربی مورد نیاز است.

بورسیه تحصیلی استرالیا برای ایرانیان

برخی از انواع بورسیه تحصیلی این کشور  مانند: (Ausaid, ALA, ADS) به دانشجویان ایران تعلق نخواهد گرفت. اما بورسیه  IPRS نوعی از بورسیه تحصیلی این کشور است که بیشتر ایرانیان موفق به دریافت آن می شوند. این بورسیه مخصوص دوره های ارشد و دکترا است و تمامی هزینه های تحصیل و زندگی تا سقف 26.000 دلار را پرداخت می کند. دانستن میزان هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا انتخاب و ادامه ی راه را برایتان شفاف تر میکند به همین منظور می توانید به ریز هزینه ها را در مقاله ی هزینه ی زندگی در استرالیا ۲۰۲۳ بررسی کنید.

باید توجه داشت که رقابت در به دست آوردن تمامی این بورسیه ها بخصوص بورسیه IPRS که اغلب ایرانیان برای به دست آوردن آن تلاش می کنند، تنگانگ است؛ و برای پذیرفته شدن و کسب این بورسیه می بایست رزومه قوی و تلاش بسیار داشت.

نکات و توصیه های دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا

بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا دارند. اما برای یک دانشجوی بین‌ المللی، گرفتن بورسیه تحصیلی در استرالیا، آسان نیست. در ادامه، نکات و توصیه‌های مربوطه که باعث افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا می‌شود، ارائه‌ شده است.

برای بورسیه‌ های تحصیلی با ارزش جایزه کمتر، درخواست دهید
اکثر دانشجویان به دنبال برنامه‌های بورسیه تحصیلی استرالیا هستند که ارزش جایزه بالایی را ارائه می‌دهند. اگرچه چنین بورسیه‌هایی بهترین هستند، اما بسیار رقابتی می‌باشند. بنابراین، برای درخواست بورسیه‌هایی که ارزش جایزه کمتری دارند، تلاش کنید.

بورسیه‌ هایی را در نظر بگیرید که به دست آوردن آن‌ها دشوار است
به دلیل معیارهای واجدشرایط بودن و روش دقیق انتخاب، اخذ برخی از بورسیه‌ها دشوار است. همچنین برخی از بورسیه‌ها مستلزم مدارک مختلفی هستند که دانشجویان باید برای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا آن‌ها را تهیه کنند. اغلب دانشجویان برای گرفتن این بورسیه‌ها خود را به‌زحمت نمی‌اندازند. بنابراین شانس بیشتری برای به دست آوردن بورسیه‌ های تحصیلی دشوار وجود دارد.

به درخواست بورسیه ادامه دهید
اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشدید، دست از تلاش برندارید. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا باید به دنبال بورسیه تحصیلی باشند، حتی اگر سریع به نتیجه نرسند. تا آنجا که ممکن است برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا درخواست دهید.

به یک انجمن بپیوندید
برای دریافت بورسیه تحصیلی، همیشه نیازی به داشتن ویژگی‌های تحصیلی استثنایی ندارید. بورسیه تحصیلی به دانشجویان حتی به دلیل مشارکت در اجتماع نیز تعلق می‌گیرد. مشارکت در اجتماع شامل مشارکت در خدمات اجتماعی یا مشارکت در گروه‌های اجتماعی، باشگاه‌ها و گروه‌های ورزشی است. مؤسسات استرالیا اغلب دوستدار دانشجویانی هستند که در جامعه خود فعال بوده و مهارت‌های رهبری از خود نشان می‌دهند. بنابراین دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که هرگونه فعالیت مربوطه را در نامه درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا ذکر کرده‌اند.

معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کرده و به‌ موقع درخواست دهید
در درخواست بورسیه تحصیلی خود عجله نکنید و وقت خود را بی‌دلیل هدر ندهید. قبل از ارائه درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا بررسی کنید که همه موارد موردنیاز را ارائه کرده‌ باشید. اطمینان حاصل کنید که:

o درخواست شما با مهلت مقرر مطابقت دارد.
o محدودیت کلمات رعایت شده است
o به تمام سؤالات با جزئیات کافی پاسخ داده‌‌اید.
o اسناد و مدارک موردنیاز ضمیمه گردیده است.

اسناد پشتیبان ممکن است شامل بیانیه شخصی، نامه پیشنهاد، سابقه اشتغال شما، مراجع یا اثبات مهارت زبان انگلیسی باشد. همچنین برخی از مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا نیاز به ترجمه و تأیید خواهند داشت. اگر در مورد درخواست خود سؤالی دارید، قبل از ارسال باید از ارائه‌ دهنده بورسیه تحصیلی بپرسید تا مطمئن شوید که به‌درستی درخواست کرده‌اید.

برای یافتن بورسیه تحصیلی، بیشتر از موتورهای جستجو استفاده کنید
اگر از قبل اطلاعات کافی در مورد بورسیه تحصیلی استرالیا دارید، بسیار عالی است. با این حال، موتورهای جستجو را دست‌کم نگیرید. زیرا به‌ راحتی می‌توانند اطلاعاتی در مورد صدها بورسیه تحصیلی در اختیار شما قرار دهند.

دانشگاه‌ هایی را که نمی‌ شناسید کاوش کنید
در انتخاب دانشگاه انعطاف‌ پذیر باشید. حتی اگر در دانشگاه موردعلاقه خود بورسیه نمی‌شوید، ممکن است واجدشرایط دریافت بورسیه در دانشگاه دیگری باشید. فرصت‌های زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا وجود دارد بنابراین توصیه می‌کنیم تا آنجا که ممکن است درخواست کنید. جستجوی خود را به بورسیه‌ های ارائه‌ شده توسط مؤسسات آموزشی محدود ننمایید.

بورسیه تحصیلی ممکن است توسط کالج‌ها، دولت استرالیا، سازمان‌ های بین‌ المللی و ادارات دولتی ارائه شوند. بورسیه‌های دانشگاهی برای دانشجویان بین‌ المللی اغلب توسط دانشکده‌های خاصی اعطا می‌گردد. همچنین بسیاری از بورسیه‌ها فقط برای دانشجویانی که وارد دوره‌های خاصی می‌شوند و از کشورهای خاصی هستند در دسترس می‌باشند.

برای نوشتن درخواست بورسیه، کمک بگیرید
درخواست‌ها، تنها وسیله اعطای بورسیه تحصیلی استرالیا هستند. بنابراین مهم است که درخواست شما واضح و بدون خطا باشد. متأسفانه، یک اشتباه ساده ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. اشتباهات رایج مربوط به مسائل املایی و گرامری، فقدان جزئیات و ارائه ضعیف است. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه در هنگام درخواست بورسیه تحصیلی، از یک منبع مطمئن، معتبر و دارای تسلط به زبان انگلیسی بخواهید که درخواست شما را بررسی نماید.

تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی
دانشجویان با مهارت زبان انگلیسی بالا، شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا خواهند داشت. بنابراین توصیه می‌شود برای دریافت بورسیه تحصیلی مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

شرایط برنامه بورسیه تحصیلی خود را دنبال کنید
دانشجویان بین‌المللی که بورسیه تحصیلی استرالیا را دریافت می‌کنند، باید از شرایط و ضوابط برنامه‌های بورسیه فردی خود پیروی کنند. دانشجویانی که این کار را انجام نمی‌دهند ممکن است بدهی داشته باشند و بتوانند کل ارزش جایزه بورسیه تحصیلی را به نهاد مسئول بازگردانند.

فواید دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا برای تکمیل دوره‌های آموزشی دانشگاهی عبارتند از:

  • شهریه کامل.
  • هزینه یک سفر هوایی رفت‌وبرگشت، با بلیت اکونومی کلاس هواپیما.
  • ‌کمک هزینه استقرار دانشجو، تنها یک‌بار پرداخت هزینه‌ها به‌عنوان مشارکت در هزینه‌های اقامت، کتاب‌های درسی و غیره..
  • مشارکت در هزینه‌های زندگی (CLE)، مشارکت دوهفته‌ای در هزینه‌های اساسی زندگی با نرخ تعیین‌شده.
  • برنامه دانشگاهی مقدماتی (IAP). این یک برنامه اجباری است که قبل از شروع مطالعات رسمی دانشگاهی، اطلاعات مربوط به زندگی و تحصیل در استرالیا را پوشش می‌دهد.
  • پوشش بهداشتی دانشجویان بین‌المللی (OSHC) در مدت‌زمان بورسیه تحصیلی استرالیا برای پوشش هزینه‌های پزشکی اولیه دانشجو.
  • هزینه دوره‌های انگلیسی قبل از دوره (PCE). در صورت ضرورت ممکن است PCE برای دانشجویان در داخل یا خارج از استرالیا در دسترس باشد.

انواع بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی

برای تحصیل رایگان در استرالیا، داشتن بورسیه تحصیلی مناسب مهم است. با استفاده از این بورسیه‌ ها می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای در دانشگاه‌های مشهور تحصیل کنید.

دانشگاه سیدنی به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیق در بین ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرارگرفته است.

استرالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی استرالیا  متنوع هستند که برای دوره‌های کارشناسی ارائه می‌دهد. بورسیه‌های  فول فاند استرالیا از منابع مختلفی نظیر دولت، دانشگاه‌ها، و سازمان‌های خصوصی حمایت می‌شوند که برای این بورسیه نیازمند است شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا را داشته باشید.

برخی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی استرالیا، آن دسته از بورسیه‌ های بین‌ المللی می‌باشد که دانشگاه سیدنی ارائه می‌دهد. برای دانشجویان کارشناسی، این بورسیه‌ها با معافیت از شهریه تا ۴۰ هزار دلار ارزش ارائه می‌شود. دانشجویان بین‌ المللی واجدشرایط دریافت این بورسیه هستند، بنابراین برای آن‌ها امکان تحصیل رایگان در استرالیا فراهم می‌شود.

دانشجویان می‌توانند یکی از هشت بورسیه طبقه‌ بندی‌ شدهای که معیارهایش را برآورده می‌کنند، انتخاب نمایند. همچنین این بورسیه تحصیلی استرالیا کمک‌ هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهد. به دلیل محبوبیت زیاد، بورسیه تحصیلی دانشگاه سیدنی بسیار رقابتی است و بر اساس عملکرد تحصیلی اهدا می‌شود.

یکی دیگر از فرصت‌ های عالی برای دانشجویان مقطع کارشناسی، بورسیه‌های بین‌ المللی Macquarie Vice-Chancellor می‌باشد که توسط دانشگاه Macquarie ارائه‌ شده است. این بورسیه تحصیلی استرالیا معافیت تحصیلی تا سقف ۱۰۰۰۰ دلار استرالیا را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌ المللی از هر کشوری به غیر از استرالیا و نیوزلند واجد شرایط دریافت بورسیه مکوری هستند. با این حال، این بورسیه کمک‌ هزینه زندگی، بهداشت و هزینه اقامت را ارائه نمی‌دهد.

دانشگاه صنعتی سوینبرن (Swinburne) بورسیه‌های عالی دیگری را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. بورسیه‌های بین‌ المللی سوینبرن گروهی از بورسیه‌ها، با معیارها و گزینش متفاوت است. این بورسیه‌ها، تحصیل کاملاً رایگان در استرالیا ارائه نمی‌دهند. اما می‌تواند تا ۷۵ درصد از شهریه را پوشش دهد و مابقی را می‌توان با کمک‌های مالی پرداخت کرد.

انواع بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

تعداد زیادی بورسیه تحصیلی استرالیا وجود دارد که می‌تواند به دانشجویان امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد را بدهد.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه ملبورن را می‌ توان بزرگ‌ ترین بورسیه‌ های موجود دانست که برای دانشجویان کارشناسی ارشد بسیار مفید است. این بورسیه ۱۰۰٪ هزینه تحصیل و کمک‌ هزینه ۱۱۰ هزار دلاری را ارائه می‌دهد، که بسیار عالی است. معمولاً مدت‌ زمان بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد دو سال می‌باشد. همچنین تا ۳۱۲۰۰ دلار کمک‌ هزینه زندگی در سال، ۲۰۰۰ دلار کمک‌ هزینه جابجایی برای دانشجویان در حال حرکت بین ایالات و ۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان خارج از کشور ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن همه موارد، این بورسیه تحصیلی استرالیا بهترین ترکیب امکانات و کمک‌ هزینه‌ها را برای دانشجویان بین‌ المللی که به دنبال برنامه‌های کارشناسی ارشد هستند، ارائه می‌نماید.

یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مفید برای بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، برنامه آموزشی تحقیقاتی دولت استرالیا (AGRTP) می‌باشد که توسط دانشگاه فلیندرز ارائه‌شده است. این بورسیه یکی از بهترین بورسیه‌های مشترک‌المنافع در این کشور می‌باشد. بورسیه AGRTPS شامل معافیت شهریه، بیمه درمانی و کمک‌ هزینه اقامت می‌شود. این بورسیه فقط به ده دانشجو تعلق می‌گیرد و آن‌ها تا 28 هزار دلار به‌عنوان کمک‌ هزینه زندگی دریافت می‌کنند.

بورسیه‌ های بین‌ المللی دانشگاه Macquarie برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دسترس است. مشابه مقطع کارشناسی، این بورسیه تحصیلی استرالیا معافیت از شهریه را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۱۰۰۰۰ دلار استرالیا ارائه می‌دهد. اما برای کارشناسی ارشد، شرایط موردنیاز آن کمی کمتر است. این بورسیه حتی بدون ارائه بیمه درمانی، خوابگاه و کمک‌ هزینه‌های دیگر، هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد در استرالیا می‌باشد.

دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند بورسیه‌ های تحصیلی بین‌ المللی دانشگاه سوینبرن را نیز انتخاب کنند. زیرا آن‌ها نیز در برنامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی سوینبرن، با حداکثر دو سال مدت و ده تا ۷۵٪ معافیت از شهریه، در دسترس هستند.

انواع بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکتری

دانشگاه ملی استرالیا بورسیه‌های تحصیلی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌نماید که به دانشجویان دکتری امکان تحصیل رایگان در استرالیا را می‌دهد. بورسیه تحصیلی استرالیا در دانشگاه ANU در اسن مقطع به دو صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت ارائه می‌شود. این بورسیه تحصیلی مزایای زیادی ازجمله معافیت از شهریه، کمک‌هزینه سفر، کمک‌های مالی پایان‌نامه، بیمه‌های درمانی و مرخصی‌ها دارد. این بورسیه تحصیلی به آن دسته از دانشجویان محلی و بین‌المللی واجدشرایط تعلق می‌گیرد که دارای مدرک کارشناسی درجه‌یک و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های مشهور هستند.

بورسیه تحصیلی استرالیا برای تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری از طرف دانشگاه بسیار محبوب ملبورن نیز ارائه می‌شود. درست مانند کارشناسی‌ارشد، این بورسیه تحصیلی کاملاً رایگان است و حداکثر ۱۱۰ هزار دلار کمک‌هزینه سالانه به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه فلیندرز نیز با بورسیه‌های تحصیلی AGRTP فرصت‌های خوبی را برای دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهد. در این بورسیه تحصیلی استرالیا همانند همتای آن در مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر ده دانشجو از بورسیه تحصیلی رایگان و تا 28000 دلار کمک‌هزینه زندگی برخوردار می‌شوند. با معافیت از شهریه و دریافت کمک‌هزینه و بیمه درمانی در کنار سایر مزایا، این بورسیه یک انتخاب عالی برای تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع دکتری است.

ویزای نخبگان استرالیا

ویزای نخبگان استرالیا

ویزای نخبگان استرالیا زیر کلاس ۱۲۴ یک ویزای دائمی است که به طور خاص برای آن دسته از داوطلبانی به حساب می‌آید که در سطح بین‌ المللی دارای استعداد و دستاوردهای برجسته‌ ای هستند.

اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا با هرمس اپلای

کشور استرالیا به‌عنوان یک مقصد عالی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی شناخته‌شده است. اگرچه هزینه تحصیل در این کشور بالا می‌باشد، اما دانشجویان با دریافت بورسیه تحصیلی استرالیامی‌توانند در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند. بورسیه فول فاند استرالیا به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می‌گردد که هر گروه موارد مختلفی را شامل می‌شود. متقاضیان برای افزایش شانس خود برای دریافت هر یک از انواع بورسیه‌های تحصیلی باید شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا را رعایت کنند. همچنین دانشجویان با دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا از مزایایی نیز بهره‌مند خواهند شد

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا می‌توانم برای چندین بورسیه تحصیلی استرالیا اقدام کنم؟
بله. هیچ محدودیتی برای تعداد بورسیه های تحصیلی استرالیا که درخواست می‌دهید وجود ندارد، حتی اگر به‌طور هم‌زمان در دسترس باشند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که بعید است دو بورسیه تحصیلی به‌طور هم‌زمان به شما اعطا شود. اگر قبلاً بورسیه دریافت کرده‌اید، ممکن است پس از اتمام آخرین دوره یا پس از گذشت مدتی، بورسیه دیگری دریافت کنید. با این حال، اگر شما از هر لحاظ با متقاضی دیگری که هنوز بورسیه تحصیلی دریافت نکرده است، برابر باشید، اولویت با آن‌ها خواهد بود.
آیا لازم است قبل از درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا ابتدا توسط دانشگاه استرالیا پذیرفته شوم؟
خیر. شما نباید مستقیماً برای دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنید. دبیرخانه بورسیه تحصیلی استرالیا پس از اعطای بورسیه تحصیلی به شما کمک می‌کند.
آیا متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی در همان مقطع اقدام کنند؟
بله. متقاضیان می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت از مطالعات قبلی نیز اقدام کنند. در انتخاب برندگان بورسیه تحصیلی استرالیا اولویت با افرادی است که سابقه تحصیل در خارج از کشور را ندارند. متقاضیانی که قبلاً دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند باید جزئیات را در درخواست خود ذکر کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
2 سال قبل

سلام و درود

تو مقاله تون گفته شد یکی از مدارک و شرایط مورد نیاز برای درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا نداشتن گپ تحصیلی طولانی مدت هست؟
این گپ تحصیلی حداکثر چه مقدار زمان هست؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
گپ تحصیلی مجاز برای هر مقطع متفاوت است .

کادر هرمس اپلای