دانشگاه های آلمان

دانشگاه های آلمان

در این مقاله به معرفی دانشگاه های آلمان پرداخته ایم. کشور آلمان دانشگاه های متعددی دارد، بدین ترتیب ما بهترین دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده و معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تعدادی از بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه فنی مونیخ

با توجه به رنکینگ بین المللی دانشگاه های جهان یا QS  می توان متوجه شد که دانشگاه مونیخ نه تنها یکی از بهترین دانشگاه های آلمان بلکه یکی از بهترین دانشگاه های جهان به شمار می رود. رتبه 37 در رنکینگ QS سال 2023 می تواند مدرکی معتبر برای اثبات این موضوع به شمار برود. حدود 29 درصد افرادی که در دانشگاه فنی مونیخ در حال تحصیل می باشند، افرادی هستند که آلمانی نبوده و برای تحصیل به آلمان مهاجرت نموده اند. زیرا شرایط تحصیل در آلمان از بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکایی مناسب تر و کم هزینه تر می باشد.

دانشگاه لودویگ- ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ در سال 1472 تاسیس شده است و این موضوع باعث شده تا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان به شمار برود. دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ از جمله دانشگاه های دولتی مونیخ به شمار می رود. دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ در رنکینگ بین المللی QS رتبه 54 را کسب کرده. این موضوع بیان می نماید که دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ دومین دانشگاه آلمان می باشد. بدین ترتیب یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل به شمار می رود.

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ که در آلمان و در کل دنیا به دانشگاه هایدلبرگ معروف بوده، در سال 1386 میلادی بنا نهاده شده است. این موضوع باعث شده است تا این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ ترین نمونه از دانشگاه های آلمان شناخته شود. در رنکینگ جهانی QS رتبه 87 به دانشگاه هایدلبرگ اختصاص یافته است. در حال حاضر، بیش از 29 هزار دانشجو در دانشگاه هایدلبرگ مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 5 هزار نفر دانشجوی بین‌ المللی از اقصی نقاط جهان در این مرکز آموزشی وجود دارند.

دانشگاه هومبولت

دانشگاه هومبولت را می‌توان از جمله بهترین و مؤثرترین دانشگاه‌ های برلین دانست. رشته‌های مختلف علوم انسانی و هنر باعث شده‌اند تا اغلب افرادی که تمایل دارند در دانشگاه های آلمان و در رشته‌های علوم انسانی و هنر ادامه تحصیل دهند، دانشگاه هومبولت را انتخاب کنند. دانشگاه هومبولت در سال ۱۸۰۹ ساخته شده و یک سال پس از آن یعنی در سال ۱۸۱۰ شروع به کار کرده است. دانشگاه هومبولت یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در سال‌های گذشته به شمار می‌رود. این دانشگاه رتبه ۱۳۱ جهان را در اختیار دارد.

انستیتو فنی کارلسروهه

انستیتو فنی کارلسروهه یکی از برترین دانشگاه های کشور آلمان در زمینه علوم فنی و مهندسی بوده و به اعتقاد کارشناسان، بهترین گزینه در اروپا برای آموزش رشته‌ های فنی و مهندسی است. انستیتو فنی کارلسروهه از ادغام یک دانشگاه و یک مجموعه پژوهشی در کارلسروهه آلمان به وجود آمده است. رتبه جهانی یا QS انستیتو فنی کارلسروهه 119 است. به این ترتیب، این دانشگاه می‌تواند از بهترین و کاربردی‌ ترین گزینه‌ها برای افرادی به شمار آید که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی را دارند.

دانشگاه فرای آلمان

دانشگاه فرای برلین یا دانشگاه آزاد برلین یکی از بهترین و زیباترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌رود. رتبه QS دانشگاه فرای برلین 98 است. دانشگاه فرای برلین یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان به شمار می‌رود. دانشگاه فرای برلین در حال حاضر 33 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود 20 درصد به دانشجویان بین‌المللی اختصاص یافته است. در سال 1948 در برلین دانشگاه فرای تأسیس شده است. علوم اجتماعی، علوم انسانی، پزشکی، علوم پایه و… از جمله رشته‌های موجود در دانشگاه فرای برلین هستند.

دانشگاه هامبورگ

وقتی صحبت از دانشگاه های آلمان به میان می‌آيد، لازم است که در مورد دانشگاه شهر هامبورگ نیز صحبت کنیم. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های نسبتاً جوان شهر هامبورگ محسوب می‌شود؛ زیرا در سال ۱۹۱۹ بنا شده است.

شعار این دانشگاه “برای تحقیق، برای آموزش، برای یادگیری” است که به ما نشان می‌دهد که چه مواردی در دانشگاه هامبورگ به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شده‌اند. بودجه این دانشگاه دولتی بیش از هفتصد میلیون یورو به شکل سالانه است که آن را تبدیل به یکی از ثروتمندترین دانشگاه‌ های کشور آلمان می‌کند.

دانشگاه هامبورگ هر ساله پذیرای چهل و چهار هزار دانشجو از سراسر جهان است و پردیس آن در محوطه بیرونی شهر قرار دارد. مهم‌ترین رشته موجود در این دانشگاه، رشته فلسفه است. در واقع، بزرگ‌ ترین دانشکده مربوط به دانشگاه هامبورگ نیز به همین رشته اختصاص دارد. ساختمان اختصاصی دانشکده فلسفه در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است.

از نظر رتبه‌ بندی جهانی، دانشگاه هامبورگ در بین ۱۰۰ مورد از برترین دانشگاه های آلمان قرار گرفته است. سیستم امتیازدهی معتبر QS WORLD نیز این دانشگاه را به عنوان دویست و پنجمین دانشگاه بزرگ جهان رتبه‌ بندی کرده است. از مهم‌ ترین دانشکده‌های دانشگاه هامبورگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • مدیریت بازرگانی (BWL)
  • دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده تاریخ
  • دانشکده تاریخ فرهنگی و فرهنگ معاصر
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده ریاضی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده محصولات جنگلی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • و …
ددلاین دانشگاه‌های آلمان

ددلاین دانشگاه‌های آلمان

پس اگر قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید با ما همراه باشید. متقاضی در زمان ثبت نام و درخواست برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان با عبارت ددلاین مواجه می‌شود.

سخن آخر

آلمان سال‌ها است که قطب علمی قاره اروپا شناخته می‌شود. دلیل اصلی این امر را می‌توان به وجود برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور مرتبط دانست. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور تجربه‌ای است که بسیاری از متقاضیان می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

از جمله معروف‌ترین دانشگاه های آلمان باید به مواردی همچون دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ و دانشگاه هومبولت اشاره کنیم. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان با کارشناسان هرمس اپلای در تماس باشید تا شما را به طور کامل در این رابطه یاری کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
رشته های دانشگاه های آلمان شامل چه مواردی هستند؟
دانشگاه‌های این کشور طیف وسیعی از رشته‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند. از میان رشته‌های پرطرف‌دار در آلمان می‌توان به مکانیک و علوم رایانه اشاره کرد.
بهترین دانشگاه های آلمان برای پزشکی کدام‌ هستند؟
پاسخ به این پرسش دشوار است، اما به طور کلی می‌توان دانشگاه مرکزی شهر مونیخ را یک انتخاب مناسب در این زمینه دانست. دانشگاه برلین نیز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
آیا امکان کار هم‌زمان با تحصیل وجود دارد؟
برای کار هم‌زمان با تحصیل باید به قوانین کلی دانشگاه مد نظر شما مورد بررسی قرار بگیرند. به طور کلی، اکثر دانشگاه‌های آلمانی مشکلی با این امر ندارند، البته اگر زمان فعالیت کاری شما محدود باشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی بیاتی
1 سال قبل

خسته نباشید. سایت بسیار پر محتوا و کاملی دارین. ممنون از تیم خوب هرمس اپلای

کارشناس هرمس
پاسخ به  علی بیاتی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
باعث افتخار ماست که از محتوای سایت ما راضی بودید و ممنون از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید .

کادر هرمس اپلای