صفر تا صد شرایط مهاجرت به کانادا؛ هزینه‌ها و مدت زمان مهاجرت به کانادا

در این مقاله قصد داریم در مورد مهاجرت به کانادا که یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی است، با شما صحبت کنیم و سوال‌های ذهنی شما در مورد اقامت کانادا را رفع نماییم. اگر قصد آشنایی با شرایط مهاجرت به کشور کانادا را دارید، این مقاله تخصصی از موسسه مهاجرتی هرمس را از دست ندهید. موارد قابل بحث در این مقاله شامل انواع ویزای توریستی کانادا، هزینه زندگی در کانادا، مدارک و شرایط لازم برای اخذ اقامت کانادا و غیره است. با ما همراه شوید.

ابتدا در این پادکست به توضیحات اجمالی در مورد مهاجرت به کانادا می پردازیم:

شرایط لازم برای اخذ اقامت کانادا

دریافت اقامت کانادا، شرایط مخصوص خود را دارد که متقاضیان باید این شرایط را در نظر بگیرند. نوع ویزا بنابر هدف متقاضی متفاوت است، اما به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزا شامل پاسپورت، تکمیل فرم درخواست ویزا، اثبات پرداخت هزینه‌های ویزا، اثبات تمکن مالی و  نامه عدم سو پیشینه خواهد بود.

همچنین گواهی سلامت، عکس، نامه پشتیبانی(دعوتنامه)، ارائه مدرکی که اثبات بازگشت به کشور مبدا باشد، جزو مدارک اصلی اخذ ویزای کانادا است.

روش های اخد اقامت کانادا

کانادا دارای ۱۰ استان است که در لیست زیر معرفی شده اند:

معرفی 10 استان کانادا

برای آگاهی بیشتر در مورد هر استان روی آن کلیک کنید.

۱-انتاریو – Ontario

۲- بریتیش کلمبیا – British Colombia

۳- کبک – Quebec

۴- ساسکاچوان – Saskatchewan

۵-آلبرتا – Alberta

۶- نوااسکوشیا – Nova Scotia

۷- نیوبروزویک – New Brunswick

۸- منیتوبا – Manitoba

۹- نیوفانلند – Newfoundland and Labrador

۱۰- پرینس ادوارد – Prince Edward Island

ایالت انتاریو، شهرهای اتاوا پایتخت سیاسی کشور و تورنتو مرکز تجاری کشور را در خود جای داده است. تورنتو که  پرجمعیت ترین شهر کاناداست شهری زنده و پرهیاهوست. CN Tower از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است. به علاوه آبشار باشکوه نیاگارا در فاصله کمی از تورنتو قرار دارد.  زبان اول این ایالت انگلیسی و زبان دوم فرانسوی است.

ایالت بریتیش کلمبیا، سرسبزترین منطقه این کشور است که در جنوب شرقی کانادا قرار دارد و هم مرز اقیانوس آرام است. شهر بسیار زیبا و خوش آب و هوای ونکوور که باران زیادی را در اغلب روزهای سال دارد، در این ایالت قرار دارد. زبان اصلی مثل انتاریو، زبان انگلیسی است. ایالت کبک ، در بخش جنوب شرقی کشور قرار دارد و ایالت فرانسه زبان کشور کانادا محسوب می شود. انگلیسی زبان دوم این ایالت است. شهر مونترال در این بخش قرار دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

با توجه به روش‌ها و برنامه‌های مهاجرتی، شرایط مهاجرت به کانادا مشخص می‌شود. در واقع با توجه به نوع مهاجرت، شرایط عوض می‌شود. از جمله شرایط کلی مهاجرت به کشور کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه و یا تسلط به هر دو زبان است.

از دیگر شرایط کلی و ضروری مهاجرت به کانادا داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، داشتن پاسپورت با اعتبار کافی و مدارک هویتی است. دقت داشته باشید که مدارک هویتی شما باید ترجمه شده با زبان رسمی کانادا باشد.

در ادامه شرایط مهاجرت به کانادا را بر اساس نوع روش مهاجرتی بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا، پلی به سوی تجربه‌ی کار، تحصیل و زندگی در این سرزمین زیبا است. شرایط مهاجرت به کانادا به مهاجران فرصت می‌دهد تا با توجه به مهارت‌ها و تجربیات خود امتیاز لازم را برای دریافت ویزای کانادا، دریافت کرده و در نهایت به اقامت کانادا دست پیدا کنند. تجربه مهاجرت به کانادا، یک فرصت شگفت‌انگیز برای شروع ماجرایی جدید و بهبود کیفیت زندگی خواهد بود.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟
برنامه های مهاجرت استانی کانادا برای اخذ اقامت

برنامه های مهاجرت استانی

برنامه‌های مهاجرت استانی (PNPها)، در همۀ استان‌های کانادا به‌جز دو استان کِبِک و نوناووت، اجرا می‌شوند. هر استان در یک سال، حداقل یکی از برنامه‌های مهاجرتی‌اش هم‌راستا با اکسپرس اینتری است که به این برنامه‌ها، برنامه‌های استانیِ پیشرفته می‌گویند. استان‌های کانادا در کنار سیستم اکسپرس اینتری، نیروهای کار موردنظر خود را از میان مهاجران متقاضی زندگی و کار در آن استان انتخاب می‌کنند. برنامه‌های مهاجرتی استانی نیز براساس سیستم امتیازدهی، کار می‌کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در روش مهاجرت تحصیلی، ویزای مورد نظر ویزای تحصیلی است که شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال را در بر می‌گیرد. مدرک زبانی مورد نظر در روش مهاجرت با تحصیل، تافل حداقل نمره ۸۰ و آیلتس یا حداقل نمره ۶.۵ است. در این روش جزو مدارک و شرایط لازم، داشتنِ نمرات خوب و معدل بالا است. همچنین از سایر شرایط آن می‌توان به تمکن مالی کافی اشاره کرد.

دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل
شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

در مهاجرت کاری نوع ویزایی که دریافت می‌شود، ویزای کار کانادا است. بهترین سنی که برای اقدام به دریافت این نوع ویزا و مهاجرت کاری در نظر گرفته می‌شود، ۳۰ سال است. مدرک زبانی مورد نیاز با توجه به برنامه مهاجرت زبانی مورد نیاز مشخص می‌شود. از جمله شرایط ضروری و لازم برای مهاجرت کاری داشتن جاب آفر و سابقه کاری مرتبط است.

شرایط مهاجرت سرمایه گذاری

در مهاجرت سرمایه‌گذاری، سن محدودیتی ندارد و افراد در همه سنین می‌توانند با روش سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنند. نوع ویزای دریافتی در این روش ویزای سرمایه گذاری است. از جمله شرایط مهم برای این نوع مهاجرت، داشتن سرمایه حداقل یک میلیون دلاری است. مدرک زبانی مورد نیاز در این روش نیز با توجه به برنامه مهاجرتی مشخص می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی
مهاجرت به کانادا از طریق پیوند ازدواج

اقامت کانادا از طریق ازدواج

از دیگر انواع روش مهاجرت به کانادا ، مهاجرت از طریق ازدواج است. ویزای دریافتی در این نوع مهاجرت، ویزای اسپانسرشیپ نام دارد. شرایط سنی که در این نوع روش مهاجرت مدنظر گرفته می‌شود، حداقل ۱۸ سال است.

کسانی که از طریق ازدواج به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، نیازی به مدرک زبانی ندارند. تنها شرط لازم برای این نوع مهاجرت این است که ازدواج واقعی باشد و صرفا به خاطر اقامت کانادا ازدواج صورت نگیرد.

انواع ویزای توریستی کانادا

3 نوع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع هدف اقدام کننده مشخص می‌شود:

  1. ویزای سینگل
  2. ویزای مولتی
  3. سوپر ویزا

در ادامه به تشریح و توضیح هر یک از انواع ویزای توریستی کانادا می‌پردازیم.

ویزای سینگل single entry visa یا ویزای یک بار ورود

یکی از انواع ویزای توریستی کانادا، ویزای یک بار ورود یا همان ویزای single entry vis برای متقاضیانی مناسب است که قصد اقامت کوتاه مدت در کانادا را دارند. این ویزا برای یک بار ورود به کشور کانادا کاربرد دارد و در صورت خروج از کانادا و قصد ورود مجدد باید برای یک ویزای جدید اقدام کرد.

دریافت ویزای سینگل کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

خیلی از افراد تصور می‌کنند که با خرید ملک در کشور کانادا می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کنند، در حالی که اینگونه نیست و روش مهاجرتی با عنوان «مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک» وجود ندارد.

همه افراد در سطح جهان می‌توانند در کشور کانادا ملک بخرند زیرا کانادا همیشه از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند. در صورتی که بودجه کافی برای خرید ملک در کانادا را دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

نکته: در سال ۲۰۲۲ دولت جاستین ترودو به مدت دو سال سرمایه‌گذاری افراد خارجی در حوزه املاک و مستغلات در کشور کانادا را ممنوع اعلام کرده اما این ممنوعیت، موقتی است و به علت افزایش قیمت ملک این تصمیم گرفته شده است.

در صورتی که ممنوعیت به پایان برسد و شما در کشور کانادا ملک بخرید، با این حال که نمی‌توانید اقامت کانادا را با استفاده از ملک را به دست آورید اما می‌توانید با استفاده از روش خرید ملک ویزا دریافت کنید و با همین ویزا به کشور کانادا مهاجرت داشته باشید. بعد از ورود به خاک استرالیا می‌توانید اقدام به دریافت مهاجرت کاری تحصیلی و … کنید. به این ترتیب می‌توانید اقامت دائم کانادا را نیز به دست آورید.

مهاجرت به کانادا با پارتنر

ویزای پارتنر کانادا یک نوع ویزای مهاجرتی است که به متقاضیانی ارائه می‌شود که قصد دارند با همسر یا شریک زندگی خود به کشور کانادا مهاجرت داشته باشند.

منظور از کلمه پارتنر در ویزای پارتنر کانادا، شخصی است که همراه متقاضی زندگی می‌کند و یا روابط عاطفی دارد. بسته به این که پارتنر شما در کدام دسته‌بندی روابط قرار می‌گیرد، شرایط ویزا نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

مهاجرت به کانادا با فرزند

در صورتی که فرزند شما در کشور کانادا متولد شود، این کشور شهروندی کانادا را ارائه خواهد داد، حتی اگر والدین آن کودک شهروند کانادا نباشند. درست است که به محض متولد شدن فرزند در کشور کانادا، شهروندی به او تعلق می‌گیرد اما به این معنی نیست که والدین هم می‌توانند در این کشور بمانند.

در صورتی که قصد دارید اقامت والدین از طریق تولد فرزند در کشور کانادا را دریافت کنید، باید از روش‌های قانونی اقدام نمایید.

شما می‌توانید درخواست برای اقامت والدین از طریق تولد فرزند در کانادا را انجام دهید و در صورت واجد شرایط بودن به عنوان مقیم موقت، بازدید کننده و یا به عنوان یک دانشجو و یا فرد شاغل در کشور کانادا برای مدتی پیش فرزندتان بمانید.

پس از این که فرزند شما به سن ۱۸ سالگی رسید، می‌توانید از روش حمایت از والدین توسط فرزند برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

مهاجرت به کانادا زیر ۱۸ سال

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کشور کانادا دارای شرایط و قوانین خاصی است. برای این که افراد زیر ۱۸ سال بتوانند به کشور کانادا مهاجرت داشته باشند، به اجازه والدین و سرپرست قانونی نیاز خواهند داشت.

معرفی سرپرست قانونی برای افراد زیر ۱۸ سال در کشور کانادا ضروری است. همچنین پیش از هرگونه اقدام افراد زیر ۱۸ سال باید از کالج‌های معتبر و مدارس کشور کانادا نامه پذیرش دریافت کرده باشند. مهاجرت فرزندان زیر ۱۸ سال هم به همراه والدین و هم بدون همراه انجام می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی و ویزای توریستی جزو روش‌هایی است که دانش آموزان زیر ۱۸ سال می‌توانند با کمک آن به کشور کانادا مهاجرت داشته باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند به راحتی امکان‌پذیر است. در صورتی که شرایط مالی خوبی دارید، فرزندانتان می‌توانند به عنوان دانش آموز در کشور کانادا تحصیل کنند و شما نیز به عنوان والدین می‌توانید از طریق تحصیل فرزندتان، اقامت دریافت کنید.

در این روش نیاز به ارائه مدرک زبانی نیست، به همین دلیل جزو راحت‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.

از مزیت‌های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روند مهاجرت بسیار سریع، حداکثر تا ۶ ماه
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا
  • اخذ ویزای کار توسط والدین
  • ادامه تحصیل فرزندان
  • آشنایی دانش آموز با بازار کار کشور کانادا
  • ورود آسان پس از تحصیل به دانشگاه‌های کانادا
  • تحصیل دانش آموزان با سیستم نوین آموزشی
  • تحصیل فرزندان به زبان انگلیسی

یادتان باشد برای تحصیل دانش آموزان در کشور کانادا، سن فرزندتان باید بین ۶ تا ۱۸ سال باشد. همراهی پدر و مادر دانش آموز تاثیر بسیار زیادی در پذیرش آن دارد. همچنین داشتن ۵۰ هزار دلار در حساب بانکی برای تامین هزینه‌های مهاجرت ضروری است. حساب بانکی توسط کشور کانادا بررسی خواهد شد.

ویزای مولتی یا چند بار ورود

متقاضیانی که می‌خواهند در طول سال چندین بار ورود و خروج به کشور کانادا داشته باشند، باید ویزای مولتی یا ویزای چند بار ورود کانادا را دریافت کنند.
مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا به مدت ۱۰ سال است، اما با توجه به اعتبار پاسپورت ایران به مدت ۵ سال اعتبار دارد، به همین دلیل مدت زمان این اعتبار برای ایرانیان ۵ سال خواهد بود. با اخذ این ویزا، مسافر می‌تواند تا ۶ ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشد.

ICT برای مهاجرت به کانادا چیست؟

ICT  یک نوع ویزای کار موقت کشور کانادا است و به شرکت‌های بین‌المللی خارج از کانادا که در کشور کانادا نیز دارای دفتر نمایندگی هستند، تعلق می‌گیرد.

این نوع شرکت‌ها برای این که کسب و کار خود را توسعه دهند و یا کسب و کار خود را کلا به کشور کانادا منتقل کنند، بعضی از کارمندان متخصص خود را به دفتر کار موجود در کشور کانادا می‌فرستند. این کارمندان و متخصصان برای رفتن به دفتر نمایندگی در کانادا از ویزای آی سی تی (ICT) کانادا استفاده می‌کنند.

تنها شرط اقدام این است که شرکت بین المللی ثابت کند که می‌تواند خدمت‌رسانی خوبی به کانادایی‌ها داشته باشد.

ویزای سوپر super visa یا سوپر ویزای کانادا

ویزای سوپر یا سوپر ویزای کانادا برای پدرها و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های کاربرد دارد که فرزند یا نوه آن‌ها در کشور کانادا زندگی می‌کند. مدت زمان اقامت توسط این ویزا، ۲ تا ۱۰ سال است.

سن مناسب مهاجرت به کانادا

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

میانگین سنی جمعیت کانادا رو به پیری است، جزو سیاست‌های کشور کانادا این است که مهاجرانی جوان و متخصص را جذب کند، بنابراین شرایط سنی برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود.
در حالت کلی متقاضیانی که سن آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۵ سال است، شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا را دارند.

مهاجرت به کانادا یک فرصت منحصر به فرد برای اقامت در این کشور زیبا و متنوع است. شرایط مهاجرت به کانادا معمولاً وابسته به نوع ویزای مورد نظر متقاضی است، اما در تمام موارد، داشتن مهارت‌ها یا تحصیلات معتبر امر ضروری است. اقامت کانادا باعث امکان دستیابی به خدمات بهداشتی و تحصیلی برتر و همچنین زندگی در یک محیط طبیعی فوق‌العاده می‌شود. بنابراین، برای تحقق رویاهای خود از زندگی در کانادا، مراقبت از شرایط مهاجرتی اساسی است.

البته باید بگوییم که نوع مهاجرت نیز بر شرایط سنی تاثیرگذار خواهد بود. کسانی که از روش مهاجرت تحصیلی استفاده می‌کنند، میانگین سنی آن‌ها با توجه به دوره مدنظر باید تطابق داشته باشد. به این ترتیب کسانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی را دارند، بازه سنی مناسب برای آن‌ها ۲۴ تا ۲۵ سال است.

در دانشگاه‌های کشور کانادا برای تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، محدودیت سنی وجود ندارد اما برای تحصیل در مقطع دکترا، حداکثر سن ۳۰ سال است.

برای مهاجرانی که از روش‌های دیگر نیز برای دریافت ویزای اقدام می‌کنند هر چقدر جوان‌تر باشند، شانس آن‌ها بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید که در سیستم اکسپرس اینتری بالاترین امتیاز مخصوص ۱۹ ساله‌ها است و افرادی که سنشان بالای ۴۵ سال است، هیچ امتیازی دریافت نمی‌کنند.

افرادی که قصد دارند از نوع سرمایه‌گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنند نیز شرایط سنی خاصی را باید در نظر بگیرند. بالاترین امتیاز در این روش برای افراد بین ۲۵ تا ۳۵ سال است. شرط لازم برای حداقل سن نیز ۱۸ سال بوده و افراد بالای ۴۵ سال نیز نمی‌توانند از این طریق مهاجرت کنند.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

برای خیلی از افراد سوال پیش می‌آید که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ به صورت دقیق نمی‌توانیم بگوییم که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است، زیرا نوع و شرایط مهاجرت نیز متفاوت خواهد بود. مثلا هزینه مهاجرت به کانادا برای کسانی که از طریق تحصیل مهاجرت می‌کنند با کسانی که از طریق سرمایه‌گذاری وارد این کشور می‌شوند، بسیار متفاوت است. در ادامه سعی می‌کنیم همه موارد را در نظر بگیریم و اطلاعاتی در مورد هزینه مهاجرت به کانادا را ارائه دهیم.

هزینه استارت آپ

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، استارتاپ است. مهاجرت از طریق استارت آپ را می‌توانیم کمترین و ارزان‌ترین نوع مهاجرت در نظر بگیریم. با اثبات تمکن مالی و بدون سرمایه می‌توانید از طریق روش استارتاپ به کشور کانادا مهاجرت کنید. تمکن مالی که در روش استارتاپ اهمیت دارد، مبلغ ۲۰۰۰ دلار است.

هزینه کارآفرینی

هزینه کارآفرینی بر اساس استان‌های کانادا متفاوت خواهد بود. بازه سرمایه‌گذاری در کل کشور کانادا، مبلغی بین حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. علاوه بر این که شما باید حداقل میزان سرمایه‌گذاری را تامین کنید، باید تمکن مالی حدود ۱۳۰۰ دلار هم داشته باشید.

هزینه خوداشتغالی

در روش مهاجرت خوداشغالی اثبات تمکن مالی ۲۰۰۰ دلاری ضروری است.

هزینه سرمایه گذاری

کسانی که با روش سرمایه‌گذاری وارد کشور کانادا می‌شوند، باید حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری را به همراه داشته باشند.

هزینه مهاجرت تحصیلی

هزینه تحصیل در کشور کانادا را اگر بخواهیم با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هزینه تحصیل در کشور کانادا کمی بیشتر از کشورهای دیگر است. این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی رشته و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود، بنابراین عدد دقیقی نمی‌توانیم ارائه دهیم.

هزینه مهاجرت کاری

در روش مهاجرت کاری، دریافت پیشنهاد کاری توسط کارفرمای کانادایی ضروری است. بعد از این مرحله متقاضی باید به اثبات تمکن مالی بپردازد. میزان تمکن مالی در روش مهاجرت کاری عددی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهد بود.

مزیت های مهاجرت به کانادامعایب مهاجرت به کانادا
کانادا از لحاظ قوانین محیطی پیوسته درحال توسعه و رشد بودهآب و هوای این کشور
امنیت، آرامش و بی‌طرفی در این کشور رو به افزایش استمهاجرت به کانادا، کاغذبازی‌ها و اقداماتی طاقت‌فرسا دارد
کانادایی‌ها به مودب بودن و خونگرم بودن بسیار معروف هستندمالیات در کانادا می‌تواند برای بسیاری از افراد کمی بالا باشد
سیستم‌های تحصیلات و خدمات درمانی دولتی کانادانگرانی‌هایی درمورد میزان پایداری اقتصاد این کشور
امتیازات ویژه‌ای برای مهاجرت خانوادگیفاصله‌ جغرافیایی میان ایران و کانادا بسیار بوده
اقتصاد کانادا در بحران اقتصادی جهانی گرفتار نشدهکانادا کشور ارزانی نیست

سیستم ارزیابی مهاجرت به کانادا

دولت کانادا برای ارزیابی متقاضیان مهاجرت به کانادا سیستم دقیقی را طراحی کرده که به طور پیوسته با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و پیرو نیازهای این کشور تغییراتی دارند.

به طورکلی می توان گفت سیستم ارزیابی مهاجرت به کانادا در حال حاضر به دو بخش شایستگی ها و توانایی های فردی و دیگری سرمایه و قابلیت های مدیریتی تقسیم بندی می شود. در واقع دولت کانادا به دنبال جذب شهروندان جدیدی است که با قابلیت های فردی مثل تحصیلات عالی و سابقه کاری و یا با دارایی خود به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور کانادا کمک کنند. البته باید توجه کرد که جدا از روش های مهاجرت به کانادا که دولت فدرال اعلام می کند، استان های مختلف کانادا هر یک با توجه به شرایط و نیازهای خود شرایط متفاوتی را برای جذب شهروندان جدید اعلام می کنند.

هزینه بررسی پرونده‌های اقامت موقت کانادا

هزینه‌های بررسی پرونده اقامت در کانادا

هزینه بررسی پرونده‌های اقامت موقت کانادا بر اساس روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود. در روش مهاجرت کاری بر اساس نوع پرونده هزینه بین ۲۳۰ تا ۱۳۶۵ دلار است.

در روش مهاجرت تحصیلی مبلغ پرداختی شما بین 150 تا 200 دلار است. بررسی پرونده مهاجرتی کسانی که از طریق سرمایه‌گذاری می‌خواهند وارد این کشور بشوند، عددی بین ۲۳۰ تا ۲۱۴۰ دلار خواهد بود.

اقامت در کانادا برای مهاجران، یک فرصت بی‌نظیر است. کانادا به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب دنیا شناخته می‌شود. شرایط مهاجرت به کانادا متنوع و شامل بررسی مهارت‌ها و تجربیات شما می‌شود. از مهاجران توانمند و متعهد به اشتغال به خوبی پشتیبانی می‌شود تا در جامعه کانادا به جایگاه موفقی دست یابند. اقامت کانادا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنانی است که به دنبال زندگی بهتر و فرصت‌های جدید هستند.

هزینه‌های مشترک بین همه روش‌های مهاجرتی

هزینه‌های مهاجرتی مشترک وجود دارد که بر اساس نوع مهاجرت تغییر پیدا نمی‌کند. طبق آمار ارائه شده در eservices.cic این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه اجازه الکترونیکی سفر: ۷ دلار
  • حق اقامت دائم: ۵۱۲ دلار
  • هزینه انگشت نگاری به ازای دو نفر یا بیشتر: ۱۷۰ دلار
  • هزینه انگشت نگاری به ازای هر نفر: ۸۵ دلار
هزینه های انواع روش های مهاجرتی کانادا

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا دغدغه ذهن افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. هزینه‌های ضروری زندگی در کانادا شامل اجاره؛ خرید منزل و یا خدمات و کالاها هستند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم:

بر اساس آمار ارائه شده در سایت Numbeo، قیمت اجاره ماهیانه آپارتمان با توجه به متراژ و لوکیشن و یک یا چند خوابه بودن متفاوت است. میانگین هزینه اجاره ماهیانه آپارتمان از 1478 دلار آغاز می‌شود و این عدد به 2395 دلار نیز می‌رسد. قیمت خرید آپارتمان به ازای هر متر مربع در مرکز شهر به مبلغ 9323 دلار و قیمت هر متر مربع در اطراف شهر به مبلغ 6713 دلار است.

هزینه های اقامت و زندگی در کشور کانادا

هزینه زندگی در کانادا بر اساس نوع تفریحات و سبک زندگی متفاوت است اما به صورت میانگین و تقریبی می‌توانیم بگوییم که هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره ماهانه، 3531 دلار بدون پرداخت اجاره منزل است. هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 988.3 دلار  برآورد شده است. هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط 132.9 درصد بیشتر از ایران است.
نکته: این اطلاعات تا اکتبر 2023 آپدیت شده‌اند.

روش های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبانی

برای برخی از افراد کسب نمره‌های قبولی در زبان کار سختی است. این افراد با وجود شرایط لازم برای مهاجرت، این تصور را دارند که نمی‌توانند به کانادا یا دیگر کشورها مهاجرت کنند اما باید بگوییم که نگران نباشید؛ روش‌هایی هم وجود دارد که شما می‌توانید اقامت کانادا بدون مدرک زبان را دریافت کنید.
در همین ابتدای راه بگوییم که این روش‌ها معمولا بیشتر از روش‌های دیگر طول می‌کشند و هیچ تضمینی برای دریافت پاسخ مثبت وجود ندارد.
در ادامه به بررسی روش‌های اقامت در کانادا بدون مدرک زبان می‌پردازیم:

  • مهاجرت از طریق حمایت مالی خانواده
  • کار در کانادا بدون مدرک زبانی
  • ثبت نام در دوره‌های زبان
  • مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا
  • دریافت ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان
  • اقامت در کانادا با روش سرمایه گذاری
  • اقامت در کانادا با کمک ویزای استارت اپ
  • اقامت در کانادا با روش خوداشتغالی
  • اقامت در کانادا با ویزای مالتیپل ۵ ساله

موارد ذکر شده در بالا جزو روش‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبانی هستند. با دریافت مشاوره از موسسه‌های مهاجرتی، بهترین گزینه برای خود را انتخاب کنید و مراحل آن را پیش بروید. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای بیش از یک دهه سابقه در امر پیدا کردن فرصت کار در کانادا برای ایرانیان دارد.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا زبان‌های انگلیسی و فرانسه است و فرد متقاضی باید مدرک یکی از این دو زبان را داشته باشد. مدارکی که در سایت سازمان کانادا مورد تایید قرار می‌گیرد، مدرک آیلتس، سیلپیپ و تف است. قابل ذکر است که مدرک زبانی تافل از سمت اداره مهاجرت کشور کانادا تایید نمی‌شود اما متقاضیان می‌توانند با کمک آن پذیرش تحصیلی دریافت کنند. اگر متقاضی دارای دو مدرک زبان انگلیسی و فرانسه باشد، احتمال خود برای پذیرش را افزایش می‌دهد.

اخذ پاسپورت کانادا

یکی از پاسپورت‌های معتبر جهان پاسپورت کانادا است. با اخذ این پاسپورت امکان سفر به بیش از ۱۵۰ کشور جهان فراهم می‌شود. با دریافت این پاسپورت نیازی به اخذ ویزا نیست. پاسپورت کشور کانادا بین ۵ الی ۱۰ سال است. انواع پاسپورت کانادا شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت عادی
  • پاسپورت دیپلمات
  • پاسپورت موقت
  • پاسپورت ویژه

پاسپورت کانادا را می‌توانید با روش‌هایی مانند دریافت پاسپورت کانادا از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج دریافت کنید.

وکیل مهاجرت به کشور کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید وکیل مهاجرتی داشته باشند. وکیل انتخابی شما باید روی قوانین اقامت، تابعیت، شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کشور کانادا، روش‌های سرمایه‌گذاری و غیره، دارای تجربه کافی باشد.

وکیل مهاجرت به کشور کانادا در مورد بهترین روش مهاجرت بر اساس شرایط شما مشاوره می‌دهد و شما را در مورد قانون جدید مهاجرت به کانادا راهنمایی می‌کند. همچنین ارائه فهرست از مدارک مورد نیاز، ارسال مدارک شما به سفارت کشور مقصد، به حداقل رساندن ریجکت ویزا، مشاوره دادن به متقاضی در مورد مصاحبه و … از جمله وظایف وکیل مهاجرتی است.

آمار مهاجرت ایرانیان به کشور کانادا

بر اساس IRCC 2023 که در سایت canadaimmigrants.com ارائه شده، آمار مهاجرت ایرانیان به کشور کانادا در بازه سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به عدد ۳۷۷۸۵ رسیده است. از این عدد ۱۱۱۰۰ نفر متعلق به سال ۲۰۲۲ است.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

کسانی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارند، علاوه بر شرایط عمومی مهاجرت به کشور کانادا، باید شرایط دیگر را نیز دارا باشند. این شرایط عبارتنداز:

  • سلامتی کامل
  • بودجه و درآمد مناسب
  • توانایی حل مشکلات
  • سابقه کیفری پاک

کسانی که می‌خواهند اقامت دائم کانادا را به دست آورند، یکی از شرایط مهم آن این است که در یک دوره ۵ ساله حداقل ۷۳۰ روز در کانادا زندگی کنند. در غیر این صورت، اخذ اقامت دائم کانادا در صورتی امکان‌پذیر است که شریک قانونی یا همسر تقاضا دهنده در یک شهر کشور کانادا مستقر باشد. همچنین افرادی که در شغل دائمی کشور کانادا استخدام رسمی می‌شوند و کودکان مقیم کانادایی که پدر و مادرشان در خارج از این کشور هستند می‌توانند اقامت کانادا را بدون زندگی در آن جا دریافت کنند.

شرایط اخذ تابعیت کانادا

شرایط اخذ تابعیت کانادا داشتن مجوز اقامت دائم و زندگی در این کشور به مدت ۳ سال در یک دوره ۵ ساله است. از دیگر شرایط اخذ تابعیت کانادا می‌توان به توانایی پرداخت مالیات، اثبات توانایی‌های زبانی، قبولی در آزمون حقوق و … اشاره کرد.

شرایط دریافت تابعیت کشور کانادا

مراحل و نحوه مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا باید مراحلی را به ترتیب طی کنید که در ادامه به بررسی لیستی از مراحل و نحوه مهاجرت به کانادا می‌پردازیم:

  • بررسی شرایط لازم
  • انتخاب روش مهاجرتی
  • ساخت پروفایل اکسپرس اینتری
  • ارزیابی مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان
  • محاسبه امتیاز
  • سیستم جامع رتبه‌بندی
  • ارسال درخواست
  • پرداخت هزینه‌ها
  • انتظار برای دریافت پاسخ
  • دریافت تاییدیه اقامت دائم
  • اخذ اقامت کانادا

تمام مراحل بالا برای دریافت اقامت ضروری هستند و باید به ترتیب طی شوند.

مراحل مهاجرت و دریافت اقامت کانادا

امتیاز مهاجرت به کانادا

معمولا سیستم امتیازدهی کشور کانادا، سیستم اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری در دو مرحله امتیازدهی می‌شود. امتیاز مرحله اول، ۱۰۰ است که شما باید ۶۷ امتیاز از این مرحله دریافت کنید. امتیازبندی کلی اکسپرس اینتری هم ۱۲۰۰ است.

حداقل نمره قبولی بر اساس قرعه‌کشی‌های انجام شده متفاوت خواهد بود. شما هنگامی می‌توانید ویزای کانادا را دریافت کنید که در اکسپرس اینتری به مرحله قبولی برسید.

بهترین راه های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

امروزه روش‌های مهاجرتی زیادی برای ورود به کشور کانادا وجود دارد که افرادی که این روش‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنند. بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان از طریق روش‌های زیر است:

  • ویزای تحصیلی
  • اسکیل ورکر
  • ویزاهای سرمایه گذاری
  • جاب آفر
  • ویزای توریستی

با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از مسیرهای ذکر شده را طی کنید و به نتیجه ایده‌آل خود برسید.

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

با دانستن مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا ، مراحل اقامت کانادا به راحتی انجام می‌گیرد. مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر است • پاسپورت با اعتبار ۶ ماهه • شناسنامه • عکس جدید • ترجمه سند ازدواج (در صورتی که همسرتان با شما باشد) • اسناد ملکی • فرم اطلاعات فردی و خانوادگی • مدارک شغلی • ارائه مدرک رزواسیون هتل دقت داشته باشید که هر مدرکی که به عنوان مدرک مهاجرت به کشور کانادا تحویل می‌دهید، باید ترجمه شده باشد.

مدت زمان برای مهاجرت به کشور کانادا چقدر است؟

مدت زمان برای مهاجرت به کشور کانادا بر اساس برنامه مهاجرتی متغیر است. در ادامه لیستی از زمان مورد نیاز با توجه به برنامه مهاجرتی را ارائه می‌دهیم:

  • ویزای توریستی: ۱۴۸ روز
  • سوپر ویزا: ۵۶ روز
  • ویزای تحصیلی: ۱۲ هفته
  • ویزای کاری: ۱۴ هفته
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک: ۱۸ ماه
  • فدرال اسکیل ورکر: ۲۶ ماه
  • تجربه کانادایی: ۱۱ ماه
  • فدرال اسکیل ترید: ۴۲ ماه
  • برنامه استانی: ۲۱‌ماه
  • خوداشتغالی: ۴۱ ماه
  • سرمایه گذاری کبک: ۶۳ ماه
  • اسکیل ورکر کبک: ۳۲ ماه
  • ویزای استارتاپ: ۳۱ ماه
  • اسپانسرشیپ همسر داخل کانادا: ۱۵ ماه
  • اسپانسرشیپ همسر خارج کانادا: ۲۳ ماه
  • اسپانسرشیپ فرزند: نامعلوم
  • اسپانسرشیپ والدین و پدر و مادربزرگ‌ها: ۳۴ ماه
مدت زمان دریافت اقامت کانادا
سایت اداره مهاجرت کانادا

معرفی سایت اداره مهاجرت کانادا

سایت اداره مهاجرت کانادا به آدرس اینترنتی https://www.canada.ca/en  در دسترس عموم قرار دارد.

ویژگی های بهترین موسسه مهاجرتی کانادا

از جمله ویژگی‌های بهترین موسسه مهاجرتی می‌توان به بهره‌گیری از دانش مشاورین و وکلای بین‌المللی، صداقت و پرونده‌های کاری موفق اشاره کرد.

موسسه مهاجرتی هرمس در این راستا سعی دارد بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد. موسسه مهاجرتی هرمس در پرونده‌های زیادی موفقیت کسب کرده است و می‌تواند قدم به قدم تا رسیدن به مهاجرت به کشور کانادا همراه شما باشد.

بهترین موسسه مهاجرت به کانادا
شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا با هرمس اپلای

موسسه مهاجرتی هرمس ارائه دهنده وکیل حقوقی و مشاور کانادا

در این مقاله در مورد اقامت کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا با شما صحبت کردیم و همه نکاتی که باید در این راستا بدانید را مطرح نمودیم. اگر در زمینه مهاجرت به کانادا سوال‌ها و ابهام‌هایی در ذهن شما وجود دارد می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس به صورت رایگان در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید. نظر شما در مورد مهاجرت به کشور کانادا چیست؟ لطفا نظرها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول
ASK QUESTION

در این بخش برایتان پرتکرار ترین سوالات مهاجرتی که کلاینت ها از شرکت مهاجرتی ما پرسیده اند را آماده کرده ایم.

برای مهاجرت به کانادا چه مقدار پول نیاز است؟

یک متقاضی مجرد بدون همسر و فرزند باید حداقل 12960 دلار کانادا پس انداز داشته باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را کسب کند. زوجینی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند باید مجموعاً چیزی در حدود 16350 دلار کانادا سرمایه داشته باشند.

چه شرایطی برای مهاجرت به کانادا لازم است؟

تمام متقاضیان با 6 فاکتور مورد بررسی قرار می گیرند. این فاکتور ها شامل، سطح تحصیلات و زبان انگلیسی و یا فرانسوی، تجربه کاری، سن، داشتن پیشنهاد  کاری و  اینکه متقاضی تا چه حدی برای اقتصاد کانادا مفید است، می باشد.

چگونه می توان ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کرد؟

ابتدا ببینید که آیا شرایط لازم را دارید، مدارک خود را جمع آوری کنید، مدارک خود را ثبت کنید و پذیرش خود را که دریافت کردید می توانید برای گرفتن ویزای مهاجرتی و اقامت کانادا اقدام کنید.

حداقل و حداکثر سن مهاجرت به کانادا چند سال است؟

محدوده سنی مشخصی برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد اما کسانی که بین 25 تا 35 سال هستند از شانس بیشتری برای دریافت ویزا برخوردار می باشند.

هزینه درخواست ویزای مهاجرتی کانادا چقدر است؟

ویزای تحصیلی 150 دلار، ویزای کاری 155 دلار و ویزای توریستی 100 دلار است.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

بررسی واجد شرایط بودن و انتخاب روش مهاجرتی جزو اولین قدم‌ها برای مهاجرت به کانادا هستند.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

اکسپرس اینترنتی ارزانترین راه مهاجرت به کاناداست.

آدرس سایت اداره مهاجرت کانادا چیست؟

Canada.ca سایت اداره مهاجرت کانادا است.

انواع ویزای توریستی کانادا را نام ببرید.
  • ویزای یک بار ورود
  • ویزای چند بار ورود
  • ویزای سوپر
شرایط جدید مهاجرت به کانادا چیست؟
  • شرایط جدید مهاجرت به کانادا بستگی به نوع برنامه مهاجرتی دارد. برای دانستن آخرین تغییرات به وب سایت رسمی دولت کانادا مراجعه کنید.
مهاجرت به کانادا در سن بالا ممکن است؟

شانس مهاجرت به کانادا در سنین بالا بسیار کم است اما هنوز راه‌هایی وجود دارد که افراد با سن بالا نیز بتوانند به کشور کانادا مهاجرت کنند.

کارشناس هرمس
54 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مصطفی
3 ماه قبل

سلام روزبخیر برای مهاجرت به کانادا شیراز هم مشاوره دارید؟

خانم میرخانی
پاسخ به  مصطفی
3 ماه قبل

سلام مصطفی عزیز وقتتون بخیر
خیر ما دفتری در شیراز نداریم و تنها دفتر ما در تهران ولنجک هستش.

طاها
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید
مهاجرت به کانادا از طریق حاملگی هم ممکنه؟

خانم میرخانی
پاسخ به  طاها
3 ماه قبل

سلام طاها عزیز وقتتون بخیر
خانم‌های حامله که الان توی خاک کانادا هستن و بچشون تو خاک کانادا متولد میشه اون بچه بهش پاسپورت کانادا تعلق میگیره ولی اگه در حال حاضر حامله هستین چون پروسه‌ی اجرا و صدور آسونترین ویزای کانادایی که ویزای توریستی هستش بین مثلا حدود 6 ماه تا یک سال زمان می‌بره فرصت نداریم تا قبل از تولد بچتون و به خاک کانادا منتقل بشید ولی اگه می‌خواین بچتون در خاک متولد بشه ابتدا باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید و بعد از این که ویزای توریستی کانادا رو گرفتی نسبت به حاملگی اقدام کنید.

شهرام
3 ماه قبل

برای مهاجرت به کانادا از طریق حرفه به چه سطح مدرک زبانی نیازه؟

خانم میرخانی
پاسخ به  شهرام
3 ماه قبل

سلام شهرام عزیز وقتتون بخیر
چون رقابت گرفتن اقامت کانادا روز به روز داره سخت‌تر میشه بهتره که آیلتس 7 رو داشته باشید و در حال حاضر افرادی هستن که آیلتس 7 و نیم هم می‌تونن ارائه بدن و حتی برای اینکه شانس بیشتری داشته باشن سعی می‌کنن مدرک ب1 یا ب2 زبان فرانسه رو هم کسب کنند.

کامران
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
برای مهاجرت به کانادا مهندسی عمران چه مقدار سابقه کار نیاز هستش؟ برای مهاجرت به کانادا رشت هم شعبه دارید؟

خانم میرخانی
پاسخ به  کامران
3 ماه قبل

سلام کامران عزیز وقتتون بخیر
برای مهاجرت به کانادا حداقل باید 3 سال سابقه کار با بیمه داشته باشید و ما در ما رشت شعبه‌ای نداریم.

محمدعلی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
برای مهاجرت به کانادا در کرج هم شعبه دارید؟

شقایق میرخانی
پاسخ به  محمدعلی
2 ماه قبل

سلام محمدعلی عزیز وقتتون بخیر
نه برای مهاجرت به کانادا در کرج شعبه نداریم و تنها شعبه‌مون در ولنجک تهران هستش.

فرزاد
3 ماه قبل

سلام وضعیت مهاجرت به کانادا چطوره ؟ شرایط مهاجرت به کانادا از طریق هنری هم خوب و امکانپذیره؟؟

خانم میرخانی
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

سلام فرزاد عزیز وقتتون بخیر
شرایط مهاجرت کاری به کانادا با توجه به اینکه متقاضیا دارن روز به روز بیشتر میشن داره سخت‌تر میشه و رقابت تنگاتنگ تر میشه چون و ویزاهای هنرمندان هم تو سال‌های اخیر بررسی نشده و افراد کمی تا حالا تونستن از ویزای هنرمندان اقدام کنن موفق بشه و در سال‌های اخیر کسی نتونسته از این ویزا جواب مثبت بگیره.

نریمان
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید
مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی شرایطش چجوریه؟ ثبت نام مهاجرت به کانادا برای افغانها هم انجام میدین؟

خانم میرخانی
در انتظار تایید
پاسخ به  نریمان
3 ماه قبل

سلام نریمان عزیز وقتتون بخیر
متاسفانه ما برای امور پناهندگی و اتباع فعلا برنامه‌ای نداریم و هیچ وقت انجام نمیدیم