ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس یکی از رؤیاهای کسانی است که می‌خواهند در کشوری پیشرفته و در دانشگاه‌ هایی معتبر به تحصیل بپردازند. مهاجرت تحصیلی به انگلیس، علاوه بر فراهم آوردن فرصت هایی بی نظیر برای رشد، امکان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را نیز فراهم میکند. در این مقاله قصد داریم قوانین و شرایط ویزای تحصیلی انگلستان در سال ۲۰۲۳ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر تصمیم به تحصیل در این کشور پیشرفته دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویژگی‌ های اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

کشور انگلیس برای ادامه‌ی تحصیل کشور بسیار پر هزینه‌ای است چرا که هم هزینه‌ی زندگی در این کشور بسیار بالا است و هم تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد. دانشگاه‌ های انگلیس بین 400 پوند تا 38 هزار پوند شهریه‌ی سالانه دریافت می‌کنند و امکان اخذ بورسیه‌ی تحصیلی انگلیس فقط برای مقطع دکترا امکان پذیر است.

هرچند به دلیل تقاضای بالا برای دریافت بورسیه تنها عده‌ی کمی موفق به اخذ بورسیه‌ی تحصیلی می‌شوند و مابقی برای ادامه‌ی تحصیل باید یک منبع مالی در کشور مبدأ داشته باشند. زبان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی می‌باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید قبل از هر کاری موفق به دریافت مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ باشند.

زبان انگلیسی

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس (England)، نیاز است که به زبان انگلیسی مسلط باشید یعنی بخوانید، بنویسید و حرف بزنید و موضوعات مختلف را درک کنید. در واقع اگر در زبان انگلیسی مهارت نداشته باشید، مهم‌ترین شرط را برای تحصیل در این کشور نداشته و نمی‌توانید از شرایط عالی دانشگاه های این کشور برای رشد علمی‌تان استفاده کنید.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

علی رغم تمام سختی‌هایی که اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به همراه دارد، تحصیل در این کشور مزایای زیادی نیز به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در صورت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس متقاضی می‌تواند اقدام به اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده‌ی خود کند.

افرادی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی انگلیس شده‌اند و توانسته باشند مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنند، پس از اتمام دوره‌ی تحصیل می‌توانند با یافتن شغل، ویزای کاری انگلیس را دریافت کنند.

به دلیل وجود آینده‌ی شغلی روشن در کشور انگلیس برای تحصیل کرده‌های دانشگاه‌های این کشور اکثر افرادی که از دانشگاه‌های انگلیس فارغ التحصیل می‌شوند در این کشور مشغول به کار می‌شوند و می‌تواند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. امکان دریافت اقامت پس از دوره‌ی دانشجویی تنها با یافتن شغل و یا ادامه‌ی تحصیل در مقطع بالاتر امکان پذیر است.

بررسی وضعیت دانشگاه های انگلیس

دانشگاه‌های انگلیس از نظر وضعیت علمی در موقعیت خیلی خوبی قرار دارند و از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا ۴ دانشگاه در این کشور قرار دارد. سطح علمی بالای دانشگاه‌ های این کشور همواره یکی از انگیزه‌های متقاضیان تحصیل در کشور انگلیس بوده است.

انگلیس یک کشور پیشرو در زمینه‌ی تحقیقات علمی و پژوهشی می‌باشد و دولت این کشور هر ساله بودجه‌ی زیادی را صرف امور تحقیقاتی در دانشگاه‌ها می‌کند. این کشور در میان دیگر کشورهای جهان پس از امریکا رتبه‌ی دوم را از نظر سطح علمی دانشگاه‌ها دارد و همین موضوع انگلیس را به مقصد دوم دانشجویان خارجی تبدیل کرده است.

تا کنون 137 جایزه‌ی نوبل توسط محققان انگلیسی دریافت شده است. انگلیس کشور صنعتی است و از نظر وضعیت رفاه زندگی شهروندان این کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند. همان طور که می‌دانید ارزش پول این کشور که پوند است از دلار امریکا بالاتر است و این نشان دهنده‌ی اقتصاد قوی کشور انگلیس است.

دانشجویانی که در کشور انگلیس زندگی می‌کنند در میان دیگر کشورها بیشترین رضایت را از تحصیل در انگلیس دارند. آمارها رضایت ۸۶ درصدی دانشجویان این کشور را از تحصیل و دانشگاه و همچنین وضعیت زندگی و رفاه در این کشور در مدت زمان تحصیل نشان می‌دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اولین مدرک مورد نیاز برای اقدام به پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلیس داشتن مدرک زبان آیلتس می‌باشد. هرچقدر نمره‌ی قبولی متقاضی در این آزمون بیشتر باشد احتمال اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بیشتر خواهد بود. استاندارد تحقیقات و سیستم تدریس و آموزش در دانشگاه‌های انگلیس بسیار بالا است و به همین دلیل پذیرش تحصیلی کشور انگلیس مستلزم تلاش و کوشش بسیار و داشت رزومه‌ی تحصیلی و تحقیقی قابل قبول می‌باشد. در دانشگاه‌های انگلیس بیش از ۵۰ هزار رشته تحصیلی وجود دارد و همین تنوع موجب شده است تا پاسخگوی تمام نیازهای تحصیلی دانشجویان از سرتاسر جهان باشند.

مراحل حقوقی اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان

اخذ نامه پذیرش از یک دانشگاه گام ابتدایی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس محسوب می‌شود. به طور کلی، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌ های برتر انگلستان مانند آکسفورد و کمبریج دشوارتر از سایر دانشگاه‌های این کشور است. دانشگاه‌ های کشور انگلستان در اکثر مواقع پیش از اعطای پذیرش به افراد با آن‌ها مصاحبه می‌کنند. معمولاً طی کردن فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های این کشور بین دو تا سه ماه طول می‌کشد.

پس از اخذ نامه پذیرش از یک دانشگاه می‌توان برای دریافت ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت انگلیس مراجعه کرد. نگارش تقاضانامه پیش از ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی الزامی به حساب می‌آید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که کارمندان اداره مهاجرت کشور انگلستان برای افرادی که دارای سابقه کیفری هستند، ویزا صادر نمی‌کنند. از این رو، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای اخذ ویزای دانشجویی کشور انگلستان الزامی محسوب می‌شود.

در برخی از مواقع درخواست اخذ ویزای تحصیلی انگلیس توسط کارمندان اداره مهاجرت این کشور رد می‌شود. در این حالت، متقاضیان می‌توانند ظرف مدت 21 روز درخواست خود را برای تجدید نظر ارائه کنند. از میان رایج‌ ترین دلایل رد شدن درخواست اخذ ویزای تحصیلی این کشور می‌توان به وجود نقص در مدارک ارائه شده اشاره کرد.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه‌ های انگلیس

اکثر افرادی که از دانشگاه‌ های انگلستان فارغ‌ التحصیل می‌شوند، خواهان یافتن فرصت شغلی در این کشور هستند. طبق قوانین مهاجرتی انگلستان، تمامی دانشجویان خارجی تا بیست و چهار ماه پس از فارغ‌ التحصیلی می‌توانند در این کشور بمانند. در صورت یافتن فرصت شغلی طی این مدت افراد برای تبدیل ویزای تحصیلی انگلیس به ویزای کاری واجد شرایط می‌شوند. طی کردن فرایند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بین سه تا پنج هفته طول می‌کشد.

همچنین افراد باید برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کشور انگلستان 479 پوند هزینه بپردازند. ارائه رسید پرداخت این هزینه در هنگام ثبت درخواست تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری الزامی به حساب می‌آید.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری داشتن گواهی سلامت جسمانی الزامی به حساب می‌آید. همچنین وجود یک قطعه عکس نیز در بین سایر مدارک مورد نیاز برای انجام این کار به چشم می‎‌خورد. در نظر داشته باشید که ویزای کاری صادر شده برای افراد معمولاً شصت ماه اعتبار دارد و قابل تمدید است.

شرایط کار حین تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان

بسیاری از دانشجویان خارجی پس از اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می‌خواهند حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. طبق قوانین مهاجرتی انگلستان تمامی دارندگان ویزای تحصیلی می‌توانند تا هشتاد ساعت در ماه کار کنند. با کار در کشور انگلستان می‌توان بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحصیل را تأمین کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشجویانی که بورسیه دارند، در اکثر مواقع نمی‌توانند حین تحصیل در انگلستان کار کنند.

بسیاری از دانشجویان در محیط دانشگاه برای خود یک موقعیت شغلی می‌یابند. از میان مشاغل پاره‌وقت محبوب بین دانشجویان می‌توان به دستیار آموزشی و دستیار پژوهشی اشاره کرد. دارندگان ویزای تحصیلی انگلیس با کار به صورت پاره‌ وقت می‌توانند بین 1200 پوند تا 1900 پوند در ماه درآمد داشته باشند.

معمولاً متقاضیان کار حین تحصیل در شهرهای لندن، منچستر و بیرمنگام آسان‌ تر می‌توانند فرصت شغلی بیابند. تمامی دارندگان ویزای تحصیلی پیش از شروع به کار پاره‌وقت باید از ریاست دانشکده خود مجوز اخذ کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بدون ارائه مجوز از سمت ریاست دانشکده کارفرمایان انگلیسی نمی‌توانند دانشجویان خارجی را استخدام کنند.

جذابیت تحصیل در انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی یا مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان با توجه به اعتبار ممتاز دانشگاه‌های این کشور، انتخابی ایده‌آل برای دانشجویان سراسر دنیا به‌خصوص جوانان ایرانی است.  تحصیلات در انگلیس، اعتبار شگرف خود را از وجود دانشگاه‌های رده بالایی همچون بریستول، کالج دانشگاهی و امپریال کالج لندن به دست آورده است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین‌الملل روزبه‌روز افزایش یافته تا حدی که تنها در سال 2023 نزدیک به 680000 نفر برای تحصیل در این کشور اقدام کردند. از این تعداد تنها 18% از آن‌ها اهل اتحادیه اروپا بوده و مابقی یعنی 82% از آن‌ها از کشورهای دیگر بوده‌اند.

بورسیه تحصیلی انگلیس

بورسیه تحصیلی انگلیس

تحصیل در خارج از کشور رویای بسیاری از دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود. این دانشجویان بیشتر به تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا علاقه دارند.

سخن آخر

سالانه افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای تحصیلی انگلیس میشوند؛ چراکه این کشور دارای دانشگاه‌ های سطح بالا و نظام آموزشی باکیفیت میباشد. گام ابتدایی برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس، گرفتن پذیرش از یک دانشگاه انگلیس است. پس از فارغ‌ التحصیلی نیز امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در صورت یافتن فرصت شغلی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی شرایط ویزای تحصیلی انگلستان و مزایای دریافت آن پرداختیم. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه هرمس اپلای در تماس باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چه ویژگی دارد؟
زبان تحصیل انگلیسی مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ – شهریه بین 11.400 الی 38 هزار پوند است و اخذ بورسیه‌ی تحصیلی انگلیس فقط برای مقطع دکترا
اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چه مزایایی دارد؟
اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده‌ی خود – دریافت ویزای کاری انگلیس – امکان دریافت اقامت پس از دوره‌ی دانشجویی
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چه مدارکی است؟
مدرک زبان آیلتس – رزومه‌ی تحصیلی و تحقیقی قابل قبول
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای مهرورز
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چقدر تمکن مالی نیازه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای مهرورز
2 سال قبل

سلام. هزینه یک سال زندگی رو باید به عنوان تمکن مالی داشته باشید

کادر هرمس اپلای