ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی شینگن نوعی از ویزای شینگن است که با نام ویزای شینگن نوع c شناخته می‌شود. برای آگاهی از شرایط دریافت ویزای مولتی شینگن و مزایای آن این مقاله را مطالعه کنید. همچنین انواع مختلف این ویزا، مدت‌زمان اقامت و سؤالات متداول درباره آن در این متن توسط کارشناسان حرفه‌ای پاسخ داده شده‌اند که با مطالعه آن می‌توانید درصد موفقیت خود را برای گرفتن آن بیشتر کنید. ما سعی کرده‌ایم سؤالات ضروری را به طور دقیق و بر طبق آخرین قوانین مهاجرتی اروپا پاسخ بدهیم تا در طول پروسه دریافت ویزا دچار مشکل نشوید.

ویزای مولتی این امکان را به دارنده آن می‌دهد که در دوره اعتبار ویزای خود به‌دفعات و بدون محدودیت وارد کشورهای حوزه شینگن شده و تا زمان معینی در آنجا اقامت داشته باشد. مدت مجاز برای اقامت در حوزه شینگن با ویزای مولتی ۹۰ روز در هر ۶ ماه است.

دارنده ویزای مولتی شینگن باید توجه داشته باشد که پس از اخذ ویزا در نخستین سفر خود حتماً باید به کشور صادرکننده ویزا وارد شود و از آنجا به مقاصد بعدی سفر کند؛ اما در سفرهای بعدی می‌تواند از هر کشوری در حوزه شینگن ورود داشته باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط لازم برای اخذ ویزای مولتی شینگن

افرادی که حداقل ۲ یا بیشتر ویزای سینگل شینگن را در پاسپورت خود داشته باشند می‌توانند برای ویزای مالتیپل درخواست دهند.

توجه داشته باشید که داشتن ویزا به‌تنهایی مهم نیست و شما باید حتماً از ویزای صادر شده استفاده کرده باشید و ورود و خروج در حوزه شینگن را نیز در پاسپورت خود داشته باشید. ویزای مولتی شامل ۳ ماهه، ۶ ماهه، ۱ ساله و ۲ ساله است. بدیهی است که متقاضی با داشتن ۲ یا ۳ ویزای سینگل (یک بار ورود) نمی‌تواند تقاضای ویزای ۲ ساله مالتیپل را داشته باشد. ابتدا باید درخواست ویزای ۳ ماهه را ارائه دهد.

انواع ویزای مولتی شینگن

سه نوع متفاوت از این ویزا وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی صادر می‌شوند و شرایط ویژه‌ای هم دارند. این ویزاها شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • ویزای دو بار ورود: دارنده این ویزا می‌تواند دو بار تا مدتی که ویزای او اعتبار دارد وارد کشورهایی که در منطقه شینگن هستند، شده و سر موعد مقرر خارج شود.
  • ویزای چند بار ورود: این ویزا یک‌ساله است و دارنده آن می‌تواند در طول سال به مدت ۱۸۰ روز وارد منطقه شینگن شود.
  • ویزای چند بار ورود ۵ساله: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در مدت سه سال گذشته برای حداقل دو سال از این ویزا استفاده کرده باشد.

برای اینکه مراحل اخذ ویزای مولتی شینگن کوتاه‌تر شود بهتر است متقاضی ویزاهای شینگن خود را از یک کشور در حوزه شینگن درخواست کند. یعنی اگر ویزای شینگن سینگل خود را از کشور فرانسه دریافت کرده برای اخذ ویزای مولتی شینگن نیز از سفارت فرانسه اقدام کند.

دریافت قطعی ویزای مولتی شینگن با رعایت این نکات

برای اینکه روند دریافت ویزای مولتی شینگن درصد موفقیت بالایی داشته باشید به نکات و جزئیات آن توجه کنید. این نکات شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

دلیل موجه برای ورود متعدد به کشورهای مختلف

ابتدا باید یک دلیل موجه و قانع‌ کننده برای دریافت این ویزا ارائه کنید؛ چون با داشتن آن شما قادر خواهید بود چندین بار وارد منطقه شینگن شوید. اگر دلیل شما تجاری است باید بیان کنید که برای ملاقات با مشتری باید چند بار وارد این منطقه شوید و بعد به کشور خود بازگردید.

ارائه سابقه قوی از سفرهایی که داشته‌اید

ارائه این سابقه باعث می‌شود درصد موفقیت دریافت این نوع ویزا افزایش یابد؛ چون این سابقه در واقع به معنای پیروی شما از سیاست‌های مهاجرتی است.

ارائه مدارک دقیق و با جزئیات

برای دریافت این ویزا باید تمام مدارک لازم را ارائه کنید و اطمینان یابید که دقیق و بدون نقص هستند و نباید هیچ مدرکی را نادیده گرفته و یا کنار بگذارید. وجود هرگونه نقص و نادرستی در مستندات باعث برگشت‌خوردن درخواست و عدم دریافت ویزا می‌شود.

مهاجرت اروپا

مهاجرت به اروپا

شرایط خوب اقتصادی کشورهای اروپایی، برخورداری از بهترین نظام‌های آموزش و پرورش، کمترین میزان بیکاری و تورم و شرایط مناسب برای سرمایه‌ گذاران خارجی، باعث شده است بسیاری از متقاضیان مهاجرت، زندگی در اروپا را همچون رویایی در سر بپرورانند.

سخن آخر

ویزای شینگن یکی از ویزاهای قدرتمند و معتبر است و کسانی که به‌ دفعات به اروپا سفر می‌کنند با داشتن ویزای مولتی علاوه بر اینکه در وقت و هزینه‌ های خود برای گرفتن ویزای یک بار ورود صرفه‌ جویی می‌کنند، شرایط لازم را نیز برای اخذ ویزای سایر کشورها از جمله کانادا برای خود آماده می‌کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چه تفاوتی بین مدت‌زمان اقامت و اعتبار ویزا وجود دارد؟
مدت‌زمان اقامت یعنی حداکثر تعداد روزهایی که شما می‌توانید در شینگن بمانید و اعتبار ویزا یعنی مدت زمانی که می‌توانید برای ورود و اقامت در شینگن استفاده کنید. ممکن است اعتبار ویزا ۲۰ روز باشد؛ اما مدت اقامت ۱۰ روز.
چه مدارکی برای دریافت ویزای مولتی شینگن نیاز است؟
مدارکی مانند فرم درخواست، عکس، بیمه مسافرتی، جزئیات اسکان و تمکن مالی از مستنداتی است که برای دریافت این ویزا باید ارائه دهید و پیشنهاد می‌کنیم تمام مدارک را به طور دقیق بررسی کرده و بعد ارسال کنید.
ویزای مولتی شینگن با ویزای یک‌بار ورود چه تفاوتی دارد؟
دارنده ویزای یک‌بار ورود فقط یک‌بار برای مدت‌زمان مشخصی می‌تواند وارد شینگن شود و در صورت ترک آن منطقه اعتبار ویزا از بین می‌رود. دارنده ویزای مولتی شینگن با رضایت خود وارد و خارج از منطقه می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد بیگوند
3 سال قبل

سلام وقت بخیر در مورد گرفتن ویزا مولتی میخواستم بپرسم
البته میدونم فعلا سفارتها تعطیله

هرمس اپلای
پاسخ به  فرهاد بیگوند
3 سال قبل

سلام ما از طریق کار و تحصیل فقط اقدام میکنیم

کادر هرمس اپلای