آلمان شرایط دریافت کارت آبی اقامت برای مهاجران را آسان کرد

آلمان شرایط دریافت کارت آبی اقامت برای مهاجران را آسان کرد…

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان، این کشور امکان دریافت کارت آبی اقامت را با تغییر در برخی از قوانین اصلی تسهیل کرده است. بلوکارت یا کارت آبی نوعی کارت خاص برای اقامت نیروی کار مجرب در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU) محسوب می‌شود.

بلو کارت آلمان تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که شهروند کشورهای اتحادیه EU به شمار نمی‌آیند، اما به دلیل داشتن تجارب بالا در حوزه‌های مختلف یا داشتن تحصیلات مناسب می‌توانند به کشورهای این اتحادیه در زمینه‌های گوناگون کمک کنند.

افرادی که دارای بلوکارت هستند، می‌توانند در کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به زندگی و فعالیت شغلی شوند. در حال حاضر تمامی کشورهایی که جزء EU هستند، چنین کارت خاصی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و آلمان نیز یکی از این کشورها است، البته باید گفت که دانمارک و ایرلند هنوز تصمیم خاصی در مورد بلوکارت نگرفته‌اند.

اولین تغییر مهم برای تسهیل روند دریافت بلو کارت، کاهش حداقل حقوق هر فرد است. در گذشته حداقل حقوق هر فرد متقاضی بلو کارت برابر با پنجاه و شش هزار و چهارصد یورو در سال ‌بود. با ایجاد تغییرات جدید، این مبلغ به چهل و سه هزار و نهصد یورو کاهش پیدا کرده است. این تغییر عالی موجب می‌‌شود تا افراد بسیار زیادی بتوانند به راحتی تقاضای خود را برای دریافت بلو کارت ثبت کنند. این امر در حالی صورت می‌گیرد که میزان حداقل حقوق در کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

مورد دیگری که منجر به آسان‌ تر شدن روند دریافت بلو کارت برای مهاجران خارجی آلمان می‌شود، عدم نیاز به یادگیری کامل زبان آلمانی است. تا پیش از این، کلیه علاقه‌ مندان به دریافت بلو کارت باید مدارک معتبر و به‌روزی را برای اثبات توانایی خود در صحبت کردن به زبان آلمانی ارائه می‌دادند. در واقع، همه این افراد باید حداقل سطح بی-۱ (B1) زبان آلمانی را کسب می‌کردند.

این محدودیت در آشنایی با زبان آلمانی به طور کلی برداشته شده است تا حتی افرادی که دارای سطح زبان B1 آلمانی نیستند، نیز بتوانند درخواست خود را برای دریافت بلو کارت ارائه کنند و دیگر موضوعی همچون زبان موجب ایجاد شرایط نامناسب برای متقاضیان نشود.

علاوه بر موارد گفته شده، شاهد یک تغییر جدید دیگر در قوانین بلو کارت هستیم که شرط داشتن سابقه بالا را به شکل مناسبی تغییر داده است. به عبارت دیگر، لازم نیست که متقاضیان بلو کارت سابقه‌ چندین ساله را در حوزه کاری یا تحصیلی خود داشته باشند. این امر به خصوص برای جوانانی اهمیت دارد که به تازگی فارغ‌ التحصیل شده‌ اند و قصد دارند به بازار کار کشور آلمان وارد شوند.

با توجه به قوانین جدید اعلام شده می‌توان بیان کرد که در حال حاضر روند دریافت بلو کارت به آسانی صورت می‌‌گیرد. احتمالاً در ماه‌ های آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد افرادی باشیم که قصد دارند برای دریافت بلو کارت و اجازه کار در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا از جمله آلمان اقداماتی را انجام دهند. باید منتظر ماند و دید که آیا تغییرات بیشتری برای آسان‌ تر کردن روند اخذ بلو کارت آلمان صورت می‌ گیرد یا خیر.

اشتراگ گذاری این محتوا در :

نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای