اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان خارجی مجوز کار ۱۸ ماهه صادر کرد

اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان خارجی مجوز کار ۱۸ ماهه صادر کرد

اداره مهاجرت کانادا در پی خبری اعلام داشت که برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این کشور امتیاز ویژه‌ ای قائل شده است. این سازمان اظهار داشته است که دانشجویان خارجی این کشور با درآمد سالانه بیش از 21 میلیارد دلار کمک اقتصادی مهمی به این کشور عرضه می‌ کنند. همچنین این دانشجویان فعال سبب افزایش نشاط جامعه و افزایش جذب سرمایه‌ گذاری در کانادا شده است. ازاین‌ رو اداره مهاجرت کانادا تصمیم گرفته است طی تصمیم حمایتی از این قشر، مجوز کار دانشجویان دارای مجوز را تا 18 ماه تمدید کند. مقامات مسئول اذعان داشتند که همه‌ گیری کرونا اختلالات بزرگی به این بخش‌ های مختلف جامعه وارد کرده است و احتمال اقامت دائم دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور را با خطر مواجه کرده است. تمدید مجوز تا 18 ماه از جمله تلاش‌های دولت کانادا برای حمایت از این قشر دانشجویی محسوب می‌ شود.

دانشجویان خارجی سابق کانادا و همچنین دانشجویانی که دارای مجوزهای منقضی شده هستند، این امکان را دارند که مجوز ۱۸ماهه جدید را دریافت کنند. گفتنی است این اقدام دولت کانادا برای رفع مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و ترغیب دانشجویان بااستعداد خارجی برای ماندن و دریافت اقامت دائم کانادا است. دولت اذعان داشت این قشر پرتلاش و ماهر کمبودهای نیروی کار در کشور را برطرف می‌کنند و همچنین به رشد اقتصادی و تجارت کانادا کمک خواهند کرد. این اقدام همچنین گام مؤثری در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و کادر درمانی است؛ چراکه به سبب آسیب‌ های اجتماعی کرونا، نیازهای مبرم و لازمی در این زمینه احساس می‌ شود. همچنین دولت کانادا علاوه بر این برای رشد اقتصادی خود، برنامه‌ هایی برای جذب فارغ‌ التحصیلان مهندسی و فناوری دارد.

مسئولین اداره مهاجرت کانادا افزودند به همان اندازه که دانشجویان بین‌ المللی امکانات مناسبی دریافت می‌کنند و آینده روشنی را در این کشور برای خود می‌سازند، ما نیز به‌ حسب بهره‌ مندی از این استعدادهای کوچک و بزرگ گام‌های مؤثری در جهت رفع مشکلات و بهبود شرایط جامعه خواهیم برداشت. آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که تنها در سال 2019 میلادی بیشتر از 58 هزار دانشجوی فارغ‌ التحصیل درخواست مهاجرت کرده‌ اند و به دنبال دریافت اقامت دائمی کانادا بوده‌اند. این اقدام از سوی این قشر قدم تاثیرگذاری برای رفع چالش‌ های جمعیتی کانادا نیز خواهد بود.

معمولاً دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور علاوه بر تخصص و مهارت‌های حرفه‌ای، به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها نیز مسلط هستند و با دانش و مهارت‌های خود نیروی کاری مناسبی محسوب می‌شوند. از طرفی خود این دانشجویان نیز عمدتاً تمایل دارند که پس از ادامه تحصیل، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند؛ بنابراین این‌گونه به نظر می‌آید افزایش طول مجوز کاری حین تحصیل یا پس از تحصیل، اقدام مؤثری است که برای دانشجویان و البته دولت کانادا در طولانی‌مدت سودمند خواهد بود.

وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام داشت سیاست جدید اتخاذشده به دانشجویان این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند پس از تحصیل کار پیدا کنند و در کانادا بمانند. همچنین این اطمینان را خواهند داشت که این کشور موظف به رفع نیازهای اقتصادی آن‌ها در آینده است. وی همچنین اظهار داشت: ” ما فقط نمی‌ خواهیم شما در اینجا تحصیل کنید، بلکه می‌خواهیم شما در اینجا بمانید.”

اشتراگ گذاری این محتوا در :

نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای