بورسیه تحصیلی قبرس

بورسیه تحصیلی قبرس

فراهم کردن شرایط برای اخذ بورسیه تحصیلی قبرس، دغدغه دانشجویانی است که متوجه کیفیت بالای تحصیل در این جزیره آفتابی در شرق دریای مدیترانه شده‌اند. انواع بورس تحصیل در قبرس اغلب بر روی رشته‌هایی مثل فرهنگ، زبان و باستان‌شناسی تمرکز کرده‌اند، از آنجایی که این کشور بین 3 قاره آفریقا، آسیا و اروپا قرار گرفته و با فرهنگ‌های مختلفی غنی شده است، فضای منحصربه‌فردی را برای تحصیل در این رشته‌ها به وجود آمده است. شرایط بورسیه تحصیلی قبرس برای دانشجویان فارغ‌التحصیلی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی با معدل بالای 14 شده‌اند تا حد زیادی فراهم است؛ با این حال اگر تصمیم به اخذ بورسیه تحصیلی قبرس گرفته‌اید لازم است تا از شرایط آن آگاه شوید. در این مقاله ما تمام موارد مورد نیازی را که در مورد بورسیه تحصیلی قبرس باید بدانید را شرح داده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در قبرس با بورسیه تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور تجربه بسیار جذابی است. معاشرت با افراد تازه، آشنایی با فرهنگ‌های دیگر و روش‌ های تدریس جدید می‌ تواند دیدگاه افراد و چشم‌ انداز زندگی‌تان را به کلی تغییر و رویکردی غنی‌ تر نسبت به زندگی در اختیارتان قرار بدهد. برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور، دریافت بورسیه‌های تحصیلی روش مناسب و مقرون به صرفه‌ ای خواهد بود. اگر قصد تحصیل در کشوری زیبا با رشد اقتصادی خوب و رفاهی درخور را دارید، حتماً به دریافت بورسیه تحصیلی کشور قبرس فکر کنید.

کشور قبرس با آب‌وهوا و فرهنگ به‌خصوصی که دارد هر سال تعدادی از دانشجویان جوان را از کشورهای مختلف به سمت خود جذب کرده و برای تعدادی از آن‌ها بورسیه در نظر می‌گیرد. این بورسیه‌ها بسته به نوعی که دارند یا منبعی که از آن اتخاذ شده‌اند، می‌توانند بخشی یا تمام هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان را تأمین کنند.

بورسیه‌ های اهدایی از سوی دانشگاه‌ های قبرس

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر و خوب قبرس سالیانه اقدام به اعطای بورسیه‌ های تحصیلی می‌ کنند. این بورسیه‌ ها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که سابقه علمی و پژوهشی خوبی دارند. اگر شما نیز دانشجویی زبده به شمار می‌روید با ارائه مدارک لازم خود جهت اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی قبرس از امکانات فوق‌ العاده آن بهره‌ مند شوید.

بورسیه‌های دانشگاهی علاوه بر پرداخت کل هزینه و شهریه دانشگاه مبلغی کمک هزینه برای گذران زندگی نیز در اختیار قرار می‌دهند. چنین بورسیه‌هایی امکان تجربه تحصیل در رفاه و آسایش را برای دانشجو فراهم می‌کنند.

بورسیه‌ های اهدایی از سوی دولت قبرس

دولت قبرس نیز با هدف اشاعه فرهنگ و ارتباطات خود به‌ صورت بین‌ المللی و هم‌چنین امکان جذب دانشجویان خوبی که بعد از تحصیل می‌توانند در بازارهای کاری مشغول به تولید و فعالیت بشوند، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی ارائه می‌کند.

البته این برنامه‌ها بیشتر متوجه دانشجویانی است که دوره‌ های کارشناسی خود را در قبرس گذرانده‌ اند و پس از اتمام آن برای تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنند. دانشگاه‌ های قبرس، تحصیلات تکمیلی را در سطحی بین‌ المللی و به کمک اساتید بزرگ جهانی برگزار می‌کنند.

بورسیه تحصیلی قبرس از سوی کشورهای دیگر

یکی دیگر از امکاناتی که کشور قبرس برای تحصیل در مقاطع مختلف فراهم کرده است، قراردادهایی با سایر دولت‌ها است. به موجب این قراردادها برخی از کشورها با پرداخت شهریه و اعطای کمک‌هزینه و بورس به دانشجویان کشورشان به آنها اجازه و امکان تحصیل در قبرس را می‌دهند. فقط لازم به ذکر است که این دسته از دانشجویان پس از دریافت بورسیه تحصیلی کشور قبرس و اتمام تحصیل خود در این کشور موظف به کار کردن برای دولت خود برای مدتی مشخص هستند. در واقع نوعی تعهد به خدمت وجود دارد. پس از اتمام تحصیل، دانشجوی فارغ‌التحصیل باید برای کشور قبرس یا ایران به کار بپردازد. این دوره کاری مدتی محدود است که بنا به شیوه و روند همکاری ممکن است ادامه بیابد.

شرایط بورسیه تحصیلی کشور قبرس

بورسیه تحصیلی قبرس معمولاً با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی متقاضیان در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرند. این بورسیه‌ها بسیار مناسب و مطلوب هستند و تنها کمک هزینه شهریه را پوشش نمی‌دهند. بورسیه‌های اعطایی، ضمن پرداخت و پوشش شهریه سایر هزینه‌های زندگی و تحصیل را نیز پرداخت می‌کند. هزینه‌هایی مانند: شهریه خوابگاه، خرید کتاب و لوازم آموزشی و… .

یکی از نکات بسیار مثبت درباره بورسیه تحصیلی قبرس، مبلغ بالایی است که برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. در بیشتر موارد بورسیه به شکل کامل پرداخت می‌شود یعنی در قالب درصدی از شهریه و کمک هزینه نیست.

در موارد دیگر نیز که بورس به شکل اصطلاحاً فول-فاند ارائه نمی‌شود، مبلغ آن بسیار بالا است. مبلغ کمک‌هزینه و بورسیه معمولاً از ۲۵ تا ۷۵ درصد شهریه را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، دانشجویانی که از ابتدا تحصیل را با اخذ بورسیه تحصیلی کشور قبرس آغاز نکرده‌اند نیز پس از گذشت یک‌ترم از تحصیل و نشان دادن توانایی‌ها و مهارت‌ ها می‌توانند از تخفیفات و بورسیه‌هایی ۵۰ درصد و بالاتر بهره ببرند.

رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌ها چنین برنامه‌هایی برای جذب دانشجویان زبده در نظر می‌گیرند. بورسیه‌های تحصیلی برای رشته‌‌های علوم‌ پزشکی به ندرت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدارک و مراحل لازم برای اخد بورسیه تحصیلی قبرس

برای دریافت بورسیه‌های مختلف، متقاضی باید درخواست خود و سپس مدارک مختلفی مانند: عکس، گذرنامه، سوابق تحصیلی و … را به دانشگاه مورد نظر خود بفرستد. هر دانشگاه روندها و فرایندهای خاص خود را برای بررسی پرونده متقاضیان دارد. اما نکته‌ای مهم برای دریافت پذیرش این است که اگر دانشجویی شرایط بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی ۱۰۰ درصدی را داشته باشد، لزومی به ارائه مدارکی از حساب بانکی خود برای تضمین پرداخت هزینه‌ها وجود نخواهد داشت. اما اگر دانشجو بورسیه‌هایی دریافت کند که تنها بخشی از هزینه‌ها و شهریه را پوشش می‌دهند وجود و اعلام چنین ضمانت‌ هایی لازم است.

چشم‌ انداز تحصیل در قبرس

انتخاب قبرس به‌ عنوان مقصدی برای تحصیل می‌تواند آینده شما را به شکلی درخشان رقم بزند. موقعیت‌ های شغلی و تجاری موجود در این کشور یکی از دلایلی است که بیشتر دانشحویان را برای تحصیل در رشته‌هایی مانند مدیریت کسب‌ وکار به این کشور می‌کشاند.

سالانه تعداد زیادی از جوانان اماراتی و عرب به منظور تحصیل و تجارت به قبرس می‌روند زیرا قبرس کشوری است که امکان برقراری ارتباطات بین‌ المللی گسترده را فراهم می‌کند. تدریس دروس به زبان انگلیسی و تسلط مردم به این زبان نیز زندگی، کار و در مجموع ارتباطات را تسهیل می‌کند.

از حیث آب و هوا و تغذیه نیز هر کس با هر سلیقه و ذائقه‌ای از زندگی در این کشور راضی خواهد بود. پس اگر دانشجویی زبده هستید و به فکر تجربه تحصیل در کشوری دیگر افتاده‌اید، تحصیل در قبرس را نیز در فهرست خود جای بدهید. مراکز آموزشی قبرس با اعطای بورسیه‌های معتبر، شما را آماده مهاجرت به نقاط دیگر جهان می‌کنند.

مهاجرت از قبرس به نقاط دیگر تنها گزینه پیش روی دانشجویان زبده و فارغ‌ التحصیل نیست، بلکه با یافتن شغلی مناسب نیز می‌توانید زندگی خود را در این کشور زیبا و پررونق ادامه بدهید یا دست پر به زادگاه مادری خود بازگردید و بهترین موقعیت‌ های کاری را از آن خود کنید. هزینه تحصیل در قبرس با وجود بورسیه‌ها چندان زیاد نخواهد بود و نسبت به سایر نقاط اروپا مانند انگلیس، آلمان و… راحت‌ تر می‌توانید مخارج را در قبرس مدیریت کنید.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی در کشور قبرس

برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی قبرس را دریافت کنید، باید یک سری مدارک آماده کنید. این مدارک برای اخذ ویزا و اقامت در این کشور بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شوند. البته برای آماده‌سازی مدارک مقطع تحصیلی شما نیز بسیار مهم است. در ادامه مدارک مورد نیاز برای مقاطع تحصیلی مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقطع تحصیلی کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی شما نیاز به ارائه مدارکی همچون ترجمه مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی، ترجمه ریزنمرات مربوط به دیپلم و پیش‌ دانشگاهی و اسکن صفحه نخست گذرنامه دارید.

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مشغول به تحصیل شوید باید مدارکی از قبیل ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مربوط به مقطع کارشناسی، ترجمه ریزنمرات مربوط به مقطع کارشناسی، اسکن صفحه نخست پاسپورت و  رزومه از سابقه‌های فردی، تحصیلی و کاری به سفارت این کشور ارائه دهید.

مقطع تحصیلی دکترا

برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در کشور قبرس باید مدارکی همچون مدرک موقت و یا دانشنامه ترجمه شده مربوط به مقطع کارشناسی ارشد، ریزنمرات ترجمه شده مقطع کارشناسی ارشد، ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مربوط به مقطع کارشناسی، ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی، فتوکپی صفحه اول گذرنامه و یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری در گذشته را آماده‌ سازی کنید.

بورسیه تحصیلی قبرس برای مقاطع مختلف (کارشناسی/ارشد/دکترا)

مسئله بسیار مهمی که در زمان اخذ بورسیه تحصیلی قبرس باید به آن توجه داشته باشید این است که اخذ اقامت تحصیلی در این کشور مختص به یک مقطع خاص نیست و شما در هر مقطعی که باشید می‌توانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید. در ادامه نحوه اخذ اقامت در تمامی مقاطع تحصیلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی

اگر قصد اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را دارید بهتر است شرایط تحصیل در این کشور را بدانید. طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی در تمامی رشته‌ها 4 سال است. برای اینکه بتوانید در این مقطع بورسیه بگیرید باید مدرک تحصیلی دیپلم و ریز نمراتتان را به‌صورت ترجمه شده در اختیار داشته باشید. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیازی به مدرک زبان ندارید و اگر آیلتس شما بالاتر از 5 باشد بدون نیاز به آزمون زبان می‌توانید در این دانشگاه‌ ها مشغول به تحصیل شوید.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

مدت‌ زمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو سال است. شما در این دو سال ملزم به گذراندن 4 ترم خواهید بود و پس از آن باید از پایان‌ نامه خود دفاع کنید. برای اینکه در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید تنها به سوابق تحصیلی خود نیاز خواهید داشت. بهتر است سوابق خود را به‌صورت ترجمه شده از قبل آماده کنید. برای تحصیل در این کشور بهتر است آیلتس 6.5 یا بالاتر داشته باشید تا بتوانید بدون نیاز به آزمون زبان در دانشگاه‌های قبرس پذیرش بگیرید.

بورسیه تحصیلی مقطع دکترا

برای اخذ بورسیه تحصیلی قبرس در مقطع دکترا شما نیاز به مدارک و سوابق تحصیلی خود در سال‌های قبل به‌صورت ترجمه شده خواهید داشت. در طول دوره تحصیلی خود باید 8 درس را با نمره مناسب قبول شوید تا بتوانید مدرک دکترا را از این کشور دریافت کنید. برای ورود به دانشگاه‌ های این کشور داشتن مدرک آیلتس 6.5 کافی است و شما می‌توانید با استفاده از این مدرک به‌راحتی پذیرش بگیرید.

بورسیه دانشگاه‌های قبرس

در طول سال دانشگاه‌های گوناگونی در قبرس اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف می‌کنند. این دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی و مدرک زبان دانشجویان را از کشورهای مختلف پذیرش می‌کنند. معروف‌ترین دانشگاه‌های این کشور را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بورسیه تحصیلی دانشگاه CIU

یکی از دانشگاه‌ هایی که اقدام به پذیرش دانشجو از طریق بورسیه تحصیلی می‌کند دانشگاه CIU است. این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی بورسیه 50 درصدی در نظر گرفته است. اگر معدل دیپلم شما بالاتر از 15 باشد، به‌ راحتی می‌توانید بورسیه 75 درصدی این دانشگاه را بگیرید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه KSTU

از دیگر دانشگاه‌هایی که دانشجویان را از سراسر جهان بورسیه می‌کند، دانشگاه KSTU است. این دانشگاه به ورزشکاران و دانشجویان رشته‌های ورزشی بورسیه‌های بسیار خوبی می‌دهد. دقت داشته باشید برای دریافت این بورسیه باید عضو یکی از تیم‌ های ورزشی دانشگاه شوید.

هزینه‌ های زندگی دانشجویی در قبرس

پیش از اینکه برای دریافت بورسیه تحصیلی قبرس اقدام کنید بهتر است در مورد هزینه‌های زندگی به‌عنوان یک دانشجو در این کشور اطلاعات داشته باشید. در این مورد می‌توانیم به شما بگوییم که کشور قبرس یکی از بهترین مقاصد مهاجرت برای دانشجویان است؛ زیرا هزینه زندگی و تحصیل در این کشور بسیار پایین و کیفیت زندگی بسیار بالا است. تخمین دقیق هزینه زندگی دانشجویان در قبرس به خاطر تفاوت در سطح توقعات و متفاوت بودن دانشگاه و شهرها امکان‌پذیر نیست با این حال به طور میانگین با احتساب هزینه اجاره، دانشجویان ماهانه بین 700 تا 1000 یورو برای یک زندگی متوسط لازم دارند.

اقامت در قبرس جنوبی

اقامت در قبرس جنوبی

اقامت در قبرس جنوبی مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم. کشور قبرس جنوبی یکی از کشورهایی است که سالانه مهاجران زیادی می‌پذیرد.

سخن آخر

حال که از شرایط بورسیه تحصیلی قبرس آگاه شدید لازم است بدانید که کشور قبرس یکی از کشورهایی است که دانشجویان را از سراسر جهان بورسیه می‌کند. برای دریافت بورسیه تحصیلی قبرس کافی است از طریق وب‌سایت‌های مختلف اعلام شده، اقدام کنید. برای اخذ بورسیه تحصیل در قبرس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر نیازی به آزمون به‌صورت جداگانه نیست و تنها سوابق تحصیلی کفایت می‌کند. شما می‌توانید از طریق مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای برای بورسیه تحصیلی قبرس اقدام کنید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس چقدر است؟
افرادی که قصد دارند در قبرس به زندگی دانشجویی بپردازند، باید حدود 831.4 یورو (بدون احتساب اجاره خانه) در ماه داشته باشند. لازم به ذکر است هزینه‌های تحصیل مشمول مقدار مذکور نمی‌شوند.
کدام دانشگاه در قبرس بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟
در قبرس دانشگاه‌های متعددی به چشم می‌خورند که ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به دانشگاه KSTU و CIU اشاره کنیم.
در کدام مقاطع تحصیلی می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های قبرس هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در بر می‌گیرند. فقط باید دارای شرایط خاصی باشید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای