ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان

در این مقاله نحوه دریافت ویزای توریستی آلمان را بیان می کنیم. ویژگی ها و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان را نیز اورده ایم. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

جمهوری فدرال آلمان یکی از بزرگترین کشور های اروپای مرکزی و یکی از پرجمعیت ترین کشور های آن بخش می باشد. کشور آلمان از ۱۶ ایالت تشکیل شده و شهر های بزرگ و مطرح جهان در این ایالت ها قرار گرفته اند. برلین، برمن، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت، کلن و… از شهر های بزرگ این کشور می باشند.

کشور آلمان در کوهپایه های آلپ قرار گرفته است لذا جاذبه های طبیعی زیبایی را دارا است. از طرفی این کشور از لحاظ ماهیت تاریخی و آثار باستانی نیز غنی می باشد لذا همه ساله مقصد بسیاری از گردشگران می باشد. اما از آنجایی که ایران جزو کشور های اتحادیه اروپا نمی باشد لذا نیاز به دریافت ویزایی به نام ویزای توریستی آلمان خواهید داشت.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کشور آلمان، یک مقصد گردشگری مناسب برای گردشگران

آلمان یکی از کشورهای محبوب اروپایی بوده که از سال  ۱۹۹۵ به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است و از آن زمان به‌عنوان یک کشور مستقل شناخته می­شود. پس از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، تمامی اتباع خارجی که قصد سفر و یا ادامه تحصیل و زندگی در این کشور را دارند، می‌توانند با گرفتن ویزای توریستی آلمان از طریق شنگن وارد این کشور شوند.

ازآنجاکه اتباع برخی کشورها اجازه دارند بدون داشتن ویزا به کشور آلمان سفر کنند، توجه داشته باشید که اگر شما از دسته افرادی هستید که تابعیت بیش از یک کشور را دارید، نیاز شما به ویزا بستگی به پاسپورت کشوری دارد که با آن سفر می‌کنید.

ویژگی‌ های ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی مختص سفرهای کوتاه مدت و تفریحی است. این نوع ویزا معمولاً دارای زمان محدود بوده و بستگی به تصمیم سفارت و نوع درخواست شما دارد. اگر شما مایل به کار یا تحصیل در آلمان هستید، نباید برای این نوع ویزا اقدام کنید.

ویزای توریستی آلمان تا مدت ۹۰ روز اعتبار دارد و در این مدت شما مجاز به کار کردن نیستید. بعد از پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود بازگردید. صدور این نوع از ویزا در حدود ۵ تا ۱۰ روز زمان می‌برد؛ چون کشور آلمان جزو اتحادیه اروپا است؛ لذا شما می‌توانید با اخذ ویزای شنگن برای سفرهای توریستی از کشورهای حوزه شنگن بازدید کنید.

ویژگی های ویزای توریستی آلمان

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی آلمان

اگر مایل به اخذ ویزای توریستی آلمان هستید، لازم بوده مراحلی را طی کرده تا ویزای این کشور را اخذ کنید. مرحله اول تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی است. برای تشکیل و تکمیل پرونده در سفارت باید یک­سری مدارک را ارائه بدهید که در ادامه به آن­ها اشاره می­کنیم:

  • شناسنامه و کپی آن
  • گذرنامه و کپی آن که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • اسناد شغلی و تحصیلی (اسناد تحصیلی در بخش دولتی ترجمه آخرین حکم کارگزینی و در بخش خصوصی گواهی اشتغال به کار و برای دانشجویان کارت بین‌المللی دانشجویی است.)
  • مدارک تمکن مالی و گواهی بانکی
  • سه عکس رنگی
  • رزرو بلیط هتل، بلیط و بیمه مسافرتی
  • ارائه گزارش مالی حسابتان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی آلمان

نکاتی که در رابطه با اخذ ویزا باید به آنها توجه کنید

در صورتی که شخص مدارک بالا را نداشته باشد، نیاز به دعوت‌نامه خواهد داشت. اطلاعات کامل در رابطه با مدارک مورد نیاز را می‌توانید از کارشناسان ما در مؤسسه هرمس اپلای بخواهید. مشاوران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

از طرفی برای دریافت وقت مصاحبه سفارت مدت زیادی در صف انتظار خواهید بود؛ چون تعداد زیادی از ایرانیان متقاضی اخذ ویزای آلمان هستند. شما به صورت آنلاین می‌توانید وقت مصاحبه را رزرو کنید و در روز معین شده با مدارک در سفارت حضور داشته باشید. هزینه ویزای توریستی باید به یورو پرداخت شود و دریافت این ویزا برای زیر ۶ سال رایگان است. برای افراد ۶ تا ۱۲ سال حدود ۴۰ یورو و برای باقی افراد حدود ۸۰ یورو هزینه دارد.

نکته قابل‌ توجه این است که هزینه مربوط به دریافت انواع مختلف ویزا برای هر کشوری، دائماً در حال تغییر است و نمی‌ توان به‌صورت قطعی برای آن مقداری تعیین کرد. علاوه بر این اگر درخواست ویزای شما به هر دلیلی مورد قبول قرار نگیرد، هزینه پرداختی شما به‌ هیچ‌ عنوان برنخواهد گشت؛ در نتیجه در هنگام درخواست ویزا توجه زیادی به مدارک و شرایط داشته باشید. نکته بعدی این است که مواردی مانند سوء پیشینه یا نقص مدارک و یا اعتبار کمتر از ۶ ماه گذرنامه ممکن است باعث ریجکت شدن پرونده شما بشود.

مرحله بعد از اخذ ویزا، اقدام برای دریافت بیمه درمانی کشور آلمان است. درحقیقت این کشور توریست‌ها و بازدیدکننده‌ ها را ملزم به ثبت‌ نام در بیمه‌های درمانی رایج این کشور کرده است. این بیمه انجام تمام مراقبت‌ های پزشکی اضطراری برای توریست‌ ها را در زمان اقامت شامل می­شود؛ درنتیجه در هنگام درخواست ویزا لازم است با پرداخت مبلغی، بیمه درمانی خود را نیز فعال کنید.

ویزای توریستی آلمان

مدت زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی آلمان

توجه داشته باشید که دریافت ویزا مانند تمام کارهای اداری یک پروسه دارد که حتی ممکن است تا ۶۰ روز نیز طول بکشد. در حقیقت مدت زمانی که شما باید در انتظار ویزای خود باشید، بستگی به میزان بار کاری مجموعه در آن تایم دارد که تقریباً از ۳۰ تا ۶۰ روز متفاوت است؛ به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که حداقل سه ماه قبل از پرواز خود و اقدام به سفر، برای اخذ ویزای خود درخواست دهید تا در سفر خود به مشکل و تأخیر برنخورید.

برای درخواست ویزای گردشگری کشور آلمان به کجا مراجعه کنیم؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که اگر مقصد شما فقط شنگن باشد، برای دریافت ویزای توریستی آلمان می‌توانید به مکان‌های زیر مراجعه کنید:

  • سفارت کشور آلمان
  • کنسولگری کشور آلمان
  • مراکز معتبر دریافت ویزا

اگر علاوه بر کشور آلمان قصد بازدید از کشورهای دیگر را هم دارید؛ ولی کشور آلمان مقصد اصلی شما است، می‌توانید به سفارت یا کنسولگری کشور آلمان مراجعه کرده و ذکر کنید که قصد بازدید از مکان‌های دیگر را دارید. در این صورت روزهای بیشتری می­توانید در کشور آلمان اقامت داشته باشید و همچنین می­توانید از طریق کشور آلمان وارد شنگن شوید.

مدت زمانی که به ‌وسیله ویزای توریستی آلمان می ‌توان در این کشور اقامت داشت

در جواب این سؤال باید بگوییم که خیر؛ چراکه با ویزای توریستی تنها می‌توان به مدت نهایتاً ۹۰ روز در این کشور حضور داشت؛ اما در صورت اجرای برخی الزامات در کشور آلمان، می‌توان برای دوره‌ ای از قبل تعیین شده، داخل این کشور اقامت داشت.

ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشور‌های توریستی در جهان است زیرا از جنبه‌های مختلف همچون اقتصاد، تحصیلی، درمانی، سیاسی و غیره در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله نیز خواندید نحوه دریافت ویزای توریستی آلمان را بیان کردیم. ویژگی ها و مدارک لازم برای اخذ و مدت زمان اقامت را برایتان بازگو کردیم. اکنون شما نیز اگر قصد مهاجرت و یا سفر به این کشور جذاب و توریستی را دارید میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی در این مقاله از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شهرهای بزرگ کشور آلمان کدام شهرها میباشند؟
برلین، برمن، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت، کلن و… از شهر های بزرگ این کشور می باشند.
برای سفر های کوتاه مدت نیاز به چه ویزایی میباشد؟
برای سفرهای کوتاه مدت ویزای توریستی مناسب تر میباشد.
مدت زمان ویزای توریستی آلمان چقدر میباشد؟
ویزای توریستی آلمان تا مدت ۹۰ روز اعتبار دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا خادمی
1 سال قبل

سلام ویزای تورستی آلمان در حال حاضر صادر میشه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  زهرا خادمی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله صادر میشه

کادر هرمس اپلای