کالج های استرالیا

کالج های استرالیا

کالج های استرالیا همگی بر پایه آموزش حرفه ای طراحی شده اند و برای اشتغال و یا ورود به تحصیلات آکادمیک گزینه خوبی می باشند. با شناسایی بهترین کالج های استرالیا شرایط به خوبی برای رسیدن به نتیجه عالی فراهم می شود. استرالیا در مجموع دارای ۵۰ موسسه آموزش عالی است. برخی از آن‌ها در شهرهایی واقع‌شده‌اند که دوست‌دار دانشجو نیز هستند. در این مقاله چند مورد از برترین کالج های استرالیا معرفی خواهند شد. به دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود برای مطالعات خود آن‌ها را در نظر بگیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ارزیابی بهترین کالج های استرالیا

مدارکی که کالج های این کشور در اختیار افراد قرار می دهد به این صورت است:

📌 مدرک گواهینامه اول که این گزینه با طول تحصیل ۴ الی ۶ ماه همراه است

📌 مدرک گواهینامه دوم با طول تحصیل ۶ الی ۸ ماه است که به نسبت گزینه اول کمی طولانی تر است. گواهینامه سوم با طول تحصیل یک ساله یک دوره کامل را شکل می دهد و مدرک گواهینامه ۴ نیز برای طول تحصیل ۱۲ الی ۱۸ ماه ذکر شده است.

با پر کردن فرم مشاوره ای هرمس اپلای به طور رایگان شرایطتتان را برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا ارزیابی میکنیم . به همین منظور فرم ارزیابی رایگان را پر کنید.

معرفی برترین کالج های استرالیا

کالج مریتایم استرالیا AMC

این کالج در زمینه آموزش و پرورش و تحقیقات دریایی طراحی شده است. برنامه های آموزشی این کالج بر اساس ۷ عضو بنیانگذار انجمن بین المللی دانشگاه های دریایی فراهم شده است. این کالج به طور کلی دارای دو پردیس اصلی است که در ۵۰ کیلومتری تازمانیا قرار دارد و یکی از پردیس ها دارای تسهیلات خوابگاهی می باشد.

کالج مریتایم کشور استرالیا از سه مرکز ملی تشکیل شده است که برای دوره های مهندسی دریایی و محیط دریا و همینطور حمل و نقل دریا فعالیت می کند در این کالج اساتید بسیار خبره و کاربلد برای تدریس دیده می شود.

آموزش های این کالج در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و همینطور دوره های آموزش و پرورش حرفه ای صنعتی نیز دنبال می شود و شامل دیپلم، دیپلم های پیشرفته و گواهینامه تا سطح ۴ است.

کالج مارتین Martin

این کالج با قدمت 30 ساله خود در کشور استرالیا یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود این کالج بزرگترین فراهم کننده آموزش های شغلی استرالیا محسوب می شود و تکنیک های آموزشی و همینطور پیشرفته ای که در این کالج برای دانشجویان فراهم شده است به میزان توانایی متقاضی بوده و قابل تغییر است به طوری که متقاضی حق انتخاب دوره های تحصیلی fast track دارد. در این کالج ارزیابی بر پایه عملکرد صورت می گیرد و دوره های عملی نیز بر پایه توانایی افراد صورت می گیرد. در این کالج افرادی که قصد دارند ورود به بخش های طراحی گرافیک، مدیریت رویداد، بازاریابی و فناوری اطلاعات است می توانند آینده خوبی داشته باشند.  این کالج برای کسانی که قصد دارند ورود به بخش توریست و همینطور تجارت بین المللی داشته باشند نیز دوره های مشخصی را در نظر گرفته است.

کالج ANU

این کالج بخشی از دانشگاه ملی استرالیا بوده و فراهم کننده دوره های زبان انگلیسی و همینطور آکادمیک برای ورود به دانشگاه ملی است. این کالج در حدود ده دقیقه پیاده روی از محوطه تجاری مرکزی کانبرا دارد. این کالج دارای نقش اساسی در دانشگاه ملی است که برنامه های موفق آکادمیک را به دانشجویان ارائه می دهد و همینطور بخش دیگر آن برای آماده سازی دانشجویان به مقاطع بالاتر است. اینن کالج به نوبه خود توانسته برای دوره های ارشد و دکترا یک شروع عالی باشد.

برنامه های بنیادی این کالج شرایطی برای دانشجویان فراهم می سازد که به سادگی با هر پیش زمینه ای امکان ورود به دانشگاه ملی استرالیا را داشته باشند. دانشجویان در این کالج امکان اخذ دو ترم تحصیلی و یا یک دوره یک ساله بنیادی را دارند کالج ANU با داشتن اساتید با تجربه در تدریس با تمام دروسی که توسط اساتید ارائه می شود می تواند آینده ای درخشان را فراهم سازد.

در حدود 33 درصد از اساتید این کالج دارای مدرک Phd هستند. به میزان 46 درصد از اساتید دارای مدرک کارشناسی ارشد پیشرفته بوده و حدود 20 درصد از اساتید این کالج دارای مدارک تحصیلات عالیه می باشند.

در این کالج برنامه های زبان انگلیسی نیز به شکل اصولی پیش می رود یکی از دوره های زبان انگلیسی در این کالج EAP است که در وضعیت پیشرفته قرار دارد و همینطور انگلیسی عمومی GE نیز ارائه می شود. دوره های زبان انگلیسی گسترده دانشگاهی EUE نیز در نظر گرفته می شود. در این کالج برنامه های انگلیسی راهیابی به ANU نیز دیده می شود.

کالج تیلورز

این کالج یکی از مشهورترین کالج های استرالیا محسوب می شود و بسیار معتبر است، این کالج بیشتر در زمینه دروس علوم پایه فعالیت می کند گزینه عالی برای عموم افراد محسوب می شود.

کالج ولانگونگ

کالج ولانگونگ در سال 2023 پس از صعود باورنکردنی خود، در جایگاه 162 از دانشگاه‌ های جهان قرار گرفت. در نتیجه به‌عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر در میان کالج های استرالیا شناخته شد. این کالج از هر نظر عملکرد خوبی دارد. به دلیل کیفیت بالای خروجی و بازتاب تحقیقات آن این رتبه را کسب‌ کرده است. کالج ولونگونگ در ابتدا در سال ۱۹۷۵ با کمک مردم محلی تأسیس شد. از آن به بعد با مشارکت جوامع تلاش کرده است تا با تأثیرگذاری بر چالش‌ های اقتصادی، زیست‌ محیطی، اجتماعی و پزشکی جامعه، آن‌ها را برطرف کند.

کالج فناوری سیدنی (UTS)

دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) در سال 2023 در رتبه‌ 137 دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. UTS امتیازهای فوق‌العاده‌ای در تحقیقات، دانشجویان بین‌المللی و شاخص‌های شهرت هیئت‌علمی دارد. به ترتیب به ازای هر کدام، رتبه‌های 67، 78 و 85 را کسب کرد. این دانشگاه که در سال 1988 تأسیس شد و یکی از جوان‌ترین و برترین کالج های استرالیا می‌باشد. هدف آنها این است که با استفاده از مشارکت خود با صنعت، مشاغل و جامعه، دانش را از طریق آموزش با الهام از پژوهش پیش ببرند.

کالج آدلاید

کالج آدلاید در سال ۱۸۷۴ تأسیس شده و قدیمی‌ ترین کالج استرالیا است. این کالج در سال 2023 رتبه 109 را در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهان کسب کرد. کالج آدلاید ازنظر شاخص دانشجویان بین‌ المللی در رتبه ۴۴ جهان قرار دارد. همچنین بیش از ۷۸۶۰ نفر دانشجوی بین‌ المللی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف را در خود جای‌ داده است.

کالج استرالیای غربی (UWA)

کالج استرالیای غربی یکی از برترین کالج های استرالیا است و در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در سال 2023 به رتبه 72 رسید. UWA از نظر تعداد اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان بین‌المللی و تعداد تحقیقات از همه دانشگاه‌های استرالیا پیشی گرفته است.

کالج موناش

کالج موناش امسال مقام 57 را کسب کرد. این کالج از نظر شاخص شهرت علمی (۴۳) در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. هم‌چنین در شاخص دانشجویان بین‌ المللی نمره کامل را کسب می‌کند. کالج موناش عمدتاً در ملبورن مستقر است. اما دارای پنج پردیس در ایالت ویکتوریا و دو دانشگاه در خارج از کشور، در مالزی و آفریقای جنوبی می‌باشد.

دانشگاه موناش یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی و بخشی از گروه هشت است که ائتلافی از هشت دانشگاه تحقیقاتی برجسته در استرالیا می‌باشد. این دانشگاه یکی از محبوب‌ترین کالج های استرالیا در منطقه است. میزان پذیرش در این دانشگاه در استرالیا بسیار رقابتی و میزان پذیرش آن 40 درصد می‌باشد. این کالج بیش از 78000 دانشجو را در خود جای‌داده است که 38 درصد آن‌ها از سراسر جهان هستند. بر اساس رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی QS، این دانشگاه به‌طور کلی دومین دانشگاه برتر در سطح جهانی برای دوره داروسازی می‌باشد.

کالج کوئینزلند

کالج کوئینزلند (UQ) در سال 2023 به رتبه 50 دانشگاه های جهان و پنجمین کالج برتر در کالج های استرالیا رسیده است. دو برنده جایزه نوبل، پیتر سی دوگرتی و جان هرسانی و هم‌چنین برنده جایزه اسکار، جفری راش از فارغ‌التحصیلان این کالج می‌باشند. علاوه بر این، در میان فارغ‌التحصیلان، رهبران دولت، حقوق، علم، خدمات عمومی و هنر نیز به‌چشم می‌خورد.

دانشگاه کوئینزلند واقع در بریزبن، در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد و بخشی از گروه هشت می‌باشد. این دانشگاه که عمدتاً به‌عنوان یک موسسه تحقیقاتی تأسیس‌شده است، دوره‌هایی را در زمینه‌های حقوق، مهندسی، فناوری اطلاعات، معماری، بهداشت، پزشکی، علوم و علوم انسانی ارائه می‌دهد.

دانشگاه کوئینزلند هم‌چنین به‌عنوان پیشگام IVF و واکسن HPV که از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند، مشهور است. در حال حاضر، بیش از پنجاه‌هزار دانشجو، دانش عملی عمیق در زمینه‌های مربوطه خود را توسط گروهی از دانشگاهیان نخبه دریافت می‌کنند.

کالج نیو ساوت ولز UNSW

کالج نیو ساوت ولز UNSW در رتبه 45 دانشگاه‌ های جهان قرار دارد. علیرغم افت یک رتبه‌ ای در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهان در سال 2023، این کالج در رتبه چهارم کالج های استرالیا باقی‌مانده است. UNSW یکی از اعضای مؤسس گروه هشت، ائتلافی از دانشگاه‌ های استرالیایی که تحقیقات زیادی انجام می‌دهند، است. این دانشگاه برای همه به‌ جز یکی از شاخص‌ها در 50 رتبه اول قرار دارد.

کالج ملبورن

کالج ملبورن در سال 2023 در رتبه 33 جهان قرار گرفت. این کالج که عضو گروه هشت است. هم‌چنین دارای رتبه برتر کالج های استرالیا از نظر آکادمیک و هیئت‌علمی می‌باشد. برای هر دو مورد نیز از ۳۰ دانشگاه برتر جهان به‌شمار می‌رود. این کالج در شاخص دانشجویان بین‌المللی نیز عملکرد خوبی دارد. دانشجویان بین‌المللی ۴۲ درصد از جمعیت دانشجویی آن را از بیش از ۱۳۰ کشور جهان تشکیل می‌دهند.

کالج ملبورن در سال ۱۸۵۳ در درجه اول به‌عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی تأسیس شد. امروزه بخش‌های خود را به ده دانشکده مختلف برای بیش از پنجاه‌هزار دانشجو گسترش داده است. هفت نفر از فارغ‌التحصیلان این کالج نیز برنده جایزه نوبل بوده‌اند.

دانشجویان بین‌ المللی که مایل به تحصیل در کالج ملبورن هستند باید گواهی مهارت زبان انگلیسی خود ازجمله آزمون تافل، آیلتس، آزمون پیرسون انگلیسی، یا گواهی انگلیسی کمبریج را ارائه دهند. هم‌ چنین این کالج به دانشجویان بین‌ المللی و داخلی کمک مالی می‌کند. سالانه ۶.۵ میلیون دلار به‌ عنوان کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌شود.

کالج سیدنی

کالج سیدنی دومین دانشگاه برتر استرالیا است که پس از دو رتبه افزایش در سال 2023 در رتبه 41 جهان قرار گرفت. این کالج امتیازها را به خاطر شاخص‌های هیئت‌علمی و دانشجویان بین‌المللی کسب‌کرده است. کالج سیدنی در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد، اولین کالج استرالیا بود و یکی از اعضای گروه هشت می‌باشد. این کالج تقریباً ۲۰۰ سال قدمت دارد و از آن به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات دانشگاهی در جهان یاد می‌شود.

کالج سیدنی دارای نه دانشکده و تعداد بسیار زیادی از فارغ‌التحصیلان است. در بین آن‌ها پنج برنده نوبل و هفت نخست‌وزیر استرالیا قرار دارند. این کالج بیش از ۶۱۰۰۰ دانشجو را در نه دانشکده خود جای‌داده است. فارغ‌التحصیلان کالج سیدنی توسط شرکت‌های سراسر جهان بسیار موردتوجه هستند.

اهمیت رتبه‌ بندی کالج های استرالیا

دانشگاه کوئینزلند با توجه به چندین رتبه‌بندی مستقل مهم، در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرارگرفته است. شهرت جهانی این کالج یکی از دلایل اصلی انتخاب آن توسط دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. دانشجویان بین‌المللی این رتبه‌بندی‌ها را به‌عنوان راهی عینی و آسان برای ارزیابی و مقایسه دانشگاه‌های برتر جهان در نظر می‌گیرند. در کنار شهرت و رتبه جهانی، مکان یک دانشگاه نیز می‌تواند عامل تعیین‌کننده برای افراد در انتخاب محل تحصیل باشد.

رتبه‌ بندی کالج های استرالیا به این خاطر اهمیت دارد که ​می‌تواند یک شاخص قوی برای موارد زیر باشد:

  • ✔ کیفیت تدریس و یادگیری دانشجو
  • ✔ تجربه کلی دانشجو از دانشگاه
  • ✔نتایج شغلی آینده دانشجو

نحوه درخواست دانشجویان بین‌ المللی برای کالج های استرالیا

استرالیا نه‌ تنها سرزمین کانگوروها بلکه یکی از محبوب‌ ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. کالج‌ها و محوطه‌های دانشگاهی استرالیا که به دلیل سیاست‌ های استقبال فعلی و جمعیت متنوعش مشهور هستند، مملو از دانشجویان کشورها و فرهنگ‌ های مختلف می‌باشند. برای پذیرش در کالج های استرالیا دانشجویان بین‌ المللی باید مراحلی را طی کنند تا فرایند درخواست آن‌ها پیگیری شود.

درخواست خود را آماده کنید

شرایط ویزا تحصیلی برای استرالیایی‌ها بسیار مهم است. بنابراین باید معیارها را برای درخواست ویزای تحصیلی بررسی کرده و ببینید آیا قبل از درخواست ویزا واجد شرایط تحصیل در کالج های استرالیا هستید یا خیر. شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی شامل اثبات الزامات مالی، تسلط به زبان انگلیسی و  الزامات بهداشتی می‌باشد.

دوره موردنظر خود را انتخاب کنید

کالج های استرالیا دارای وب‌ سایت‌ هایی با تمام اطلاعاتی در مورد دوره‌های تحصیل هستند. افراد متقاضی با استفاده از این وب‌ سایت‌ های متمرکز می‌ توانند در مورد برنامه هر دوره تحصیلی به‌ راحتی تحقیق کنند. در نتیجه می‌توانند تمام اطلاعات موردنیاز در مورد شرایط ورود به کالج‌ها و نحوه درخواست را به دست آورند. فراموش نکنید که ارتباط با کالج‌ ها بسیار آسان است. بنابراین اگر در انتخاب دوره‌ی موردنظر خود با مشکلی مواجه شدید، نگران نباشید. می‌توانید با فرستادن یک ایمیل یا تماس با مراکز، بلافاصله اطلاعات موردنظر خود را کسب کنید.

تسلط به زبان انگلیسی

علاوه بر لزوم تسلط به زبان انگلیسی برای درخواست ویزای تحصیلی، برخی از کالج های استرالیا برای پذیرش دانشجویان بین‌ المللی از افراد مدرک آزمون مهارت زبان نیز می‌خواهند.

مدارک موردنیاز

  1. کارنامه رسمی دانشگاهی خود یا آخرین مدرک تحصیلی
  2. مشخصات شخصی متقاضی
  3. مدرک معتبر از سطح تسلط شما به زبان انگلیسی
  4. خلاصه‌ای از تجربه کاری شما (در صورت وجود)
  5. هزینه درخواست غیرقابل استرداد

مهلت ارسال درخواست

هر یک از کالج های استرالیا مهلت متفاوتی دارند. بنابراین شما باید تاریخ دقیق زمان درخواست را پیدا کنید. با این وجود زمان‌بندی‌های کلی به شرح زیر است:

  • اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر: زمان درخواست ترم اول دوره
  • اواسط آوریل تا اواسط مه: زمان درخواست ترم دوم دوره

همه‌چیز به ویزای دانشجویی برمی‌گردد. اگر سطح ارزیابی شما بالا است، باید در اسرع وقت درخواست دهید. هرچه زودتر درخواست دهید، شانس بیشتری برای پذیرش و حتی دریافت بورس تحصیلی در کالج های استرالیا خواهید داشت.

 

بهترین شهر استرالیا برای تحصیل

بهترین شهر استرالیا برای تحصیل

در استرالیا بیش از ۴۰ دانشگاه در بیش از ۱۰۰ پردیس وجود دارد. می‌توان نظرهای گوناگونی را پیدا کرد مبنی بر اینکه بهترین شهر استرالیا برای تحصیل کدام است.

سخن آخر

استرالیا دارای 36 دانشگاه در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی QS است. از این تعداد، برترین کالج های استرالیا که پیشرفت‌ های چشمگیری داشته‌اند عبارتند از: کالج مریتایم استرالیا AMC، کالج مارتین Martin، کالج ANU، کالج تیلورز، کالج ولانگونگ، کالج فناوری سیدنی UTS، کالج آدلاید، کالج استرالیای غربی، کالج موناش، کالج کویئنزلند، کالج نیو ساوت ولز UNSW، کالج ملبورن، کالج سیدنی. رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها به دانشجویان بین‌ المللی اجازه می‌دهد تا دانشگاه‌ ها را براساس کیفیت تدریس و یادگیری، شناخت کلی دانشجو از دانشگاه و آینده شغلی طبقه‌ بندی کنند. برای پذیرش در کالج های استرالیا افراد به اثبات الزامات مالی، تسلط به زبان انگلیسی، الزامات بهداشتی و کارنامه رسمی دانشگاهی خود یا آخرین مدرک تحصیلی نیاز دارند. اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید بهتر است از شرایط و قوانین تحصیلی مربوط به این کشور نیز مطلع شوید که به همین منظور ما در مقاله ی تحصیل در استرالیا به این موضوع پرداخته ایم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای کدام دوره‌ها می‌توانیم در کالج های استرالیا درخواست دهیم؟
شما می‌توانید یک‌رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنید. هر رشته‌ای را انتخاب کنید، بهترین خواهد بود. زیرا کالج های استرالیا در بین بهترین دانشگاه‌های جهان، به‌ویژه در زمینه‌های مهندسی و فناوری، پزشکی، پرستاری، علوم محیط‌زیست، حسابداری و امور مالی رتبه‌بندی می‌شوند.
سطوح مختلف تحصیلی که می‌توانیم برای ادامه تحصیل در کالج های استرالیا درخواست کنیم چیست؟
شما می‌توانید برای ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحقیقاتی در کالج های استرالیا درخواست دهید. هم‌ چنین می‌توانید برای دوره‌ هایی که شامل گواهینامه و دیپلم که پیش‌ نیاز مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دیپلم پیش‌ نیاز تحصیلات تکمیلی هستند، درخواست دهید.
آیا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌ المللی در کالج های استرالیا وجود دارد؟
بسیاری از بورسیه‌ها مانند کمک‌های بلاعوض و بورسیه‌های تحصیلی توسط دولت استرالیا، مؤسسات آموزشی و تعدادی دیگر از سازمان‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی در کالج های استرالیا ارائه می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای