مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

کشور آمریکا دارای معتبرترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  است. کشور آمریکا همواره بهترین رتبه ها را برای تمامی رشته ها در طول سالیان دارا بوده است. ما با در اختیار داشتن مجرب ترین مشاوران تحصیلی و کاری بهترین مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان عزیز را تضمین می کنیم. با ما تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ضرورت مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

معمولاً هر ساله در میان رتبه‌ های اعلام شده در مراکز ارزیابی معتبر مثل شانگهای و QS، دانشگاه‌ های آمریکا همواره رتبه‌ های نخست را به خود اختصاص داده‌اند. عوامل زیادی از جمله تعداد زیاد دانشگاه‌ های معتبر آمریکا، نظام خاص مهاجرتی آمریکا، شرایط خاص بعد از تحصیل در صنعتی‌ ترین و پر فرصت‌ ترین کشور دنیا و غیره کشور آمریکا را به مقصد نهایی دانشجویان تمام دنیا مبدل کرده است. هر ساله بیش از هفتصد هزار دانشجو برای تحصیل به آمریکا می‌روند که کشور ایران سهم بزرگی را از این تعداد دارد.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای F-1

این ویزا از نوع ویزاهای غیر مهاجرتی بوده که برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها، مدارس عالی، کالج‌ها، دبیرستان‌ های خصوصی و برنامه‌ های آموزش زبان است.

ویزای J-1

این ویزا نیز در گروه ویزاهای غیر مهاجرتی بوده که مخصوص محققان، اساتید، exchange visitors به خصوص برای یادگیری برنامه‌ های پزشکی و تجاری است.

ویزایM-1

این ویزای غیر مهاجرتی مختص متقاضیان تحصیل در دوره یا برنامه خاصی در آمریکا بوده و تفاوت آن با ویزای F1 این است که متقاضی آن نمی‌تواند همچون ویزای F1 آن را به ویزای کاری تبدیل کند و حق کار در خارج از مکان تحصیل را ندارد.

مهم ترین فرم های مورد نیاز سفارت آمریکا   

فرم I-20

تمام دانشجویان ویزای F1 و  M1برای اقدام  جهت مصاحبه نیاز به فرم I-20 دارند که نشان‌ دهنده واجد شرایط بودن آنان برای این نوع از ویزا است. این مدرک توسط دانشگاه برای دانشجو صادر می‌شود و حاوی اطلاعات شخص، رشته، مسائل مالی و غیره است که توسط دانشگاه مهر و تأیید شده و اصل آن برای دانشجو از طریق پست ارسال می‌شود. فرم I-20 یکی از مهم‌ ترین مدارک برای سفارت آمریکا است و بدون این فرم نمی‌توانید به مصاحبه بروید.

فرم DS-160

قبل از گرفتن وقت سفارت در یکی از کشورهای تعیین شده برای متقاضیان ویزای F1 و  M1  از کشور ایران، نیاز است که فرمی تحت عنوان DS-160 پر شده و اطلاعات متقاضی به صورت تکمیلی وارد شود. فرم DS-160 جزء مهم‌ ترین مراحل فرایند اخذ ویزای آمریکا است که باید با دقت تکمیل شود. در توضیح و تکمیل این فرم در این مرحله و در تمامی مراحل، گروه هرمس اپلای شما را یاری خواهد کرد. در این مرحله، هدف، کم کردن ریسک ویزا تا حد ممکن است، به طوری که برای هر شخص با توجه به ویژگی‌های خاص آن کم‌ ترین ریسک وجود داشته باشد، البته لازم به ذکر است که طبیعتاً مدارک تکمیلی بیشتری برای سفارت مورد نیاز است که دقت در جزئیات هر کدام و نحوه ارائه و نوشتار آن‌ها شانس گرفتن ویزا را تا حد زیادی بالا می‌برد. گروه مشاورین هرمس اپلای مفتخر است که در تهیه و تکمیل تمامی فرم‌ های مورد نیاز سفارت آمریکا در کنار شما خواهد بود.

نکته بسیار مهم در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از مهم‌ ترین مراحل فرایند پذیرش در هر کشوری فرایند اخذ ویزای دانشجویی است که کشور آمریکا از این قاعده مستثنی نیست. تعداد پرونده‌ های دانشجویی ورودی به سفارت آمریکا برای دانشجویان ایرانی هر ساله رو به افزایش است. مراحل پیچیده‌ تر و سخت‌ تر این سفارت نسبت به سفارت کشورهای دیگر خصوصاً برای ایرانیان که نیاز به سفر به کشور ثالث دارند، همواره حضور در سفارت آمریکا را برای این دسته از دانشجویان به دغدغه مبدل کرده است.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اولین مرحله را می‌ توان دریافت مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا دانست. دومین مرحله‌ای که باید به سراغ آن بروید، دریافت پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی است. باید به این امر دقت کنید که تنها مؤسسات معتبر از نظر SEVP امکان دریافت ویزای تحصیلی را برایتان فراهم می‌کنند و نباید به سراغ مؤسسات دیگری بروید.

گام بعدی، مراجعه به سایت SEVIS برای تکمیل کلیه اطلاعات و پرداخت یک مبلغ خاص است. این مبلغ به شکل آنلاین پرداخت می‌شود و پس از آن نوبت به تکمیل فرم I-20 می‌رسد. این فرم از سوی دانشگاه ارائه می‌شود و در آن کلیه هزینه‌های مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه مربوطه به خصوص هزینه شهریه تعیین شده است.

در مرحله بعد باید به سراغ دریافت فرم DS-160 بروید که خود شامل پرداخت یک هزینه مشخص به شکل آنلاین است. چنانچه با فرم ارائه شده توسط شما موافقت شود، به گام بعدی، یعنی مصاحبه حضوری در سفارت ایالات متحده آمریکا راه پیدا می‌کنید.

از آنجایی که ایالات متحده در ایران سفارت ندارد، قاعدتاً باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. در زمان حضور در سفارت، یک مصاحبه حضوری با شما انجام می‌شود و طی آن باید به سؤالات مشخصی پاسخ دهید. گام بعدی نیز انتظار برای دریافت پاسخ مصاحبه و موافقت با ویزای تحصیلی شما است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از مهم‌ ترین مواردی که باید در رابطه با مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا به آن اشاره کنیم، مدارک لازم جهت دریافت این ویزا است. همانند سایر ویزاهای مهم ایالات متحده، برای اخذ ویزای تحصیلی باید برخی مدارک خاص را ارائه کنید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • ارائه پاسپورت کاملاً معتبر
  • ارائه رسید مربوط به پرداخت هزینه SEVIS
  • ارائه رسید مربوط به پرداخت ثبت‌ نام آنلاین
  • ارائه فرم I-20
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به صورت اصل و ترجمه شده
  • ارائه کلیه ریزنمرات دوران تحصیل
  • ارائه چندین عکس پاسپورتی
  • ارائه مدرک مربوط به تمکن مالی

کلیه مدارکی که به آن‌ها اشاره کردیم، باید در زمان مراجعه حضوری در سفارت‌ ایالت متحده ارائه شوند. توجه داشته باشید که مهم‌ ترین دلیل رد شدن بسیاری از افراد، عدم ارائه مدارک مورد نظر سفارت در مهلت تعیین شده است؛ بنابراین، چندین هفته پیش از وقت سفارت، مدارک خود را چندین بار چک کنید تا از بابت تکمیل بودن آن‌ها اطمینان خاطر کاملی داشته باشید و با مشکل خاصی مواجه نشوید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

به طور کلی، نمی‌توان یک هزینه خاص را در این زمینه بیان کرد. هزینه‌های کلی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به مواد مختلفی بستگی دارند که هر یک از آن‌ها به نحوی مؤثر هستند. به‌ عنوان‌ مثال، در همان ابتدای کار باید برای مرحله SEVIS مبلغی برابر با 350 دلار را پرداخت کنید. مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا شامل بررسی نحوه پرداخت این هزینه است.

علاوه بر این هزینه، موارد دیگری همچون هزینه تبدیل مدارک، هزینه مشاوره، هزینه مراجعه به سفارت ایالات متحده در کشورهای همسایه، هزینه گرفتن وقت از سفارت و … را باید مد نظر خود قرار دهید. با توجه به این موارد می‌توان بیان کرد که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی در ایالات متحده باید حتماً یک برنامه مالی مناسب را برای پرداخت هزینه‌های کلی این امر تعیین کنند.

دریافت اقامت دائم آمریکا با ویزای تحصیلی چگونه میباشد؟

شما می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی، مقدمات اخذ اقامت دائم آمریکا را فراهم کنید. پس از پایان دوره تحصیل، یک سال فرصت دارید تا موقعیت شغلی مناسبی را برای خود در این کشور بیابید. در هنگام عقد قرارداد، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری H1-B تبدیل می‌شود. این ویزا یکی از معروف‌ ترین و مناسب‌ ترین ویزاهای کاری ایالات متحده است که دریافت آن در شرایط دیگر برای ایرانیان چندان ساده نیست.

ویزای H1-B قابل تمدید است. پس از پنج سال حضور در ایالات متحده با ویزای H1-B این امکان برای کلیه افراد فراهم می‌شود تا بتوانند برای دریافت گرین کارت اقدام کنند. با توجه به موارد گفته شده می‌توان بیان کرد که دریافت ویزای تحصیلی و تبدیل آن به ویزای کاری یک راهکار عالی برای اخذ گرین کارت ایالات متحده به شمار می‌آید که نمی‌توان از آن چشم‌ پوشی کرد. در مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا به این موضوع نیز پرداخته می‌شود.

کار با ویزای تحصیلی آمریکا

از بین ویزاهای تحصیلی مختلف در کشور آمریکا، ویزای F-1 این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت هم‌ زمان با تحصیل در حوزه کاری مورد نظر خود نیز‌ کار کنند، البته باید به این نکته اشاره کنیم که این افراد در هر هفته تنها 20 ساعت اجازه کار خواهند داشت. این محدودیت برای عدم تداخل برنامه تحصیلی و برنامه شغلی شما تعیین می‌شود و باید حتماً رعایت شود.

خدمات مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

مؤسسه مهاجرتی هِرمس اپلای با بهره‌ مندی از پرسنل مجرب و متعهد و تکیه به تجربه ارزشمند خود در پرونده‌ های مختلف در زمینه اعزام دانشجو، کسب پذیرش تحصیلی، ثبت شرکت در اروپا، معرفی فرصت‌های آموزشی رایگان (بورس) و سرمایه‌ گذاری، همواره برای تحقق بستر مناسبی برای مشاوره و تصمیم‌ گیری منطقی فرد بر مبنای شرایط او گام برمی‌دارد تا از مرحله ویزای آمریکا عبور کند. با انتخاب گروه هِرمس اپلای به عنوان وکیل قانونی خود برای پیگیری امور مهاجرتی (ویزای آمریکا)، علاوه بر مدیریت هزینه‌ها و زمان، بهترین شرایط را جهت مهاجرت انتخاب کنید. بدون شک، کسب موفقیت وکلای ما در نتیجه اعتماد افراد و تخصص در امور مهاجرتی افتخاری است که ما به آن می‌بالیم.

کم هزینه ترین راه های مهاجرت

راه های مهاجرت

در قرن ۲۱ کوچ از سرزمینی به سرزمینی دیگر به شکل وسیعی در حال گسترش است. از این رو اغلب مواقع کشورهای توسعه یافته مقصد مهاجران بوده اند. کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و… بیشترین سهم مهاجرین را به خود اختصاص داده اند.

سخن آخر

کشور آمریکا همواره یکی از مهم‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بوده است. این کشور مرکز قرارگیری برخی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل، اکثر دانشجویان خارجی سعی می‌کنند که در این کشور به عنوان دانشجو به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

خدمت مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا در مؤسسه هرمس اپلای به شما در این زمینه اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد. داشتن آگاهی از کلیه موارد اپلای،‌ دریافت ویزا، اعزام دانشجو و … اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و به همین دلیل، می‌توانید با دریافت یک مشاوره عالی از این بابت خیال راحتی داشته باشید. همین حالا با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا با بررسی شرایط شما راهنمایی‌ های ضروری را در اختیارتان قرار دهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا باید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا مشاوره بگیریم؟
بله، مراحل مربوط به دریافت ویزای تحصیلی‌ آمریکا برای ایرانیان بسیار پیچیده است و بدون داشتن راهنمایی‌ مناسب از مؤسسات برتر نمی‌توانید حتی مراحل اولیه مربوط به آن را به پایان برسانید.
آيا امکان کار به صورت هم‌ زمان با ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد؟
بله، برخی از ویزاهای تحصیلی آمریکا همچون ویزای تحصیلی F-1 این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به صورت هم‌زمان در حوزه کاری خاصی مشغول به کار شوید.
هزینه کلی دریافت این ویزای چقدر است؟
به طور کلی نمی‌توان یک هزینه کلی را برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا بیان کرد، اما باید در این زمینه موارد مختلفی همچون هزینه مشاوره، ‌ هزینه مراجعه به سفارت، هزینه تمکن مالی و … را در نظر بگیرید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
7 ماه قبل

سلام. برای ویزای امریکا، قسمت سربازی اگه نخبگان بودیم باید محل اموزشی را بزنیم یا محل انجام پروژه؟

خانم میرخانی
پاسخ به  امید
7 ماه قبل

سلام امید عزیز وقتتون بخیر
در این باره میبایست از طریق سایت های رسمی کشور آمریکا اطلاعات لازم را بگیرید.

آقای رجبی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید چجوری میتونم مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا بگیرم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای رجبی
2 سال قبل

سلام شما میتونید با مجموعه در تماس باشید. و همچنین فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنند.

پریا
2 سال قبل

1-می خواستم بپرسم برای ویزای تحصیلی آمریکا، اگر مدارک و ریزنمرات انگلیسی از دانشگاه گرفته بشه(همراه با مهر دانشگاه) برای سفارت معتبر هست یا لزوما باید مدارک فارسی، ترجمه شده و مهر مترجم داشته باشد؟
2-درصورتی که پذیرش فول فاند داشته باشیم آیا لازم است نامه تمکن به سفارت ارایه شود؟
با تشکر

کارشناس هرمس
پاسخ به  پریا
2 سال قبل

سلام روزتون بخیر .
ترجیحا ترجمه شده باشه و مهر دادگستری امور خارجه هم داشته باشه .
بله باز هم تمکن مالی مورد نیاز هست .

کادر هرمس اپلای