مهاجرت کاری به اروپا

مهاجرت کاری به اروپا و آشنایی با کشورهای اروپایی

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جذابیت‌های بسیار زیادی برای مهاجران ایرانی دارند و سالانه بسیاری از مهاجران ایرانی، کشورهای این قاره را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنند. برخی از قوانین و روش‌های مهاجرتی در بین این کشورها، مشترک است و در مواردی نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، اما به طور کلی، یکی از بهترین روش‌ها، مهاجرت کاری به اروپا است.

نظام سوسیالیستی حاکم، پایین بودن نرخ بیکاری، تورم و بسیاری موارد دیگر، باعث شده است تا بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت کاری به این کشورها داشته باشند. البته برای این که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، ویزای کاری خود را اخذ کنید و کاری در کشور مورد نظر خود پیدا کنید، باید نکاتی را بدانید که در ادامه این مطلب از هرمس اپلای قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط عمومی برای مهاجرت کاری به اروپا

کار در اروپا یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجران است. از اصلی‌ترین دلایل آن نیز می‌توان به قوانین تخصص محور، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی بسیار زیاد در کشورهای اروپایی اشاره کرد. متقاضیان کار در اروپا، می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به اروپا اقدام کنند.

البته قوانین موجود در برخی از این کشورها، متفاوت با دیگران است. به عنوان مثال، کشور اتریش یک سیستم امتیاز بندی طراحی کرده است و متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم و کسب ۷۰ امتیاز، می‌تواند برای اخذ ویزای جستجوی کار اقدام کنند.

اما در کشور آلمان، سیستم به شکل دیگری است و داشتن حداقل سه سال سابقه کاری، یک مدرک مرتبط و دانش زبانی، می‌تواند شما را به هدف مورد نظرتان برساند. به طور کلی، اصلی‌ترین روش اخذ اقامت کاری کشورهای اروپایی داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کشور مقصد است. البته نباید شخصی با شرایط متناسب با آن پیشنهاد شغلی در خود کشور و یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. به همین دلیل، قبل از این که بخواهید اقدامی برای مهاجرت کاری به اروپا کنید، باید در مورد کشور مقصد خود به خوبی تحقیق کنید و قوانین آن کشور را کاملا بدانید. سپس با آمادگی کامل برای این امر اقدام کنید.

شرایط عمومی برای مهاجرت کاری به اروپا

نرخ بیکاری در اروپا

یکی از موارد بسیار مهم در زمینه انتخاب یک کشور برای مهاجرت کاری به اروپا توجه به نرخ بیکاری موجود در کشور مقصد است. کشورهای اروپایی با بحران نیروی کار متخصص رو به رو هستند. به همین دلیل، برای این که بتوانند این بحران را پشت سر بگذارند، درهای کشورهای خود را به روی مهاجران متخصص باز گذاشته‌اند. هر چه شما مهارت‌های بیشتری داشته باشید، امکان پیدا کردن کار در اروپا برای شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین داشتن سن کمتر نیز می‌تواند شانس شما را افزایش دهد.

در صورتی که بخواهید نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی را بررسی کنیم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این آمار در سال ۲۰۲۳، ۵.۹ درصد بوده. در واقع نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی، در سال ۲۰۱۳ چیزی در حدود ۱۱ درصد بوده اما از آن سال تا به امروز، روندی کاهشی داشته است. البته باید دقت داشته باشید که نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی، متفاوت است. به عنوان مثال، آلمان دارای نرخ بیکاری در حدود ۵.۷ درصد است اما کشوری مانند اسپانیا، دارای نرخ بیکاری در حدود ۱۳.۲۶ درصد می‌باشد.

 

مشاغل مورد نیاز در اروپا

همانطور که می‌دانید، جهان در حال تغییر است. ساختارهای اجتماعی، نگرش‌ها، تمایلات و در نتیجه نیازهای بشر، روز به روز در حال تغییر است. این تغییر و تحولات، تاثیر مستقیمی بر روی مشاغل مورد نیاز جوامع دارد. تقریبا در طی دو دهه اخیر، یک نگرش اشتباه در بین مردم رواج پیدا کرده است و آن هم این است که تنها کسانی می‌توانند کار مناسبی داشته باشند و برای جامعه با ارزش باشند که تحصیلات آکادمیک داشته باشند. این تفکر در عصر حاضر، چندان رواج ندارد و حتی سیستم آموزش و پرورش کشورها نیز با تعریف و ارائه دورها‌ی عملی، سعی در آموزش مهارت‌های مختلف به کسانی دارد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند، به وسیله این دوره‌های کوتاه مدت و عملی، افراد سریع‌تر وارد بازار کاری خواهند شد.

موضوع دیگری که می‌تواند مشاغل مورد نیاز امروزه و دهه‌های آینده را پیش بینی کند، موضع جمعیت است. همانطور که می‌دانیم، میانگین سنی همواره در حال افزایش است و این نیاز به متخصصین حوزه درمان را نشان می‌دهد. علاوه بر این، پیشرفت و حوزه تکنولوژی و اینترنتی شدن فعالیت‌ها، نیاز به کارشناسان حوزه کامپیوتر و IT را افزایش داده است. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز در اروپا را معرفی می‌کنیم.

مهندسی نرم افزار مهندسی تحلیل داده
مهندسی مکانیک پرستاری
مشاوران مالی پزشکان
کاردرمانی پرستاران خانگی
روان درمانگری مشاغل حیطه فروش و تجارت

ویزای کاری در اروپا

به طور کلی، شهروندان کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، سوئیس و البته تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای مهاجرت کاری به اروپا نیازی به اخذ ویزای کار ندارند. شهروندان این کشورها، در صورت سفر به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیدا کردن شغل مناسب در این کشور، می‌توانند برای دریافت اقامت و اجازه اقدام کنند.

شهروندان این کشورها، در صورت سفر به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و پیدا کردن شغل مناسب می‌توانند برای دریافت اقامت و اجازه کار اقدام کنند. شهروندان سایر کشورها ابتدا باید برای ویزای کار کشور مقصد در خواست دهند. برای دریافت ویزا و مهاجرت کاری به اروپا ممکن است هر کشور شرایط خاص خود را داشته باشد. کشورهای متناسب با شرایط داخلی خود، از جمله کمبود نیروی کاری متخصص در برخی زمینه‌ها، ویزاهای کاری را تعریف می‌کنند و وابسته به نوع و شرایط ویزا، مدارک متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی، به شرح زیر می‌باشند:

✔ فرم درخواست

✔ دو قطعه عکس

✔ پاسپورت معتبر

✔ نشانی محل سکونت در کشور مقصد

✔ بیمه مسافرتی

✔ قرارداد کاری در صورت وجود

✔ مدارک تحصیلی

✔ مدرک زبان

روش های مهاجرت کاری به اروپا

همانطور که بیان شد، هر کشوری با توجه به شرایط کلی خود، راه‌های مختلفی را برای کار در اروپا برای شهروندان خارجی در نظر گرفته است. افرادی مهاجرت کاری به اروپا را دارند، باید با توجه به شرایط کلی خود، کشور مورد نظر را انتخاب کرده و مطابق با قوانین آن‌ها، نسبت به اخذ ویزای مرتبط اقدام کنید. اقدام به کار در اروپا، با توجه به کشور مقصد، به روش‌های زیر انجام می‎شود.

روش های مهاجرت کاری به اروپا

✔ اقدام از طریق پیشنهاد شغلی Job offer

✔ از طریق اخذ ویزای جست و جوی کار

✔ کار پس از تحصیل در اروپا

✔ کار ضمن تحصیل در اروپا

✔ کار آفرینی

دقت داشته باشید که موارد که ذکر شد، باید با توجه به شرایط متقاضیان انتخاب شود. افرادی که قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارند، باید ابتدا شرایط خود را به خوبی بشناسند و سپس با توجه به همان، بهترین روش را انتخاب کنید. البته کشور مورد نظر نیز می‌تواند نقش ویژه در زمینه انتخاب میان این روش‌ها داشته باشد. در ادامه قصد داریم هر یک از این روش‌ها را بررسی کنیم.

دریافت پیشنهاد شغلی و یا Job Offer

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت کاری به اروپا اخذ پیشنهاد شغلی و دریافت قرارداد کاری از سوی کارفرما است. به عبارت دیگر، فرد برای این که بتواند برای کار وارد کشورهایی مانند آلمان و یا حتی دانمارک شود، باید یک Job offer داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که کشوری مانند آلمان، دارای ویزاهای کاری مختلفی است که متقاضیان با توجه به شرایط خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

دقت داشته باشید که لازمه دریافت پیشنهاد شغلی، از کارفرمای اروپایی، این است که آن شغل در کشوری که کارفرما تبعه آن است و در کل اتحادیه اروپا، هیچ متقاضی نداشته باشند. در نتیجه، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، کارفرما باید کار را ۳ ماه در کشور خود آگهی کند.

اگر متقاضی متناسب با استانداردهای کارفرما پیدا نشود، سپس ۳ ماه آن را در اتحادیه اروپا آگهی کند و در نهایت پس از گذشت ۶ ماه می‌تواند به فردی خارج از اتحادیه پیشنهاد دهد. همانطور که می‌دانید، احتمال این که کارفرمایی حاضر باشد برای شخصی چنین هزینه‌ای را متقبل شود، خیلی کم است و از سوی دیگر نیز نیروی کار در خود اتحادیه، فرصتی را برای سایر متقاضیان نمی‌گذارند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله ی جاب آفر آلمان را از دست ندهید.

مهاجرت کاری به اروپا از طریق ویزای جست و جوی کار

در حال حاضر، ۲ کشور اتریش و آلمان، به دلیل نیاز به نیروی کار تحصیل کرده و در عین حال متخصص، ویزایی تحت عنوان ویزای جست و جوی کار دارند که در واقع یک ویزای ۶ ماهه است و فرصت فوق العاده خوبی است تا افراد وارد آلمان یا اتریش شوند و به دنبال کار بگردند. لازمه‌های اخذ این ویزا، در دو کشور آلمان و اتریش، شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند اما در جزئیات، کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال، داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی برای به دست آوردن ویزای اتریش اجباری است اما ویزای جست و جوی کار آلمان را می‌توانید بدون نیاز به داشتن مدرک زبان به دست بیاورید.

موسسات کاریابی در اروپا

موسسات کاریابی می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیدا کردن یک کار در اروپا برای شما ایفا کنند. به این ترتیب، شما از طریق این موسسات می‌توانید قبل از ورود به کشور مقصد، کار مناسبی را پیدا کنید. همچنین زمانی که متقاضی از طریق ویزای جست و جوی کار وارد کشور شده باشد، می‌تواند به وسیله این موسسه‌ها هر چه سریع‌تر به هدف خود برسد.

این موسسه‌ها، روش‌های مختلفی را برای ارائه خدمات خود در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال، در برخی از این سایت‌ها، هم متقاضیان ثبت نام می‌کنند و هم کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند. سپس این موسسه‌ها با بررسی اطلاعات ثبت شده، متقاضی متناسب با یک پوزیشن شغلی را به کارفرمای مربوطه معرفی می‌کند و حتی در برخی موارد نیز با مشاوره دقیق به فرد، وی را برای مرحله بعدی مانند مصاحبه کاری و … نیز آماده می‎‌کند. در ادامه برخی از این موسسات را بررسی می‌کنیم:

Tiger Recruitment Adecco
Laurence Simons Approach People Recruitment
HR Globally Talent Volt
Seuss Recruitment European Recruitment

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به اروپا

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای مهاجرت کاری به اروپا انتخاب کشوری است که دارای شرایط خوبی برای این زمینه می‌باشد. امروزه تقریبا تمامی کشورهای اروپایی دارای شرایط خوبی هستند و سطح زندگی در آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. در ادامه برخی از این کشورها را بررسی می‌کنیم.

آلمان

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین و صنعتی‌ترین کشورهای جهان است. شما از طریق مهاجرت کاری به آلمان می‌توانید امتیاز خوبی را برای اخذ اقامت دائم این کشور که یکی از کشورهای حوزه شینگن به شمار می‌آید، به دست آورید. ویزای کاری این کشور، یکی از پرطرفدارترین و بهترین ویزاهای کاری در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل، بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارند، کشور آلمان را انتخاب می‌کنند.

بازار کار آلمان بسیار فوق العاده است و نرخ بیکاری در این کشور نیز همانطور که بیان شد، در حدود ۵.۷ درصد می‌باشد. یکی از بحران‌های موجود در آلمان، کمبود نیروی کار متخصص است. به همین دلیل، این کشور دارای تمایلات بسیار زیادی برای جذب نیروی کار خارجی است. یکی از اولین گام‌ها برای مهاجرت کاری به اروپا و آلمان، گرفتن نوبت از سفارتخانه است. وقت مصاحبه کاری چیزی در حدود یک سال زمان می‌برد و به همین دلیل، متقاضی باید در اولین فرصت با داشتن گذرنامه معتبر، به سفارتخانه آلمان مراجعه کند.

دو مورد از موثرترین عوامل برای دریافت ویزای کاری آلمان، تخصص کاری و رشته تحصیلی شما است. البته میزان تسلط شما به زبان این کشور نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. برای رشته‌های تحصیلی از جمله کامپیوتر، تاسیسات، رشته‌های فنی و مهندسی، مکانیک، برق، آشپزی، آرایشگری و … شانس بیشتری برای متقاضیان وجود دارد.

 

اسلواکی

در سالیان اخیر، اسلواکی از نظر تجارت و کسب و کار به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی شناخته شده است و با کار کردن در این کشور، بعد از مدتی می‌تواند به راحتی اقامت دائم را هم به دست بیاورید. یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن اقامت دائم این کشور، داشتن ویزای کار در اسلواکی است. برای این امر، افراد متقاضی باید به مدت ۵ سال در این کشور مشغول به کار باشند و مالیات بپردازند. به طور کلی، یکی از شروط اولیه برای گرفتن اقامت کاری، دریافت یک دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای معتبر است و متقاضیان باید از طریق این دعوتنامه، در صورت پیدا کردن کار، اقدام به دریافت ویزای کاری این کشور کنند.

دقت داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور اسلواکی بسیار پایین است و موقعیت‌های کاری زیادی نیز برای مهاجرین وجود دارد. به همین دلیل، افراد زیادی از طریق ویزای کار اقدام به مهاجرت می‌کنند. افرادی که از طریق کار اقامت می‌گیرند، فقط می‌توانند با یک کارفرما کار کنند و اگر بخواهند کار دیگری را شروع کنند، باید یک فرم درخواست کار جدید را ارائه دهند.

متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا و اسلواکی، برای درخواست کار باید سطح تحصیلات و دوره‌ها و حرفه‌هایی که در آن مهارت دارند را در رزومه خود ذکر کنند. کارفرما نیز درخواست متقاضی را برای اقامت کاری، به اداره‌های مربوطه صادر می‌کند و در صورتی که به حرفه مورد نظر افراد نیاز داشته باشند، به آن‌ها اقامت کاری می‌دهند. در برخی از موارد متقاضی می‌توانند اجازه کار را بارها تمدید کنند اما به طور کلی مجوز کاری برای مهاجرت کاری به اروپا فقط به مدت دو سال اعتبار دارد.

تمامی افراد غیر اروپایی که می‌خواهند در این کشور کار کنند، باید مجوز اقامت موقت در این کشور را داشته باشند و برای انجام این کار، باید به سفارت اسلواکی در کشور خود مراجعه کنند. کارفرمایان اسلواکی نیز برای استخدام کارمندانی که مقیم اسلواکی نیستند، باید سرمایه کافی داشته باشند تا بتوانند حقوق آن‌ها را بپردازند و بیمه آن‌ها را پرداخت کنند

دانمارک

یکی دیگر از مهم‌ترین کشورهای موجود جهت مهاجرت کاری به اروپا، کشور دانمارک است. این کشور برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در بین کشورهای خوشحال جهان به دست آورده است. چنین رتبه خاصی تنها به کشورهایی داده می‌شود که مردم آن از نظر سطح رفاه و آرامش کاملاً راضی هستند.

دانمارک یکی از باثبات‌ترین اقتصاد‌های اروپا را دارد. اگرچه اقتصاد این کشور به پای کشورهایی همچون آلمان نمی‌رسد، اما می‌توان آن را مناسب دانست. از جمله رشته‌های شغلی مورد تقاضا در دانمارک باید به مواردی همچون مدیریت، خدمات، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، طراحی وب، مدیریت پروژه، هوش مصنوعی اشاره کنیم.

برای مهاجرت کاری به این کشور نیاز به یادگیری زبان دانمارکی و ارائه مدرک مربوط به آن به کارفرمای مربوطه است. حداکثر حقوق در این کشور به صد و پنجاه هزار یورو می‌رسد که متعلق به مدیران اجرای یا ceoها است، البته جراحان نیز از حقوق فوق‌العاده خوبی در دانمارک برخوردار هستند.

موضوع دیگری که دانمارک را به یک گزینه مناسب جهت مهاجرت کاری به اروپا تبدیل می‌کند، وجود تعداد بالای مهاجران خارجی در این کشور است. رشد جمعیتی دانمارک منفی بوده و به همین دلیل، دولت این کشور موقعیت مناسبی را برای مهاجرت افراد دارای تخصص در حوزه‌های مختلف فراهم آورده است. می‌توان با استفاده از همین فرصت، اقامت دانمارک را کسب کرد.

لهستان

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به اروپا لهستان است. این کشور در سالیان اخیر توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد و در حال حاضر، بزرگ‌ترین اقتصاد را در اروپای مرکزی دارد. نرخ بیکاری در لهستان، بسیار پایین است و به همین دلیل، این کشور به یکی از قطب‌های مهم برای دعوت از نیروهای متخصص خارجی به کار شده است.

برای دریافت ویزای کاری این کشور، افراد باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند متقاضیان برای داشتن کار تمام وقت، باید از یک شرکت معتبر در کشور لهستان پیشنهاد کاری داشته باشند و از طرف کارفرمای آن شرکت، دعوت به کار شده باشند. پروسه کاری مهاجرت کاری به اروپا و لهستان، به این صورت است که آگهی دعوت باید به مدت ۳ ماه در لهستان اعلام شود و اگر کسی متقاضی این شغل نبود، این آگهی برای ۳ ماه در اتحادیه اروپا اعلام می‎شود.

این روش برای پیدا کردن کار در بسیاری از کشورهای اروپایی مرسوم است. در صورتی که شخص متقاضی دعوت‌نام کاری را دریافت کند، باید مطابق با قوانین کار، قرار دادی با کارفرمایش منعقد کند و این قرار داد را به اداره کار محلی ارسال کند. از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز باری اخذ ویزای کاری لهستان نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔ پاسپورت معتبر

✔ ترجمه مدارک تحصیلی

✔ ترجمه سوابق کاری

✔ نامه سو پیشینه کیفری

دقت داشته باشید که دریافت ویزا، چیزی در حدود ۱ تا ۲ ماه زمان می‌برد. با داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر در لهستان، سفارت خیلی سریع برای شما ویزا را صادر می‌کند. البته لازم به ذکر است که با داشتن ویزای کار، خانواده فرد نیز می‌توانند وارد این کشور شوند که این یکی از مزایای مهاجرت کاری به لهستان است.

نروژ

نروژ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت کاری به اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور، همواره زیر ۵ درصد بوده است که این امر نشان دهنده اقتصاد بسیار خوب نروژ است. این کشور دارای ذخایر نفت و گاز بسیار زیادی می‌باشد و به همین دلیل، کشوری صنعتی و دارای اقتصاد خود است

برای مهاجرت کاری به نروژ، می‌توانید از دو روش ویزای جست و جوی کار و از طریق تحصیل در این کشور اقدام کنید. در روش اول، شما می‌توانید یک اجازه اقامت موقت، معمولا برای ۶ ماه را اخذ کنید و سپس جست و جو در این کشور و با استفاده از موسسات کاریابی، اقدام به پیدا کردن یک شغل مناسب کنید. در روش دوم، متقاضی باید مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه‌های این کشور اخذ کرده باشد و سپس به دنبال یک کار متناسب با رشته خود بگردد.

کار در کشور نروژ، سبب اخذ اقامت و تابعیت برای نفر اصلی و هم برای همراهان وی می‌‎شود. در صورتی که یک فرد، ۳ سال در نروژ مشغول به کار شود و بیمه و مالیات بپردازد، سپس می‌تواند برای اقامت دائم خود و همراهان اقدام کند. البته دقت داشته باشید که اخذ پاسپورت این کشور، نیازمند رعایت برخی نکات خاص است. به صورت کلی، میانگین حقوق در نروژ، چیزی در حدود ۵۴۳۶۰ کرون در ماه است.

بلو کارت یا کارت آبی اروپا

یکی از انواع ویزای کار در اروپا بلو کارت می باشد که این کارت شرایط کار کردن شما را در ۲۵ کشور عضو اتحادیه را برای شما فراهم می آورد. این نوع از کارت ها برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا صادر می گردد و به این افراد اجازه کار در این کشور ها داده می شود. مدت زمان اعتبار این کارت ها ۱ تا ۴ سال می باشد و برای این که بتوانید این کارت ها را دریافت کنید علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی لیسانس مرتبط باید حداقل ۲ سال سابقه کار داشته باشید. همچنین لازم است که یک آفر شغلی از یک کارفرما در کشور مورد نظر داشته باشید. برای اطلاع بیشتر می توانید به مقاله بلوکارت آلمان مراجعه کنید.

مقدار حقوق در کشورهای مختلف اروپایی

برای مهاجرت کاری به اروپا باید سطح اطلاعات خود را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. به عنوان مثال، باید اطلاعاتی در مورد حداقل ساعات کاری در هر یک از کشورهای موجود در این قاره بزرگ و همچنین حداقل و حداکثر حقوق به دست آورید. ما این کار را با استفاده از جدول زیر برای شما عزیزان ساده‌تر کرده‌ایم.

کشور حداقل ساعات کاری حداقل حقوق حداکثر حقوق میزان مالیات بر حقوق
آلمان 38 ساعت در هفته 9,82 یورو در ساعت 100,000 یورو در سال 14% تا 45%
فرانسه 35 ساعت در هفته 10,15 یورو در ساعت 120,000 یورو در سال 14% تا 45%
انگلستان 40 ساعت در هفته 9,50 پوند در ساعت 120,000 پوند در سال 0% تا 45%
ایتالیا 40 ساعت در هفته 9,20 یورو در ساعت 100,000 یورو در سال 23% تا 43%
اسپانیا 40 ساعت در هفته 9,00 یورو در ساعت 100,000 یورو در سال 19% تا 45%
پرتغال 40 ساعت در هفته 8,50 یورو در ساعت 100,000 یورو در سال 14% تا 45%
یونان 40 ساعت در هفته 7,50 یورو در ساعت 90,000 یورو در سال 22% تا 45%
اتریش 40 ساعت در هفته 11,00 یورو در ساعت 120,000 یورو در سال 12% تا 50%

نکته مهم

در رابطه با مهاجرت کاری به اروپا باید به یک نکته مهم اشاره کرد و آن نکته مربوط به سطح حقوق است. توجه داشته باشید که سطح حقوق در هر کشور اروپایی با توجه به رشته شغلی شما مشخص می‌شود. در واقع، این مهم‌ترین عاملی است که بر حقوق شما در چنین مناطقی اثر خواهد گذاشت. علاوه بر این، سابقه کاری و همچنین میزان مهارت شما در شغل مربوطه فاکتورهایی مؤثر در این رابطه هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

کار درخارج از کشور

کار در خارج از کشور

کار در خارج از کشور موضوعی است که با جزئیات در این مقاله به آن پرداخته ایم.

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی نکات و روش‌های مهاجرت کاری به اروپا همراه شما بودیم. مهاجرت امروزه به یکی از اهداف اصلی تمامی افرادی تبدیل شده است که قصد دارند زندگی با سطح بالا و با آرامش خاطر داشته باشند. کشورهای اروپایی، به دلیل پیشرفته بودن، همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت شناخته می‌شدند و متقاضیان زیادی با استفاده از روش‌های مختلف، سالانه برای اخذ ویزای این کشورها اقدام می‌کنند.

 

باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که مهاجرت به هر یک از کشورهای اروپایی، سختی‌های خاص خودش را دارد، زیرا مسئولان تمامی این کشورها، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای اعطای اقامت به متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته‌اند. به همین دلیل، اگر شما هم قصد دارید به یک از این کشورها مهاجرت کنید، بهتر است حتما از راهنمایی‌های یک متخصص امور مهاجرتی بهره ببرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
روش‌های مهاجرت کاری به اروپا چیست؟
✔ اقدام از طریق پیشنهاد شغلی Job offer ✔ از طریق اخذ ویزای جست و جوی کار ✔ کار پس از تحصیل در اروپا ✔ کار ضمن تحصیل در اروپا ✔ کار آفرینی
شهروندان کدام کشورها نیاز به اخذ ویزا ندارند؟
به طور کلی، شهروندان کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، سوئیس و البته تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای مهاجرت کاری به اروپا نیازی به اخذ ویزای کار ندارند.
شرایط عمومی برای مهاجرت کاری به آلمان چیست؟
در کشور آلمان، سیستم به شکل دیگری است و داشتن حداقل سه سال سابقه کاری، یک مدرک مرتبط و دانش زبانی، می‌تواند شما را به هدف مورد نظرتان برساند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای