هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا؛ بررسی لیست مخارج

از موضوعات و دغدغه های مهم در امر مهاجرت به کانادا، هزینه های زندگی در کانادا می باشد. به طور حتم، یکی از موضوعاتی که روی تصمیم افراد برای انتخاب کشور مقصد تاثیر می‌گذارد هزینه زندگی در آن کشور است. بدین ترتیب ما در این مقاله هزینه زندگی در کانادا را برای علاقه‌ مندان زندگی در این کشور آورده‌ایم تا بتوانیم شما را در تصمیم گیری راهنمایی کنیم. ابتدا مختصری در مورد کشور کانادا توضیحاتی داده و در ادامه ریز هزینه‌های ماهانه زندگی در کانادا ارائه شده است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کشور کانادا در یک نگاه

زندگی در کشور کانادا به دلیل شاخص رفاه بالا و مهاجرپذیر بودن این کشور، تقاضای بسیاری از مهاجران است. کانادا کشوری با مساحتی حدود ده میلیون کیلومتر مربع و 38 میلیون نفر جمعیت است و بعد از روسیه، پهناورترین کشور دنیا محسوب می­شود. این کشور در آمریکای شمالی واقع شده و در مجاورت اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام قرار دارد و از جنوب نیز با ایالات متحده آمریکا همسایه است. این کشور به علت مجاورت با قطب شمال دارای آب و هوای نسبتا سردی است و نسبت به مساحتش کم‌ جمعیت است.

کانادا بی شک از لحاظ رفاه، امنیت، آرامش و آزادی یکی از برترین کشورهای دنیا به شمار می­رود و در تمامی رده­‌بندی‌های جهانی رتبه‌های بالای فهرست را از لحاظ رفاه عمومی به خود اختصاص داده است. مردم کانادا تنها ۱۷۰۲ ساعت کاری در طول یک سال دارند و طبق شاخص‌های بین‌المللی بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور لحظات خوب و شاد در زندگی­شان در روز بیشتر از لحظات منفی است. شهروندان کانادایی‌ از هر حیث مردمانی مرفه به‌حساب می‌آیند. تحصیلات و خدمات پزشکی و درمانی در این کشور تقریباً برای شهروندان کانادایی رایگان است و به همین دلیل بسیاری کشور کانادا را کشوری با کیفیت و رفاه بالا برای زندگی می­دانند.

برخلاف تصوری که بسیاری درباره‌ی آب و هوای کانادا دارند، آب و هوای این کشور در بخش وسیعی از مساحت خود، اقلیمی معتدل دارد. دیگر مزیت اقامت در کانادا همسایگی این کشور با آمریکا است که سبب شده شما بتوانید با پاسپورت کانادایی به‌راحتی و بدون ویزا به آن کشور و همچنین مجموعا ۱۷۲ کشور جهان رفت و آمد کنید. همچنین شهروندان کانادایی می‌توانند بدون نیاز به ویزا  به مدت ۶۶ ماه در کشور آمریکا زندگی کنند.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه مسکن در کانادا

عمده­ ترین هزینه زندگی در کانادا هزینه اجاره خانه می­ باشد. مبلغ اجاره با توجه به موقعیت خانه و همچنین امکانات رفاهی موجود در خانه می­ تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال یک فاکتور مهم و ویژه در انتخاب خانه، دسترسی آن به سرویس حمل و نقل عمومی است، مخصوصاً در شهری مانند تورنتو که بسیار بزرگ است و جا به‌جایی در آن ممکن است چندین ساعت طول بکشد. برای کاهش هزینه زندگی در کانادا پیشنهاد می­ شود در شهر یانگ تورنتو که دسترسی به مترو دارد به دنبال خانه بگردید.

اجاره ماهانه  کم ترین بودجه  بیشترین بودجه 
یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۸۵۰ دلار ۲۱۰۰ دلار
یک آپارتمان ۱ خوابه خارج از شهر ۳۸۰ دلار ۱۷۵۰ دلار
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱۳۳۴ دلار ۳۶۹۲ دلار
آپارتمان ۳ خوابه خارج از شهر ۱۰۱۷ دلار ۲۸۷۵ دلار

هزینه خورد و خوراک در کانادا

دیگر مورد هزینه زندگی در کشور کانادا ، هزینه خورد و خوراک است. اگر به‌جای استفاده از غذاهای رستوران‌ها خودتان در خانه غذا آماده کنید بسیار در هزینه­ های خود صرفه جویی کرده­اید.در این قسمت قیمت مواد غذایی و غذای رستوان ها را برایتان آورده ایم:

غذا  قیمت 
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت ۲۳ دلار
غذا برای ۲ نفر در درستوران معمولی ۷۰ دلار
کاپوچینو ۵.۱۶ دلار
نوشابه ۲.۸۳ دلار
بطری آب ۱.۸۴ دلار

هزینه حمل و نقل در کانادا

مورد دیگری که در هزینه زندگی در کانادا باید بررسی شود هزینه حمل و نقل است. هزینه بیمه اتومبیل و هزینه بنزین بخش عمده­ای از هزینه زندگی در کشور کانادا را به خود اختصاص می­دهد. بخش دیگری از هزینه زندگی در کانادا را هزینه ­های جانبی چون هزینه تلفن، اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه تشکیل می­دهد که مجموع آن­ها در ماه حدود ۱۵۰ دلار خواهد شد.

حمل و نقل قیمت 
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 3.20 دلار
شروع تاکسی ۴ دلار
تاکسی ۱ کیلومتر ۲ دلار
تاکسی ۱ ساعت انتظار ۳۴ دلار
بنزین (۱ لیتر) 1.23 دلار

 

ریز هزینه های زندگی در کشور کانادا

  • هزینه یک لیتر شیر معمولی 2.46 دلار است.
  • هزینه ۵۰۰ گرم قرص نان سفید 2.92 دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم برنج ۳.۷۴ دلار است.
  • هزینه ۱۲ عدد تخم مرغ 3.63 دلار است.
  • هزینه یک کیلو گرم پنیر محلی 13دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم فیله مرغ 13.43 دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم گوشت گاو 15.27 دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم سیب ۴.۸۳ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم موز ۱.۷۳ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم پرتقال ۴.۰۱ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم سیب زمینی ۲.۹۶ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم پیاز ۲.۶۵ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم کاهو ۲.۵۶ دلار است.
  • هزینه یک آب (بطری ۱.۵ لیتری) ۲.۱۹ دلار است.
  • هزینه یک کیلوگرم کاهو ۲.۵۶ دلار است.
  • هزینه یک بسته سیگار ۲۰ (مارلبرو) 15 دلار است.
  • هزینه ماهانه برای یک نفر بزرگسال باشگاه تناسب اندام، 51.86 دلار است.
  • هزینه سینما برای ۱ صندلی ۱۴ دلار است.

هزینه مالیات در کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در کانادا مشمول مالیات نیز می‌شود. در کانادا انواع مختلفی از مالیات مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها مالیات‌بردرآمد است. به احتمال زیاد با این نوع مالیات آشنا هستید. این موضوع به هزینه‌ای که مستقیم از حقوق کارمند کسر می‌شود، اشاره دارد. هرچقدر درآمد بیشتر باشد، مالیات پرداختی نیز روند صعودی خواهد داشت. یکی دیگر از مواردی که روی افزایش یا کاهش هزینه مالیات در کانادا تأثیرگذار بوده، شهر است. شهرها و ایالات کانادا مبلغ متفاوتی را به‌عنوان مالیات دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از انواع مالیات‌های کشور کانادا، مالیات بر ارزش افزوده است و محاسبه آن باتوجه‌ به اقلام مصرفی، کالاها و خدمات انجام می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال اگر بخواهید در ایالتی از طریق وسایل نقلیه جابه‌ جا شوید، در کنار پرداخت هزینه باید مبلغی را نیز به‌ عنوان مالیات کنار بگذارید. فرض کنید برای جابه‌ جایی بین شهرهای ایالت آنتاریو کانادا نیازمند پرداخت 100 دلار هستید. سوای 100 دلار باید 13 دلار نیز به‌ عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید.

برای زندگی در کانادا چقدر باید هزینه کنیم؟

برای اینکه بتوانید برنامه‌ ریزی مناسبی بریزید، در ابتدا باید برآوردی از هزینه زندگی در کانادا داشته باشید. یکی از سؤالات اساسی که برای افراد به وجود می‌آید این است که برای زندگی در کانادا چقدر باید هزینه کنیم؟ به‌ طورکلی نمی‌ توان پاسخ دقیق و منسجمی به این سؤال داد؛ زیرا پارامتر و عوامل مختلفی می‌توانند روی تعیین هزینه‌ها تأثیر خود را بگذارند. یکی از آن‌ها تعداد اعضای خانواده است. با افزایش تعداد خانوار قطعاً هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شوند.

به طور میانگین هر یک نفر به 1125 دلار کانادا برای زندگی نیاز دارد. این هزینه بدون احتساب اجاره خانه است. یک خانواده چهار نفری به طور میانگین به 4 هزار دلار در ماه نیاز دارند و اگر اجاره خانه را نیز به آن اضافه کنیم، مبلغ تقریباً به 5900 دلار افزایش پیدا می‌کند. اگر یک شخص مجرد باشد، می‌تواند با مبلغی در حدود 2300 دلار نیز زندگی کند. باتوجه‌ به سبک زندگی، شهر، متراژ خانه، سبک تفریح و… این هزینه‌ ها می‌توانند کم یا زیاد شوند. افرادی که سودای مهاجرت به کانادا را دارند، باید این هزینه‌ها را تخمین بزنند و بعد بهترین تصمیم را بگیرند.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

امروزه افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کشور کانادا هستند. کانادا فرصت‌های خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؛ به همین علت انتخاب آن به‌ عنوان یک مقصد تحصیلی می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، باید برآوردی کامل از هزینه‌ها داشته باشند. همان‌ طور که اشاره کردیم یک دانشجو به طور میانگین نیازمند 2300 دلار در ماه است؛ اما اگر شهریه را اضافه کنیم، این هزینه فراتر خواهد رفت.

دانشگاه و رشته‌ ای که در آن تحصیل می‌کنید، می‌تواند روی میزان شهریه تأثیر بگذارد. علوم کامپیوتر و IT در مقایسه با سایر رشته‌ ها شهریه بیشتری را به خود اختصاص داده است. البته از تأثیر مقطع دانشجویی نیز نمی‌توان گذر کرد. هرچقدر مقطع تحصیلی دانشجو بیشتر باشد، شهریه وی نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ پس قبل از اینکه نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید، بهتر است درباره شهریه و هزینه زندگی در کانادا اطلاعات کافی به دست بیاورید.

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت به کانادا

آیا میدانستید برای مهاجرت به کانادا نیاز به وکیل مهاجرت به کانادا دارید؟ اما وکلای مهاجرت به کانادا به تنهایی نمیتوانند کاری برای شما بکنند.

سخن آخر

برای مهاجرت به کانادا اولین نکته ای که مهاجران باید به آن توجه کنند هزینه زندگی در کانادا میباشد. هزینه هایی مانند هزینه مسکن، خورد و خوراک و … مواردی هستند که باید به آن توجه کرد. ما در این مقاله درباره این هزینه ها اطلاعاتی خدمتتان ارائه دادیم. شما نیز میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با پرکردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
با دریافت ویزای کانادا میتوان به کشورهای دیگر هم سفر کرد؟
بله، با دریافت ویزای کانادا میتوان به ۱۷۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.
هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی در کشور کانادا چگونه است؟
این نوع خدمات معمولا برای شهروندان کانادایی بطور رایگان میباشد.
هزینه های جانبی در کشور کانادا حدودا چقدر میباشد؟
هزینه های جانبی مانند هزینه تلفن، اینترنت و… در ماه چیزی حدود ۱۵۰ دلار میباشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای