پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی به کانادا مطلبی است که در این مقاله به آن اشاره کردیم. افرادی که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های دنیا را دارند همواره پذیرش تحصیلی کانادا یکی از گزینه‌های اصلی آن‌ها خواهد بود. کانادا در حال حاضر پذیرای ۱۳۰۰۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف و با ملیت‌های متفاوت است. سطح کیفی و علمی دانشگاه‌ های کانادا بالا بوده و به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان خواستار پذیرش تحصیلی کشور کانادا در سال ۲۰۲۳ هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا در سه مرحله‌ی قبل از ورود به، در لحظه‌ی ورود به ، بعد از ورود به کانادا می توان اقدام کرد. بیشتر پرونده‌ های مهاجرت تحصیلی مربوط به مرحله قبل از ورود به کانادا است. شخص متقاضی درخواست تحصیل خود را هنگامی که در کشور خودش است برای مرکز آموزشی مورد نظرش می‌فرستند و در صورت پذیرش تحصیلی کانادا می‌تواند برای مهاجرت اقدام نماید.

برای افرادی که در حال حاضر با ویزای تحصیلی در کانادا حضور دارند و اکنون قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند می‌توانند در خواست ویزای تحصیلی بعد از ورود به کانادا را بدهند. همچنین کسانی که با ویزای کار  کانادا مهاجرت کرده اند و الان قصد تبدیل ویزای خود به ویزای تحصیلی دارند این امکان مهیا است.

برای گرفتن پذیرش تحصیلی کشور کانادا نیاز به داشتن پذیرش، مدرک زبان مورد نیاز آن موسسه، داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی برای دانشگاه‌های با رنک بالاتر، ارائه مدارکی که داشتن توان مالی برای تحصیل همچنین تضمینی برای برگشت بعد از اتمام تحصیل، داشتن سلامت جسمانی و اثبات عدم سابقه ارتکاب به جرم به پلیس مهاجرت است. بدیهی است که داشتن وکیل باتجربه می‌تواند در زمینه‌ی اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و همچنین گرفتن پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبرتر شما را یاری دهد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در کانادا

  • کپی پاسپورت و شناسنامه
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک و دانشنامه های قبلی
  • ارائه مدرک زبان
  • فرم درخواست دانشگاه
  • رزومه
  • انگیزه نامه و توصیه نامه در مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • سابقه شغلی در صورت وجود

شهریه‌ ی تحصیل در کشور کانادا

یکی از نکات مهم در انتخاب دانشگاه برای تحصیل شهریه‌ ی آن دانشگاه است. شهریه‌ ی تحصیل در کشور کانادا در مقایسه‌ با کشورهای انگلیس، استرالیا و امریکا پایین‌ تر است. در دانشگاه‌های کانادا امکان اخذ بورسیه تحصیلی فقط برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. برای مقطع لیسانس بورسیه‌های کمی وجود دارد که فقط بخشی از هزینه‌ های تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهند.

شهریه‌ای که دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه‌ های این کشور پرداخت می‌کنند در حدود ۲۱۱۰۰ الی ۳۶۱۰۰ دلار در سال است. این شهریه برای دانشجویان کانادایی بسیار کمتر است و در سال بین سه تا پنج هزار دلار خواهد بود. در استان کبک شهریه برای دانشجویان ساکن این استان بسیار کمتر است و دانشجویان کبکی هر ساله فقط هزار تا سه هزار دلار شهریه برای دانشگاه پرداخت می‌کنند.

رشته‌ های تحصیلی مشهور در کشور کانادا

چه به دنبال پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه‌های بین‌المللی باشید یا بخواهید مدارک بالاتری را دریافت کنید دانشگاه‌های کانادا و مراکز آموزشی این کشور گزینه عالی هستند. بیشتر از ۳۰ مورد از مراکز تحصیلی این کشور در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر در جهان قرار دارند و این موضوع انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌سازد. شما در رشته‌های متفاوتی می‌توانید در کانادا به درس خود ادامه دهید که در ادامه به چند مورد از مشهورترین آن‌ها اشاره شده است:

  • مدارک عالی در رشته علوم محیطی
  • مدارک عالی در رشته روان‌ شناسی
  • مدارک عالی در علوم کامپیوتری
  • دریافت مدرک MBA

چند نکته مهم برای درخواست تحصیل در کانادا

برای پذیرش تحصیلی کانادا پس از اینکه یک لیست کوتاه از دانشگاه‌ های کانادا تهیه کردید بهتر است حتماً آن‌ها را یک بار در DLI یا مؤسسات آموزشی منتخب این کشور چک کنید. این یعنی کشور کانادا این مجموعه را به عنوان یک مکان مطمئن برای مطالعه و ادامه تحصیل تأیید می‌کند و شما قربانی کلاهبرداران نخواهید شد.

همچنین به شهریه تعیین شده دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا می‌تواند مبلغ زیادی را به هزینه‌های تحصیل شما اضافه کند. شهریه تا حد زیادی به کشور شما بستگی دارد؛ اما دانشگاه‌ها برای هر برنامه تحصیلی جزئیات بیشتری را در وب‌ سایت‌ های خود ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید برای دریافت کمی کمک در پرداخت شهریه خود بخش بورسیه تحصیلی در این کشور را نگاهی داشته باشید. در ادامه چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • در مورد رشته‌ای که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید و زبانی که باید با آن درس بخوانید خوب تحقیق کنید. کانادا کشوری چندزبانه است، یعنی می‌توانید تحصیلات در مدارک بالاتر را به زبان انگلیسی، فرانسه یا هر دو آن‌ها ادامه دهید.
  • نمرات بالا در پروسه درخواست ادامه تحصیل اهمیت زیادی دارند. بسیاری از مؤسسات آموزشی شرط دارند که نمرات شما ۷۰ درصد بالاتر از میانگین نمرات مجموعه باشد. هرچه نمرات بهتری را کسب کرده باشید شانس ورود شما به یک دانشگاه خوب بیشتر است.
  • اگر سنتان بیشتر از ۲۵ سال است و حداقل دو سال قبل از درخواست فعلی خود مدرک تحصیلی قبلی‌ تان را به پایان رسانده‌اید باید در مورد شغل‌های خود در گذشته اطلاعاتی را فراهم سازید.

گام ‌های نهایی بعد از دریافت نامه پذیرش در یک دانشگاه

پس از اینکه تمام مدارک مورد نیاز را آماده کرده و روند درخواست تحصیل را کامل کردید یک نامه پذیرش تحصیلی کانادا از سمت دانشگاه برای شما ارسال می‌شود. در این مرحله لازم است چند گام مهم را بردارید:

  • حتماً برای دریافت بیمه سلامت اقدام کنید. مقدار این بیمه به استان محل تحصیل شما بستگی دارد.
  • تحقیق کرده و اگر نیاز بود برای دریافت اجازه تحصیل در کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. شما باید پس از دریافت نامه پذیرش در دانشگاه هرچه سریع‌ تر برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید تا مطمئن شوید اجازه ورود به این کشور را دارید.
  • دانشجویان باید بعد از ورود به کانادا حتماً به بخش اداری دانشگاه سری بزنند تا مسئولان مطمئن باشند فرد قصد شرکت در کلاس‌ های این دانشگاه را دارد.

دانشگاه‌ های کانادا

کشور کانادا دارای بیش از ۹۰ دانشگاه است که ۷۳ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه خصوصی هستند. دانشگاه‌ های کانادا استاندارد آموزشی بالایی دارند و به همین دلیل دولت کانادا هر ساله بودجه‌ی قابل توجهی را برای تحقیقات دانشگاه‌ های صرف می‌کند.

کشور کانادا دارای 22 دانشگاه در رده بندی QS است و از این 22 دانشگاه ۳ دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا در لیست ۵۰ دانشگاه برتر علمی دنیا قرار دارند. در این مقاله شرایط و نحوه پذیرش تحصیلی کشور کانادا بررسی خواهد شد. البته تقریباً اکثر دانشگاه‌ های کانادا از نظر رنکینگ علمی رتبه‌ی قابل قبولی دارند. در ادامه اسامی تعدادی از دانشگاه‌های کانادا در جدول فهرست شده است.

لیست دانشگاه‌ های کانادا

٫ دانشگاه تورنتو University of Toronto ۱٫
۲٫ دانشگاه مک گیل McGill University ۲٫
۳٫ دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia ۳٫
۴٫ دانشگاه مونترال Université de Montréal ۴٫
۵٫ دانشگاه آلبرتا University of Alberta ۵٫
۶٫ دانشگاه مک مستر McMaster University ۶٫
۷٫ دانشگاه واترلو University of Waterloo ۷٫
۸٫ دانشگاه کلگری University of Calgary ۸٫
۹٫ دانشگاه کویین Queen’s University ۹٫
۱۰٫ دانشگاه وسترن Western University ۱۰٫
۱۱٫ دانشگاه دالهاوزی Dalhousie University ۱۱٫
۱۲٫ دانشگاه لاوال Laval University ۱۲٫
۱۳٫ دانشگاه مموریال نیوفاندلند Memorial University of Newfoundland ۱۳٫
۱۴٫ دانشگاه کبک چیکوتیمی University of Quebec at Chicoutimi ۱۴٫
۱۵٫ دانشگاه کبک هول University of Quebec at Hull ۱۵٫
۱۶٫ دانشگاه کبک ریموسکی University of Quebec at Rimouski ۱۶٫
۱۷٫ دانشگاه کبک تروسی ریویر University of Quebec at Trosi – Rivieres ۱۷٫
۱۸٫ دانشگاه کبک آبیتیبی تمیسکامینگ University of Quebec, Abitibi – Temiscamingue ۱۸٫
۱۹٫ دانشگاه کالج سن بونیفاس University College of Saint – Boniface ۱۹٫
تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا بیشتر بر ارتقای سطح علمی (آکادمیک) و سطح دانش زبان دانشجویان تمرکز دارد و آنها را برای بازار کار کانادا بعد از فارغ التحصیلی آماده می کند. کاربردی بودن رشته مورد نظر بیشتر از جنبه های تئوری آن اهمیت دارد .

سخن آخر

پذیرش تحصیلی به کانادا موضوعی است که دغدغه ی فکری خیلی از افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند. در واقع دانشگاه های کانادا جزو بهترین دانشگاه های دنیا میباشند. ما در این مقاله اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانیم جواب سوالات ذهنی شما را بدهیم. اما شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این باره با پرکردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
اگر در حال تحصیل در کانادا باشیم میتوانیم برای ادامه تحصیل اقدام کنیم؟
بله، برای کسانی که در حال تحصیل در کانادا هستند و قصد ادامه تحصیل دارند میتوانند درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهند.
برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا به چه شرایطی نیاز است؟
برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا شرایطی مانند داشتن پذیرش، مدرک زبان، داشتن نمره بالا، ارائه تمکن مالی، سلامت جسمانی و عدم سوپیشینه لازم میباشد.
شهریه دانشجویان خارجی پس از اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چقدر میباشد؟
شهریه برای دانشجویان خارجی و بین المللی حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار الی ۲۰۰۰۰۰ دلار میباشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای