ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد در سال 2023 نسبت به سال قبل از آن تغییرات چندانی نداشته است. ما در این مقاله آخرین تغییرات و بروزرسانی ها را بیان کرده ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره سوئد

سوئد کشوری سردسیر در شمال اروپا و در شبه جزیره‌ی اسکاندیناوی است که در قدیم قلمروی وایکینگ‌ها بود. جمعیت این کشور نزدیک به 10,6 میلیون نفر است. کشور سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود. با این‌حال به خاطر سردسیر بودن نقاط شمالی‌ سوئد، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده‌اند.

مردم سوئد همراه با مردمان نروژ، ایسلند و دانمارک از شاخه ژرمنی اقوام هند و اروپایی بوده و تبارشان به وایکینگ‌ها می‌رسد. کیفیت زندگی شهروندان سوئدی بالا و نرخ بیکاری در آن کشور پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها استوار است. کشور سوئد به ۲۵ استان (به سوئدی: Län) تقسیم می‌شود.

درباره سوئد

– شهرهای پرجمعیت سوئد

شهرهای پرجمعیت سوئد عبارتند از استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو

– زبان رسمی سوئد

زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد می‌باشد. در برخی نواحی شمالی کشور سوئد، به زبان فنلاندی نیز تکلم می‌گردد. تعداد ۴ زبان اقلیمی اعم از فنلاندی، تورندال، رومانی (زبان کولی‌ها) و ییدیش (زبان یهودیان) در کشور سوئد تکلم می‌گردد، البته ۸۹ درصد از مردم سوئد به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند.

– حکومت کشور سوئد

حکومت کشور سوئد پادشاهی مشروطه است و دولت به شکل پارلمانی اداره می‌گردد. پادشاه در این کشور مقامی تشریفاتی است و کشور را نخست وزیر اداره می‌کند. پس از پایان جنگ سرد، سوئد در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۹۵ به کشورهای عضو ناتو پیوست اما بعدها همانند کاری که در قبال منطقه یورو کردند، با یک رفراندوم از ناتو خارج شدند.

سوئد همچنین عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نوردیک و مدل نوردیک می‌باشد. سوئد هشتمین سرانهٔ تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می‌باشد و از جایگاه خوبی در جنبه‌های مختلف ملی مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه انسانی دارد. در سوئد، از سال ۱۹۷۹ به بعد، تنبیه بدنی کودکان ممنوع شد.

– اقتصاد کشور سوئد

در گذشته نه چندان دور، تا اواخر قرن هجدهم میلادی، سوئد یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود، اما پس از آن دوران رشد اقتصادی سوئد آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری به خود گرفت، درآمد خالص ملی کشور بالا رفت و شکوفایی رشد اقتصادی به وجود آمد. درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسبتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالایی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 میلادی 648.49 میلیارد دلار است. نرخ بیکاری این کشور 7.22 درصد است. آماری از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد این آمار نباید چندان بالا باشد. تورم در این کشور 9.3 درصد است.

۳۵ درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان (۸/۹درصد)، آمریکا (۳/۹ درصد)، انگلستان (۱/۷ درصد)، دانمارک (۹/۶ درصد)، فنلاند (۶ درصد)، فرانسه (۹/۴ درصد)، هلند (۷/۴ درصد) و بلژیک (۵/۴درصد) صادر می‌شود

درباره تحصیل در سوئد​

با تحصیل در سوئد تجربه زندگی در کشوری را خواهید داشت که همیشه فراتر از اندازه خود ظاهر شده است. این کشور از مرکزیت یک امپراطوری در قرن هفدهم تا تبدیل شدن به جایگاه تعداد زیادی از برندگان جوایز نوبل همواره تاثیر خود را در قاره اروپا بر جای گذاشته است.

سوئد امروزی به خاطر مفهوم عدالت اجتماعی شناخته شده است. تضاد طبقاتی در سوئد خیلی به چشم نمی خورد و استفاده از درمانگاه های دولتی برای عموم آزاد است. زیبایی چشمگیر بخش شمالی اروپا را نیز به این محاسن اضافه کنید و اینکه تحصیل در سوئد برای دانشجوهای اروپایی رایگان است (اخیراً برای دانشجوهای غیر اروپایی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است).

با در نظر گرفتن تمامی این موارد تحصیل در سوئد را می توان از جمله مقاصد ایده آل در اروپا به حساب آورد. از آنجایی که سوئد کشوری است که اقتصادش را از راه علم و تکنولوژی پیش می برد، طبیعتاً  در بین دانشگاه های سوئد  5 دانشگاه سوئد در رنکینگ QS رتبه زیر 200 کسب کرده اند. خصوصاً دانشگاه های Lund و Upsala که به ترتیب مقام ۷۱ و ۸۱ را کسب کرده اند که به ترتیب در صدر دانشگاه های سوئد قرار دارند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در سوئد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه مدرک زبان سوئدی داشته باشید اگرچه برخی از رشته های گروه فنی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های بسیاری به زبان انگلیسی ارائه می شوند و متقاضیان برای این مقطع باید دارای مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا (حداقل ۶ در هر مهارت) باشند. دانشجویان با رزومه خوب می توانند برای دوره کارشناسی ارشد از بورسیه و تخفیف در شهریه برخوردار شوند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی هم حداقل به آیلتس ۵.۵ نیاز دارید. ذکر این نکته لازم است که اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست.

همچنین برای تحصیل در مقطع دکتری معمولاً از دانشجو خواسته می شود که یک ترم به عنوان پیش دوره در دانشگاه شرکت کند و سپس وارد دوره اصلی شود. از مزایای تحصیل در سوئد در مقطع دکترا این نکته می باشد که با در نظر گرفتن دکتری به عنوان شغل در سوئد دانشجویان این مقطع پس از اتمام دوره دکتری و پرداخت مالیات در طی دوره می توانند برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام نمایند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در سوئد

هزینه تحصیل و زندگی در سوئد​

شما باید انتظار مبلغی بین 7500 تا 25500 یورو در سال برای مقطع لیسانس یا کارشناسی ارشد را داشته باشید. دوره های تخصصی، مانند MBA، می تواند تا 31000 یورو در سال هزینه داشته باشد ولی دوره دکتری رایگان بوده و همچنین دانشجویان این مقطع حقوق ماهیانه در حدود ۲۰۰۰ یورو دریافت می کنند که در صورت پرداخت مالیات آن در طی ۴ سال می توانند برای اخذ اقامت سوئد اقدام کنند. همچنین هزینه دوره زبان در سوئد که یک دوره ۶ ماهه است ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو بسته به شرایط دوره می باشد.

هزینه زندگی در سوئد و در شهرهای مختلف متفاوت است ولی به صورت کلی می توان مخارج یک دانشجو شامل مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد و غیره را در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ یورو در ماه در نظر گرفت.

مزایای ویزای تحصیلی سوئد

از مزایای ویزای تحصیلی سوئد می توان به امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی و سفرهمزمان آنها به سوئد و درنهایت امکان تحصیل رایگان برای همسر متقاضی اشاره کرد (سوئد از این لحاظ کشوری منحصر به فرد به شمار می رود).

دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در سوئد هستند باید ویزای دانشجویی بگیرند. همچنین باید اجازه اقامت داشته باشید تا بتوانید در سوئد به تحصیل بپردازید که این مجوز اقامت را می توانید از سفارت سوئد در کشور خودتان بگیرید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد

  • ۱) از یکی از دانشگاه های سوئد پذیرش داشته باشید.
  • ۲) بیمه درمانی جامع داشته باشید.
  • ۳) مدرک تمکن مالی برای تامین مخارجتان ارائه دهید. ( حداقل مبلغ ۹۴۰۰ دلار برای ۱۰ ماه به تعداد سالهای تحصیل تان در سوئد ).
  • ۴) همچنین شما باید سالانه مجوز اقامت خود را تمدید کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد

دوره ی زبان انگلیسی در سوئد

سوئد را می توان جزو معدود کشورهای اروپایی دانست که برای ایرانیان ویزای دوره زبان صادر می کند به همین دلیل دوره زبان انگلیسی در سوئد راهکاری مناسب برای افرادی است که قصد یادگیری زبان را در یک کشور اروپایی دارند. متقاضیان این دوره باید در سطح استفاده روزمره با زبان آشنا باشند تا بتوانند در آزمونی که دانشگاه های سوئد در ایران برگزار می کنند شرکت کرده و در صورت قبولی برای اخذ ویزای خود اقدام کنند.

دوره ی زبان انگلیسی در سوئد

شهرهای دانشجویی در سوئد

1. استکهلم – Stockholm

تقریبا یک چهارم جمعیت سوئد در استکهلم زندگی می کنند بنابراین این شهر را می توان قلب تپنده کشور دانست. دانشگاه های استکهلم جزو مراکز آموزشی برتر در سوئد هستند که تعدادی از آنها عبارتند از:

موسسه KTH Royal Institute of Technology در زمینه تکنولوژی با رتبه ی 142.

دانشگاه استکهلم Stockholm University با رتبه 118.

موسسه کارولینسکا Karolinska Institute (جزو 10 دانشگاه برتر پزشکی در دنیا).

استکهلم بهترین شهر برای تحصیل در سوئد به شمار می رود که جامعه دانشجویی آن از استکهلم یک شهر پرجاذبه مشهور و همواره در جنب و جوش می سازد.

2. لاند – Lund

لاند شهری کوچک و دانشجویی است که تاریخش به قرن دهم میلادی برمی گردد و مرکز شرکت های تکنولوژی محور و همچنین دارای یک دانشگاه مشهور می باشد. از آنجایی که این شهر در جنوبی ترین نقطه ی سوئد قرار دارد، مکان مناسبی برای دانشجویان بین المللی است که علاقه دارند در حین تحصیل در سوئد در اروپا نیز گشت و گذار کنند.

اما تنها دلیلی که شما ممکن است به خاطر آن به این شهر سفر کنید دانشگاه این شهر است. دانشگاه لاند Lund University (دومین دانشگاه قدیمی سوئد) در رتبه 119 جهانی معتبرترین دانشگاه این کشور محسوب می شود.

3. اپسالا – Uppsala

اپسالا چهارمین شهر سوئد از لحاظ مساحت است. دانشگاه اپسالا Uppsala University قدیمی ترین دانشگاه کشور و سومین دانشگاه معتبر سوئد در این شهر قرار دارد. مانند شهر لاند، آپسالا نه تنها به خاطر شهرت دانشگاه Uppsala University بلکه به خاطر جامعه دانشجویی خود شهرت دارد. شهر آپسالا یکی دیگر از شهرهای ایده آل برای تحصیل در سوئد است که برای جامعه دانشجویی خود موقعیت های شغلی متنوع در سازمان های مختلف ارائه می دهد.

4. گوتنبرگ – Gothenburg

دومین شهر بزرگ سوئد، گوتنبرگ مکان مناسبی برای آنهایی است که علاقه ای به زندگی در یک شهر خلوت و تاریخی ندارند. زندگی در گوتنبرگ از دیگر شهرهای سوئد مقرون به صرفه تر است. این شهر بندری برای جو محلی و دوستانه و منطقه تاریخی جذابش زبانزد خاص و عام می باشد و شما در آن احساس غریبی نخواهید کرد.

شهر گوتنبرگ همچنین در رتبه ۵۴ بهترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در سوئد است. دانشگاه های معتبر گوتنبرگ شامل :

دانشگاه تکنولوژی چالمرز Chalmers University of Technology با رتبه 129.

دانشگاه گوتنبرگ University of Gothenburg با رتبه 187 است.

5. اومئا – Umeå

شمالی ترین شهر سوئد در میان شهرهای ذکر شده شهر اومئا است که برای کسانی که دوستدار حیات وحش هستند می تواند مقصد مناسبی باشد. اومئا اگرچه شهری کوچک است ولی به خاطر مراکز تحقیقاتی خود بیشتر شناخته شده است و همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2014 انتخاب شده بود. شهر اومئا سوئدنیز یکی از شهرهای ایده آل برای تحصیل در سوئد است که دارای جامعه دانشجویی نسبتاً بزرگ بوده و دانشگاه اومئا Umeå University در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

 

اخذ شهروندی و پاسپورت سوئد

اخذ شهروندی و پاسپورت سوئد

اخذ شهروندی و پاسپورت سوئد در سال ۲۰۲۳ موضوعی است که در این مقاله کامل توضیح خواهیم داد. روش های اخذ شهروندی نیز توضیح داده شده است.

سخن آخر

تحصیل در سوئد همان گونه که در متن ذکر شد مورد تقاضای بسیاری از افراد می باشد.

  • وجود کالج زبان
  • امکان بردن همراه
  • امکان تحصیل در مقاطع مختلف
  • حق کار حین تحصیل و …..
  • از شرایط و مزیت های تحصیل در سوئد می باشد.

شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به تحصیل در سوئد از طریق تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما مشاوره مهاجرت رایگان بگیرید.

هدف ما از مطالب ارائه شده در باب  ویزای دانشجویی سوئد و تحصیل در سوئد اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به تحصیل در معتبرترین دانشگاه ها ازجمله دانشگاه های سوئد می باشد. امیدواریم تلاش موسسه مهاجرتی هرمس اپلای باعث تحقق کسب پذیرش تحصیلی سوئد برای شما مخاطب عزیز گردد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شهرهای پرجمعیت سوئد کدامند؟
استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو
نرخ بیکاری کشور سوئد چند است؟
نرخ بیکاری این کشور 7.22 درصد است
رتبه بندی دانشگاه های سوئد در سطح جهانی چند است؟
در بین دانشگاه های سوئد 5 دانشگاه سوئد در رنکینگ QS رتبه زیر 200 کسب کرده اند
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمان
11 ماه قبل

سلام. من از یکی از دانشگاههای سويد برای دوره فوق لیسانس دو ساله پذیرش گرفتم و میخوام با همسر و پسر ۵ ساله م برای اقامت تحصیلی اقدام کنم. لطفا در مورد تمکن مالی بیشتر توضیح بدین. عددی که در سایت مهاجرت سوید نوشته برای خودم و خانواده م میشه ماهی ۱۴۱۰ یورو. اما اینکه برای تمکن مالی این مبلغ برای چند ماه بایدمحاسبه بشه مشخص نیست

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  پیمان
11 ماه قبل

سلام وقت شما هم بخیر.
برای 12 ماه باید تمکن مورد درخواست از سمت شما ارائه شود .

محسن
1 سال قبل

سلام
کارشناسی ارشد فیزیک چگال دارم و ۲۰سال سابقه تدریس و ۴۰ساله و متاهل هستم.چطور میتونم به کشورهای سوئد یا آلمان مهاجرت کنم.آیا امکان مهاجرت کاری برام وجود داره ،اگر نه تحصیلی واسه دکتری چطور؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  محسن
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه آفر کاری در زمینه مهارت شما ارائه نشده، در خصوص مقطع دکترا هم ما خدماتی ارائه نمیدیم متاسفانه .

خانوم بیگی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
امکان تمدید ویزای تحصیلی سوئد هست؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم بیگی
2 سال قبل

تا زمانی که به تحصیلتون ادامه میدید در مقاطع مختلف ویزای تحصیلیتون معتبر هست

Yaser
3 سال قبل

سلام، حتی برای مقطع دکترا که حقوق 2000 یورو هم داره برای ویزا تمکین مالی نیاز هست؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  Yaser
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر لازم نیست .

امير
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من شنیدم که تحصیل در دانشگاه های سوئد و آلمان رایگانه میخواستم ببینم راسته یا ن؟ بعد اجازه چند ساعت کار در حین تحصیل رو میدن؟
یه سوال دیگه ک دارم اینکه واحد پولی کشور سوئد مگه کرون نیس چرا هزینه های دانشگاه به یورو هستش؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  امير
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله . مثلا در کشور آلمان اگر به زبان آلمانی تحصیل کنید تحصیل شما رایگان است .
ب) بسته به مقطع تحصیلی شما متفاوت است. در مقطع کارشناسی شما اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارید .

امیر
3 سال قبل

ببخشید من ۱۶ سالمه و میخوام مهاجرت کنم چقدر پول لازمه تا برم از طریق بورسیه تحصیلی

هرمس اپلای
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام بستگی به دانشگاه و شرایط داره و رزومتون باید به طور کامل بررسی بشه

زهرا
4 سال قبل

با سلام. ۲۳ سالمه. مدرک زبان ندارم. همسرم سوئد هست و پاسپورت موقت اقامت داره. برای کارشناسی میخاستم برم سوئد. میشه در عرض یک سال برم؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  زهرا
3 سال قبل

سلام
با توجه به نوع ویزایی که ایشون دارند امکان پذیره برای شما هم درخواست پیوستن بدهند.

خورشید
4 سال قبل

سلام لیسانس مامایی و 34 ساله هستم . مدرک زبان ندارم . راجعه به پذیرش کار یا تحصیل در کشور کانادا و سوئد اطلاعات میخواستم .ممنونم .

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خورشید
4 سال قبل

سلام
برای پذیرش این دو کشور که مورد نظر شما هست لازمه که یک دوره تحصیلی به عنوان سابقه در رزومه داشته باشین تا پیرو اون بتونین با کارفرما به توافق برسین
برای سوأد باید زبان انگلیسی ۶.۵ داشته باشید تا بتونین برای ادامه تحصیل اقدام کنید و بعد از دوره تحصیلی شانس کاری خیلی خوبی داشته باشین اما اگه تمایل داشته باشین شانس کاری المان به صورت مستقیم برای شما مهیا است. برای اطلاع بیشتر تماس بگیرید یا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

کادر هرمس اپلای